PDA

View Full Version : SR 300



Raptor
13 april 2003, 22:27
Heeft iemands ervaring met een bas uit de sr 300 reeks van ibanez?

Semafoor
14 april 2003, 14:28
Ja, niet kopen.
Houtkwaliteit van zowel nek, toets als body is belabberd. Hals trekt snel krom en is welliswaar plat, maar niet echt mooi gerond (hoekig).
De electronica is dan voor de prijs niet eens zo slecht, maar het is het toch allemaal net niet.
Als je per sé een soundgear wil, spaar dan voor een duurdere.

En als je me niet gelooft dan heb ik er thuis nog één voor je staan. Voor 200 euro is 'ie van jou, er moeten dan nog nieuwe snaren op en de hals moet opnieuw worden afgesteld (= ongeveer 80 euro). En de toets moet worden schoongemaakt, maar dat mag geen groot probleem zijn.

Easy Rider
14 april 2003, 14:53
Yeps, koop de duurdere SoundGears..
Ik ken alleen de SR500 serie en die is al naadje, laat staan de 300...

EZ

bassopotmus
14 april 2003, 17:27
AMEN!!!!

Eigenlijk is de hele SR lijn beetje brak, met uitzondering van de 2 hoogste modellen. Maar ach, ik ben wat bevooroordeeld mischien.
Iig, de goedkopere modellen zijn kuttig.

wannabefieldy
14 april 2003, 20:23
2 hoogste...hmmzz. das dus zonder de sr 705??, terwijl als je hem naast de sr 760 ofzo houdt (ja, de net niet prestige) het enige verschil de eq is...
eigenlijk voor kwaliteit moet je de prestige spelen, maar met de hoge middeklasse heb je ook al wat!
en die goedkope..tja... brak!
maar oke :grin:

Basman
14 april 2003, 21:47
Das Waar, SR reeks is niet veel waard buiten de prestige SR3000 dan, en misschien de SR 760 die ik toch ook nog redelijk vind, maar ik denk dat je voor dat geld ook een SRX 500 kan kopen en is die niet beter?

bassopotmus
15 april 2003, 13:22
srx, is toch andere serie, ander geluid en andere feel?

Basman
17 april 2003, 13:17
SRX is inderdaad andere serie, maar hij speelt gewoon beter als een soundgear.

ibanez!!!
18 april 2003, 18:02
hoi, ik speel op een sr300DC, eerlijk gezegd vind ik die bass vrij goed spelen. het zal ook wel te maken hebbe omdat ik geen professional ben en ik speel nog maar een paar jaar bass.

hoe kan je eigenlijk zien of dat een bassgitaar egt degelijk is?

slu :smile:, ibanez

bassopotmus
19 april 2003, 09:51
kijken of er geen ibanez op de headstock staat!
Neej ff kijken een degelijke bas merk je voel je, alles zit goed en stevig, het binnenwerk is netjes afgewerkt, tjsa best persoonlijk die dingen.

StereoX
19 april 2003, 11:32
Ik heb een 305dx en ik ben er best tevreden mee. gewoon een lekkere rockbas. alleen de b-snaar had wel wat strakker gemogen

Clunk
19 april 2003, 18:29
OKE!!! IK HEB EEN TIP!!

als je wilt dat je b-snaar strakker moet staan... dan moet je een dun cilindertje kopen (die breed genoeg is om je b-snaar doorheen te doen, maar wel zo dun dat dat ringetje aan het end van je b-snaar araan blijft hangen.)))
en dan moet je zorgen dat dat cilindertje ongeveer 1,5 cm lang is... denk ik***
en die achter je brug plaatsen,.. als soort van opvulling***
als het goed is staat je b-snaar nu ee nstuk strakker...
ik ga het ook eens proberen, maar ik had het gelezen in een boek van gary-willis :smile: het kwam erug overtuigend over bij :grin:

en dan sorry voor het vage uitleggen maar:
je heb dus een cilindertje van +\- 2 cm nodig en dan die gewoon achter de brug bevestigen....:grin:
succes!!

bassopotmus
19 april 2003, 18:37
hmm sorry maar ff serieus, dat verandert je mensuurlengte toch niet, want hij zit toch vast vanaf het zadeltje? daarachter trilt niets meer, naja ik ben geen 5 snaar guru het zal best.

Voidhead
19 april 2003, 18:55
dat heeft toch geen zin?!
dat is lijkt mij hetzelfde principe als je snaar korter afknippen bij de stemmechaniek... heb je nix aan..

dumBASS
19 april 2003, 19:22
ik snap het geloof ik ook niet helemaal... :sad: