PDA

View Full Version : Klaar om te leren, enkel de gitaar nog...



Jay85
13 januari 2010, 18:02
Goeienavond forumnaars,

Ik ben Jay, 25 en afkomstig uit Antwerpen. Na jaren van tijdsgebrek, sport & andere dingen, heb ik nooit de tijd gehad om mijn grootste droom waar te maken: leren gitaar spelen. Maar vanaf nu heb ik die tijd.

Motivatie? check
Een degelijke amp? check
Tijd? check
Gitaar? To Do ...

Hier knelt het schoentje dus. Vooraleerst sorry om hiervoor een thread te openen, ik zal in de toekomst zeker eerst wat zoeken op het forum als ik bepaalde info nodig heb, maar nu vond ik het makkelijker als ik ff mijn volledige uitleg kon doen.

Ik ben altijd al een passief muziekfan geweest, ik ken wel iets van gitaren maar niet genoeg om zomaar een shop binnen te stappen en te zeggen, die gitaar zoek ik... Dus hoop ik dat er hier mensen zijn die me wat kunnen 'sturen'. Ik weet dat ik uiteindelijk zelf moet beslissen wat ik aanschaf en dat alleen ik erop moet spelen, maar elke tip & advies is toch welkom.

Mijn favoriete gitaar is altijd de Les Paul geweest, door de looks, maar ook voor zijn sound. In mijn ogen is het een allround klank waar je meerdere genres mee kan spelen. Een Strat bv heeft die typische rocksound, althans dat vind ik.

Ik ben van plan om dit weekend naar wat shops te stappen en eens een kijkje te gaan nemen. Wat gitaren uitproberen, of laten proberen beter gezegd, aangezien ik er toch nog niets van bak.

Ik twijfel momenteel, met de minimale kennis die ik heb, tussen een paar types.

1) Les Paul, nog geen idee welk merk. (mensen hadden me al Epiphone aangeraden.
2) Strat, dan zou het toch een Fender worden, tenzij er mensen me een andere weg opsturen.
3) SG, waarschijnlijk door mijn hoog AC/DC-fan gehalte.
4) Telecaster, hier weet ik het minst over.

Dus mijn vragen aan jullie zijn:
- Als beginner, welk type raden jullie me aan? of blijft het toch mijn eigen voorkeur en wat mij het best klinkt en aanvoelt.
- Voor de 4 genoemde types, welke merken/copies zijn wel aan te raden en vindbaar in de Benelux.

Ook al gaat mijn voorkeur uit naar een Les Paul, mijn mening kan steeds veranderen wanneer ik andere gitaren zal zien staan in shops. Ik zoek gewoon een kwaliteitsgitaar waar ik als beginneling toch even mee voort kan, en dan later wanneer ik zelf meer kennis heb, evt kijken naar iets anders.

Budget limiet staat op 500-600 euro, goedkoper mag zeker :)

(edit: ik zal vooral rustige rock, classic rock, blues & ballads spelen, zoals oa RHCP, ACDC, Status Quo ea... vooral GEEN metal en consoorten)

Elke tip & advies is welkom, Ik dank U alvast van harte.

Jay

humbucker
13 januari 2010, 18:04
1 ding ben je vergeten: Welke stijl speel je? of wil je gaan spelen?

Jasper.
13 januari 2010, 18:05
Wat zijn de muziekstijlen die je wilt gaan spelen? Bands?
En idd, ga op je gevoel af en probeer zoveel mogelijk gitaren.
Je hebt wel een lekker budget overigens voor een beginner :P

Nicks
13 januari 2010, 18:09
Ik denk dat je de Les paul en strat een beetje door elkaar haalt. De Les Paul is een uitstekende rocker en jazzbak bij uitstek maar een strat zou ik je toch als allrounder aanraden. Niet dat het met een les paul niet gaat of slecht klinkt maar een strat is wat handelbaarder (lichter vooral), doorgaans makkelijker te bespelen, goedkoper en makkelijker aan te passen of te repareren.

Ik raad je persoonlijk de Vintage V6 serie aan, zit al gelijk zeer goede hardware van Wilkinson op en ze zijn niet duur (ca 300 euro). Voor die 200 kan je een erg leuke oefenversterker kopen als de Roland Cube, Vox Valvetronix of Peavey Vypyr.

Jay85
13 januari 2010, 18:13
muziekstijlen had ik al ge-edit. Was ik vergeten te vermelden.

Ik kreeg nog al Vintage aangeraden, de AV1 specifiek. Maar zijn die wel makkelijk vindbaar hier ?

Ik ga niet rond de pot draaien, ik geef toe dat, voor een eerste gitaar, ik liefst iets 'bekend' zou hebben. Daarmee dat ik mijn budget niet te hoog instel. Later kan nog altijd mijn eigen zin doen en gaan voor iets specialers :)

Klinkt misschien vreemd maar misschien ook niet.

humbucker
13 januari 2010, 18:18
Gezien je muziekstijlen zou ik gaan voor een strat of een tele. Kan allebei, tis maar net wat je wil :). Kijk eens naar de squier classic vibes, of London city instrumenten. Voor gitaarwinkels in Antwerpen moet je misschien eens een PB naar mr.Fingers (forumlid hier) sturen, die weet daar wel het een en ander :)

TimS
13 januari 2010, 18:20
Ik zou iig even de Squier Classic Vibe strat en een Fender Classic Player strat proberen. De tweede is wel net iets te duur ben ik bang. Een Epiphone SG-400 schijnt wel een goed SG-model voor de prijs te zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Jay85
13 januari 2010, 18:20
Wat maakt dan het verschil tussen strats & tele's? of is dat als beginner niet direct duidelijk qua geluid?

een SG, is dat vergelijkbaar met de 2 ?

Nicks
13 januari 2010, 18:25
muziekstijlen had ik al ge-edit. Was ik vergeten te vermelden.

Ik kreeg nog al Vintage aangeraden, de AV1 specifiek. Maar zijn die wel makkelijk vindbaar hier ?

Ik ga niet rond de pot draaien, ik geef toe dat, voor een eerste gitaar, ik liefst iets 'bekend' zou hebben. Daarmee dat ik mijn budget niet te hoog instel. Later kan nog altijd mijn eigen zin doen en gaan voor iets specialers :)

Klinkt misschien vreemd maar misschien ook niet.

http://www.thomann.de/lu/search_dir.html?xsid=7ce93746d10104943f7c2e9fd2324 d6a&sw=vintage&x=0&y=0

Overigens schijnen die classic vibes ook erg goed te zijn van Squier. Squier is wellicht een bekender merk maar Vintage is ook geen kleine speler in de markt voor de kleinere portemonnee. Vooral het feit dat ze alles met Wilkinson hardware bekleden is gewoon al fijn, scheelt je het upgraden.

Kakihara
13 januari 2010, 18:28
Blade Delta (http://www.johdeheer.nl/shop/gitaren/elektrisch/-/blade-delta-standard.html)... veelzijdig en kwalitatief instrument !

Rock Bottom
13 januari 2010, 18:28
Ik zou iig even de Squier Classic Vibe strat en een Fender Classic Player strat proberen. De tweede is wel net iets te duur ben ik bang. Een Epiphone SG-400 schijnt wel een goed SG-model voor de prijs te zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Damn zie net dat de Epi sg g400 bij de feedback nog maar 259 kosten, een 2 tientjes goedkoper dan de vintage sg.

