PDA

View Full Version : Op zoek naar MIJN Hoyer



Probyan
13 januari 2010, 12:29
Hallo, ik ben Joep Kilkens, en ergens in het grijze verleden heb ik mijn Hoyer uitgeleend aan een "Douwe in Culemborg", ik ben heel benieuwd waar mijn Hoyer nu is.
Hij is makkelijk te herkennen, onder de plectrumplaat had ik een soort "tremolo" ingebouwd (lichtweerstand met lampje) op 9V batterij. (Dit was in de jaren 60/70 uniek)
Hoop dat iemand weet waar ie is.

:metal:

bert k
13 januari 2010, 12:37
Hoi, welkom op het forum! Ik verplaats deze post naar Electrische Gitaren, daar heb je de meeste kans op een antwoord.

Bert K, mod

Rock Bottom
13 januari 2010, 13:05
Hallo, ik ben Joep Kilkens, en ergens in het grijze verleden heb ik mijn Hoyer uitgeleend aan een "Douwe in Culemborg", ik ben heel benieuwd waar mijn Hoyer nu is.
Hij is makkelijk te herkennen, onder de plectrumplaat had ik een soort "tremolo" ingebouwd (lichtweerstand met lampje) op 9V batterij. (Dit was in de jaren 60/70 uniek)
Hoop dat iemand weet waar ie is.

:metal:


Als je nou ook nog zou zeggen wat voor een model zou mischien ook helpen.

johnv
13 januari 2010, 14:44
Als je nou ook nog zou zeggen wat voor een model zou mischien ook helpen.

Ben ook wel benieuwd, m'n zwager heeft namelijk een Hoyer liggen waar ik een tijdje geleden nieuwe snaren opgezet heb...zat geen slagplaat op maar wel een vaag kabeltje dat tussen de pickup uit kwam en onder de brug doorliep.
Hij is er via een zolder opruiming ooit eens aangekomen tis een Hoyer costum Stereo, 2 output jacks zitten erop :dontgeti:

Probyan
13 januari 2010, 15:55
Helaas weet ik het Type niet meer, heb het ook niet via google kunnen vinden, was een "plank" met op de achterkant een grote knop waarmee je de hele hals kon buigen (en dus ook alle snaren)

Rock Bottom
13 januari 2010, 16:01
Ja heel duidelijk:???:

beruk
13 januari 2010, 16:09
Staat iehier (http://www.musikkeller.com/mk/index.php?id=hersteller&typ=hoyer&lang=en) soms bij?

Probyan
13 januari 2010, 19:07
Staat iehier (http://www.musikkeller.com/mk/index.php?id=hersteller&typ=hoyer&lang=en) soms bij?

Geweldig, hij lijkt op Model: 29(II), maar de vorm was iets minder exotic, dat leek meer op Model: HG654 (maar de elementen van model 29(II), ook de knop op de achterkant zie ik hier zitten.
http://home.kpn.nl/kilkens/hoyer.jpg beetje bewerkt ziet/zag ie er zo uit

Herman
13 januari 2010, 19:18
Heb je niet nog een fototje liggen die je even kan inscannen?

macwilliams
13 januari 2010, 19:20
Wat is er met Douwe uit culemborg gebeurd dan?

Rock Bottom
13 januari 2010, 19:29
Wat is er met Douwe uit culemborg gebeurd dan?

Tja douwe, het begon met blowen want dat was hip, als muzikant wet het al snel wat meer en nu wie weet??!??

Probyan
13 januari 2010, 19:43
Wat is er met Douwe uit culemborg gebeurd dan?

Wat ik het laats gehoord heb, is dat ie de Hoyer wit gespoten had en ze'n poot had gebroken toen ie uit een vliegtuig sprong, wat ie verder nog gebroken heeft weet ik niet ( hoop dat de Hoyer nog heel is)
Je bent toch niet Guus Willemse ( want we oefende wel in de zelfde kelder in Utrecht)?

AgileGhost
14 januari 2010, 17:08
Never trust anyone from Culemborg...

macwilliams
14 januari 2010, 17:55
Ik ben niet Guus willemse. Gewoon Willem. Maar ik bedoel, die Douwe moet toch te achterhalen zijn? Geen achternaam? Verder helemaal geen info hoe dan ook? Familie zal hij toch moeten hebben?

Probyan
14 januari 2010, 18:28
Niet zo'n gek idee Willem, zal eens in Culemborg gaan zoeken (ben er zo'n 35jaar niet geweest)

macwilliams
14 januari 2010, 18:38
Zo, soms heb je gewoon even een zetje in de juiste richting nodig.
Je kunt bijvoorbeeld heel het internet af zoeken.

Heeft Douwe kinderen bijvoorbeeld ? Tik zijn naam eens in bij Google!
Had Douwe nog andere interesses? Heeft hij gestudeerd ?

thomas_lc
14 januari 2010, 20:54
ga eens langs bij poppuliers in c'borg niet de vriendelijkste mensen maar misschien willen ze je toch wat info geven als ze die al hebben

Jilles
15 januari 2010, 10:48
Er staat volgens mij één Douwe uit Culemborg op hyves, te vinden met de zoekopdracht: Douwe Culemborg. Hij is van oudere leeftijd en heeft een zeilboot.

Probyan
15 januari 2010, 12:13
Een Gouwe, heb hem een berichtje gestuurd (gelukkig is me'n foto die op Hyves staat ook uit de jaren 60, kan ie me herkennen)

Probyan
2 februari 2010, 18:08
Een Gouwe, heb hem een berichtje gestuurd (gelukkig is me'n foto die op Hyves staat ook uit de jaren 60, kan ie me herkennen)

Niet de goeie Douwe, hij blijkt nu ergens in Haarlem te wonen met een band en drankprobleem, verwacht niet dat ie me'n Hoyer nog heeft.

Wil wel iedereen bedanken voor de goede ideeen.

guitarkid
2 februari 2010, 18:20
Niet de goeie Douwe, hij blijkt nu ergens in Haarlem te wonen met een band en drankprobleem,

Wel een echte muzikant, dus. :seriousf:
Of heeft hij een drankprobleem omdat hij geen drank heeft..??

Gr. C.