PDA

View Full Version : Esp 2010



Gothra
12 januari 2010, 17:24
Ook ESP gaat het nieuwe jaar in met nieuwe gitaren

http://www.gitaarnet.nl/forum/newthread.php?do=postthread&f=10

Ziet er goed uit! onder andere een EC gold top en een nieuwe sevenstring!


Ook leuk is de Xtone serie, deze bestaan nu ook in de LTD uitvoeringen!

http://www.espguitars.com/images/news/new10/h-1001.jpg
http://www.espguitars.com/images/news/new10/mh-417.jpg

Quicksilver
12 januari 2010, 17:31
H-1001FM STBC heeft een verdomd lekkere top zeg, wauw ik krijg er bijna een strakke plasser van! :)

Maar, de H-1001FR STBC heeft een heel andere top (en natuurlijk de floyd ipv string-through.. Hoe zit dat nu? :rockon:

Dealer
12 januari 2010, 18:43
Lijkt kwa uiterlijk best wat op schecter hellraiser c-1 fr zwart...:P wel nice

YannickH
12 januari 2010, 19:31
Lijkt kwa uiterlijk best wat op schecter hellraiser c-1 fr zwart...:P wel nice

ze lijke heel erg op schecters!wel knappe plankjes:)
deze vind ik ook wel heel vet!
http://i50.tinypic.com/deb3g5.jpg

Yanniick
12 januari 2010, 20:25
Ik vind ze inderdaad wel mega veel op schecters lijken, maar aangezien ik die ook erg mooi vind...!

Sinner1980
12 januari 2010, 20:51
Ik vind ESP te gek,ik wil ook zeker in de nabije toekomst een viper of eclipse aanschaffen.
De hele line up voor 2010 is nice alleen dat verschrikkelijke abalone de hele tijd....ik wou dat ze daar nou s mee stopten. Verder vind ik die strats ook vet (LTD's),wel weer jammer van die neppe relic look...dat vind ik bijna nog erger dan abalone

Braindead
13 januari 2010, 14:02
Ik vind die relics juist wel weer vet. Dat abalone is ook niet aan mij besteed maar ach, er zijn vast mensen die dat wel mooi vinden.
Die PD modellen doen me weer wat aan Michael Kelly's denken. Al vind ik dan de Michael Kelly's vaak nog iets mooier.

Gothra
13 januari 2010, 20:40
Ik vind ESP te gek,ik wil ook zeker in de nabije toekomst een viper of eclipse aanschaffen.
De hele line up voor 2010 is nice alleen dat verschrikkelijke abalone de hele tijd....ik wou dat ze daar nou s mee stopten. Verder vind ik die strats ook vet (LTD's),wel weer jammer van die neppe relic look...dat vind ik bijna nog erger dan abalone

dat abalone is inderdaad zeer jammer. Ik wil in de toekomst ook nog wel een Horizon hebben, jammer van de prijzen alleen:makeup:

pannekoek
13 januari 2010, 23:13
die h1001fr vind ik wel heeel erg mooi!

casper innosence
13 januari 2010, 23:32
ik ben n sucker voor die silverburst EC, tis dat ik al n witte EC en n ESP heb..

mesaman
14 januari 2010, 01:12
ik kijk niet meer naar esp,t blijkt 9/10 een ltd te zijn.van die lullige gitaartjes.
al heb ik eens een echte esp bespeeld en voor mn gevoel een kruizing tussen een goede lp en ibanez te zijn.dit viel me niet tegen!mooi ding dat goed klonk en speelde.
maar ik denk dat ik dan maar toch naar de caparison blijf kijken.

Gothra
14 januari 2010, 08:05
Waar slaat dat nou weer op, als t 'een LTD blijkt te zijn' moet je gewoon even beter op de headstock kijken, staat duidelijk LTD op dan. Sowieso zijn LTD's ook helemaal niet slecht, zeker de wat duurdere niet. De EC-1000 bv is egt een top gitaar hoor! Vind m persoonlijk beter spelen dan welke gibson les paul dan ook.

Quicksilver
14 januari 2010, 15:43
ik kijk niet meer naar esp,t blijkt 9/10 een ltd te zijn.van die lullige gitaartjes.
al heb ik eens een echte esp bespeeld en voor mn gevoel een kruizing tussen een goede lp en ibanez te zijn.dit viel me niet tegen!mooi ding dat goed klonk en speelde.
maar ik denk dat ik dan maar toch naar de caparison blijf kijken.

Over lullig gesproken.. Jij hebt geen enkel idee hoe erg je jezelf nu voor lul hebt gezet.. Zoals Gothra al zei: dan kijk je op de headstock?
Daarnaast, LTD's zijn lullige gitaartjes? Nog nooit bespeeld zeker, want ondanks dat ik gek ben op Jackson kan ik beamen dat er zeker weten niets mis is met de LTD gitaartjes, die zijn goed waar voor je geld dus ikk snap niet wat jij lullig vind.. :???:

Jasper.
14 januari 2010, 16:03
ze lijke heel erg op schecters!wel knappe plankjes:)
deze vind ik ook wel heel vet!
http://i50.tinypic.com/deb3g5.jpg

Ik vind deze nou weer oerlelijk, een uit zen verband getrokken les paul

Quicksilver
14 januari 2010, 16:43
Ik vind deze nou weer oerlelijk, een uit zen verband getrokken les paul

Nou, ik vind de EC modellen toch wel mooier maar of dit nou lelijk is.. Ik ben er nog niet over uit.. Bijzonder zijn ze wel.. :cheerup:

Justinschut
14 januari 2010, 17:29
Ja, ik weet ook niet wat ik er nou precies van dit model moet vinden :p

Silverburst en relics zijn in ieder geval niets voor mij

Sinner1980
14 januari 2010, 17:35
Ik vind deze nou weer oerlelijk, een uit zen verband getrokken les paul

Meer een Viper model waarvan ze een singlecut hebben gemaakt...spuuglelijk idd.
Die Vipers daarentegen...lekker hoor

JoeV
14 januari 2010, 17:37
... De EC-1000 bv is egt een top gitaar hoor! Vind m persoonlijk beter spelen dan welke gibson les paul dan ook.

Heb zowel een EC-1000 als een Gibson (traditional) en dat zijn toch 2 totaal verschillende instrumenten (buiten de vorm)...

Sinner1980
14 januari 2010, 17:42
[QUOTE=mesaman;2259044]ik kijk niet meer naar esp,t blijkt 9/10 een ltd te zijn.van die lullige gitaartjes.
al heb ik eens een echte esp bespeeld en voor mn gevoel een kruizing tussen een goede lp en ibanez te zijn.dit viel me niet tegen!mooi ding dat goed klonk en speelde.

LTD's slecht? Lullige gitaartjes? Dan heb je nog geen goede LTD bespeeld maat.
Ik heb een keer een LTD EC deluxe vergeleken met de ESP EC en eerlijk waar,ik merkte qua sound en speelcomfort helemaal niks (EMG's hebben daar natuurlijk wel wat mee te maken;)).
Qua afwerking was de ESP iets knapper,dat dan weer wel.
Ik heb een broertje dood aan zusterbedrijfjes als Epiphone,Squier enz. Ik ga niet zeggen dat ze 'all bad' zijn maar ik hou gewoon van the real thing.
Voor LTD maak ik graag een uitzondering,een 400 serie of deluxe komt dan ook zeker eens in mn collectie (als ik de staatsloterij win gewoon ESP natuurlijk,want dat heeft wel mn voorkeur stiekem).

Whatever,long story short; LTD's zijn prima planken vanaf de 400 serie,de rest laat ik wel met rust...cheap ass rotzooi:soinnocent:

Quicksilver
14 januari 2010, 21:06
Whatever,long story short; LTD's zijn prima planken vanaf de 400 serie,de rest laat ik wel met rust...cheap ass rotzooi:soinnocent:

Ik kan er niets aan doen maar dat zou ik graag even opklaren: de 200-serie zijn ook prima, en dat valt prima mee. Ze doen niet onder voor de x-serie van jackson! Met name de Alexi-200 (en de KH ook) zijn erg fijne gitaren hoor! :soinnocent:

Tankman
15 januari 2010, 00:21
Ik kan er niets aan doen maar dat zou ik graag even opklaren: de 200-serie zijn ook prima, en dat valt prima mee. Ze doen niet onder voor de x-serie van jackson! Met name de Alexi-200 (en de KH ook) zijn erg fijne gitaren hoor! :soinnocent:

Ik kan hierop zelfs toevoegen dat mijn favoriete ESP/LTD gitaar waar ik op heb gespeeld tot nu toe een LTD MH-100 was. De andere gitarist van mijn allereerste bandje 7 jaar geleden had er een. Hij had er ook nog Dimarzios in gegooid, maar ik weet niet meer welke. Ik dacht Super Distortions. Ik probeerde hem altijd te overtuigen om mij op zijn gitaar te laten spelen, maar hij wilde er perse zelf op spelen. Het was echt een heerlijk ding.

Na enige aanpassingen en een goede afstelbeurt is de 100 serie ook prima te doen hoor.

Sinner1980
15 januari 2010, 16:26
Ik kan hierop zelfs toevoegen dat mijn favoriete ESP/LTD gitaar waar ik op heb gespeeld tot nu toe een LTD MH-100 was. De andere gitarist van mijn allereerste bandje 7 jaar geleden had er een. Hij had er ook nog Dimarzios in gegooid, maar ik weet niet meer welke. Ik dacht Super Distortions. Ik probeerde hem altijd te overtuigen om mij op zijn gitaar te laten spelen, maar hij wilde er perse zelf op spelen. Het was echt een heerlijk ding.

Na enige aanpassingen en een goede afstelbeurt is de 100 serie ook prima te doen hoor.

Dat zal gerust wel,ik heb er geen ervaring mee (helaas?). Toch denk ik ook dat de factor "wat ben ik gewend?" een grote rol speelt. Speel jij altijd op gitaren van rond de €1500 of zit je in de categorie van 500...maakt toch wel verschil. Tuurlijk,sommige gitaren zijn overpriced maar toch heb ik ervaren dat als je een gitaar van een rug of meer koopt dat je dan toch wel een kwaliteitsinstrument aanschaft. Zo zou ik graag s een PRS SE Tremonti willen proberen alleen ben ik bang dat ie tegenvalt vanwege met name het prijskaartje...Over het feit dat ie Koreaans is kan ik me nog wel heen zetten al zie ik liever made in US of Japan... Nu maar hopen dat die nieuwe Jim Root strat US made is...

pupanus1
15 januari 2010, 17:07
LTD's zijn zeker niet slecht, maar een ESP heeft wel mijn voorkeur LTD zie ik meer als back up gitaar voor een ESP.

Misschien wil ik nog een EC-1000 of een FX als backup, vind ESP's (hoewel ik het geweldige gitaren vind) toch best aan de prijs.

Justinschut
15 januari 2010, 22:31
Over het algemeen is 400 en hoger geweldig, maar de oude 300 series zijn ook vet. Gitaar waar ik het meeste op speel (in mn kamer en op jamsessies) is een LTD H301. Mahogany body, neckthrough, maple top, passieve EMGs er in. Zeer relaxed dingetje :)

Oude 200 series is ook niet slecht trouwens, had een mahogany Random Star en die speelde en klonk echt geweldig.

Tankman
15 januari 2010, 23:37
Dat zal gerust wel,ik heb er geen ervaring mee (helaas?). Toch denk ik ook dat de factor "wat ben ik gewend?" een grote rol speelt. Speel jij altijd op gitaren van rond de €1500 of zit je in de categorie van 500...maakt toch wel verschil. Tuurlijk,sommige gitaren zijn overpriced maar toch heb ik ervaren dat als je een gitaar van een rug of meer koopt dat je dan toch wel een kwaliteitsinstrument aanschaft. Zo zou ik graag s een PRS SE Tremonti willen proberen alleen ben ik bang dat ie tegenvalt vanwege met name het prijskaartje...Over het feit dat ie Koreaans is kan ik me nog wel heen zetten al zie ik liever made in US of Japan... Nu maar hopen dat die nieuwe Jim Root strat US made is...

