PDA

View Full Version : Melodie Putten aftersales zoals het niet hoort



jonghj
14 januari 2010, 09:59
In mei 2008 een Epiphone blues custom gekocht.

na 2(!) dagen begaf het ding het, dus terug naar de winkel en een nieuwe gekregen. Na 1 dag ging ook die kapot. (onderzoek op internet leert dat vaker voorkwame en een productie fout is) dus ook die ging terug.
De winkel had geen voorraad meer en dus hebben ze "een nieuwe voor me besteld". prima service toch?

Nee. het is nu 2 jaar verder en ik heb nog steeds geen nieuwe versterker. Ik neem elke maand contact met ze op en elke keer komen ze met een andere tactiek om tijd te rekken. Dan hebben ze een probleem met de importeur.
Dan moeten ze daar weer achter aan bellen.
Dan heeft epiphone leverinsg problemen.
Dan dachten ze dat het al geregeld was door de importeur
etc. etc.

Het sterkste staaltje komt als laatste.

Een week voor kerst 2009 maar weer eens naar Putten gereden om met Michel Grosnickel erover te praten.

Zijn reactie:
"U wacht nu wel heel lang he? 2 jaar bijna!? Ik bestel wel een nieuwe bij een collega, dan heeft u voor de kerst uw versterker".

Het is inmiddels 14 januari, op email wordt niet gereageerd.
Het ligt nu bij mijn rechtsbijstands verzekeraar.

Dit is gewoon een oplichter die liever 50 euro in zijn zak houd dan dat ie zich aan zijn afspraken houdt.

Beware!

zie ook:
http://www.allebedrijveninamersfoort.nl/gids/review9245_Melodie-Muziekinstrumenten-BV.html#review29983

marc_o
14 januari 2010, 10:05
Dat is niet zo fraai inderdaad.
Nu heb ik al meer gehoord van leveringsproblemen bij Epiphone, het schijnt er nogal wat te rommelen.
Wat je eventueel zou kunnen doen is daar contact mee opnemen (gaat soms sneller dan wanneer je het weer aan de winkel overlaat), want er staat er namelijk eentje bij Feedback Rotterdam (vorige week wel in ieder geval). Het is in sommige gevallen mogelijk dat ze als importeur bijvoorbeeld die versterker terugvragen/kopen/watdanook en je deze geven. Het is maar een suggestie, ik heb het al eens gedaan bij een gitaar die ik perse wilde hebben.
Aan de andere kant, als die dingen er na een dag mee ophouden.....probeer iets anders te regelen met een andere versterker of iets dergelijks.


Succes in ieder geval en laat zeker even weten wat het is geworden.




Overigens zie ik dat dit je eerste post is (welkom), en op zich vind ik het wel jammer dat je je dan speciaal aanmeldt op dit grote forum om je beklag te doen over de gang van zaken bij een winkel, maar dat is mijn mening.

Brewskie
14 januari 2010, 10:07
Heel vervelend. Maar waarom heb je geen vergelijkbare versterker laten leveren ? ...Daarnaast had je toch ook de overeenkomst kunnen laten ontbinden, ivm uitblijven van leverering ?

jonghj
14 januari 2010, 10:09
Bedankt voor je tip.

Maar daar heb ik in 2 jaar al de tijd voor gehad en heb ik natuurlijk al gedaan. :-)

De versterker is terug gegaan naar Epiphone (gibson europe) en Melodie heeft het geld terug gehad. Daarna heeft gibsoneurope alle banden met Melodie opgeheven in verband met betalings problemen.

Melodie wil alleen niet van zijn geld af. Hij had toen gelijk bij een andere shop een vervanging moeten regelen of een ander voorstel moeten doen.

Maar dat kost hem geld he?

Hij moddert liever wat aan, ten koste van mij.

Brewskie
14 januari 2010, 10:11
Overigens zie ik dat dit je eerste post is (welkom), en op zich vind ik het wel jammer dat je je dan speciaal aanmeldt op dit grote forum om je beklag te doen over de gang van zaken bij een winkel, maar dat is mijn mening.

Nou, marc_o, ik verwacht dat TS een actief forumlid zal worden nadat hij ziet hoe enthousiast hij is. En daarnaast zie ik zijn eerste post meer als een waarschuwing voor andere gitaarliefhebbers. En dat wordt gewaardeerd door mij. En frustratie moet ook een uitlaatklep zijn. Anders krijg je een vet hart. En op dit forum zijn een heleboel posts van gefrustreerde mensen. Dat recht is niet voorbehouden aan forumleden met 3 nullen achter hun post-count. Tenminste, dat vind ik.

jonghj
14 januari 2010, 10:11
@MARC_O
Het is geen pak koffie.. Ik heb gekozen voor de sound van de epiphone..
Er is wat mij betreft dus geen goede vervanging voor een bluescustom.

