PDA

View Full Version : Zoek advies voor beginners gitaar.



dennisbots
13 januari 2010, 20:42
Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en ook voor het gitaar spelen.
Nu zoek ik een electrische rock gitaar en heb al flink wat zitten zoeken op allerlei forums maar kom er niet echt aan uit.

Ik zat zelf te denken aan iets met:

1x single coil
2x humbucker
Liefste met een vaste brug zodat ik zo min mogelijk hoef te stemmen.
Prijsklasse zo rond de 200-300 euro

Zelf had ik de ibanez grg170 dx op het oog maar na veel reviews lezen ben ik een beetje terug houdend over de tremolo arm die slecht blijkt te zijn.

De rg 350 ex is de iets uit mijn budget 2e optie.

Ik weet dat je voor weinig geld geen top spul kan verwachten maar omdat ik beginner ben en snel van intresse verander wil ik er geen groot bedrag aan uit geven.

Kan iemand mij advies geven voor een leuk gitaartje met de hier boven genoemde opties?

Mvg Dennis

Schuey
13 januari 2010, 21:02
Waarom verander je snel van interesse?

ik denk nu; adhd kindje met een aandachtsspanne van een goudvis en teveel speelgoed, maar dat kan aan mij liggen!

Heb je al eens op marktplaats gekeken wat die gitaren 2ehands kosten? Of iets wat er op lijkt? Kan een boel schelen, en je verkoopt het weer door voor nagenoeg dezelfde prijs.

dennisbots
13 januari 2010, 21:11
Nou nee
Ik ben 26 dus het kindje net voorbij.
Mijn broertje heeft adhd dus niet spotten aub.
Ik werk hard voor mijn speelgoed en heb alles zelf betaald en ja ik heb veel hobby's.
Niets mis mee dacht ik maar laten even bij de les blijven want dit heeft niets met mijn vraag te maken. ;)

Ik heb wel op marktplaats gekeken maar dat 2e hands ben ik meestal niet zon fan van, wie weet wat dat ding allemaal heeft meegemaakt.
En daarbij weet ik niet of het wat is kwa merk en model opzich.

Schuey
13 januari 2010, 21:17
Zo kwam die post gewoon over.

Het ding is wel dat je een kwaliteits klasse hoger zit, en dat is ook als je net begint wel fijn. Of het iets is, nouja daar heb je dit topic voor geopend niet waar? En altijd eerst uitproberen voor je iets koopt, neem desnoods iemand mee die er verstand van heeft en dat moet helemaal goedkomen.

Mick25
13 januari 2010, 21:17
Die RG350ex zou een goede optie zijn. Bedenk wel dat Ibanez erg dunne halzen heeft dus eerst proberen voordat je koopt.
En zoals Schuey zegt: Marktplaats
Je kunt daar voor hetzelfde geld een betere gitaar kopen.

geert1976
13 januari 2010, 22:12
Ja ik dacht ook al... Fuck man...

ik wilde er eigenlijk niet over posten, maar bij deze:grouphug:

@ TS we kunnen je allemaal merken types uitvoeringen etc. naar je hoofd smijten, maar ga gewoon naar een grote gitaarboer, pak verschillende gitaren uit het rek die binnen jouw budget liggen en probeer ze uit, er zit vast een goede voor je tussen:ok:

Exi
13 januari 2010, 22:27
Ik heb wel op marktplaats gekeken maar dat 2e hands ben ik meestal niet zon fan van, wie weet wat dat ding allemaal heeft meegemaakt..

haha, nee hoor dat valt wel mee. De gemiddelde gitarist gaat wel voorzichtig om met zijn heilige speeltjes en je kunt op bv marktplaats wel een redelijke slag slaan mbt de prijs.
Vooral voor mensen met een budget van 200-300 euro is tweedehands een perfecte optie.

Als je echt een nieuwe wil kan ik je uit persoonlijke ervaring de Ibanez SA-120 aanraden (+/- 250,-) Deze gitaar heeft wel 2 humbuckers, maar je kan ze ook splitten/parallel zetten dmv een 5 standen schakelaar.
Hij is zeer veelzijdig en (de mijne) is prima afgewerkt.
Hij klinkt vrij goed en hij kan bijna elke muziekstijl wel aan.

dennisbots
19 januari 2010, 18:15
Ben eens bij mijn zwager wezen kijken naar gitaartjes en ik vind het geluid van een ibanez net niet wat ik zoek.
Zijn gibson stond me daar in tegen wel erg aan op het gewicht na.

Dus na wat zoeken kwam ik een Epiphone Les Paul Custom Ebony tegen.
Iets boven mijn budget maar wel een erg mooi ding met als het goed is ook een goed geluidje.
Even afwachten dus of het wat word.

macwilliams
19 januari 2010, 18:22
En een tweede hands epiphone dan?

dutch.idiot
19 januari 2010, 18:32
Ben eens bij mijn zwager wezen kijken naar gitaartjes en ik vind het geluid van een ibanez net niet wat ik zoek.
Zijn gibson stond me daar in tegen wel erg aan op het gewicht na.

Dus na wat zoeken kwam ik een Epiphone Les Paul Custom Ebony tegen.
Iets boven mijn budget maar wel een erg mooi ding met als het goed is ook een goed geluidje.
Even afwachten dus of het wat word.

