PDA

View Full Version : Probleempje met London city



snip
14 januari 2010, 00:57
Sinds kort heb ik mijn eerste buizenversterker(london city). Deze werkte in het begin helemaal super! Maar afgelopen week tijdens het repeteren gebeurde er ineens iets raars.
Na wat clean gespeeld te hebben schakelde ik over naar 1 van de 2 overdrive kanalen. Dit kanaal ging in 1x echt super hard zonder dat ik aan het volume of eq heb gedraaid. Terug geswitcht naar clean dit kanaal was nu heel zacht. Moest het clean kanaal helemaal open draaien om beetje fatsoenlijk geluid eruit te krijgen en overdrive volume bijna helemaal dicht om niet doof te worden. Nou heb ik al verschillende dingen geprobeerd maar ik kom er niet uit.
Ik hoop dat 1 van jullie mij antwoord kan geven op dit probleem. Licht het aan de buizen of?

Alvast bedankt!

cluseau
14 januari 2010, 08:48
Sinds kort heb ik mijn eerste buizenversterker(london city).


Wel belangrijk om het type te vermelden maar ga ervan uit dat het zo'n nieuwe uitgave is. Daar zit nogal wat schakel logica en opamps in. Niet erg waarschijnlijk dat dit zo op het forum even op te lossen is tenzij je zelf goed metingen kan verrichten.



Frans.

Mufftin
14 januari 2010, 08:52
heb je een effectloop? misschien daar even met een wattenstaafje door heen, schoonmaken.

snip
14 januari 2010, 19:46
Ter info ik heb een London City Bulldog.

Ben zelf niet heel goed met elektronica en metingen enz. Daarom dacht ik dat iemand hier mij misschien kon helpen.

Ik zal het met de wattestaafje even gaan proberen maar ben bang dat het niet met de fx loop te maken heeft. Iniedergeval bedankt voor de tip!

UnDefined
14 januari 2010, 19:56
Je kan hem altijd eens binnenbrengen in een lokale muziekwinkel om hem te laten nakijken.
Hopelijk zal de mijne die ik binnenkort ga kopen dit probleem niet vertonen.

cluseau
14 januari 2010, 20:34
Ter info ik heb een London City Bulldog.

Is idd een bekende amp met veel halfgeleider materiaal, schijnt onder meerdere namen te worden verkocht. Als je er zelf aan wil beginnen kan ik je wel een beetje op weg helpen maar je zal toch zelf moeten opereren. Er komt ook nogal wat dodelijke spanning in voor he, ook na uitschakelen dus kennis is wel vereist voor je er aan begint.

Frans.

snip
15 januari 2010, 00:14
Hmm bedankt voor de info. Ik denk niet dat het een slim idee is om zelf te gaan doormeten enz aangezien ik niet in de elektronica thuis ben. Toch heb ik nog een vraagje. De versterker is al een jaar oud want heb deze tweedehands gekocht. Kan het misschien ook aan de buizen liggen? En zo ja wat voor buizen er in te zetten als deze aan vervanging toe zijn. Heb namelijk hier een topic gelezen dat de amp een stuk beter zou klinken met andere buizen.

cluseau
15 januari 2010, 07:32
Kan het misschien ook aan de buizen liggen?

Die kans is klein maar bij nader inzien wordt het signaal toch afgesplitst naar een apparte trap. Wissel V1 en V2 (12AX7) maar eens om en kijk of dat effect heeft.

Frans.