PDA

View Full Version : Cadi-Kill.. ervaringen?



Geoffrey
12 januari 2010, 22:09
Titel spreekt voor zich..

Heeft iemand de Cadi-Kill al in zn handen gehad/ getest/ van dichtbij gezien?

http://gearhounds.com/productimages/dean/Caddy_Kill_Lg.jpg

Gothra
12 januari 2010, 22:33
Wat is t verschil met de normale versie? ( die bestaat toch? volgens mij had iemand op t forum zo'n ding, maar dan niet deze)

Geoffrey
12 januari 2010, 22:35
Het gaat specifiek om deze.

Jilles
12 januari 2010, 23:13
Ik heb de Cadillac select, dat is dan nog de budget uitvoering van de originele caddy, en DIT hier is waarschijnlijk wéér een prijsklasse hoger. Het enige wat ik er dus van kan zeggen, is dat wat ik over mijn eigen gitaar weet.

Mijn nummer 1 ergernis aan het model is de plek van de schakelaar: als je zittend speelt en een beetje voorover leunt schakel je vrij snel naar brug+nek (ervanuitgaande dat je alleen op de brug speelde.) Ik heb het dopje van de switch eraf gehaald en het probleem is verholpen.
De vorm is natuurlijk les paul-esque, en speelt niet oncomfortabel als je een LP gewend bent.
Ik vind de afwerking (van mijn caddy in ieder geval, en dat heb ik vaker gelezen) echt goed. Een maat van me heeft een Epi LP special, van 250 euro duurder, en de Dean staat daar toch wel met kop en schouders boven qua afwerking. Er staat zelfs ergens op HC dat iemand zijn Select beter afgewerkt vind dan zn Gibson, al zet ik daar wel mijn vraagtekens bij.

Dit is mijn ervaring met het model, maar niet met de gitaar die jij hebt gepost..
Ik had hem trouwens liever met Esdoorn binding en fatsoenlijke inlays gezien denk ik...maar dat is maar smaak. :seriousf:
Ik hoop dat ik je toch een beetje heb kunnen helpen.

Geoffrey
13 januari 2010, 14:07
Bedank voor je post.
Met de Cadillac heb ik ervaring, maar het gaat specifiek om deze eigenlijk.

Een Les Paul zegt me weinig tot niets eigenlijk, dus deze zou ik er al niet mee gaan vergelijken qua speelcomfort.
Qua afwerking bij een Dean kan ik je enkel maar gelijk geven!!

Jilles
13 januari 2010, 20:17
Ah oke, ik had niet door dat je bekend was met het model.
LP = Les paul, de vormen komen grotendeels overeen met de caddy. Ze liggen ongeveer hetzelfde.
Maar succes met je eventuele aankoop, 't blijven vette gitaren!