Prijs is niet alles. Ik werk in een gitaar winkel en bespeel daar ook van alles tussen de 150 en de 3000 euro. Eerlijk gezegd heb ik genoeg dure gitaren heel snel weer terug gezet, omdat ik het helemaal niks vond. Een Les Paul Standard, een Music Man Axis Sport, diverse Fender Strats.

Mijn favorieten zitten bijna allemaal in de prijscategorie van 350-800. En dat is niet om de prijs, maar deze gitaren liggen mij gewoon het best.

mesaman
16 januari 2010, 00:07
dus ik had wel een beetje gelijk?mischien ben ik ook wel een beetje een gitaarsnob.en ik had ook geen idee welke ltd ik bespeelde.en mensen...niet zo agressief als iemand iets niet zo fantastisch heeft ervaren.tis maar een gitaartje hoor.

Tankman
16 januari 2010, 00:11
dus ik had wel een beetje gelijk?mischien ben ik ook wel een beetje een gitaarsnob.en ik had ook geen idee welke ltd ik bespeelde.en mensen...niet zo agressief als iemand iets niet zo fantastisch heeft ervaren.tis maar een gitaartje hoor.

Niet echt gelijk nee. Het is niet dat ik die prijsklasse gewend ben. Ik ben van alles gewend. Maar als het neerkomt op gitaren voor mezelf aanschaffen, liggen die mij beter. Prijs heeft er niks mee te maken.

Momenteel zijn mijn favorieten uit de winkel bijvoorbeeld een Framus Diablo Pro 6 en een Peavey Generation Triple Single. De Framus kost 1150,- en de Peavey 179,-. Prijs doet mij niet zoveel, de gitaar zelf wel, en daar heeft prijs helemaal niks mee te maken.

Wie was er trouwens agressief? Viel mij niet echt op ofzo...

mesaman
16 januari 2010, 00:17
ik las woorden lul oid.dan kan dat als negatief worden ervaren.t gaat mij ook niet om de prijs,maar om mischien waar ik een gitaar mee vergeleek.:hippie:

Quicksilver
16 januari 2010, 00:21
ik las woorden lul oid.dan kan dat als negatief worden ervaren.t gaat mij ook niet om de prijs,maar om mischien waar ik een gitaar mee vergeleek.:hippie:

Hier mijn quote:


ik kijk niet meer naar esp,t blijkt 9/10 een ltd te zijn.van die lullige gitaartjes.
al heb ik eens een echte esp bespeeld en voor mn gevoel een kruizing tussen een goede lp en ibanez te zijn.dit viel me niet tegen!mooi ding dat goed klonk en speelde.
maar ik denk dat ik dan maar toch naar de caparison blijf kijken.

Ik vind dat nogal een forse uitspraak, en dan noem ik jou geen lul maar nogmaals ik vind het nogal een vreemde post. Ten eerste staat er altijd op de headstock ESP of LTD en jouw zin refereert naar een gedachtegang dat je gelijk alle LTD's over een kam scheert.

Ik wil niet zeggen dat ik altijd zo goed post enzo en met mijn uitspraken stuit ik mensen ook weleens tegen de borst en dat word mij dan gezegd, nu zelfde zaak. Ik bedoelde het verder niet negatief.

Tankman
16 januari 2010, 00:25
ik las woorden lul oid.dan kan dat als negatief worden ervaren.t gaat mij ook niet om de prijs,maar om mischien waar ik een gitaar mee vergeleek.:hippie:

Ah zo. Ik benader het juist zonder echt meteen te vergelijken, maar beoordeel eerder iedere gitaar individueel.

