PDA

View Full Version : help met het zoeken naar mijn sound



Trecion
12 januari 2010, 14:17
hey gaste,

ik ben al een tijdje op zoek naar een sound die bij mijn stijl past. Een van mijn favoriete bands is YouMeAtSix en qua sound die ik wil zit ik wel in die pop-punk pop-rock gebieden.

Nu ben ik op zoek naar een goede amp voor deze stijl. Zelf zit ik te denken aan een Marshall Head (andere suggesties welkom)met een Orange 2x12 of 4x12 cab (open of closed back, wat is beter geschikt?)

Voor de head ben ik op zoek naar minimaal 2 channels, maar een extra boost kanaal is ook welkom. De cleans moeten goed te gebruiken zijn met humbuckers en hij moet ook lekker kunne scheuren zoals de eerder genoemde bands. Ook moet er een effectsloop opzitten.

Een vast budget is er niet maar ik ben maar een student. Als het het echt waard is ben ik ook eventueel bereid om mijn LTD MH-400 weg te doen.

Ik hoor graag jullie suggesties :punk:


PS: ik woon in Zuid-limburg en kan niet door heel nederland reizen, wel ben ik bereid tweedehands te gaan.

sjaak1990
12 januari 2010, 19:31
Wat is je budget?

Ik zou eerst naar de head kijken dan naar de cab...

Misschien een Marshall DSL als je een wat minder groot budget hebt, Orange kan ook. Als je een hoger budget hebt dan zijn er een stuk meer amps die kunnen. Rivera, VHT (droger) Brunetti(!) en veel meer.

Trecion
13 januari 2010, 10:12
Budget is ongeveer 1000 euro voor head en cab. kan meer worden maar liever niet. Het zal dan zeker ook gebruikte spullen worden.

Thiez
13 januari 2010, 10:18
Voor 1000 euro heb je een mooi marshall setje. Head+cab.

die andere merken die genoemd werden zullen wat hoger uitkomen.
Marshall DSL is goed te doen maar misschien ook een vintage modern (zijn de meningen nogal over verdeeld) Of de 85th celebration special edition (is gebasseerd op DSL en klonk niet verkeerd vond ik)

guitarguru
13 januari 2010, 11:11
Voor 1000 euro heb je een mooi marshall setje. Head+cab.

die andere merken die genoemd werden zullen wat hoger uitkomen.
Marshall DSL is goed te doen maar misschien ook een vintage modern (zijn de meningen nogal over verdeeld) Of de 85th celebration special edition (is gebasseerd op DSL en klonk niet verkeerd vond ik)

Is geen 2 kanaals, maar een 1-kanaals head met 2 verschillende ranges die je kunt selecteren. Gaat van Plexi naar flinke scheur ala JCM800+. Als je met pedalen werkt is dat een goede optie (zie ook mijn sig;)).

marc_o
13 januari 2010, 11:18
Voor Pop-punk-rock kun je uitstekend met een JCM-900 voor de dag komen, die heb je in verschillende uitvoeringen. DSL inderdaad, dat zal ook erg goed lukken. Voor 1000 heb je keuze zat in ieder geval.

Mufftin
13 januari 2010, 11:30
London city doet het ook wel goed voor dat genre.

CasB
13 januari 2010, 12:15
Met een Peavey Valveking kun je ook een lekker punkrockgeluid krijgen.

Thiez
13 januari 2010, 13:16
@guitarguru: idd mijn fout. Niet echt een 2 kanaals. Opzich wel een leuk dingetje maar vond de 85th wel beter klinken moet ik eerlijk zeggen.

@TS:
Op marktplaats staan verschillende jcm900 SL-X te koop. Dit vind ik persoonlijk de beste uitvoering van de jcm900. Incluseif bijpassend cabinet staan de advertenties er.

Michael AE
13 januari 2010, 13:21
Voor pop-punk is de SL-x inderdaad een prima optie.

Toch herhaal ik het nog maar eens even, maar zelf proberen is bij amps een MUST. Niet iedereen speelt hetzelfde en niet iedereen heeft dezelfde smaak. Dat maakt het lastig, maar ook leuk om zo'n zoektocht te beginnen.

Als je tijd hebt en de moeite wil nemen om gewoon naar een winkel te stappen en dingen te proberen, isoleer je in het slechtste scenario in elk geval wat je niet goed vind. Dat maakt de zoektocht al een stuk makkelijker.

sjaak1990
13 januari 2010, 13:52
Ik zeg DSL + goede cab. Ze spelen daar zelf ook op naar mijn weten, weet gelukkig niet al teveel van de band ;) Vind het een krasserige sound die ze hebben

Trecion
14 januari 2010, 10:35
op Pinkpop vorig jaar gebruikte ze Orange cabs en wat ik van die cabs hoor is dat ook wel wat ik zoek. De orange versterkers vindt ikdan weer miner.


Btw; zou een Peavey XXL ook geschikt kunnen zijn? ik zou deze kunnen krijgen voor 300 euro.