Ook de overeenkomst heb ik al ontbonden en het geld terug geeist.
Daar wordt niet op gereageerd, daarom gaan we nu ook naar de rechter.

Echt een slechte zaak.

marc_o
14 januari 2010, 10:13
Volgens mij kun je je geld terugvragen. Wat hij wil is niet eens zo belangrijk....hij zal het niet leuk vinden, maar doe eens navraag bij bureau van rechtshulp of hoe dat tegenwoordig ook heet.

Brewskie
14 januari 2010, 10:15
Bedankt voor je tip.

Maar daar heb ik in 2 jaar al de tijd voor gehad en heb ik natuurlijk al gedaan. :-)

De versterker is terug gegaan naar Epiphone (gibson europe) en Melodie heeft het geld terug gehad. Daarna heeft gibsoneurope alle banden met Melodie opgeheven in verband met betalings problemen.

Melodie wil alleen niet van zijn geld af. Hij had toen gelijk bij een andere shop een vervanging moeten regelen of een ander voorstel moeten doen.

Maar dat kost hem geld he?

Hij moddert liever wat aan, ten koste van mij.

Nou, die rechtbijstandverzekering kan korte metten met hem maken. Heb je op papier dat je de leverancier hebt gesommeerd tot levering ?

Brewskie
14 januari 2010, 10:15
Volgens mij kun je je geld terugvragen. Wat hij wil is niet eens zo belangrijk....hij zal het niet leuk vinden, maar doe eens navraag bij bureau van rechtshulp of hoe dat tegenwoordig ook heet.

TS heeft reeds aangegeven dat het dossier bij de rechtsbijstandverzekeraar ligt.


Het is inmiddels 14 januari, op email wordt niet gereageerd.
Het ligt nu bij mijn rechtsbijstands verzekeraar.

jonghj
14 januari 2010, 10:16
Tuurlijk

Waar het om gaat is dat het te triest voor woorden is dat je voor zoiets naar de rechter moet gaan

Het zegt gewoon veel over dit bedrijf.
Beware!

Don Capo
14 januari 2010, 10:18
Schandalig inderdaad. Ik zou na een jaar toch ook echt een stevigere aanpak hebben geprobeerd. Wat de rechtswinkel je waarschijnlijk zal aanraden is het sturen van eeen aangetekende brief waarin je sommeerd om een oplossing binnen een redelijke termijn (twee weken) waarin je ook aangeeft dat bij uitblijven van een reactie je verdere stappen zal ondernemen. In veel gevallen helpt dit (omdat de leverancier ook weet dat dit de eerste stap richting de rechtbank is). Succes in ieder geval en hou ons op de hoogte!

jonghj
14 januari 2010, 10:22
Die brief is al lang geleden door mij verstuurd, maar ook daarop komt geen respons.

Het ligt nu bij de rechstbijstands verzekering en we zullen zien hoe het afloopt.

Ik zal in elk geval deze thread updaten bij verder ontwikkelingen.

marc_o
14 januari 2010, 10:23
TS heeft reeds aangegeven dat het dossier bij de rechtsbijstandverzekeraar ligt.


Sodemieters, is het je vriendje misschien?

Kijk naar de plaatsingstijd van het bericht, misschien typte ik dat antwoord wel tegelijk met hem?


Overigens hoop ik zeker dat het een enthousiast lid wordt (kunnen we wel gebruiken), het was slechts een goedbedoelde opmerking over aanmelding en een winkel vernoemen in een eerste post waarin direct iemand een oplichter wordt genoemd. Jij loopt hier al wat langer mee en je weet dus ook dat dit soort threads danig uit de hand kunnen lopen en een eventuele klant/winkeliers verhouding flink kan worden verstoord.

Het aantal nullen in een postcount heeft daar niets mee te maken, die komen namelijk vanzelf na een paar jaar.

Brewskie
14 januari 2010, 10:24
Tuurlijk

Waar het om gaat is dat het te triest voor woorden is dat je voor zoiets naar de rechter moet gaan

Het zegt gewoon veel over dit bedrijf.
Beware!

Nou, naar de rechter zal dit niet gaan. Daar is het financiele belang te gering voor. De rechtsbijstandverzekeraar zal het niet zo ver laten komen.

marc_o
14 januari 2010, 10:25
Die brief is al lang geleden door mij verstuurd, maar ook daarop komt geen respons.

Het ligt nu bij de rechstbijstands verzekering en we zullen zien hoe het afloopt.

Ik zal in elk geval deze thread updaten bij verder ontwikkelingen.


Dat is een goede zaak, heb je een ontvangstbewijs van de brief?

Brewskie
14 januari 2010, 10:27
Sodemieters, is het je vriendje misschien?

Kijk naar de plaatsingstijd van het bericht, misschien typte ik dat antwoord wel tegelijk met hem?


