PDA

View Full Version : Afmetingen Line6 M9



dml
13 januari 2010, 02:59
Kan iemand mij vertellen wat de afmetingen van een M9 zijn? Wordt hij overigens gevoed met een dedicated Line6 adapter? Hoeveel spanning en stroom heeft 'ie nodig? Bij voorbaat dank.

MarkS
13 januari 2010, 09:54
Wat dacht je van de Line6 site?

Included AC power adapter

• Dimensions: 10.5"W X 2.4"H x 6.5"D - 3lbs.

voor stroomgebruik moet je de pdf maar dl'en.

schizo910
13 januari 2010, 10:10
Jup, losse eigen adapter met een flink lang snoer. Trekt 2000mA

Nielsje
13 januari 2010, 10:12
Lijkt me sterk, trekt dat apparaat 2000mA?!? Of levert de adapter 2000mA?
Dat is een groot verschil.

Nitefly7
13 januari 2010, 10:30
lijkt me sterk idd, is dat niet dat 'beroemde' Line6 probleem met "1 PX-1 Line6 adapter voor ieder Tonecore pedaal dat je gebruikt" e.d. ?

Mitch
13 januari 2010, 11:24
Lijkt me sterk, trekt dat apparaat 2000mA?!? Of levert de adapter 2000mA?

Ongetwijfeld dat laatste.

TimS
13 januari 2010, 12:33
I had the same thought as you, but unfortunately, the M13 draws something around 1300-1400mA, which is just enough to cause voltage drop on the Pedal Power AC's 1200mA output. What happened to me was that it worked fine for a while, but then the LCDs started getting scrambled because of the voltage drop. So I went back to the Line 6 adapter.

van: http://line6.com/community/message/18113;jsessionid=3C489A184746CBEC67205D683AAE2FB5

schizo910
13 januari 2010, 12:38
Lijkt me sterk, trekt dat apparaat 2000mA?!? Of levert de adapter 2000mA?
Dat is een groot verschil.

Dat bedoel ik... :satisfie: Hij trekt iets van 1300+ mA


Power Adapter: included Line 6 PX-2 only (Specs: 9V, 2000mA, center tip positive, 2.5mm diameter). No battery power option available


edit* Juist wat TimS poste dus :p

Michael AE
13 januari 2010, 12:51
Het is jammer dat de M9 niet door een PP gevoed kan worden, maar goed. 1 extra adaptertje op mijn board is nu ook weer niet zo'n ramp.

Ik ben overigens al door mijn honeymoon periode heen met de M9 en ben er nog steeds enthousiast over. Zo veel goede geluiden uit zo'n compact pedaal maken dat ik alle nadelen wel voor lief neem. Ik denk er zelfs sterk over om ook de M13 aan te schaffen voor de extra opties.

schizo910
13 januari 2010, 13:04
Ik zit er nog midden in, vandaar dat ik me nog wat stil hou ;) Maar ik ben enthousiast, heb er al mee opgetreden en zelfs de overstruring en drives klinken overtuigend en goed in de bandmix...

dml
13 januari 2010, 13:05
Wat dacht je van de Line6 site?

Included AC power adapter

• Dimensions: 10.5"W X 2.4"H x 6.5"D - 3lbs.

voor stroomgebruik moet je de pdf maar dl'en.

Sorry, finaal overheen gelezen...... In ieder geval dank.

Michael AE
13 januari 2010, 13:28
Ik zit er nog midden in, vandaar dat ik me nog wat stil hou ;) Maar ik ben enthousiast, heb er al mee opgetreden en zelfs de overstruring en drives klinken overtuigend en goed in de bandmix...

Ja, dat is ook mijn ervaring. De drives klinken prima en zijn heel bruikbaar. Op de verkeerde amp wel wat klinisch, maar ik heb dat in ieder geval nog niet als zwaar nadeel ondervonden.

in het ergste geval kun je altijd een externe drive gebruiken. Wel jammer dat je die niet in een loopje kan gooien zoals bij de M13, maar voor deze prijs in dit formaat zijn de geluiden echt fantastisch.

schizo910
13 januari 2010, 14:30
Ja, dat is ook mijn ervaring. De drives klinken prima en zijn heel bruikbaar. Op de verkeerde amp wel wat klinisch, maar ik heb dat in ieder geval nog niet als zwaar nadeel ondervonden.

in het ergste geval kun je altijd een externe drive gebruiken. Wel jammer dat je die niet in een loopje kan gooien zoals bij de M13, maar voor deze prijs in dit formaat zijn de geluiden echt fantastisch.


