PDA

View Full Version : Op zoek naar nieuwe gitaar



Sow Tjap Tjoy
14 januari 2010, 02:10
Dag mensen,

ben dus op zoek naar 'n nieuwe gitaar, omdat degene die ik nu heb niet altijd echt het geluid geeft wat ik zoek. speelt verder wel prima enzo, maar moet ook vooruit. heb een ibanez grx70 (zo eentje van starterspack)

zit vooral te neigen naar de squier classic vibe 60s stratocaster omdat ik er erg goeie dingen over heb gelezen op internet, maar nu vroeg ik me af of het geluid hiervan niet te licht is aangezien er 3 single coils op zitten en geen humbuckers. (op ibanez die ik heb zitten 2 humbuckers en 1 single coil)
en is er ook goeie distortion op te zetten met effectpedaaltjes of heb je daar toch humbuckers voor nodig?

muziekstijl is white stripes, jimi hendrix, nirvana, ramones enzo

of eventueel andere gitaren als tips zijn natuurlijk ook welkom

alvast bedankt :)

RS-Rik
14 januari 2010, 02:36
Er zijn ook HSS Strats van Squier. Of zoek/ probeer een 72 Custom Tele met buckers. veel zaken hebben die.

Squier is wel een goed uitgangspunt maar als je écht iets beters zoek kun je beter 2e hands kijken. Voor 400 euro heb je wel een MIM Fender. Da's 100 euro bovenop je Squier. Dat is die extra 1 of 2 maanden sparen heus wel waard!

Ferraririk
14 januari 2010, 07:29
voor de stijlen die je noemt kan de squier dat echt wel aan hoor, ze gebruiken allemaal namelijk zelf singlecoils (alhoewel ik the ramones niet zeker weet, en met jack white ligt het aan het nummer)