PDA

View Full Version : De ultieme prog rock/metal gitaar?



CardioClash
12 januari 2010, 12:44
Heey,

Ik zit in een prog rock/metalband, Zoukh (http://zoukhband.hyves.nl). Wat dat betreft ben ik in principe wel tevreden met mijn Epiphone. Probleem is dat we met veel verschillende stemmingen spelen (DADGBE, AADGBE, CGCGBE) en ik tijdens een optreden onmogelijk de hele tijd heen en weer kan stemmen. Mijn strat is wel ok, maar te strat-achtig. Ik wil er dus nog een gitaar bij.

Het probleem is dat ik op zoek ben naar een geluid met een dik vet tjomp tjomp tjomp metal geluid, maar die ook clean mooi vol en warm klinkt

Ik ben eigenlijk dus op zoek naar de Epi die ik al heb, alleen dan met ietsje meer tjomp. Budget €500-650.

Tips?

Geoffrey
12 januari 2010, 12:53
Ga testen, gebruik de zoekfunctie, Dean, Jackson,..

Dealer
12 januari 2010, 13:40
Schecter heeft ook een paar leuke:P en jackson ofc

pannekoek
12 januari 2010, 13:46
cardioclash, u heeft een pm!

Kampenaar
12 januari 2010, 15:39
Schecter, ESP/LTD en Ibanez zijn in de meeste muziekwinkels wel te krijgen. Ook de budget versies schijnen een erg goede metalgeluid voort te brengen.
Ook gitaarmerken als dean en jackson doen het goed. Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken ,als je weet wat je moet zoeken.

Exi
12 januari 2010, 15:55
Schecter, ESP/LTD en Ibanez zijn in de meeste muziekwinkels wel te krijgen.
Ibanez wel ja, maar Schecter en in beperkte mate ESP/LTD zie je echt niet overal hoor!

Maar inderdaad als je ze kan vinden zou het zeker geen kwaad kunnen om een Schecter te proberen

ER!K
12 januari 2010, 16:51
Een LTD EC401, zit volgens mij wel rond de 600 euro en is erg leuk speelgoed voor metal :crazyhappy:

Robdop
12 januari 2010, 16:51
is zo'n spidercapo niet iets voor je??
ik weet niet of het er allemaal mee kan maar daar moet je wel veel mee kunnen toch?