PDA

View Full Version : Pearl Jam in Rock in Park 27-06-2010



guitarchris
14 januari 2010, 12:57
Ik zag er nog niets over op staan!

Maar Pearl Jam komt!!! Zover ik begrepen heb zal Pearl Jam afsluiten met een volledig concert!

Rock in Park is sowieso de moeite waard, de vorige keren grote namen en voor ieder wat wils!

Ik ben van de partij :)

McVenco
14 januari 2010, 13:26
Ik heb de kaartjes al weer bijna een maand in huis. Verder ga ik PJ ook nog zien in Dublin en op Werchter.

Ik heb ook begrepen dat ze een volledige set zullen spelen, dus da's in ieder geval ruim 2 uur....

hielos
29 januari 2010, 16:54
Ik ga ook, ben vorig jaar ook geweest en was een groot succes met o.a. Live en Lenny Kravitz! Nu alweer zin in!

CowGuitar
10 februari 2010, 00:36
Kaartjes zijn bij mij ook al binnen! Woehoe, ik heb er zin in.

Swaag
10 februari 2010, 09:48
Ja ik sta er ook weer tussen.
Ik ben benieuwd welke bands er nog meer bij komen.
De laatste keer in Nijmegen was niet fout met o.a. Kings of Leon en Incubus als voorprogramma.

McVenco
11 februari 2010, 13:21
Bij de PJ concerten in Dublin en Berlijn staan Ben Harper en Relentless 7 in het voorprogramma, misschien ook in Nijmegen? Wolfmother is rond die tijd ook in de buurt (spelen net als PJ ook op Hard Rock Calling in Londen), dus dat is ook nog een mogelijkheid....

McVenco
26 februari 2010, 20:10
Eerste aanvullende band is gevonden: Customs

http://www.customstheband.com/concerts

FruscianteFan
26 februari 2010, 20:40
Ik ben weer van de partij. Vorige keer, een prachtige zomerdag met Pearl Jam in de Goffert. Dat was zó mooi dat ik nu wel weer moet gaan (en nu maar hopen dat ze Black dit keer wel spelen, en dat ik niet door wildvreemden op de bek wordt gepakt).

CowGuitar
2 maart 2010, 12:00
Ben Harper, Amy Macdonald, Rise Against, White Lies en Customs.

http://festivalinfo.nl/news_detail.php?news_id=9207

CowGuitar
28 juni 2010, 10:24
Dat was leuk!
Heeft iemand alleen enig idee wat er op het eind gebeurde?

vulvasonic
28 juni 2010, 12:23
Dat was leuk!
Heeft iemand alleen enig idee wat er op het eind gebeurde?
Geen idee. Ik was er niet.... :dontgeti:

McVenco
28 juni 2010, 12:44
Heeft iemand alleen enig idee wat er op het eind gebeurde?

Er gebeurde van alles, maar wat bedoel je precies?

Bram+
28 juni 2010, 13:25
Een toegift? Ed Vedder die ergens uit springt? Matt Cameron die z'n stokjes in het publiek flikkert? Een buiging van een band?

Ik weet het niet, ik was er niet bij.

FruscianteFan
28 juni 2010, 13:56
Wat er gebeurde is dat Pearl Jam een tijdlimiet had, ze mochten maar 1,5 uur spelen en Pearl Jam kennende zijn ze daar niet blij mee.

Ik stond tegen het dranghek, waar de security de hele dag heel hard bezig was om iedereen van water te voorzien (echt top!). Ik heb ontzettend genoten, ook gewoon doordat het vooraan helemaal niet zo uitzinnig druk was, niet zoals 3 jaar geleden toen ik gewoon helemaal klem stond. Hoogtepunten waren toch weer Even Flow en vooral Jeremy (enige van Ten die ze speelden), en Better Man. Verder was het gewoon ontzettend gaaf, zo ontzettend duidelijk dat daar een rockband staat die tot de grotere bands van de wereld horen.

Ander ding dat mij een enorme rush gaf, is dat Eddie Vedder me een hand gaf. Althans, hij rende voorbij en gaf zo veel mogelijk mensen een hand. Maar niet alleen het aanraken van Eddie Vedder, vooral het van zo dichtbij meemaken dat die man zo ontzettend losgaat en zoveel energie heeft, dat gaf me een enorme kick.

McVenco
28 juni 2010, 14:11
Wat er gebeurde is dat Pearl Jam een tijdlimiet had, ze mochten maar 1,5 uur spelen en Pearl Jam kennende zijn ze daar niet blij mee.

En dat terwijl Mojo vrolijk links en rechts verkondigde dat ze de mogelijkheid hadden om tot 2300u door te gaan. Vanaf het begin werd Rockin Park ook gepromoot met "een volledig optreden" van Pearl Jam, en anderhalf uur is dan toch echt bijna drie kwartier te weinig.