Ik gebruik voor oversturing dan ook grotendeels andere pedalen, maar in sommige gevallen is het qua plaatsing in je keten wel handig om drives uit de M9 te halen... Zo ga ik van een compressor naar een scheur in een klik om vervolgens naar een rare EQ instelling te gaan... Ik ben dus wel erg blij met de overtuigende oversturing...

Vooralsnog zijn mijn favorieten qua drive de FacialFuzz (Fuzz Face), De Classic Distortion (RAT) en de Fuzz Pi (BigMuff)
De Sweep Echo en Lo-Fi delay zijn ook té gek. Sowieos heerlijk om eens een makkelijke tapfunctie te hebben voor alle delays én modulatie effecten... De Room reverb is ook er g mooi en veel filters ijzn ook erg bruikbaar mits juist afgesteld (wanneer niet) De Obi-Wah heeft al een plekje gekregen binnen een bruggetje...

Ik ben momenteel zo onder de indruk, dat ik er niet verbaasd over zal zijn in de toekomst alleen nog dit ding te gebruiken. Mijn RC99 gaat noooit weg maar misschien verdwijnt hij wel uit mijn live rig. Ik gebruik niet veel Chorus en die M9 kan het waarschijnlijk makkelijk opvangen. (Ik ben erg zuinig op die RC99, die heeft voor mij emotionele waarde en dus zou ik het niet erg vinden die van zijn pensioen te laten genieten)

Als de drives nóg beter worden in een toekomstige update (nog zo'n geweldig voordeel van dat ding, de simpele update mogelijkheden) dan kan het zomaar zijn dat de M9 alleen overblijft..

Maar nogmaals, ik zit nog midden in de Honeymoon :p

dml
13 januari 2010, 14:33
@Schizo & Michael:
Gebruiken jullie 'm tussen gitaar en amp of in de FX-loop van de amp?
Ik zit namelijk ook te dubben of ik 'm aanschaf. Enerzijds heb ik alleen maar een booster en een drive nodig, anderzijds een ruime € 100,- meer en ik heb een M9 met veel meer effecten...... Moeilijk moeilijk.

Michael AE
13 januari 2010, 14:41
Ik gebruik voor oversturing dan ook grotendeels andere pedalen, maar in sommige gevallen is het qua plaatsing in je keten wel handig om drives uit de M9 te halen... Zo ga ik van een compressor naar een scheur in een klik om vervolgens naar een rare EQ instelling te gaan... Ik ben dus wel erg blij met de overtuigende oversturing...

Vooralsnog zijn mijn favorieten qua drive de FacialFuzz (Fuzz Face), De Classic Distortion (RAT) en de Fuzz Pi (BigMuff)
De Sweep Echo en Lo-Fi delay zijn ook té gek. Sowieos heerlijk om eens een makkelijke tapfunctie te hebben voor alle delays én modulatie effecten... De Room reverb is ook er g mooi en veel filters ijzn ook erg bruikbaar mits juist afgesteld (wanneer niet) De Obi-Wah heeft al een plekje gekregen binnen een bruggetje...

Ik ben momenteel zo onder de indruk, dat ik er niet verbaasd over zal zijn in de toekomst alleen nog dit ding te gebruiken. Mijn RC99 gaat noooit weg maar misschien verdwijnt hij wel uit mijn live rig. Ik gebruik niet veel Chorus en die M9 kan het waarschijnlijk makkelijk opvangen. (Ik ben erg zuinig op die RC99, die heeft voor mij emotionele waarde en dus zou ik het niet erg vinden die van zijn pensioen te laten genieten)

Als de drives nóg beter worden in een toekomstige update (nog zo'n geweldig voordeel van dat ding, de simpele update mogelijkheden) dan kan het zomaar zijn dat de M9 alleen overblijft..