Jay85
13 januari 2010, 18:29
Vintage lijkt me inderdaad wel interessant. Wel blijft de vraag, strat of tele...
de SG lijkt ook tof, maar die sound zal iets 'te' rock 'n roll achtig zijn wrs
Ik kan afgaan op looks en hoe de gitaar aanvoelt, maar qua geluid en spelen weet ik er niks van. En dat zal ik ook niet weten door ze vast te nemen in de winkel aangezien ik amper kan spelen :)

Zolang ik een kwaliteitsgitaar heb die goed klinkt ben ik blij :)

barno
13 januari 2010, 18:31
Wat maakt dan het verschil tussen strats & tele's? of is dat als beginner niet direct duidelijk qua geluid?

een SG, is dat vergelijkbaar met de 2 ?


heel kort door de bocht, de SG is de tele van Gibson, met het accent iets meer op het hoog dan bij een LP, die bekend staat om een "dik" geluid.

verschil tele / strat: tele is als gitaar heel direct qua geluid, penetrant hoog op d brug waar geweldig mee te rocken valt op hoog volume

strat: geluid is iets gepolijster, wat ronder. strat is wat ergonomischer dan een tele.

euroboy
13 januari 2010, 18:33
Ik zeg een strat of tele met Humbucker in de brug!


Ik zou gaan voor een tele maar dat is mijn persoonlijke smaak.

Als je toch een iets warmer geluid wil ga dan voor een les paul. Kan volgens mij nooit een slechte keus zijn... Kan zacht en toch heel hard en vet!


Mischien eens wat gitaren gaan beluisteren in een winkel? Als je echt geen noot kan spelen vraag een vriend mee en luister naar de verschillende klanken en kies de gitaar eruit die jij het mooiste vind klinken.



Edit: ik heb enkele dagen geleden een vinatge stratje gekocht (wel met andere nek) Maar ik moet zeggen dat deze strat echt fantastish klinkt! Echt goed. Het is natuurlijk weer een mening. Ga vooral zelf luisteren.

Jay85
13 januari 2010, 18:35
ok, interessant om weten.

dus SG of Tele dat hangt vooral af van mn eigen smaak..

Riky
13 januari 2010, 18:38
Strat geluid heeft veel hoog. Beetje "belletjes" achtig geluid. Met name de hals pickup geeft dat echte strat geluid.

check: http://www.youtube.com/watch?v=F681dJHhu4E

Telecaster blijft toch wat vlakker en neutralere sound. Nog steeds wel die bite die de strat heeft, maar meer mid en niet dat "belletjes"effect.

Check: http://www.youtube.com/watch?v=9br-bz3RG_U&feature=related

Een sg klinkt als een dunne les paul, wat het ook eigenlijk is. Veel warmer dan een strat en telecaster. Niet zo sprankelijk, maar vol en veel meer sustain dan een telecaster en strat.

http://www.youtube.com/watch?v=vuRSWgrPhA0

Alle drie wel behoorlijke allround gitaren. De telecaster in mij ogen meest allround. Sg voor is erg geschikt voor overdrive sound (AC/DC). Strat is gewoon veelzijdig, maar wel met een strat sound.

Beetje de standaart die ik hanteer.

Ik raad je aan om eens te gaan testen welke sound je het mooist vind.

Jay85
13 januari 2010, 18:46
thanks Riky, heel handig.

Ik zal dit weekend wel zien wat ik vastneem in de shops.

Laat mij toe nog één vraagje te stellen.
Gezien mijn budget (en feit dat het mn eerste gitaar gaat zijn), lijken Vintage en bv Epiphone de interessantere merken?

En qua specificaties zijn er dingen waar ik op moet letten bij Tele's & Sg's (momenteel gaat mijn voorkeur wel uit naar deze twee).

Alvast bedankt voor de reacties. Ben al veel wijzer geworden.

E-J
13 januari 2010, 18:47
Een alternatief... een Les Paul én een Strat, beiden voor 600 euro :)

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/uploads/Image/v100petergreen.jpg
Een Vintage V100 Icon.

http://www.strat-talk.com/forum/members/dauntless-albums-dauntless-picture5-squier-classic-vibe-stratocaster.jpg
Een Squier Classic Vibe.

Rock Bottom
13 januari 2010, 19:02
Als je de mogelijkheid hebt probeer dan ook een PRS SE serie, betaalbaar en veelzijdig.
Alhoewel het niet mijn smaak is.