Eddie was inderdaad not amused. Schijnbaar is tegen Jeff gezegd dat ze er een eind aan moesten breien, die dat weer tegen Eddie zei, die vervolgens half uit ergernis zijn armen in de lucht gooide en met tegenzin aan Rocking In The Free World begon. Alive stond trouwens wel op de setlist, maar dat hebben ze door het tijdsgebrek moeten schrappen.


Ik vond het een leuk festival, maar als PJ in Nederland weer op een festival komt spelen laat ik het maar aan me voorbijgaan, tenzij het ECHT zeker is dat ze een volledige set kunnen spelen (zoals op Werchter, waar ze gewoon 2 uur staan ingepland).

Gelukkig heb ik ze vorige week ook in Dublin gezien, dus ik kan er weer even tegen (hoewel ik liever ook naar Belfast was geweest, briljante setlist hadden ze daar....)

CowGuitar
29 juni 2010, 20:26
Eddie was inderdaad not amused. Schijnbaar is tegen Jeff gezegd dat ze er een eind aan moesten breien, die dat weer tegen Eddie zei, die vervolgens half uit ergernis zijn armen in de lucht gooide en met tegenzin aan Rocking In The Free World begon. Alive stond trouwens wel op de setlist, maar dat hebben ze door het tijdsgebrek moeten schrappen. Dat bedoelde ik inderdaad. Jammer, maar wel fijn dat het niet het idee van de band was om zo kort te spelen.

CowGuitar
29 juni 2010, 22:56
@ McVenco: Hoe weet je trouwens dat Alive op de setlist stond?

FruscianteFan
29 juni 2010, 23:26
er liep wel een paar keer een vent voor het dranghek langs met een setlist in zijn handen...

McVenco
30 juni 2010, 09:29
@ McVenco: Hoe weet je trouwens dat Alive op de setlist stond?

Van iemand die de setlist had gezien :)

Iemand op een van de PJ forums die ik bezoek had een blik kunnen werpen toen iemand naast hem een van de setlists kreeg (die geven ze meestal weg aan het publiek op het eind) en daar stond Alive op. Bovendien: Eddie had net een gitaar omgehangen voor nog een ander nummer toen ze aan RITFW begonnen - en aangezien hij geen gitaar speelt tijdens Alive was er dus nog 1 nummer op de lijst. Zal eens rondvragen of iemand de setlist heeft en om welk nummer dat het ging...

Weet wel dat ik bij een volgend concert ook helemaal vooraan ga staan. En dan hopen dat ik een van Mike's plectrums kan vangen :)

FruscianteFan
30 juni 2010, 11:23
Van iemand die de setlist had gezien :)

Iemand op een van de PJ forums die ik bezoek had een blik kunnen werpen toen iemand naast hem een van de setlists kreeg (die geven ze meestal weg aan het publiek op het eind) en daar stond Alive op. Bovendien: Eddie had net een gitaar omgehangen voor nog een ander nummer toen ze aan RITFW begonnen - en aangezien hij geen gitaar speelt tijdens Alive was er dus nog 1 nummer op de lijst. Zal eens rondvragen of iemand de setlist heeft en om welk nummer dat het ging...

Weet wel dat ik bij een volgend concert ook helemaal vooraan ga staan. En dan hopen dat ik een van Mike's plectrums kan vangen :)
Tsjah, ik kan ook een bulk plectra meenemen en die het publiek in gooien. Vind dat een beetje jammer van Mike, een plectrum is pas bijzonder als erop gespeeld is...

Maar dat enthousiasme... awesome!

qua setlist, zowel pearljam.com als setlist.fm laten de gespeelde set zien.

McVenco
30 juni 2010, 11:57
Ach, hij gooit ook geregeld plectrums weg die hij wel heeft gebruikt, en daarbij is het gewoon een leuk aandenken.


En Eddie die de lokale taal probeert te spreken blijft ook altijd leuk :)

http://www.youtube.com/watch?v=EaEm4r7TP8o

FruscianteFan
30 juni 2010, 12:00
Ach, hij gooit ook geregeld plectrums weg die hij wel heeft gebruikt, en daarbij is het gewoon een leuk aandenken.
Is ook waar.

Maar een zweterige handdruk van Vedder vind ik toch vetter :D

McVenco
30 juni 2010, 13:50
Heb een foto kunnen vinden van de setlist. Ik was abuis: erg stond geen tweede niet-gespeeld nummer op, alleen Alive.

Foto stond in een of andere vage flash-fotoplayer, dus heb maar even een screenshot gemaakt. In de rechterkolom zie je Small Town, Fixer, (Betterman), Alive en iets wat RITFW moet voorstellen.

http://img.photobucket.com/albums/v205/McVenco/setlist.jpg