PDA

View Full Version : The mad trist



dennis_rhcp
12 januari 2010, 23:19
kennen jullie deze band,

echt een vette sound http://www.myspace.com/themadtrist
ze hebben net een nieuwe album opgenomen door Torre Florim van de staat
ik heb ze een keer in luxor gezien toen ik moest werken echt toffe band, (beter dan het hoofd progamma)

sjoerd5
13 januari 2010, 07:59
Deze gasten ga ik zeker volgen.

j3r03n
13 januari 2010, 09:28
Zeker een goede band! Ik heb ze vaker hier in de buurt zien optreden. Zeer gave sound en goede nummers. Ik kan geen bands vinden die hierop lijken.

Een jaar geleden heb ik deze foto van de pedalen van de zanger gemaakt. Het kleine boardje is voor de zang. Helemaal op de achtergrond nog een stukje board van de andere gitarist.
http://i45.tinypic.com/345c45y.jpg

oliver538
13 januari 2010, 09:30
yes die band ken ik al een hele tijd, komen ook uit Maastricht dus ik heb ze de afgelopen jaren al een paar keer zien spelen.

Ze zijn al een hele tijd goed bezig, maar 2010 schijnt wel echt hun jaar te worden; nieuwe platendeal, nieuw album, ben benieuwd...!

rickert
13 januari 2010, 09:57
Zeker een goede band! Ik heb ze vaker hier in de buurt zien optreden. Zeer gave sound en goede nummers. Ik kan geen bands vinden die hierop lijken.

Whut? Het is een leuke goede band hoor, maar er zit wel heeeeel veel Queens of the Stone Age in dus dat je geen bands vind die erop lijken lijkt me sterk. Je hoort ook De Staat-invloeden maar da's logisch met Torre bij de knoppen.

Heibel
13 januari 2010, 10:00
Super band..Ken ze al 'n hele tijd..Indertijd bij de opening van de Muziekgieterij (popodium Maastricht) hebben we hun daar geprogrammeerd..het leek wel of ze daarna harder zijn gegaan, maar dit zal inderdaad hun jaar moeten worden! Mooie sounds hebben die jongens..

j3r03n
13 januari 2010, 10:16
Whut? Het is een leuke goede band hoor, maar er zit wel heeeeel veel Queens of the Stone Age in dus dat je geen bands vind die erop lijken lijkt me sterk. Je hoort ook De Staat-invloeden maar da's logisch met Torre bij de knoppen.

Dat klopt, de nummers van QOTSA die op TMT lijken, vind ik supergaaf. Maar QOTSA heeft ook n hoop nummers die mij totaal niet boeien en die totaal niet op TMT lijken. Ik was dus op zoek naar n band die deze stijl continu aanhoudt, en die vind ik niet. (maar ze zullen er vast wel zijn ;))

LeMarinus
13 januari 2010, 15:09
Yo Dennis (en de rest),
ze komen ook in Arnhem spelen binnenkort.. 5 februari staan ze op festival Donderkop in Willemeen samen met nog 3 (vette!) bands voor maar 5 euro...

dennis_rhcp
13 januari 2010, 17:32
ik zal er zijn!

j3r03n
19 januari 2010, 20:10
Ze zijn op dit moment bij De Wereld Draait Door.

hezz
20 januari 2010, 14:10
Yup hele toffe lokale band!

Ken de band qua muziek al een paar jaar en ze zijn inderdaad goed doorgegroeid! Is een heel verschil tegenover een paar jaar terug, eerste keer dat ik ze zag was in de John Mullins hier in Maastricht :D

Mitch
20 januari 2010, 22:04
Ik had juist acuut zo'n dertien-in-een-dozijn gevoel bij ze. Nou ja, ieder zijn meug.

5150II
21 januari 2010, 11:53
Wel vet, beetje de staat/qotsa rip-off, maar zolang ze dat niet ontkennen of zelfs willen vind ik daar niks mee mis.

hezz
21 januari 2010, 23:29
Wel vet, beetje de staat/qotsa rip-off, maar zolang ze dat niet ontkennen of zelfs willen vind ik daar niks mee mis.

Dit vind ik altijd zulke tricky statements!

Deze sound bestond bij hun al voordat de Staat uberhaupt bekend werdt. QOTSA ripoff... tja, bijna elke band lijkt tegenwoordig wel met QOTSA vergeleken te worden? Het is dan ook wel een erg invloedrijke band.

rickert
21 januari 2010, 23:31
Ik zie het ook totaal niet als een slecht iets om beïnvloed te worden door andere muzikanten! Het klinkt gewoon lekker, so why care!

Arts
22 januari 2010, 00:09
ik heb hier vorig jaar ook een keertje een topic over gemaakt

had toen een demo gekregen en was hier erg over te spreken.

Heb nu 't album besteld, ff wachten tot die binnenkomt.

De vergelijking met De Staat snap ik wel omdat de cd gedeeltelijk is opgenomen door Torre. Ik hoor een hoop dingen terug waarvan ik zeker weet dat Torre een invloed heeft gehad.
Ook is in een nummer Torre zelf te horen (caught up in mime, in de bridge)

De vergelijking met Qotsa is begrijpelijk, die maakte ik zelf ook toen ik ze voor het eerst live hoorde.
Maar hoe vaker je iets luistert hoe groter de verschillen worden.

Spitfire
22 januari 2010, 01:00
Dit vind ik altijd zulke tricky statements!

Deze sound bestond bij hun al voordat de Staat uberhaupt bekend werdt. QOTSA ripoff... tja, bijna elke band lijkt tegenwoordig wel met QOTSA vergeleken te worden? Het is dan ook wel een erg invloedrijke band.

Queens heeft ook wel echt muziek gemaakt die het hele spectrum van de rockmuziek beslaat.

hezz
26 januari 2010, 00:38
Queens heeft ook wel echt muziek gemaakt die het hele spectrum van de rockmuziek beslaat.

Dat gevoel heb ik dus ook.

QOTSA staat naast de Foo Fighters in mijn belevingswereld en smaak zo'n beetje aan de basis van moderne rock-muziek. Veel van de bands die ik tof vind hebben vaak wel ergens raakvlakken met deze 2 bands.

rudolf
1 februari 2010, 13:45
Zit effe die nummers te luisteren op hun myspace... Echt wel heel erg QotSA vind ik. Maar wat mij betreft is dat niet negatief. Ze doen het erg goed. Ga zeker kijken op paaspop.

Paultje-k
4 februari 2010, 17:41
Ken ze ook al een tijdje van 3voor12Radio... echt awesome band! Heb alleen het schijfje nog niet.. *doet iets mopperen over werkloos zijn..*