Jasper.
13 januari 2010, 19:05
http://analienearthling.files.wordpress.com/2008/05/spam_1.jpg

kenx
13 januari 2010, 19:10
Ik denk dat je de Les paul en strat een beetje door elkaar haalt. De Les Paul is een uitstekende rocker en jazzbak bij uitstek maar een strat zou ik je toch als allrounder aanraden. Niet dat het met een les paul niet gaat of slecht klinkt maar een strat is wat handelbaarder (lichter vooral), doorgaans makkelijker te bespelen, goedkoper en makkelijker aan te passen of te repareren.

Ik raad je persoonlijk de Vintage V6 serie aan, zit al gelijk zeer goede hardware van Wilkinson op en ze zijn niet duur (ca 300 euro). Voor die 200 kan je een erg leuke oefenversterker kopen als de Roland Cube, Vox Valvetronix of Peavey Vypyr.

Les paul uitstekende jazzbak bij uitstek? ... Volgens mij ben jij ook wel ff fout... :D

Kakihara
13 januari 2010, 19:11
Les paul uitstekende jazzbak bij uitstek? ... Volgens mij ben jij ook wel ff fout... :D

tuurlijk ... Les Paul speelde black metal ... :stop:

LesPas89
13 januari 2010, 19:11
Hoi Jay,
Ik denk echt dat je met een Telecaster heel erg tevreden zal zijn.

En dan, gezien je budget, is een Classic Player Telecaster een hele goede keuze.
http://www.rockpalace.com/product/Fender-Classic-Player-Baja-Telecaster-Blond-Maple
Hij staat hier voor €619, maar ik weet zeker dat hij ergens goedkoper te krijgen is.

Trouwens, misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat voor een amp heb je dan?

Rock Bottom
13 januari 2010, 19:22
http://analienearthling.files.wordpress.com/2008/05/spam_1.jpg

plank






















Hier sloeg jij ergens

Jasper.
13 januari 2010, 19:25
plank

Hier sloeg jij ergens

Was er niet iemand aan het spammen dan? 2 oor 600 ofzoiets?

Jay85
13 januari 2010, 19:25
Na nog wat rondkijken denk ik dat mijn eerste keuze in de shop een Vintage VS6 zal zijn en een Epiphone G400.

Qua kwaliteit kan ik daar toch niet sukkelen, of toch? nog geen 300euro, de helft van mijn budget, zeker niet erg maar is dit prijs<>kwaliteit een eventuele goeie koop?

Ik kan evt met de andere helft een nieuwe amp kopen :)

Zolang de gitaar een tijd meegaat ben ik blij, dat ik niet paar een maand of 2 terug in de shop sta met een losgekomen jack inlet of stukke schroefveringen op de brug ofzo...

Ik zal maar niet vragen achter AMP advies zeker, anders eindigt dit hier nooit :)

edit: ik zal zeker ook eens een telecaster vastnemen hoor LesPas :p
mijn amp is een Marshall mg15, in bruikleen van een vriend.

Rock Bottom
13 januari 2010, 19:28
Waar was iemand zijn spullen aan het slijten.
Ik zie alleeen een hoop mensen spullen aanraden.
Niemand die zijn eigen waar probeert te slijten, zelfs geen ''je hebt pm'' of ''zie mijn sig''

Jasper.
13 januari 2010, 19:53
Oohh, ik dacht dat die vintage V100 en Squier Classic vibe van hemzelf waren. Sorry :makeup:

Jay85
13 januari 2010, 20:04
Ik ga deze topic op z'n einde laten lopen denk ik, anders blijf ik doorgaan.

Na opzoekwerk op de sites van de 2 winkels die ik zal bezoeken heb ik deze gitaren in mijn achterhoofd geprent.

Epiphone G-400 (http://www.leo-caerts.be/newsite/view.php?productID=2520&scID=2&catID=1")

nog een Epiphone G-400 (http://www.keymusic.be/details.asp?prodid=34361&taal=0)

Vintage VS6 (http://www.leo-caerts.be/newsite/view.php?productID=2370&scID=2&catID=1)

Schecter Damien6 (http://www.leo-caerts.be/newsite/view.php?productID=2444&scID=2&catID=1)

Jasper.
13 januari 2010, 20:11
Als je de kans krijgt probeer dan ook zeker nog even wat andere merken of totaal andere modellen.

Die schecter is volgens mij ook al wat meer de metal kant opgericht?

Exi
13 januari 2010, 22:04
mijn amp is een Marshall mg15, in bruikleen van een vriend.

Dat zijn toch niet de -je van het- versterkers. Ik heb in ieder geval weinig goeds gehoord over deze budget dingen van Marshall.
Misschien is het toch geen slecht idee om van het geld dat je bespaart een nieuwe versterker te kopen. Een beter geluid zal het speelplezier en de motivatie wel positief beïnvloeden en een versterker maakt of breekt je geluid.

Er zijn in ieder geval veel versterkers rond de 200-300 euro die een aardige stap beter zijn dan die goedkope Marshalls.
Enkele die ik kan noemen zijn: Vox Valvetronix serie, Peavey Vypyr serie, Fender Super Champ XD, etc.

Jasper.
13 januari 2010, 22:07
Dat zijn toch niet de -je van het- versterkers. Ik heb in ieder geval weinig goeds gehoord over deze budget dingen van Marshall.
Misschien is het toch geen slecht idee om van het geld dat je bespaart een nieuwe versterker te kopen. Een beter geluid zal het speelplezier en de motivatie wel positief beïnvloeden en een versterker maakt of breekt je geluid.

Er zijn in ieder geval veel versterkers rond de 200-300 euro die een aardige stap beter zijn dan die goedkope Marshalls.
Enkele die ik kan noemen zijn: Vox Valvetronix serie, Peavey Vypyr serie, Fender Super Champ XD, etc.

Idd, ik heb mijn eerste gitaar/versterker eerst een paar maand gehuurd. Toen kocht ik mijn eigen Vox valvetronix en wat een verschil. Dan is die marshall toch wel een heel pak minder. Maar als je niet beter gewend bent is het heel goed te doen hoor. Ik heb er een paar maand met veel plezier op gespeeld. En als je hem dan eerst leent van je vriend kun je even wat meer ervaring opdoen en weet je later misschien ook beter wat je wilt.

geert1976
13 januari 2010, 22:07
Les paul uitstekende jazzbak bij uitstek? ... Volgens mij ben jij ook wel ff fout... :D

Hij niet jij wel, Les Paul was een.......jazzgitarist, welterusten

kenx
13 januari 2010, 22:47
Hij niet jij wel, Les Paul was een.......jazzgitarist, welterusten

Ja ok, hij was misschien wel jazzgitarist, maar de les paul van vandaag is toch echt geen gitaar bij uitstek voor jazz? Dan denk ik aan JAZZgitaren... Niet?

geert1976
13 januari 2010, 22:52
Ja ok, hij was misschien wel jazzgitarist, maar de les paul van vandaag is toch echt geen gitaar bij uitstek voor jazz? Dan denk ik aan JAZZgitaren... Niet?

De Les Paul, was oorspronkelijk bedoelt als Jazz en Bluesgitaar, logisch want in die periode dat die bedacht is was het fenomeen rock en metall en pop er nog niet, en rock en roll stond nog in de kinderschoenen.....

barno
13 januari 2010, 23:16
De Les Paul, was oorspronkelijk bedoelt als Jazz en Bluesgitaar, logisch want in die periode dat die bedacht is was het fenomeen rock en metall en pop er nog niet, en rock en roll stond nog in de kinderschoenen.....

tja, jazzmasters waren ook bedoeld voor jazz hoor ... Tuurlijk wordt de identiteit van een gitaar bepaald door de gebruiker, niet door de ontwerper.

geert1976
13 januari 2010, 23:18
tja, jazzmasters waren ook bedoeld voor jazz hoor ... Tuurlijk wordt de identiteit van een gitaar bepaald door de gebruiker, niet door de ontwerper.

