PDA

View Full Version : Wat is de waarde van een..



Miezz
12 januari 2010, 12:07
Omdat het aanbod van gitaren enorm te noemen is, lijkt het mij een goed plan om een topic te starten waarin mensen een gitaar kunnen posten om de waarde van een gitaar te achterhalen.

Op het forum zitten veel doorgewinterde gitaristen en gitaarkenners die wellicht iets zinnigs kunnen zeggen over de (markt)waarde van een gitaar. Op deze manier ontstaat vanzelf een mooi overzicht die door veel beginners en gevorderden geraadpleegd kan worden bij de aanschaf van een "nieuwe" gitaar!

Miezz
12 januari 2010, 12:09
Mag ik gelijk de eerste posten dan? :)

Ik kan via een kennis een Aria Diamond 1803T overnemen.
Weet iemand de waarde van deze gitaar? Volgens mij komt deze uit de jaren 70 en is in redelijke staat.

Ik ben benieuwd!

Sixten
12 januari 2010, 12:17
ik ben van plan m'n ibanez SA 120 BK te gaan verkopen
en wss ook m'n fender frontman 212R

mijn ibanez heb ik nu bijna 1 jaar, en hij is gwn nog in goede staat. het heeft 2 miniscule plekjes waar de lak er af is ofsow, je ziet er in ieder geval oranje vlekjes (maar zo klein dat het pas opvalt als je erop let). en een paar krassen op de plek waar soms een slagplaat zit. hier zit geen slagplaat op dus er zijn wat krasjes op gekomen :P

de frontman heb ik nu een half jaar. die heeft helemaal geen schade opgelopen. ook niet op de buitenkant. eigenlijk is die dus gwn net zo goed / mooi als toen ik hem kocht

ik wil niet te weinig ervoor krijgen en zelf heb ik weinig verstand van dit soort dingen :P

oh en, goede timing topicstarter ;) ik zat me sinds gisteren af te vragen wat ik ervoor kon krijgen :p

geert1976
12 januari 2010, 12:55
Mag ik gelijk de eerste posten dan? :)

Ik kan via een kennis een Aria Diamond 1803T overnemen.
Weet iemand de waarde van deze gitaar? Volgens mij komt deze uit de jaren 70 en is in redelijke staat.

Ik ben benieuwd!

Das toch een stratmodelletje? tja hangt ervan af of het een solidbody of een triplex plank is etc.
Het is geen exacte kopie o.i.d. dus mag de wereld niet kosten

Hiro
12 januari 2010, 13:17
zet er dan iig een foto bij als dat kan

duckman
12 januari 2010, 13:22
Ongeveer 60 % van de nieuw waarde, dus zo'n 175 euro voor de Ibanez en
140 euro voor de FM 212R.



ik ben van plan m'n ibanez SA 120 BK te gaan verkopen
en wss ook m'n fender frontman 212R

mijn ibanez heb ik nu bijna 1 jaar, en hij is gwn nog in goede staat. het heeft 2 miniscule plekjes waar de lak er af is ofsow, je ziet er in ieder geval oranje vlekjes (maar zo klein dat het pas opvalt als je erop let). en een paar krassen op de plek waar soms een slagplaat zit. hier zit geen slagplaat op dus er zijn wat krasjes op gekomen :P

de frontman heb ik nu een half jaar. die heeft helemaal geen schade opgelopen. ook niet op de buitenkant. eigenlijk is die dus gwn net zo goed / mooi als toen ik hem kocht

ik wil niet te weinig ervoor krijgen en zelf heb ik weinig verstand van dit soort dingen :P

oh en, goede timing topicstarter ;) ik zat me sinds gisteren af te vragen wat ik ervoor kon krijgen :p

wietse
12 januari 2010, 13:33
Das toch een stratmodelletje? tja hangt ervan af of het een solidbody of een triplex plank is etc.

maar wel een heel mooi strat modelletje met een eigen draai er aan.

