PDA

View Full Version : Lesboeken Akoestische Gitaar



Kebabbi
12 januari 2010, 13:20
Hallo,

Ik ben pasgeleden begonnen met gitaar te leren spelen. Ik kan al redelijk goed alt-saxofoon en piano spelen. Ik leerde tot nu toe uit een boekje dat eigenlijk bedoeld is voor elektrische gitaren. Het bevalt me wel en het boekje is nu ook uit, maar ik zoek eigenlijk 'n methode die wat geschikter is met iemand die al veel theorie kent. Welke boeken kunnen jullie mij aanraden?

Bvd, Kebabbi

--=HANS=--
12 januari 2010, 14:41
Wat voor soort muziek wil je gaan spelen?

Kebabbi
12 januari 2010, 14:46
Eigenlijk maakt het me niets uit. Als ik wat beter ben wil ik graag wat technisch moeilijkere muziek gaan spelen.

--=HANS=--
12 januari 2010, 14:57
Ik ga er vanuit dat je akoestisch speelt. Technisch moeilijk zegt nog niet zo veel. Er is woest ingewikkelde jazz, maar je hebt ook fingerstyle a la tommy emmanuel maar ook in de blueshoek is van alles mogelijk. Als basis zou de methode van Harrie Sacksioni iets voor je kunnen zijn en Eltjo Haselhoff heeft ook een mooie methode voor fingerstyle alleen die is er alleen op DVD volgens mij. Verder is er op internet heel erg veel te vinden, o.a. op youtube maar pas op want er zit ook heel erg veel bagger tussen.

Succes ermee.

Onmeunig Hans
12 januari 2010, 21:12
Als je een beetje engels kunt is de site van Justin Sandercoe misschien ook wel wat: http://www.justinguitar.com/. Als je naar de beginner course gaat dan vind je al wel een aardige verzameling lessen met joetjoebfilmpjes die echt goed te doen zijn. Vaak is er bij een filmpje ook wel een link naar de tablatuur die je dan kunt printen.

Les nemen is een tip die je ook veel tegen kunt komen. Ik heb zelf ook een jaartje les gehad, voordat ik zelf aan begon te klooien. Ik denk er nu over weer les te nemen. Ik heb toch het gevoel dat ik met les beter en sneller vooruit ging.

Succes er mee.
Hans

RB-1
12 januari 2010, 21:38
Verder is er op internet heel erg veel te vinden, o.a. op youtube maar pas op want er zit ook heel erg veel bagger tussen.Maar soms ook juweeltjes. neem nou zo'n Brian Sutton (http://www.youtube.com/watch?v=2jXNnoFv1EM).
Of dit (http://www.youtube.com/watch?v=UG9Az8fOkeg&feature=related), ook van hem. Als je dit leert, dan kun je dus echt gitaarspelen.

Git Aar
12 januari 2010, 23:08
Ik zou je de les methode van Hal Leonard gitaarmethode aan willen raden, en dan wel de nieuwe druk van uitgeverij Haske. Niet de ouwe rommel die veel muziekzaken nog in de rekken hebben liggen. Die oude Hal Leonard methode is van 1979. Ipv een grammofoonplaat is er dan een nieuwe cd bij gevoegd.
Het zijn boeken van 20 euro p deel, ze zijn duidelijk en bouwen in mooi tempo allerlei vaardigheden op, prima voor de autodidactische gitarist.
De DVD van Eltjo Hasselhof is ook goed, echter niet zozeer om gitaar te leren spelen. Het lijkt me behoorlijk taai omdat er direct niet de makkelijkste akoorden gespeeld moeten worden. Bovendien gaat Eltjo volledig voorbij aan de theorie. Mi toch onmisbaar als je het een beetje serieus aan wil pakken.

Kebabbi
13 januari 2010, 20:13
Les nemen is een tip die je ook veel tegen kunt komen.
Als ik genoeg tijd had zou ik dit waarschijnlijk ook hebben gedaan, jammergenoeg heb ik 5 dagen school en 2 dagen werk in de week ('s avonds nog wel tijd om te oefenen).

Ik heb net eens gegoogled naar de verschillende methodes die jullie mij aanraadden, en ik denk dat ik ga voor de Hal Leonard methode. Misschien dat ik later ook nog die van Eltjo ga doen.

Bedankt voor jullie hulp!

Onmeunig Hans
13 januari 2010, 21:50
Als ik genoeg tijd had zou ik dit waarschijnlijk ook hebben gedaan, jammergenoeg heb ik 5 dagen school en 2 dagen werk in de week ('s avonds nog wel tijd om te oefenen).

Ik heb net eens gegoogled naar de verschillende methodes die jullie mij aanraadden, en ik denk dat ik ga voor de Hal Leonard methode. Misschien dat ik later ook nog die van Eltjo ga doen.

Bedankt voor jullie hulp!

Goed besluit.
Veel succes, enne blijven doorzetten, uiteindelijk gaat het goed klinken!!!