Zoals bijna elke electrisch gitaar, oermodel, de Broadcaster en Telecasters en Stratocasters werden ook ontwikkeld in de tijd dat Jazz en Blues hoogtij vierden en ... Rock en Roll in de kinderschoenen stond:ok:

Riky
13 januari 2010, 23:18
Klopt, maar Les Paul speelde ook jazz op zijn Les Paul. Altijd zo gebleven ook. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een bekend iemand op een jazzmaster jazz horen spelen.

Correct me if i'm wrong:)

barno
14 januari 2010, 00:00
Klopt, maar Les Paul speelde ook jazz op zijn Les Paul. Altijd zo gebleven ook. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een bekend iemand op een jazzmaster jazz horen spelen.

Correct me if i'm wrong:)

exactly my point. Er zijn ook zeer weinig bekende jazzgitaristen die zweren bij een Les Paul. Er zijn ongeveer 3000 heel bekende rockers die er wel op spelen :)

hezz
14 januari 2010, 00:46
Dacht trouwens even dat het een grappig fake-topic zou zijn van Jay75, wel toevallig die namen!


Klopt, maar Les Paul speelde ook jazz op zijn Les Paul. Altijd zo gebleven ook. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een bekend iemand op een jazzmaster jazz horen spelen.

Correct me if i'm wrong:)

Joe Pass speelde in zijn vroege dagen op een Jazzmaster, heeft toen hij aansloeg die snel voor een hollowbody verwisseld.

Jay85
14 januari 2010, 20:24
Ben vandaag naar een shop geweest, en na lang beraad en het horen spelen van de persoon die instaat voor de gitaren, die btw fantastisch goed speelde, en heb ginder een keuze gemaakt.

Het was iets over het budget dat ik gedachte had maar aangezien ik niet echt andere hobbies meer heb, kon ik het me wel permitteren... Misschien langs de ene kant niet echt wijs om direct duur gerief aan te schaffen maar langs de andere kant, nu kan ik lang verder.

Het is een Gibson SG Special CR geworden.

Bij de Amp besloot ik om vrij lange termijn te beslissen, dus een waar ik jaren mee verder kan.

Het is een Orange Rocker 30 C geworden.

Bedankt voor alle advies, het heeft zeker geholpen.

LesPas89
14 januari 2010, 20:32
Zozo, gelijk een Gibson.

Prima keuze hoor. Ook de amp!
Als je zo zeker weet dat gitaar spelen je grootste hobby gaat worden, dan zul je hier echt geen spijt van krijgen.

Succes ermee.

humbucker
14 januari 2010, 20:34
Wow, das een hele mooie set om te beginnen. Denk dat 99,9% op kwalitatief minder hoogstaand materiaal is begonnen.


Maareuh, het is zo'n beetje een ongeschreven wet om foto's te posten hé ;)

euroboy
14 januari 2010, 20:51
Die orange is lampen toch?


Heel erg mooie set om te beginnen. En waar zijn die foto's??


Gefeleciteerd! En nu heel heel erg veel oefenen!

Rock Bottom
14 januari 2010, 21:06
Ben vandaag naar een shop geweest, en na lang beraad en het horen spelen van de persoon die instaat voor de gitaren, die btw fantastisch goed speelde, en heb ginder een keuze gemaakt.

Het was iets over het budget dat ik gedachte had maar aangezien ik niet echt andere hobbies meer heb, kon ik het me wel permitteren... Misschien langs de ene kant niet echt wijs om direct duur gerief aan te schaffen maar langs de andere kant, nu kan ik lang verder.

Het is een Gibson SG Special CR geworden.

Bij de Amp besloot ik om vrij lange termijn te beslissen, dus een waar ik jaren mee verder kan.

Het is een Orange Rocker 30 C geworden.

Bedankt voor alle advies, het heeft zeker geholpen.


Damn nu moet je wel doorzetten, je hebt ''beter'' spul dan menig ervaren gitarist hier.

