PDA

View Full Version : Patchbox maken



kalmah
13 januari 2010, 15:39
Hallo allemaal,

Ik ga nu echt eens beginnen aan zo'n patchbox, maar nog een paar kleine dingen, want ik ben echt een leek op soldeer, plug, jack-gebied.

Ik wil er een maken voor de FX-loop, de gewone in- en output en voor mijn voetpedaal voor de versterker (deze heeft 2 draden).

Dan moet ik dus 12 jackpluggen hebben? 6 aan de voorkant en 6 aan de achterkant toch?

http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=26&products_id=392

Deze jackpluggen zijn ok? of beter iets anders?

En deze verbindt ik dan met elkaar, maar met welk draad?
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=59&products_id=815
Volstaat dit draad? of kan het ook minder dik, dikker of helemaal iets anders?
Het moet namelijk niet gaan storen :(

En dit kistje is groot genoeg? aangezien er 2 jacks boven elkaar komen te zitten, 3 setjes naast elkaar.

http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=21&products_id=856

Bvd :)

Fuhgawz
13 januari 2010, 15:48
Die jacks zijn prima, stevige jacks. Je moet wel even controleren of er voor je footswitch stereo of mono jacks nodig zijn. Dat draad voldoet ook prima.

Het kistje lijkt me wel wat aan de grote kant. Aan de andere kant durf ik ook niet met zekerheid te zeggen of je zes jacks naast elkaar krijgt in een standaard type B behuizing (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=21&products_id=31) (MXR phase90 formaat). Aan de ene kant: 111mm / 6 = 18,5mm per jack. Dat lijkt me toch voldoende. Maar misschien kan iemand die de dingen op voorraad heeft even checken voor de zekerheid.

Overigens, dit topic hoort in het zelfbouw subforum, misschien dat een mod het zometeen kan verplaatsen?

kalmah
13 januari 2010, 15:54
Oh sorry voor dat.

Nja, hou het kistje dan liever wat groter, voor de zekerheid en voor het werkgemak.

Dat draad gaat niet storen ofzo? Kan ik niet beter cordial of iets dergelijks gebruiken?