PDA

View Full Version : Elektrische gitaar, wat zijn leuke gitaartjes voor een beginner?



Jort95
13 januari 2010, 20:17
Hallo,

Ik ga zaterdag een gitaar kopen in duitsland bij musik-produktiv alleen ik heb geen idee wat ik daar ga halen en ik wil daar jullie hulp graag bij :D

ik speel nu al 2 en een half jaar en heb de akoestische / semi-akoestische al redelijk onder de knie, maar nu wil ik dus een elektrische. ik ga daar met mijn leraar een gitaar kopen alleen ik hoop nu dat jullie suggesties hebben.

Ik wil een beetje rock (Green day, RHCP en dat soort muziek)
en misschien ook een beetje jazz/blues?

Ook wil ik graag de mening van jullie over de volgende objecten:

Vox vt15/30 (ga ik zo goed als zeker kopen)
en dan houd ik nog rond de 400 over voor een gitaar wat denke jullie over deze?

Ibanez rg350/370
Squier stratocoaster classic vibe.
(Vintage V6)

Hopelijk reacties

Jort

Tankman
13 januari 2010, 20:21
Hebben we deze discussie niet al eerder met jou gevoerd?:dontgeti:

Thewisbone
13 januari 2010, 20:24
Ja die VOX versterker heb ik zelf ook wel een leuk ding...

de 15 watt komt genoeg geluid uit. voor op je kamer.. ik heb hem altijd op een kwart en dan speel ik mee met de muziek uit mn dikke stereo..:punk:

Jasper.
13 januari 2010, 20:48
De Vox is erg leuk idd.

Maar deze discussie komt mij ook heeel weg bekend voor?
Gitaren om te testen genoeg bij musik-produktiv, ben er afgelopen zomer geweest. Ga gewoon wat gitaren binnen je budget van de muur pakken en proberen. Veel te veel leuks daar en de dag is zomaar om :dontgeti:

Edit: Sterker nog, dit is volgens mij al je derde topic hierover aan je postgeschiedenis te zien

Jort95
13 januari 2010, 21:04
De Vox is erg leuk idd.

Maar deze discussie komt mij ook heeel weg bekend voor?
Gitaren om te testen genoeg bij musik-produktiv, ben er afgelopen zomer geweest. Ga gewoon wat gitaren binnen je budget van de muur pakken en proberen. Veel te veel leuks daar en de dag is zomaar om :dontgeti:

Edit: Sterker nog, dit is volgens mij al je derde topic hierover aan je postgeschiedenis te zien

Ja maar ik wou graag wat meer reacties, maar hoe kan ik topics verwijderen?

Tankman
13 januari 2010, 21:22
Niet zelf. Je kan het een mod vragen.

Je kan trouwens geen reacties forceren. Een topic dupliceren heeft helemaal geen zin. Je zult nu hetzelfde verhaal weer overnieuw aan moeten horen.

Als je naar een gitaarwinkel gaat, hoor je ook hetzelfde.

almarvk
13 januari 2010, 21:55
Dubbel, deze gaat dicht.