PDA

View Full Version : welke van de drie is de beste voor een ibanez s370



ninja
14 april 2003, 00:04
vox cambridge 15
marshall mg 15 cd
roland cube 15
of een andere versterker van rond de 150/170 euro (iemand nog een 2e handjse te koop die goed combineert met een s370 rond die prijs?)

belangrijkste vind ik de geluidskwaliteit
en duidelijke scheur (niet zoals m,n huidige amp waar je geen onderscheid kunt maken tussen de strings weet je wel)

telebluespicker
14 april 2003, 09:29
Het is al wel vaak gezegd, maar je moet het toch echt zelf proberen. Als je die Marshall koopt dan weet je zeker dat (in combinatie met je Ibanez) een clean geluid er niet inzit. Met de Roland heb je de meest kans op een redelijk clean geluid. Zelf zou ik de Vox de beste keus vinden, alleen heeft die wel een eigen klankkleur die je natuurlijk aan moet staan.

telebluespicker
14 april 2003, 09:35
Het is al wel vaak gezegd, maar je moet het toch echt zelf proberen. Als je die Marshall koopt dan weet je zeker dat (in combinatie met je Ibanez) een clean geluid er niet inzit. Met de Roland heb je de meest kans op een redelijk clean geluid. Zelf zou ik de Vox de beste keus vinden, alleen heeft die wel een eigen klankkleur die je natuurlijk aan moet staan. In deze prijsklasse (en vermogen) vind je echter geen enkele versterker die biedt wat jij zoekt. Wil je een versterker die een goede weergave geeft van jou gitaargeluid (zodat je iedere noot hoort) dan moet je toch echt dieper in de buidel tasten. Ook denk ik dat je met je Ibanez het geluid behoorlijk dichtsmeert. Dus: koop geen Marshall en verkoop de Ibanez als je een geluid zoekt met veel dynamiek!

ninja
14 april 2003, 09:51
is t geen goeie gitaar dan die s370, ik heb vaak horen zeggen dat de pickups waardeloos zijn maar die kan ik toch gewoon vervangen voor betere. Of is dynamiek niet mogelijk met een s370?

Diedo
14 april 2003, 20:03
als je een versterker niet moet kopen is het de Marshall MG wel---> dat ding heet wel Marshall, maar het mag die naam niet dragen, zoŽn slecht geluid heb ik uit veel goedkopere versterkers niet eens gehoord... maar ik denk dat je beter een 50 wattertje kan kopen want dan heb je er bij jamsessies(zachte dan) ook nog iets aan... vox heeft wel een lekkere ouderwetse sound, maar je moet het leuk vinden...
roland is naar mijn idee het meest veelzijdig en ook nog goede prijs kwaliteit vehouding...

maar idd moet je het zelf uitzoeken, maar ik zou echt even wat verder kijken, en zeker naar tweedehands dingen kijken!

Diedo

daron_kurt
14 april 2003, 20:07
Op 2003-04-14 20:03, schreef Diedo:
als je een versterker niet moet kopen is het de Marshall MG wel---> dat ding heet wel Marshall, maar het mag die naam niet dragen, zoŽn slecht geluid heb ik uit veel goedkopere versterkers niet eens gehoord... maar ik denk dat je beter een 50 wattertje kan kopen want dan heb je er bij jamsessies(zachte dan) ook nog iets aan... vox heeft wel een lekkere ouderwetse sound, maar je moet het leuk vinden...
roland is naar mijn idee het meest veelzijdig en ook nog goede prijs kwaliteit vehouding...

maar idd moet je het zelf uitzoeken, maar ik zou echt even wat verder kijken, en zeker naar tweedehands dingen kijken!

Diedo



hahaha, nouw das wel een MENING. Ik ben het er absoluut niet meej eens, het is een geweldig ding, clean geluid is idd niet egt super, maar ik heb een ibanez rg 320 FA en distorted klinkt het Ubergeil...maarjah, ook een mening natuurlijk.