PDA

View Full Version : Di-box



dennis_rhcp
12 januari 2010, 15:39
ik wil 2 di boxen kopen,

wat is beter actief of passief? (wat is het verschil naast dat actief phatoom voeding nodig heeft?)
is deze goed http://www.thomann.de/nl/art_xdirect.htm ?
het moet in deze prijsklasse zitten max 40 euro per stuk (daar valt bss niet onder)

ik wil ze gebruiken voor live en studio

alvast bedankt

gr dennis

dennis_rhcp
12 januari 2010, 20:34
iemand tips?
alvast bedankt!

Han S
12 januari 2010, 21:29
Een passieve DI is in feite een transformatortje en als dat een goede is klinkt het prima en het gaat nooit kapot. Een actieve DI werkt middels electronische componenten en heeft dus spanning nodig. Ik heb er een stuk of wat en ik gebruik meestal een zelfbouw DI met een Beyer transformatortje er in omdat ik die lekker vind klinken.

dennis_rhcp
12 januari 2010, 21:56
ok bedankt!

nu had ik dezelfde vraag gesteld op een ander forum en werd ik haast voor idioot uitgemaakt dat het voor 40 euro onmogelijk was om een goede DI kan vinden (liever geen DI dan eentje van 40 euro werd er gezegd) . ik snap dat je voor een dubbeltje niet op de eerste rij kan zitten. maar kan je voor € 40 geen goede DI vinden?

skanky
12 januari 2010, 22:14
Ik gebruik zelf meestal de passieve DI's van Palmer, die zijn 35 euro bij thomann. Vele malen beter en robuuster dan de behringers oid.

http://www.thomann.de/nl/palmer_pan_01.htm

Han S
12 januari 2010, 22:15
Ik ken dat, mensen die het allemaal beter weten. Ik heb zelf wel een paar van die goedkope passieve DI's en dat kan heel behoorlijk klinken hoor.

Behringer maakt ook van die goedkope dingen en ik heb hier wel eens gelezen dat mensen er goede ervaringen mee hadden.

skanky
12 januari 2010, 22:29
Ik ken dat, mensen die het allemaal beter weten. Ik heb zelf wel een paar van die goedkope passieve DI's en dat kan heel behoorlijk klinken hoor.

Behringer maakt ook van die goedkope dingen en ik heb hier wel eens gelezen dat mensen er goede ervaringen mee hadden.

Mijn slechte ervaringen met Behringer komen vooral door de robuustheid, ik heb te vaak last gehad van problemen met bv de connectors die afbraken van de printplaat. Maar dat is vooral bij livegebruik, in de studio werken ze prima. Ik vind de Palmer steviger en klinken naar mijn inziens beter.

Maar om Fletcher te citeren: YMMV

Han S
12 januari 2010, 22:35
Mijn slechte ervaringen met Behringer komen vooral door de robuustheid, ik heb te vaak last gehad van problemen met bv de connectors die afbraken van de printplaat. Maar dat is vooral bij livegebruik, in de studio werken ze prima. Ik vind de Palmer steviger en klinken naar mijn inziens beter.

Maar om Fletcher te citeren: YMMV

Gisteren kwam ik een post tegen van Graig Fletcher waarin hij de SM57 een hyper cardioid noemde. Hij werd ook meteen op de vingers getikt want het was op gearslutz. Hij is een heel bizondere vent, ik heb hem wel eens gezien op de AES. Noem hem nooit bij zijn voornaam want dan krijg je een boze mail van hem, alleen zijn moeder mag dat en zelfs zijn vrouw noemt hem Fletcher.

skabouter
12 januari 2010, 22:36
lastig die DI`s. ik had laatst in de studio op school nog wat DI`s getest met de hele groep (en docent), en we kwamen erop uit dat duur niet altijd beter is. het beste klonk een Radial DI van zo`n E170,-. Beter dan zn broertje wat bijna 2x duurder was....daar schrokken we allemaal van.
Toen nog de DI-functie van de solo610 ernaast (een apparaat van bijna 1000 euro) en deze was zelfs verreweg het minst fijn.... (het is natuurlijk "maar" een preamp, met als bonus een DI)

Koop gewoon lekker wat om mee te beginnen! als het echt bij de beesten af is kom je daar snel genoeg achter, en koop je vast wel iets beters... zo niet...dan heb je ook niets te klagen :)

dennis_rhcp
12 januari 2010, 22:40
ik denk dat het de palmer wordt. ART lijkt me ook stevig (ik heb van art een buizen voorversterker waar ik tevreden over ben), de palmer is passief is dat beter dan actief?

skanky
12 januari 2010, 22:44
Dennis, lees onderstaande pdf-link even door, dan weet je het hoe en het wat over DI's.

http://www.radialeng.com/pdfs/Radial-DI-Selector-w-text.pdf

dennis_rhcp
12 januari 2010, 22:58
dat maakt het een stuk duidelijker bedankt!

Ries89
13 januari 2010, 14:55
ok bedankt!

ik snap dat je voor een dubbeltje niet op de eerste rij kan zitten. maar kan je voor € 40 geen goede DI vinden?

Vergelijk maar eens een behringer d.i. met een bss of een radial. Het zal je opvallen dat je de laatste 2 di's veel dynamischer en opener klinken. De behringer loopt dicht, klinkt plat/vlak, en veel minder levendig. Met name met gitaar is dit duidelijk hoorbaar. Hoewel het misschien niet zo opvalt als je de behringer op zichzelf hoort, en niet naast een betere. Daarnaast is er nog de duurzaamheid, de betere di's zullen langer meegaan dan de behringer, zeker bij live gebruik, en veel ompluggen.

HaroldA
14 september 2011, 16:42
Ff een oud topic schoppen...


Vergelijk maar eens een behringer d.i. met een bss of een radial.

Onze bassist wil een DI in z'n pedalboard hebben. Ik weet dat Klark Teknik, BSS en Radial goede DI's maken, maar die zijn ook duur (en lelijk/groot).

Heeft er iemand ervaring met de Palmer PAN 02?

http://images7.thomann.de/pics/prod/188056.jpg
http://www.thomann.de/nl/palmer_pan_02.htm