Die Epi les Paul custom is een goede keuze, je moet alleen wel even testen wat zijn kwaliteit is, dat verschilt nog wel eens. Verder is tweedehands een goede optie maar ik begrijp je terughoudendheid, als je het kunt betalen is nieuw misschien leuker (en wie weet beter). Als de custom boven je budget is kun je ook nog naar de epi es paul standard kijken, die is volgens mij iets goedkoper. Ook daarbij geldt: testen!
Succes

RS-Rik
19 januari 2010, 18:36
http://link.marktplaats.nl/311569448
PRS SE, zal het ook wel voor je doen


http://link.marktplaats.nl/308208676
Ibanez SZ320, ook heel cool

beide advertenties veel bang for your buck, bij de 2e krijg je er ook alle toebehoren bij (kabel, koffer, strap)



En anders haal je n Squier Classic Vibe en pleurt een hotrail-pickup in de brug.

munkie
19 januari 2010, 18:40
Vaste brug: Ibbie RG 321, nieuw 300 2dehands 200. HH pickups.

Power strats HSH hebben meestal een tremolo. Je zou een LC Comet tele kunnen pimpen. Ik zou als beginner maar niet meteen aan de Floyd gaan. Leuke powerstrats met gewone tremolo: Yamaha Pacifica, Cort G serie.

mezelf
19 januari 2010, 21:42
@Rs-Rik

om even op terug te komen.
Zoals ik jou intresses bekijk kun je al zoals rik zij een PRS SE kopen.
Super gitaar , 2e hands al voor zon 480.
Squier fat strat mischien iets voor jou?
Kun je veel stijlen mee spelen , heb je niet zo gouw het gekloot tijdens opstappen dat je met je gitaar geen andere stijl mooi kan spelen;)

dennisbots
19 januari 2010, 21:45
Bedankt voor alle reactie's ik zal de andere opties ook eens bekijken.
De epiphone les paul custom die ik op het oog heb is 2e hand's en volgens de verkoper niet vaak gebruikt en is icl koffer.
Ik ga denk ik van het weekeind er toch even na kijken want ik persoonlijk vind het 1 van de mooiste gitaren die ik tot nu toe gezien heb
Het oog wil ook wat IMO, en als hij ook nog goed klinkt en de kwaliteit is goed dan is het misschien wel wat voor mij.
Als ik ga kijken dan neem ik mijn zwager mee (veel ervaring en speelt ook in band etc) dus dan kan die er eens goed naar kijken en mee spelen.
Hij heeft zelf ook epiphone,. ibanez, gibson en nog 2 andere dus hij kan als het goed is wel een beetje oordelen of de gitaar speelt zoals het moet ( iig beter als mij).

We zullen eens zien.

mezelf
19 januari 2010, 21:51
Wat ga je voor die LP betalen?
Goede gitaartjes, zeker.
Maar sommige mensen willen er wel eens te veel voor vragen.
Verder denk ik dat een les paul van epiphone niet verkeerd is voor je.

dennisbots
19 januari 2010, 21:56
Kijk maar even:

http://link.marktplaats.nl/308565329

Is btw 21km van mijn huis dus dat is goed te doen.

wietse
19 januari 2010, 21:59
een woord van waarschuwing, pas op voor nep epiphones, die worden nogal eens aangeboden als nooit/amper bespeeld voor een (te) lage prijs.
zijn dan chinese kopieen, met gibsons hetzelfde verhaal tegenwoordig, iemand die die gitaren van haver tot gort goed kent meenemen is erg verstandig.
soms zijn ze bijna niet van echt te onderscheiden, als je één op marktplaats ziet staan en je vertrouwt het niet post hem dan effe hier, kenners zat hier.

macwilliams
19 januari 2010, 23:18
Goed dat je je zwager mee neemt.
Maar wat wietse ook al postte, post eens wat foto's van betreffende gitaar.

Rich69
20 januari 2010, 16:02
Hier misschien een leuke optie PRS SE:

http://www.tweedehands.nl/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/prs-se-matzwart-68454748.html?muz_instr=27

Groeten,

Rich69

hezz
20 januari 2010, 16:32
En wat wordt de versterker?

dennisbots
31 januari 2010, 09:14
Ben gister bij feedback wezen kijken en heb daar wat gitaartjes bekeken en het is de epiphone les paul custom ebony geworden.

Heb ook nog wat andere gitaren bekeken en geluisterd zoals ibanez, dean en nog wat maar daar vond ik of heb geluid nie geweldig van, of niet mooi ,of te duur.

Dus deze is het geworden:
http://spf.fotolog.com/photo/15/35/81/guitarraelectric/1221082770927_f.jpg

Heb er een zoom g1n ext effect bij gepakt.
http://www.456music.com/images/products/Zoom/G1N.jpg
Niks apparts want de gitaar was al boven mijn budget.

Ben nu nog met de koptelefoon aan het ''spelen'' zodat ik de buurt niet wakker rammel.
Heb nog topkasten met 15inch speaker en 8 inch tweeter staan als het nodig is.
En nog een setje 18inche bas kisten met een numark c3 usb mengpaneel dus herrie kunne we genoeg maken :ok:

Het materiaal is er iig, nu mijn speelkunsten nog.

richwoodplayer
31 januari 2010, 10:11
Deze bedoel je dus:D (andere is een gibson)

http://mygoldenaxe.com/images/epiphone-les-paul-custom.jpg

Alsnog, gefeliciteerd!:cheerup:

dennisbots
31 januari 2010, 13:26
Ow ja sorry haha, had ik nog niet gezien.
Zal het even veranderen.

Tot nu toe iig nog geen klachten over de gitaar. :ok: