PDA

View Full Version : help met het zoeken naar mijn sound



Trecion
12 januari 2010, 14:17
hey gaste,

ik ben al een tijdje op zoek naar een sound die bij mijn stijl past. Een van mijn favoriete bands is YouMeAtSix en qua sound die ik wil zit ik wel in die pop-punk pop-rock gebieden.

Nu ben ik op zoek naar een goede amp voor deze stijl. Zelf zit ik te denken aan een Marshall Head (andere suggesties welkom)met een Orange 2x12 of 4x12 cab (open of closed back, wat is beter geschikt?)

Voor de head ben ik op zoek naar minimaal 2 channels, maar een extra boost kanaal is ook welkom. De cleans moeten goed te gebruiken zijn met humbuckers en hij moet ook lekker kunne scheuren zoals de eerder genoemde bands. Ook moet er een effectsloop opzitten.

Een vast budget is er niet maar ik ben maar een student. Als het het echt waard is ben ik ook eventueel bereid om mijn LTD MH-400 weg te doen.

Ik hoor graag jullie suggesties :punk:


PS: ik woon in Zuid-limburg en kan niet door heel nederland reizen, wel ben ik bereid tweedehands te gaan.

sjaak1990
12 januari 2010, 19:31
Wat is je budget?

Ik zou eerst naar de head kijken dan naar de cab...

Misschien een Marshall DSL als je een wat minder groot budget hebt, Orange kan ook. Als je een hoger budget hebt dan zijn er een stuk meer amps die kunnen. Rivera, VHT (droger) Brunetti(!) en veel meer.

Trecion
13 januari 2010, 10:12
Budget is ongeveer 1000 euro voor head en cab. kan meer worden maar liever niet. Het zal dan zeker ook gebruikte spullen worden.

Thiez
13 januari 2010, 10:18
Voor 1000 euro heb je een mooi marshall setje. Head+cab.

die andere merken die genoemd werden zullen wat hoger uitkomen.
Marshall DSL is goed te doen maar misschien ook een vintage modern (zijn de meningen nogal over verdeeld) Of de 85th celebration special edition (is gebasseerd op DSL en klonk niet verkeerd vond ik)

guitarguru
13 januari 2010, 11:11
Voor 1000 euro heb je een mooi marshall setje. Head+cab.