PDA

View Full Version : problemen met gitaar kit



gitaarfreakz
12 januari 2010, 20:55
dit wordt mijn eerste zelfbouw project maar ik heb een paar domme dingen gedaan. Ik heb in mijn haast toen het kon snel een ST kitje gekocht bij de House of Music in Dordrecht het probleem was echter dat de kit die ik wou uitverkocht was ze hadden alleen nog maar het showroom model, deze was al in elkaar gezet en gemaakt. De man wist mij vrolijk te vertellen dat hij de bouwpakketjes niet meer terug zou krijgen en dat dit showroom model al snaren had die er normaal niet bij het kitje zouden zitten. Ik toen in nog niet echt veel had opgezocht over gitaar bouw heb de gitaar gekcoht, het is een gewonen gitaar waarvan de top van de neck nog vierkant is en alles nog niet geschilderd of gelakt ofzo. Nu ik aan het project wil beginnen baal ik ervan dat ik eerst de gitaar moet strippen voordat ik deze kan spuiten verder heb ik geen flauw idee hoe ik de nek uit moet zagen en weet ik niet of ik verder nog extra dintgen moet doen, ook weet ik niet welke lak ik moet gebruiken en/of welke verf voor de neck hals en body, hoe moet ik dit nou aan gaan pakken?

Verder baal ik ervan dat ik niet eerst dingen goed heb uitgezocht want nu heb ik al 3 ST modellen in mijn "collectie" en ik wil eigenlijk ook wel eens wat anders dus wil ik eigenlijk de ST inruilen voor een SG of LP of T kit maar dat kon volgens de verkoper niet meer dus iemand een oplossing? Ik zou zo graag een ander model willen.

En ik heb ook geen schuur tot mijn beschikking en waar moet ik nu dus de gitaar spuiten? ik heb geen zin om te wachten tot de zomer omdat de lucht dan minder vochtig is iemand een oplossing?:metal:

Broodjekaas
12 januari 2010, 21:19
Als je hem nog kan terugbrengen, kun je misschien even op internet gaan neuzen voor een Saga-kitje. Ik vermoed dat jouw inmiddels al geassembleerde kit ook zo een is, met een esdoorn hals en linde body.

Ze zijn bij heel veel gitaarzaken te koop. Ik heb de mijne gekocht in Delfgauw.

En wat betreft het lakken... Er is op dit forun een Laq-faq, die zeker aardig is. Lakken is trouwens ook een zeer geliefd karweitje bij een grote groep mensen hier (de IK-HAAT-LAKKEN-club). Ik zelf heb het eigenlijk een beetje op gevoel gedaan. Als je een dekkende laag wil, zou ik polyester plamuur gebruiken om de hele body spiegelglad te maken, vervolgens een beetje opschuren, en een paar lagen grondlak (spuitbus) spuiten, tussendoor weer opschuren. Dan over naar de uiteindelijke lak, ook een laag of 4, en vervolgens blanke lak.

Er zijn echter enorm veel opties, al zou ik voor dekkend gaan bij een linde body.

bernhardus
16 februari 2010, 18:36
Verkoop hem anders?