Maar nogmaals, ik zit nog midden in de Honeymoon :p

;)

Ik vind persoonlijk de tube drive ook te gek, alleen een beetje dof. Is wel makkelijk te compenseren trouwens.

Qua effecten haal ik inmiddels alles uit de M9. Nu moet ik wel zeggen dat het ook uit praktische overwegingen is.

De analoge chorus vind ik ook te gek, maar ik ben wel een tijdje aan het tweaken geweest. Ik heb een aantal typische modulatie pedalen die ik veel gebruik en ik moet nog even buffelen om deze sounds uit de m9 te halen. Toch is het gewoon een erg praktisch ding en hij werkt erg intuïtief. Ik ben nu minder aan het tweaken (en GASsen) en meer aan het spelen en dat zie ik als groot voordeel.

schizo910
13 januari 2010, 14:41
Ik moet er nog wat mee testen, maar ik heb hem nu gewoon voor de amp na mijn drives. Alleen de RC99 hangt nog in de loop...

http://img197.imageshack.us/img197/2691/boardy.jpg (http://img197.imageshack.us/i/boardy.jpg/)

Michael AE
13 januari 2010, 14:44
@Schizo & Michael:
Gebruiken jullie 'm tussen gitaar en amp of in de FX-loop van de amp?
Ik zit namelijk ook te dubben of ik 'm aanschaf. Enerzijds heb ik alleen maar een booster en een drive nodig, anderzijds een ruime € 100,- meer en ik heb een M9 met veel meer effecten...... Moeilijk moeilijk.

Ik gebruik hem voornamelijk voor de amps, maar in mijn grote live rig met Switchblade GL doemt hij afentoe in de loop op. Je loop moet wel instrument level zijn, trouwens, want lijn trekt hij niet.

robzilla
13 januari 2010, 16:20
Hebben jullie hem al geupdate jongens? De 2.0 update voegt verschillende effecten toe die erg gaaf zijn. De particle verb is tof, net als de pattern tremolo. Ook zijn er veel wah's toegevoegd maar ik heb nog geen expressie pedaal die werkt met mijn M13. Updaten is zeker aan te raden!

robzilla
13 januari 2010, 16:51
Het is jammer dat de M9 niet door een PP gevoed kan worden, maar goed. 1 extra adaptertje op mijn board is nu ook weer niet zo'n ramp.

Ik ben overigens al door mijn honeymoon periode heen met de M9 en ben er nog steeds enthousiast over. Zo veel goede geluiden uit zo'n compact pedaal maken dat ik alle nadelen wel voor lief neem. Ik denk er zelfs sterk over om ook de M13 aan te schaffen voor de extra opties.

Heb je geen last van brom met de adapter in de buurt van de M9? Zit die dicht bij je M9 op je board? Ik heb verhalen gelezen van mensen die hun adapter ver uit de buurt van hun M9 of M13 moeten houden ivm met bijgeluiden. Ik weet niet of hier nog een verschil in zit tussen de M9 of M13.

Ik heb mijn M13 trouwens nu een weekje. Ik heb er tot nu toe een keertje met mijn Shiva mee kunnen spelen maar kon hem toen niet aansluiten in de fxloop. Dat ga ik zondag proberen maar zelfs met de delays voor een flink gain kanaal was ik erg tevreden. Binnenkort verder testen want ik heb hem in de oefenruimte laten liggen.

Michael AE
13 januari 2010, 17:00
Ik heb hem geupdate inderdaad. Is echt een aanvulling.

Ik heb mijn adapter ver uit de buurt, inderdaad. Hij bromt wel een beetje, maar dat is altijd zo met adapters. Bij mij ligt hij een flink end van mij board en amps af.

schizo910
13 januari 2010, 17:22
Ik heb ook meteen de update uitgevoerd... Ik heb mijn adapter er redelijk bij in de buurt zitten, maar geen rare bijgeluiden. Mocht dat alsnog gebeuren dan is het snoer lang genoeg om het te verplaatsen...