http://koti.welho.com/mlahdes/dia/dia1.jpg

deze draagt de naam dia maar om zoeen gaat het, heb er zelf ook 1, en geert foei, sugereren dat matsumoku multiplex gitaren heeft gemaakt.
hoe durf je, ik ben ze nog nooit tegen gekomen.

waarde hangt enorm van de staat af, rond de 200 euro doen ze toch snel en ze zijn het waard.
prima gitaren met ongewone schakelmogelijkheden en elementen.

duckman
12 januari 2010, 13:34
Wat ik ervan weet is het een redelijke soldibody uit de Matsumoku fabriek.
Lastig om daar een waarde aan te hangen, afhankelijk van de staat en verzamelwaarde.
Een marktprijs bepalen laat ik dan ook aan de experts over.

Ikzelf denk dat tussen de 100 en 300 euro wel redelijk is, maar da's maar een gok van mij.



Das toch een stratmodelletje? tja hangt ervan af of het een solidbody of een triplex plank is etc.
Het is geen exacte kopie o.i.d. dus mag de wereld niet kosten

duckman
12 januari 2010, 13:36
Wietse is sneller en is de expert op dit gebied.

geert1976
12 januari 2010, 13:37
maar wel een heel mooi strat modelletje met een eigen draai er aan.

http://koti.welho.com/mlahdes/dia/dia1.jpg

deze draagt de naam dia maar om zoeen gaat het, heb er zelf ook 1, en geert foei, sugereren dat matsumoku multiplex gitaren heeft gemaakt.
hoe durf je, ik ben ze nog nooit tegen gekomen.

waarde hangt enorm van de staat af, rond de 200 euro doen ze toch snel en ze zijn het waard.
prima gitaren met ongewone schakelmogelijkheden en elementen.

hè shit sorry Wietse, wist even niet dat het een Matsomoku Aria betrof:makeup:, dacht dat het om een nieuwer modelletje ging.

Zit op mijn werk dus kan mijn digitale brochures ook niet inzien

dwaajt
12 januari 2010, 14:06
Kwam hetvolgende tegen op ebay:
http://cgi.benl.ebay.be/70s-ARIA-BILLY-IDOL_W0QQitemZ120508426325QQcmdZViewItemQQptZGitar ren?hash=item1c0edca855

Wat ziet die Aria er goed uit, helemaal mijn smaak. Helaas heb ik geen enkel idee waar hij gemaakt is (matsimoku?), welk model en of die wel fatsoenlijk klinkt.

wietse
12 januari 2010, 14:11
Kwam hetvolgende tegen op ebay:
http://cgi.benl.ebay.be/70s-ARIA-BILLY-IDOL_W0QQitemZ120508426325QQcmdZViewItemQQptZGitar ren?hash=item1c0edca855

Wat ziet die Aria er goed uit, helemaal mijn smaak. Helaas heb ik geen enkel idee waar hij gemaakt is (matsimoku?), welk model en of die wel fatsoenlijk klinkt.

dat is dus een verkrachte 1803t of 1832t, verkoper wil er ook een hoofdprijs voor hebben.

Miezz
12 januari 2010, 14:13
Zijn die 1803t's wat waard dan nog?

wietse
12 januari 2010, 14:20
Zijn die 1803t's wat waard dan nog?
lezen is een kunst, geschatte waarde wordt al vermeld in dit topic, het altijd wat de gek er voor geeft .

Miezz
21 januari 2010, 23:18
lezen is een kunst, geschatte waarde wordt al vermeld in dit topic, het altijd wat de gek er voor geeft .

Okee okee sorry hoor :)
Ik vroeg me gewoon af of er meerdere mensen een inschatting kunnen maken.
Hoe dan ook, ik heb vandaag die gitaar gekocht. Het ijzerwerk en de lak zijn in erbarmelijke staat. Het opknappen waard?

Hiro
22 januari 2010, 08:37
ligt eraan hoeveel budget dat je nog over hebt na t aankopen ervan :P
en anders vintage noemen zoals zovele fender players voor je ;)

Miezz
22 januari 2010, 09:46
ligt eraan hoeveel budget dat je nog over hebt na t aankopen ervan :P
en anders vintage noemen zoals zovele fender players voor je ;)

Laat ik zeggen dat het een koopje was..

Rich69
22 januari 2010, 09:47
Laat ik twee gitaren noemen die ik pas heb gekocht a 50 euro/stuk:

Cruise by VMI strat-kloon sunburst made in Korea,
Washburn G5V blauwmetallic eind jaren 80/begin 90.

Er moesten wel wat dingetjes aan gebeuren zoals een schroefje hier en daar en de tremolo armpjes los aanschaffen, maar spelen doen ze allebei goed. Heb ik teveel betaald of valt het allicht mee?

Brent Ray Vaughan
22 januari 2010, 18:07
Zijn die 1803t's wat waard dan nog?

Ik heb een Aria Diamond 1802t en een 1803t. Hebben allebei een refret nodig. Uitvoerig heb ik ze nog niet kunnen testen daardoor. Eentje gerefinished ( laagje fineer over verschillende stukjes van hout x). Dus geen triplex.

Ik heb voor de ene 100 € betaald, voor de andere 120 €. Maar zoals gezegd: er is nog wat werk aan. Op ebay zie ik ze voorbijkomen voor 600 € (Duitsland), dat is veel te veel.

wietse
22 januari 2010, 18:56
Hoe dan ook, ik heb vandaag die gitaar gekocht. Het ijzerwerk en de lak zijn in erbarmelijke staat. Het opknappen waard?

wat bedoel je met het ijzerwerk?
fretwerk of brug/tremelo, lak als die nog origineel is en niet met opzet vernield mooi zo laten, een natuurlijke relic is meer waard dan een refin.
herfretten is een duur klusje als je het zelf niet kan, ik heb het mijzelf sinds kort aangeleerd en ben daar blij om.

Brent Ray Vaughan
22 januari 2010, 20:10
Wietse, welke type fretdraad heb je gebruikt als ik dat vragen mag. Ik heb geen fretbender en dacht daarom aan fender vintage wire. Of is het beter dat ik zelf zo'n fretbender in elkaar knutsel?

Vr. groeten, Brent

wietse
22 januari 2010, 20:42
fretbender? wat moet je daar mee?
ik heb gewoon fretdraad van boston op de rol gehaald bij de gitaarboer, 2.5mm voor de hagstrom, 2.7mm voor de ibanez en 2.0mm voor de melody. (de melody moet nog)
het fretboard ontfretten is ook een precies klusje heb daarvoor een kleine knijptang bijgeslepen.
nieuwe fretjes tik ik er met een rubber hamer weer in.
omdat het fretdraad van de rol is zit daar al een kromming in, als die kromming te groot is dan mep je die wel plat.

The Crash Cowboy
23 januari 2010, 10:03
Ik heb hier thuis de Vintage Guitar Price Guide van 2010 (http://www.vintageguitar.com/priceguide/). Besteld via Bol.com. Daar staan er héél veel in, met de (handels- en verzamel-) waarde (in uitstekende staat) in dollars.

Ik heb even Aria Diamond opgezocht; zo heette Aria vanaf de '60er jaren, tot 1975. Daarna Aria Pro II. De Aria Diamond 1803T staat er als zodanig niet in genoemd, maar de prijzen van de Aria Diamonds in de Price Guide varieren van 400 tot 500 dollar, voor gitaren uit de '60er jaren. Dan wel in hele goede staat, zonder reparaties, refinishes, refrets e.d.

De Price Guide is best leuk voor het bepalen van de waarde van een gitaar, hoewel dus ook veel plankies er niet in staan.

geert1976
23 januari 2010, 12:11
Ik heb hier thuis de Vintage Guitar Price Guide van 2010 (http://www.vintageguitar.com/priceguide/). Besteld via Bol.com. Daar staan er héél veel in, met de (handels- en verzamel-) waarde (in uitstekende staat) in dollars.

Ik heb even Aria Diamond opgezocht; zo heette Aria vanaf de '60er jaren, tot 1975. Daarna Aria Pro II. De Aria Diamond 1803T staat er als zodanig niet in genoemd, maar de prijzen van de Aria Diamonds in de Price Guide varieren van 400 tot 500 dollar, voor gitaren uit de '60er jaren. Dan wel in hele goede staat, zonder reparaties, refinishes, refrets e.d.