Zo heb ik die Peavey Triple Single in het wit bespeeld, en was ik meteen verliefd. Vervolgens pakte ik hem in een Blonde finish, en kon haast niet geloven dat het hetzelfde model was, zo slecht dat hij was. Ja, achteraf ga ik wel denken van, verrek, het is een telecaster, met een een stratocaster karakter, gewone een split personallity dus, wat altijd leuk is

Bij ESP/LTD heb ik ook soortelijke ervaringen. De Kirk Hammett sigs van LTD en de James Hetfield sigs vond ik verschrikkelijk. Die MH-100 waar ik het eerder over had was echter geweldig, maar de Viper-400 vond ik toen ook goed. De Alexi-200 vond ik weer beter dan de 600.

Bij merken als BC Rich en Fender en Dean (met enige uitzonderingen) ervaar ik het weer anders. Bij beide merken vind ik naarmate de gitaar duurder is steeds lekkerder gaan spelen.

Having said that. ESP heeft nu die firebird copy weer uit. Ik zou graag weer een echte Explorer copy willen zien. Niet die lelijke puntige EX dingen, maar een echte explorer.

Sinner1980
16 januari 2010, 13:21
Bij merken als BC Rich en Fender en Dean (met enige uitzonderingen) ervaar ik het weer anders. Bij beide merken vind ik naarmate de gitaar duurder is steeds lekkerder gaan spelen.

Dan zal ik idd wel lichtelijk getraumatiseerd zijn door die merken (met name BC Rich). Voor Fender gaat het niet helemaal op vind ik. Zo vind ik mn Billy Corgan strat lekkerder spelen als mn vintage hot rod die 2 keer zo duur was.

Having said that. ESP heeft nu die firebird copy weer uit. Ik zou graag weer een echte Explorer copy willen zien. Niet die lelijke puntige EX dingen, maar een echte explorer.

Zie ik niet zo snel gebeuren al vind ik die Firebird copy (Phoenix II) wel errug vet hoor...het blijft alleen een kopie en das dan weer jammer. Ik zie liever een kopie met een twist zoals de eclipse (een beetje) en de viper (te gek). Die EX is idd wat minder geslaagd...

mesaman
21 januari 2010, 00:56
okey....:hippie:.....ik ben misschien ook wel een klein beetje zwaar bevooroordeeld.en mischien waren de modellen die ik ooit in mn handen had gehad ook wel heel goed of juist niet en ventileer ik dat wat minder subtiel.maar we zijn natuurlijk ook rock&roll kerels die zeggen waar het opstaat en dan mag een krachtterm natuurlijk worden geplaatst.en eingelijk vind ik j. hetfield wel een leuke witte explorer hebben ;)

t blijft een stuk geverfd hout met wat snaren er op.

Tankman
21 januari 2010, 01:01
okey....:hippie:.....ik ben misschien ook wel een klein beetje zwaar bevooroordeeld.en mischien waren de modellen die ik ooit in mn handen had gehad ook wel heel goed of juist niet en ventileer ik dat wat minder subtiel.maar we zijn natuurlijk ook rock&roll kerels die zeggen waar het opstaat en dan mag een krachtterm natuurlijk worden geplaatst.en eingelijk vind ik j. hetfield wel een leuke witte explorer hebben ;)

t blijft een stuk geverfd hout met wat snaren er op.

Ja, die explorer van Hetfield is vet, maar die is ook gebasseerd op een de Gibson Explorer. Die EX-serie is puntig en lelijk en uit balans.

geert1976
21 januari 2010, 01:20
ghe ghe,

Laatst nog een live registratie van Metallica gezien en Hetfield, speelde het grootste gedeelte van de gig op een..... Gibson Explorer.

De sigs worden voor mijn gevoel erg aangegaan voor de poen

universe777
21 januari 2010, 07:51
Hetfield heeft natuurlijk jaren alleen maar op ESP explorers gespeeld. Rond AJFOL is hij daarmee begonnen. De laatste jaren spelen ze (Hij en Kirk) steeds meer op andere instrumenten dan ESP. Als je de zwarte Gib explorer bedoeld. Da's er echt een uit 76 die zwart gerefinished is en een geroeste custom slagplaat heeft gekregen. Al het werk er aan was een project van zijn tech en hetfield zelf.

Op het eerste gezicht lijken de explorer shapes (Gib ESP) hetzelfde. Maar zo'n beetje iedere hoek loop wel iets anders.