Jay85
14 januari 2010, 21:25
Damn nu moet je wel doorzetten, je hebt ''beter'' spul dan menig ervaren gitarist hier.


Klopt, doorzetten is een must nu :)

Dernet al eens wat geprobeerd, ik moet zeggen, wat een sound...
Dit weekend begin ik er aan. Toch vrij vervelend als beginner, zo'n materiaal hebben... maar als je je het kan permitteren, zou je stom zijn het niet te doen, en een jaar later terug in de shop te staan...

http://img12.imageshack.us/img12/581/sl383447.jpg

wish me luck ! Zodra ik wat kan spelen, zijn jullie de eerste die het weten :)

TimS
14 januari 2010, 21:51
Mooi setje!

Ga je trouwens lessen nemen of het jezelf aanleren?

Jay85
14 januari 2010, 21:54
Voorlopig zelf, alst niet vlot kan ik wrs wel eens rondzien naar lessen.

Was al eens aan het rondkijken op het net naar eventuele online courses.

Sixten
14 januari 2010, 22:00
Voorlopig zelf, alst niet vlot kan ik wrs wel eens rondzien naar lessen.

Was al eens aan het rondkijken op het net naar eventuele online courses.

ik heb er nog wel eentje voor je, hij legt alles echt goed uit.

http://www.justinguitar.com/en/BC-000-BeginnersCourse.php

hezz
14 januari 2010, 22:03
YEAH! Orange! Welkom in het [face-melting] Orange Clubje! Gefeliciteerd man!

Pickel
14 januari 2010, 22:58
Ben vandaag naar een shop geweest, en na lang beraad en het horen spelen van de persoon die instaat voor de gitaren, die btw fantastisch goed speelde, en heb ginder een keuze gemaakt.

Het was iets over het budget dat ik gedachte had maar aangezien ik niet echt andere hobbies meer heb, kon ik het me wel permitteren... Misschien langs de ene kant niet echt wijs om direct duur gerief aan te schaffen maar langs de andere kant, nu kan ik lang verder.

Het is een Gibson SG Special CR geworden.

Bij de Amp besloot ik om vrij lange termijn te beslissen, dus een waar ik jaren mee verder kan.

Het is een Orange Rocker 30 C geworden.

Bedankt voor alle advies, het heeft zeker geholpen.

lol! Volgens mij ietsjes boven de 500-600 euri's!

geert1976
14 januari 2010, 23:00
Ben vandaag naar een shop geweest, en na lang beraad en het horen spelen van de persoon die instaat voor de gitaren, die btw fantastisch goed speelde, en heb ginder een keuze gemaakt.

Het was iets over het budget dat ik gedachte had maar aangezien ik niet echt andere hobbies meer heb, kon ik het me wel permitteren... Misschien langs de ene kant niet echt wijs om direct duur gerief aan te schaffen maar langs de andere kant, nu kan ik lang verder.

Het is een Gibson SG Special CR geworden.

Bij de Amp besloot ik om vrij lange termijn te beslissen, dus een waar ik jaren mee verder kan.

Het is een Orange Rocker 30 C geworden.

Bedankt voor alle advies, het heeft zeker geholpen.

Welkom bij de Gibson club, mooie gitaar, ik heb de bruine uitvoering.

je hebt nu trouwens recht op kortingen zoals het plaatsen van een Maestro en een vuurdeco op de body;)

Veel plezier ermee, De SG is sexy en verleidelijk, dus ik denk dat je de komende tijd niet bent weg te meppen bij die gitaar.

En mooie amp trouwens, als je eens ruzie hebt met de buren is dat een ultiem middel om ze tot waanzin te drijven.