ACSlater
14 januari 2010, 18:42
Ik heb de adapter gewoon vlakbij mijn M13, die ook nog eens aangesloten is met 4 kabels, en totaal geen herrie. Zodra ik andere pedalen van stroom voorzie met een adapter begint het zootje te brommen. Tenminste dat was zo toen ik dat uitprobeerde. Nu heb ik slechts één ander pedaal erbij en dat is een Pitchblack maar die gaat er binnenkort ook af. De tuner van de M13 is goed genoeg.

schizo910
14 januari 2010, 19:25
Ik laat m'n Pitchblack er wel op zitten, vind ik toch lekkerder aflezen dan de display van de M9

robzilla
14 januari 2010, 20:00
Mijn TU2 is met pensioen, de M13 is nauwkeuriger dan de Boss..

Misschien een leuk idee om een algemeen M9/M13 topic te openen? Volgens mij hebben steeds meer mensen zo'n apparaat en misschien is het slim om een algemeen topic te hebben met vragen en het uitwisselen van settings.

Michael AE
15 januari 2010, 01:02
Goed idee...

Tristan
15 januari 2010, 01:23
Hmm, klinkt nog steeds wel als een interessant ding, maar vinden jullie het geen probleem dat je geen presets van meerdere effectblokken tegelijk kan bewaren en meteen met de juiste settings kan oproepen?
Echt een megagrote misser wat mij betreft, want dat zou voor mij juist een van de grootste redenen zijn om op zo'n ding over te stappen.

robzilla
15 januari 2010, 01:33
Hmm, klinkt nog steeds wel als een interessant ding, maar vinden jullie het geen probleem dat je geen presets van meerdere effectblokken tegelijk kan bewaren en meteen met de juiste settings kan oproepen?
Echt een megagrote misser wat mij betreft, want dat zou voor mij juist een van de grootste redenen zijn om op zo'n ding over te stappen.

Volgens mij is daar de latch scene mode voor en kan je 4 effecten tegelijk besturen (dus 4 per scene) met 1 switch. Je zou dan een aantal presets moeten kunnen maken voor bijvoorbeeld clean/overdrive/lead/solo/etc.etc. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd met mijn M13 dus of het precies zo werkt kan ik je niet vertellen. Zou zondag wel even kunnen pielen in de oefenruimte..

edit: even op youtube gekeken:
http://www.youtube.com/watch?v=iPogi-5U7YE

Tristan
15 januari 2010, 02:57
Ik begrijp er nog steeds echt helemaal niks van, kan je nou wel of niet presets maken waarin tot in totaal vier verschillende effecten met de juiste (van elkaar verschillende) settings in een keer aangeschakeld worden?
Zo ja, hoeveel van deze presets heb je dan?
Je kan toch maar vier effectblokken tegelijk gebruiken?
Waarom gebruiken sommige mensen dan een 1010 als controller ernaast?
Excuses voor de vele vragen. ;) :D

Swan
15 januari 2010, 09:30
Maar als je dat wilt kan je beter voor een multi-effect gaan zoals een floorpod of een Boss GT10? daar kan je alles in opslaan en oproepen.
Heel het aantrekkelijke van de M9/M13 is volgens mij dat je eigelijk 'losse pedaaltjes' hebt, en dat je scenes kan opslaan met verschillende 'pedalboards'.

Swan
15 januari 2010, 09:55
hier een goeie Youtube review:
http://www.youtube.com/watch?v=xV-pHZRydxw&feature=fvw

als ik t geld had ging ik er vanmiddag nog 1 halen :)

peter_heijnen
15 januari 2010, 13:27
Maar als je dat wilt kan je beter voor een multi-effect gaan zoals een floorpod of een Boss GT10? daar kan je alles in opslaan en oproepen.
Heel het aantrekkelijke van de M9/M13 is volgens mij dat je eigelijk 'losse pedaaltjes' hebt, en dat je scenes kan opslaan met verschillende 'pedalboards'.
Je kunt de verschillende scene's ook 'misbruiken' als presets. Maak een bepaalde sound per scene. Die sounds blijven uiteraard staan tot je ze zelf verandert, ahw 6 preset dus die je -weliswaar met twee voetbewegingen- ten alle tijde kunt oproepen.

