PDA

View Full Version : Neck radius van London City



rvwaveren
13 januari 2010, 10:56
Wie weet voor mij de neck radius van de London city Spitfire en of de Comet(t) volgens mij beide gelijk.:strat:

rocker_71
13 januari 2010, 11:16
Wie weet voor mij de neck radius van de London city Spitfire en of de Comet(t) volgens mij beide gelijk.:strat:

Volgens mij wel ja. Ik heb ze allebei en ze voelen hetzelfde. Uit kostenbesparing zetten ze denk ik op de Comet en Spitfire dezelfde hals/neck. Overigens geen onprettige hals.

rvwaveren
13 januari 2010, 11:48
Volgens mij wel ja. Ik heb ze allebei en ze voelen hetzelfde. Uit kostenbesparing zetten ze denk ik op de Comet en Spitfire dezelfde hals/neck. Overigens geen onprettige hals.

Ik heb ze ook allebei maar wil de snaarhoogte wat afstellen. Wat zijn bij jou de snaarhoogtes dan bedoel ik met een capo voor de eerste fret gemeten bij de 17de fret (bovenkant fret tot onderkant snaar) Bij de 1ste en de 6de snaar? :strat:

munkie
13 januari 2010, 12:22
Ik weet geen exacte cijfers maar de radius vd TOETS is vrij vlak, 12 inch denk ik. Het neckPROFIEL is vrij plat, ergens tussen Fender en Ibanez. Vrij dunne frets, ook niet onbelangrijk voor het speelgevoel. Wel goed fretwerk zeker voor het geld, m.i. geen vlakbeurtje nodig.

Heibel
13 januari 2010, 12:26
volgens mij zijn er verscillen tussen de MK1 versies en de MK2 versies. Ik heb een Spitfire MK1 hals gehad en die had een 12" radius. Niet onprettig overigens, vrij slanke hals..

thomas_lc
13 januari 2010, 12:57
Volgens mij wel ja. Ik heb ze allebei en ze voelen hetzelfde. Uit kostenbesparing zetten ze denk ik op de Comet en Spitfire dezelfde hals/neck. Overigens geen onprettige hals.
Deels gelijk en ongelijk
De eerdere batches zoals de post hier voor hadden op de telecaster een kleinere scale hals en dunner ook,
, de later batches van deze periode hebben een langere scale hals en die komt aardig over een met de spitfire.
Mvg thomas