PDA

View Full Version : telecaster highway one, classic, standard MIM,...



emiliano
13 januari 2010, 10:55
ik ben op zoek naar een telecaster met maple neck, kleur body doet er niet zo veel toe. Budget is € 500 tot € 600. De gitaar hoeft niet nieuw te zijn, tweedehands is ook ok, maar mijn budget is net te laag voor tweedehands standard USA, als ik zo even rond kijk op de 2dehands-sites die er zijn.
Graag strings trough body...

ik zie voor dat budget enkele kandidaten:
- highway one MIA
- classic series MIM
- MIJ

Zijn er nog? En welke zou de voorkeur genieten.
Natuurlijk moet je zelf testen, maar een eerste gedacht door jullie ervaringen kan zeker geen kwaad.

Dank voor jullie antwoorden!

ellisvertellis
13 januari 2010, 11:02
Ikzelf heb een jap, nee sry, 2 jappen, en ik kan je met zekerheid zeggen: die zijn zeker hun geld waard!

Hendriks
13 januari 2010, 11:06
ik ben op zoek naar een telecaster met maple neck, kleur body doet er niet zo veel toe. Budget is € 500 tot € 600. De gitaar hoeft niet nieuw te zijn, tweedehands is ook ok, maar mijn budget is net te laag voor tweedehands standard USA, als ik zo even rond kijk op de 2dehands-sites die er zijn.
Graag strings trough body...

ik zie voor dat budget enkele kandidaten:
- highway one MIA
- classic series MIM
- MIJ

Zijn er nog? En welke zou de voorkeur genieten.
Natuurlijk moet je zelf testen, maar een eerste gedacht door jullie ervaringen kan zeker geen kwaad.

Dank voor jullie antwoorden!

Ik zou even contact opnemen met forumlid Grayfink die heeft een MIJ 52 RI te koop , best buy.

emiliano
13 januari 2010, 12:28
die van Grayfink ziet er goed uit, maar is te ver voor mij (woon in Brussel).

nog anderen die een van bovenstaande opties kunnen aanbevelen?

Orbis
13 januari 2010, 13:14
Spankin' new uit Amerika zijn ook de American Specials. Dit zijn als het goed is ongeveer Highway 1's, maar dan met wat hotteren pickups. Zie hier (http://www.thomann.de/nl/fender_american_special_tele_mn_3ts.htm) bijvoorbeeld.

de_stoffel
13 januari 2010, 13:30
Ik heb zo'n anderhalf jaar geleden een classic 60's telecaster (MIM) nieuw gekocht voor een €550 en ben daar nog steeds ongelooflijk tevreden mee.
De mijne heeft natuurlijk wel een rosewood fretboard maar ik neem aan dat de classic 50's (wel met maple) van gelijkaardige kwaliteit is.

Veel succes met je zoektocht!

Kim Wilson
13 januari 2010, 13:37
Toen ik op zoek ben gegaan naar "mijn" Tele vond ik de Classic Player Baja minstens net zo goed als de Highway One. Het karakter van de Baja vond ik zelf mooier, dus die heb ik toen aangeschaft. Tot op de dag van vandaag geen moment spijt gehad. En aangezien de Classics goedkoper zijn dan de HW1, leveren de eerste IMO meer waar voor hun geld.