PDA

View Full Version : Treble booster in effect loop temparaturen?



Rick trodat
13 januari 2010, 09:14
Dit las ik op de site van Rock palace:

De Homebrew Electronics Germania is een Treble Booster en verschaft tot 20dB aan gain. De Germania klinkt het beste wanneer hij via de ingang van een buis versterker loopt. Laat de Germania echter nooit door de effecten via een loop lopen. Extreem hoge temperaturen kunnen van invloed zijn op de prestaties van het pedaal. Hij heeft een echte Hardwire bypass.

Nu weet ik wel dat een treble booster tussen de amp en gitaar komt vanwege de dynamiek echter van hoge temperaturen via een fx heb ik nog nooit gehoord.

Edit : Temperaturen

speedmusic
13 januari 2010, 09:39
Rock Palace heeft wel het oude model op de website staan.

Hier de twee nieuwe:
shootout Germania & Germania 44 (http://www.youtube.com/user/gearmanndude#p/search/0/nsPvAAHvBEw)

Heb zelf de Germania, vind hem heerlijk klinken ben alleen nog op zoek naar de juiste instellingen.
Over de temperaturen, ik geloof dat de Germanium transistoren gevoelig zijn voor warmte/temperatuur verschillen en hierdoor anders gaan klinken.
Maar ben geen techneut dus hoe het precies zit, geen idee.

Mitch
13 januari 2010, 10:26
Je moet die twee zinnen los van elkaar lezen!

"Je moet een treble booster niet in de loop gooien maar vóór de pre amp."
-
"Treble boosters met germanium transistoren zijn (enigszins) temperatuurafhankelijk."

Maar goed, dat temperatuurverhaal... je kan voor de gein eens zo'n bakkie in de vriezer zetten, testen en daarna 's zomerd dat ding even buiten in de zon en tja, dan zul je ets verschil horen, maar het is niet zo dat het dan ineens een wereld van verschil is...