PDA

View Full Version : Hai, ik ben Tessa :)



Tess-a
12 januari 2010, 21:21
Dag iedereen,

Ik ben Tessa, 17 jaar en kom uit IJmuiden.
Ik speel nu zo'n 7 jaar gitaar (weet het niet meer precies) en doe op dit moment de vooropleiding van het conservatorium in Amsterdam naast mijn laatste jaar VWO.
Heb eerst een jaartje of 2 klassiek gespeeld maar ging daarna toch voor de elektrische gitaar. Ik speel veel verschillende dingen, op het moment veel John Mayer en Arctic Monkeys, maar metal e.d. ligt niet echt in mijn straatje.
De muziek die ik leuk vind om te luisteren is echt vrijwel alles, behalve hardcore en, daar is ie weer, metal.

Gear: Fender 60's classic player strat, Aria (weet niet precies welk type, hij is akoestisch), Epiphone SG400, EHX LPB-1, Behringer TO800 (wordt binnekort vervangen door beter pedaaltje), Vox 845 wah, Korg pitchblack tuner. EHX memory boy heb ik gister besteld, oehoee! :D

tostiapparaat
12 januari 2010, 22:01
Welkom op het forum:hippie:

je bent niet de enige die niet van metal en hardcore houdt:)

mooie gear trouwens ^^

Pé.
12 januari 2010, 22:06
Behringer TO800 (wordt binnekort vervangen door beter pedaaltje) Mwah valt wel mee toch? Als je hem alleen maar thuis gebruikt is het echt een prima pedaal, klinkt als een prima tubescreamer. Als je hem ook voor optredens gebruikt kun je inderdaad misschien beter voor een andere gaan, de Boss SD-1 of (iets duurder) de MI Audio Blues Pro zijn dan mooie alternatieven :) Of heel iets anders natuurlijk, dat kan net zo goed ;)


Welkom!;)

Geoffrey
12 januari 2010, 22:14
Met die gear zit je hier wel op de juiste plaats.. ;)

Tess-a
12 januari 2010, 22:32
Haha ik ben er zelf ook superblij mee! M'n strat heb ik afgelopen zomer gekocht en ik ben echt verliefd op dat ding.

De reden dat ik m'n Behringer weg doe is omdat ik inderdaad wel van plan ben om af en toe te gaan optreden, dan wil ik toch even een iets beter dingetje. Ik ga waarschijnlijk een Ibanez tubescreamer van een vriend overkopen dus dat komt wel goed :) denk ook dat dat het geluid van m'n andere pedaaltjes wel ten goede zal doen.

Cageman
12 januari 2010, 22:41
Welkom :)

Vet dat je conservatorium gaat doen! wilde ik ook lange tijd gaan doen, maar dat zou dan te krap worden om nog juiste niveau te halen en nooit echt vol voor gegaan. Misschien na mn studie aankomende studie criminologie dak het toch eens ga proberen xD. Hmmm... Veel metal is ook juist hele interessante muziek hoor xD niet alles, maar wel veel.

als ik je nog mooie (en zelfs nog cheapere) vervanger voor dat Behringer OD/Dist pedaal kan noemen, de Washburn Soloist Distortion. 20 dollar op ebay :D en ik vind m echt beest klinken, alleen soms beetje schel. Is een exacte clone (of andersom) van de Artec Soloist Distortion alleen dan stuk goedkoper. Ben sowieso wel Artec fan ook :)

arcane
12 januari 2010, 22:44
Ook een goede vervanger, die toch niet al te veel kost, is de Digitech Bad Monkey.

en welkom trouwens.

Tess-a
12 januari 2010, 22:54
ik vind m echt beest klinken, alleen soms beetje schel.

hmm dat gaat m niet worden dan, mijn gitaar zelf is ook al vrij schel. of zoals ik het liever noem: helder ;) maar bedankt voor de tips! ik zal ze eens bekijken.

Tho
12 januari 2010, 23:06
Nou Tessa, metal houdt ook niet van jou, en dat zal het ook nooit doen, want het haat je.



en welkom!

Geoffrey
12 januari 2010, 23:08
Nou Tessa, metal houdt ook niet van jou, en dat zal het ook nooit doen, want het haat je.

:seriousf:

Tankman
12 januari 2010, 23:55
Nou Tessa, metal houdt ook niet van jou, en dat zal het ook nooit doen, want het haat je.



en welkom!

LOL..+1, Snap ook niet waarom zoveel de behoefte hebben om te melden dat ze NIET van metal houden. Hou het lekker bij wat je WEL leuk vind. Having said that.

Welkom Tessa! Wanneer komen de foto's van je gear?

Chocola
13 januari 2010, 00:11
Nou Tessa, metal houdt ook niet van jou, en dat zal het ook nooit doen, want het haat je.


Whahahah ik lach me dood hier.

Tessa, je hebt Tho zwaar en diep beledigd :(. Pas eens een beetje op, hij is zeer gevoelig onder zijn woeste metalheaduiterlijk, klein hartje enzo, lief, teder, zacht, aaibaargehalte van 100% enzo. Dus weest niet bang of geschrokken!

Welkom hier en leuke spulletjes heb je :).

TimmU
13 januari 2010, 01:25
Welkom, Tessa.

Outline
13 januari 2010, 02:21
Tessa, je hebt Tho zwaar en diep beledigd :(. Pas eens een beetje op, hij is zeer gevoelig onder zijn woeste metalheaduiterlijk, klein hartje enzo, lief, teder, zacht, aaibaargehalte van 100% enzo. :eek: :seriousf:

En Tessa: Welkom bij de club! :rockon:

Tess-a
13 januari 2010, 08:59
haha okay! sorry voor de mensen die ik beledigd heb, uiteraard bedoelde ik het niet zo :cheerup:

foto's van m'n spulletjes komen spoedig! :)

lindstrom
13 januari 2010, 09:11
Welkom Tessa

Rich69
13 januari 2010, 09:58
Welkom op het forum, Tessa! Grappig dat je uit IJmuiden komt, ik heb er ongeveer driekwart van m'n leven gewoond, en m'n broertje woont er nog steeds :) Je hebt al aardig wat apparatuur staan!

muziekschuur
13 januari 2010, 12:13
Ik heb je versterker gemist.... Wat is dat voor iets?

Thanks

Tess-a
13 januari 2010, 16:20
Oja, mijn versterker. Dat is nogal een verhaal apart :P
Toen ik een aantal jaar geleden mijn eerste elektrische gitaar wilde kopen kocht ik zo'n starterspakket van ... Caliber geloof ik. Daar zat een 20 watt versterkertje bij en die gebruik ik nu nog steeds omdat ik gewoon nooit genoeg geld heb gehad om een goeie nieuwe versterker te kopen. Volgens mij is het merk Mega, teminste, dat staat er op.
Beetje jammer, maar als ik klaar ben met school ga ik gewoon werken als een gek en zo snel mogelijk een nieuwe amp aanschaffen :D ik zit te denken aan de Epiphone Valve Senior/Epiphone Blues Custom. Volledig buizen en niet te duur.. oeh la la
misschien iemand nog tips voor 'n leuke versterker?

robzilla
13 januari 2010, 17:08
Hallo!

Welkom op het forum Tessa. Misschien is het handig over een tijdje voor je amp zoektocht een topic te openen in het versterker deel. Het hangt een beetje van je budget af natuurlijk maar misschien is zo'n Fender Champ XD wat voor je..

Tess-a
13 januari 2010, 17:35
Ja dat was ook al een beetje mijn plan, daarom ben ik op dit forum gekomen haha. Wat advies is altijd handig natuurlijk!
Ik heb trouwens net mijn EHX MemoryBoy binnengekregen, en hij klinkt lekker! :D

bagheera
13 januari 2010, 18:57
Ja dat was ook al een beetje mijn plan, daarom ben ik op dit forum gekomen haha. Wat advies is altijd handig natuurlijk!
Ik heb trouwens net mijn EHX MemoryBoy binnengekregen, en hij klinkt lekker! :D

ik heb vorige maand een recensie gelezen in gitarist over die momory boy , hij leek me toen al leuk
maar ik denk toch dat ik voor de memory man ga gaan als ik de dinero's heb

en wees welkom

Tess-a
19 januari 2010, 17:38
Is er ergens een apart topic waar je foto's van je gear kunt plaatsen? Of zal ik dat maar gewoon hier doen?

JohnLord
19 januari 2010, 21:45
In het ''Post je collectie'' topic. Welkom trouwens!

zoon van johanb
19 januari 2010, 22:23
Welkom op het forum:hippie:

je bent niet de enige die niet van metal en hardcore houdt:)

mooie gear trouwens ^^

+1

welkom..

lijkt wel wat op mijn smaak trouwens.. John mayer is fantastisch.. (Y)

muziekschuur
19 januari 2010, 23:05
Tessa,

De Fame GTA15 of GTA40 is een russische cloon van de Fender Junior...

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Fame-GTA-15-R-15-Watt-all-Tube-Combo/art-GIT0007942-000

Nu 249 euro. Een volledig buizen ontwerp met metalen grille voor de speaker. Dus makkelijk mee te nemen en luid genoeg voor een bandje...

De GTA40 is wat zwaarder met 40 watt...

Chocola
19 januari 2010, 23:34
Tessa,

De Fame GTA15 of GTA40 is een russische cloon van de Fender Junior...

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Fame-GTA-15-R-15-Watt-all-Tube-Combo/art-GIT0007942-000

Nu 249 euro. Een volledig buizen ontwerp met metalen grille voor de speaker. Dus makkelijk mee te nemen en luid genoeg voor een bandje...

De GTA40 is wat zwaarder met 40 watt...

Russisch?...

Nagramoth
20 januari 2010, 11:40
...maar metal e.d. ligt niet echt in mijn straatje.

Je kan ook wel stellen dat metal gewoon niet in je Stratje ligt.
Mijn verontschuldiging voor deze wanstaltige woordgrap...

Chocola
20 januari 2010, 12:50
Je kan ook wel stellen dat metal gewoon niet in je Stratje ligt.
Mijn verontschuldiging voor deze wanstaltige woordgrap...

omfg Nagramoth :P. Die is echt gewoon té :D.

Tess-a
20 januari 2010, 15:56
Hahaha lekker bezig! :seriousf:
Maar ehm. Misschien is dit een hele domme vraag, maar waar vind ik het 'post je collectie' topic? :soinnocent:

JohnLord
20 januari 2010, 16:19
Onder elektrische gitaren, op pagina 3 of zo. Met de zoekfunctie van dit forum kun je het ook vinden.

caliban
20 januari 2010, 18:08
Russisch?...

Kan je geen Amerikaanse muziek van tijdens de koude oorlog over spelen.

Chocola
21 januari 2010, 00:13
Kan je geen Amerikaanse muziek van tijdens de koude oorlog over spelen.

Ging me er meer om dat Fame niet uit Rusland komt :D.

caliban
21 januari 2010, 00:48
Ging me er meer om dat Fame niet uit Rusland komt :D.

Ik denk dat Fame van overal kan komen, afhankelijk van welk product. Veel oostblok dat wel!

Chocola
21 januari 2010, 02:15
Ik denk dat Fame van overal kan komen, afhankelijk van welk product. Veel oostblok dat wel!

Oostblok for the win! :D.

reinierscheffer
21 januari 2010, 09:19
hoi! en welkom

Gothra
21 januari 2010, 11:14
Welkom!

Als versterker zou ik je een ENGL invader/powerball/fireball of mesa boogie dual rectifier ofzo aanraden, want dat is zéér NIET metal!
:soinnocent:

Don Capo
21 januari 2010, 11:54
Zo, de tijd van voorstellen is voorbij. Het heeft lang genoeg geduurd, voor kletsen over gear hebben we andere topics. Deze gaat op slot. Vragen opmerking --> PM