Mooi set om mee te beginnen, succes:ok::cheerup:

beruk
14 januari 2010, 23:20
Klopt, doorzetten is een must nu :)


http://img12.imageshack.us/img12/581/sl383447.jpg



Dat is een nijdig setje kerel! :crazyhappy:

Van harte en plezier ermee. :blast:

dutch.idiot
14 januari 2010, 23:31
Goede keuze, gefeliciteerd! Een beetje over het budget heen :p maar dan heb je ook wat. Veel plezier ermee!

dutch.idiot
14 januari 2010, 23:35
ik heb er nog wel eentje voor je, hij legt alles echt goed uit.

http://www.justinguitar.com/en/BC-000-BeginnersCourse.php

Klopt die is echt goed. Ik gebruik m zelf af en toe ook nog als ik een bepaald nummer wil spelen. Zeker een aanrader!

Nagramoth
15 januari 2010, 00:31
Zie je nou dat er best wel leuke beginners setjes te krijgen zijn voor weinig? :soinnocent:

Mooie set hoor, aan je spullen gaat het zeker niet liggen!

dutch.idiot
15 januari 2010, 00:39
Ben ik nou gek of kost die amp bijna €900 (budget flink vergroot dan)?

J.G.
15 januari 2010, 09:13
Als je het beu moest worden, wil ik de boel wel overnemen voor 600 :sssh:

Mooie spullen :ok:

Mr Xen0
15 januari 2010, 10:01
Ga je voor een strat, en is je budget tot ong. €300,-? Koop een London City, uitstekende gitaren, hoogstwaarschijnlijk 1 van de beste in die prijsklasse.

humbucker
15 januari 2010, 11:00
Ga je voor een strat, en is je budget tot ong. €300,-? Koop een London City, uitstekende gitaren, hoogstwaarschijnlijk 1 van de beste in die prijsklasse.

Meer posten zonder het topic te lezen :ok:

Jay85
15 januari 2010, 16:26
Het enige nadeel aan de amp is dat er geen headphone input is. Maar indien nodig kan ik altijd de oudere Marshall nog gebruiken, savonds laat bv.

Tenzij er een omweg is om toch een headphone te kunnen gebruiken?

Qua leren, ik denk dat ik eerst wat akkoorden ga oefenen :) altijd een goed beginpunt.

craftergirl
15 januari 2010, 16:49
Gave set man! Gefeli! :ok:
enneh....This is just the beginning... de verslaving is begonnen...;)

Riky
15 januari 2010, 17:21
pvd dat is een geile set zeg!

Jay85
16 januari 2010, 12:33
Zolang ik vraagjes heb over het materiaal ga ik proberen deze topic te blijven hijacken :)

eigenlijk het enige waar ik nog wat info over kan gebruiken dat ik evt eens op mijn gemak kan bekijken & lezen.

namelijk de verschillende sounds die je verkrijgt door AMP controls & Tone controls via de gitaar.

Bestaat er ergens zo een guide die mij daar wat uitleg verschaft?

soup
16 januari 2010, 13:06
Congrats

Heb je deze bij muziek visie gekocht?

Riky
16 januari 2010, 16:40
Zolang ik vraagjes heb over het materiaal ga ik proberen deze topic te blijven hijacken :)

eigenlijk het enige waar ik nog wat info over kan gebruiken dat ik evt eens op mijn gemak kan bekijken & lezen.

namelijk de verschillende sounds die je verkrijgt door AMP controls & Tone controls via de gitaar.

Bestaat er ergens zo een guide die mij daar wat uitleg verschaft?

Gewoon proberen en luisteren wat je zelf het mooiste vind. En is geen boekje over hoe je gitaar moet klinken. Mag jezelf bepalen en een van de leuke dingen van elektrische gitaar spelen is kloten met je sound:)

J.G.
14 februari 2010, 14:07
Daar wil je al snel terug vanaf...:soinnocent:

http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/orange-rocker-30c-69365465.html?muz_access=14&qq=&sort=datum_desc&start=42

Chocola
14 februari 2010, 14:49
Ik zag hem ook staan met verkoper "Jay" en nu kom ik dit topic tegen lol. Waarom wil je er zo snel vanaf?

nickofzo
14 februari 2010, 15:08
wow als dat eens mijn beginnerssetje zou zijn ..
poe hej;)