PDA

View Full Version : Rangemaster/Treblebooster



shredneck
15 januari 2010, 00:53
Wie gebruikt er hier een treblebooster voor zijn versterker?

Bernardduur
15 januari 2010, 11:25
Ik wel eens;

Had dr een aantal; zelfbouw, gekocht, geleend...... gewoon omdat ik die sound zo geniaal vind.

Grootste nadelen vond ik de ruis en de power standard. Voor de tweede is genoeg te doen, de eerste vond ik danwel het grootste nadeel.

Ik heb later de Omega boost gemaakt van Run off Groove en deze komt goed in de buurt van de sound zonder de hiss.....

Nu gebruik ik voornamelijk mn good old Colorsound Overdriver; net wat anders maar wel in staat er dichtbij te komen!

shredneck
15 januari 2010, 11:51
Ok,

Ik heb nu een Beano Boost thuis, geen ruis en een adapteraansluiting.

Ik vroeg me af of er ook mensen zijn die zoiets gebruiken om "door de mix" heen te prikken in een bandsituatie.
Volgens mij kan dat namelijk als je versterker niet al te veel vervormt.

Wie doet dat en wat is je setup?

Fuhgawz
15 januari 2010, 12:06
Tony Iommi deed dat in de late 60's / early 70's. Ik heb zelf ook een tijdje een Rangemaster gebruikt als leadboost. Daarbij, als je zelf een Beano boost hebt dan kun je toch ook zelf testen of dat werkt!

guitarfreakrobert
15 januari 2010, 12:10
Ok,

Ik heb nu een Beano Boost thuis, geen ruis en een adapteraansluiting.

Ik vroeg me af of er ook mensen zijn die zoiets gebruiken om "door de mix" heen te prikken in een bandsituatie.
Volgens mij kan dat namelijk als je versterker niet al te veel vervormt.

Wie doet dat en wat is je setup?

Gebruik zelf vox ac30 en bsm treblebooster. Thats it, als back up een maxon od820, maar pas 1 keer nodig gehad. Hiervoor had ik een blues junior maar dat vond ik ook al erg lekker.

''door de mix'' hell yeah!!!!!!:blast::blast:

Al vind ik wel dat dat beestje alleen maar lekker klinkt als je met je band speeld.Als je in je uppie speeld vind ik het soms wat ''minder''klinken
Ondervinden dit meer mensen ?????

Greetzz Robert

Aca Ilic
15 januari 2010, 12:26
Ok,

Ik heb nu een Beano Boost thuis, geen ruis en een adapteraansluiting.

Ik vroeg me af of er ook mensen zijn die zoiets gebruiken om "door de mix" heen te prikken in een bandsituatie.
Volgens mij kan dat namelijk als je versterker niet al te veel vervormt.

Wie doet dat en wat is je setup?

Hoi Shred,

ik gebruik mijn Keeley Time machine booster om door mix heen te prikken, en voornamelijk in combi met een tube screamer of mijn Tim overdrive.Geen ruis, geen bijgeluiden, nooit last van gehad.
Verder gebruik ik een Super reverb, en in mijn situatie is het een geweldige combi. Ik gebruik treble booster kant als ik mooi door de mix heen wil prikken, en clean boost kant om amp wat dikker te laten klinken voor mooi clean boost. Werkt prima bij mij, zeker die mogelijkheden om 2 boosters in een te hebben..
Super reverb "vervormt" pas na 5 bij mij, en mijn amp staat altijd op 6.
Ach, ik denk dat het gewoon kwestie is van sweet spot zoeken...

shredneck
15 januari 2010, 15:08
Daarbij, als je zelf een Beano boost hebt dan kun je toch ook zelf testen of dat werkt!

Omdat ik thuis geen band heb waar ik het in kan testen. Over een kleine week weer beginnen met repeteren.

Daarom.

shredneck
15 januari 2010, 15:09
Hoi Shred,

ik gebruik mijn Keeley Time machine booster om door mix heen te prikken, en voornamelijk in combi met een tube screamer of mijn Tim overdrive.Geen ruis, geen bijgeluiden, nooit last van gehad.
Verder gebruik ik een Super reverb, en in mijn situatie is het een geweldige combi. Ik gebruik treble booster kant als ik mooi door de mix heen wil prikken, en clean boost kant om amp wat dikker te laten klinken voor mooi clean boost. Werkt prima bij mij, zeker die mogelijkheden om 2 boosters in een te hebben..
Super reverb "vervormt" pas na 5 bij mij, en mijn amp staat altijd op 6.
Ach, ik denk dat het gewoon kwestie is van sweet spot zoeken...

Cool, de sweet spot heb ik denk ik al, en de klank is top, vooral op de neckpickup van de LP in combi met mijn marshall achtige. Maar of dit door de mix gaat...