Dat over de rechtsbijstandverzekeraar stond gewoon in de openingstopic.

Brewskie
14 januari 2010, 10:31
Overigens hoop ik zeker dat het een enthousiast lid wordt (kunnen we wel gebruiken), het was slechts een goedbedoelde opmerking over aanmelding en een winkel vernoemen in een eerste post waarin direct iemand een oplichter wordt genoemd. Jij loopt hier al wat langer mee en je weet dus ook dat dit soort threads danig uit de hand kunnen lopen en een eventuele klant/winkeliers verhouding flink kan worden verstoord.

Het aantal nullen in een postcount heeft daar niets mee te maken, die komen namelijk vanzelf na een paar jaar.

Ok, marc_o. Goede toelichting. Excuses voor mijn opmerking waarin ik suggereer dat ervaren forumleden meer recht zouden hebben op klagen. Dat neem ik terug. :makeup:

marc_o
14 januari 2010, 10:33
Ok, marc_o. Goede toelichting. Excuses voor mijn opmerking waarin ik suggereer dat ervaren forumleden meer recht zouden hebben op klagen. Dat neem ik terug. :makeup:


Nou, dat is wel goed hoor, mijn hoge postcount komt vooral door klagen :seriousf:

Don Capo
14 januari 2010, 10:34
on topic please!

geert1976
14 januari 2010, 12:56
Tja ik woon in de regio Harderwijk en ik kan je zeggen dat het al lange tijd financiël rommelt bij Melodie in Putten, ik heb er al meerderen over gehoord: er wordt veel belooft, maar je geld of vervangend artikel krijg je niet.

Voor wat betreft een eventuele rechtzaak, deze kan wel aangespannen worden door de rechtsbijstands verzekering, de hoogte van de vordering maakt niet uit, dat is voor rekening en risico van de Rechtsbijstandsverzekering.

Er bestaat namelijk een koopovereenkomst met een garantiebepaling, indien zij geen nieuwe versterker kunnen leveren moeten zij het geld teruggeven, danwel een aanbod doen, voor een gelijkwaardige versterker, niet alleen qua prijs, maar ook qua operationele functies.


Maar onthoudt wel ding je recht hebben en je recht krijgen zijn twee verschillende dingen.

Al zou je in een procedure in het gelijk worden gesteld, dan moet er nog verhaalbaarheid zijn van de vordering

Don Capo
14 januari 2010, 12:58
Al zou je in een procedure in het gelijk worden gesteld, dan moet er nog verhaalbaarheid zijn van de vordering

Zoalng het niet failliet gaat lijkt me dat niet al te moeilijk uitvoerbaar.

geert1976
14 januari 2010, 13:43
Zoalng het niet failliet gaat lijkt me dat niet al te moeilijk uitvoerbaar.

Dat hangt er vanaf:

Als de rechtspersoon geen OZ op naam heeft, inboedel heeft verpand aan de bank c.q. leveranciers en een negatief banksaldo heeft, houdt het snel op.

Het gebeurd nogal vaak dat banken, bij een eventueel te verlenen kredietmogelijkheid op een zakelijke rekening courant een verpanding vragen van bv inventaris en voorraad, ter zekerheidheids stelling.

beslagen op de inventaris en voorraad is dan niet mogelijk.

Ingevolge een negatief saldo op de bankrekening, kleeft een bankbeslag ook niet en indien er ook geen OZ op naam is wordt het moeilijk.

Is er wel beslag OZ mogeljk, ben je afhankelijk of die uitgewonnen kan worden en niet fexatoir is

Don Capo
14 januari 2010, 14:04
Het is een BV, zie ik nou pas. Het gaat hier om 50 Euro. Ik denk dat een zichzelf respecterende muziekhandel zich niet laat veroordelen om 50 Euro, maar in theorie heb je zeker gelijk. Kwestie van 2 andere gedupeerden vinden en gezamelijk een faillisement aanvragen, zal het bedrijf niet willen riskeren denk ik.

jonghj
14 januari 2010, 14:38
Een faillissement is niet ondenkbaar zelfs zonder deze zaak.
Als je zo je bedrijf runt, kan het ook niet anders dan ontploffen.
Ik kan er niet bij dat je als bedrijf je klant zo lang om de tuin wilt leiden.

No business like showbusiness I guess...


@Don Capo:
Btw.
De versterker kostte 2 jaar geleden (mei 2008 ) € 399,-, maar daar vind je hem nu niet meer voor. Daarom het indicatieve bedrag van 50 euro.

xistence
1 februari 2010, 12:49
ja dit is allemaal echt raar ik heb ook een topic geopent met een ervaring van mij waar ik nu mee zit..

ruurd d
18 februari 2010, 17:36
http://www.makelaardijvandenbrink.nl/huizen/3881LB98B124_0/home.asp?k0=V&k1=1&ID=3881LB98B124_0