Tristan
15 januari 2010, 14:56
Hmm, met die demo weet ik het niet, veel sounds die erg veel op elkaar lijken heb ik het idee en het klinkt nog steeds een beetje digitaal...
Sommige modulatie effecten klinken wel erg tof en die verb is gaaf, alleen jammer van die pre delay inderdaad, dat maakt het dan gauw weer zo digitaal...
Nu begrijp ik overigens wel hoe het ding werkt, in latch mode kan je van scene naar scene schakelen maar kan je de pedaaltjes niet tweaken en in de normale modus moet je twee knoppen indrukken om van scene naar scene te schakelen maar kan je de pedaaltjes wel tweaken, tof...
Jammer dat het toch meer lijkt te klinken als een TC G Major dan als een echte pedalenbak...

Michael AE
15 januari 2010, 17:59
Hmm, met die demo weet ik het niet, veel sounds die erg veel op elkaar lijken heb ik het idee en het klinkt nog steeds een beetje digitaal...
Sommige modulatie effecten klinken wel erg tof en die verb is gaaf, alleen jammer van die pre delay inderdaad, dat maakt het dan gauw weer zo digitaal...
Nu begrijp ik overigens wel hoe het ding werkt, in latch mode kan je van scene naar scene schakelen maar kan je de pedaaltjes niet tweaken en in de normale modus moet je twee knoppen indrukken om van scene naar scene te schakelen maar kan je de pedaaltjes wel tweaken, tof...
Jammer dat het toch meer lijkt te klinken als een TC G Major dan als een echte pedalenbak...

Ja, precies. In de praktijk werkt dat best heel handig.

Ik moet overigens wel even kwijt dat het totaal niet als een GMajor klinkt. De meeste effecten klinken wat vetter dan dat en zijn even intuïtief te tweaken als gewone pedalen. Daarmee wordt het veel makkelijker een eigen sound uit het ding te halen in plaats van dat de effecten bepalen welke sound je krijgt, wat je met apparaten als de GMajor en GForce veel sneller hebt.

Je moet de M9 gewoon zien als een uitgebreidere versie van de Stompbox modeler serie. De klank is alleen veel beter dan dat en er zijn wat vervelende nadelen opgelost.

Voor mij zal het nog niet echte pedalen vervangen, maar ik vind het gewoon een heel leuk en inspirerend stuk speelgoed. Voor repetities en kleine gigs heb ik nu een alles in 1 oplossing in plaats van dat ik met een pedalboard en een amp loop te zeulen.

Waar ik vooral blij mee ben is dat het ding op elke amp wel goed te tweaken is, dus je hebt altijd een acceptabele sound. Dat is erg prettig als je gewend bent met amps of pedalen te werken die heel kieskeurig zijn.

Probeer hem gewoon eens, zou ik zeggen. Je moet wel een beetje je verwachtingen aanpassen, want het blijft een modeler en zogenaamde alleskunner.

EDIT: Met andere woorden; hij klinkt zeker ietwat digitaal, maar veel minder dan de meeste modelers. En dat is de kracht, vind ik. De voordelen van modeling, maar met een betere sound. Net als de Axe FX eigenlijk.

Tristan
15 januari 2010, 23:59
Okee, ik wil 'm zeker wel eens checken, zou handig kunnen zijn voor Fremdkunst waarin ik wel veel wazige effecten kan gebruiken... :)

Michael AE
16 januari 2010, 13:34
Daar gebruik ik hem met King Nitro ook voor. Zit veel goede wazige shit tussen!

Bernd Veenema
16 januari 2010, 20:06
Nou, ik heb er ook eentje besteld hoor!
Ik werk nog maar 2 weken in een gitaarzaak, dus ik kan het apparaat nu nog met een flinke korting kopen. Heb nu de M13 even thuis op zicht en die vind ik heel behoorlijk!

ACSlater
17 januari 2010, 11:50
edit: meteen maar even verplaatst naar het M13/M9 topic!