De Price Guide is best leuk voor het bepalen van de waarde van een gitaar, hoewel dus ook veel plankies er niet in staan.

Nou die price-guide die je hebt gekocht, is georiënteerd op de USA market en die prijzen gaan hier niet op hoor, leuk blaadje om plaatjes te kijken, maar meer ook niet

Midwolda
23 januari 2010, 12:23
Nou die price-guide die je hebt gekocht, is georiënteerd op de USA market en die prijzen gaan hier niet op hoor, leuk blaadje om plaatjes te kijken, maar meer ook niet

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de "Blue Book" serie.
Leuke plaatjes en goede info over de materialen en bouwjaren enzo.
Maar het geeft je wel een idee van de relatieve waarde van het ene model t.o.v. het andere.
Kan soms wel handig zijn.

benwave
23 januari 2010, 13:29
Ik heb hier thuis de Vintage Guitar Price Guide van 2010 (http://www.vintageguitar.com/priceguide/). Besteld via Bol.com. Daar staan er héél veel in, met de (handels- en verzamel-) waarde (in uitstekende staat) in dollars.

Ik heb even Aria Diamond opgezocht; zo heette Aria vanaf de '60er jaren, tot 1975. Daarna Aria Pro II. De Aria Diamond 1803T staat er als zodanig niet in genoemd, maar de prijzen van de Aria Diamonds in de Price Guide varieren van 400 tot 500 dollar, voor gitaren uit de '60er jaren. Dan wel in hele goede staat, zonder reparaties, refinishes, refrets e.d.

De Price Guide is best leuk voor het bepalen van de waarde van een gitaar, hoewel dus ook veel plankies er niet in staan.

De price guide is een prima boek.
Je kan er ook rustig vanuit gaan dat wanneer een gitaar niet in het boek staat , hij ook weinig waarde zal hebben.
Voor onderling vergelijk, en zeldzaamheid bepalen is het boek behoorlijk geschikt.
De grootste vintage markt speelt zich ook af in de USA, dus dat is niet zo vreemd.
Verder gebruiken veel zo niet alle vintage dealers in Nederland en Duitsland ook het boek.
Volgens mij hanteren ze zelfs bij Feedback ook het boek, samen met een formule om een inruilprijs te bepalen. Dat hebben ze althans bij mij een keer gedaan bij het inruilen van een Gretsch

Miezz
23 januari 2010, 16:58
wat bedoel je met het ijzerwerk?
fretwerk of brug/tremelo, lak als die nog origineel is en niet met opzet vernield mooi zo laten, een natuurlijke relic is meer waard dan een refin.
herfretten is een duur klusje als je het zelf niet kan, ik heb het mijzelf sinds kort aangeleerd en ben daar blij om.

Omdat het mij leuk lijkt om hier een projectje van te maken, heb ik er wat foto's van gemaakt. Met het ijzerwerk bedoel ik inderdaad brug/tremolo. Ik heb ervaring met het opknappen van gitaren met een 'gewone' brug en het opnieuw afstellen ervan. Maar wat ik nou met de body en brug van deze gitaar moet.. :dontgeti:

http://www.elsenbroek.nl/fotos/gitaar/Aria1.jpg
http://www.elsenbroek.nl/fotos/gitaar/Aria2.jpg
http://www.elsenbroek.nl/fotos/gitaar/Aria3.jpg
http://www.elsenbroek.nl/fotos/gitaar/Aria4.jpg
http://www.elsenbroek.nl/fotos/gitaar/Aria5.jpg
http://www.elsenbroek.nl/fotos/gitaar/Aria6.jpg
http://www.elsenbroek.nl/fotos/gitaar/Aria7.jpg

wietse
23 januari 2010, 17:22
paar nieuwe schroefjes en poetsen, dat is alles wat de brug aangaat ik persoonlijk zou ook niks aan de body doen, als het je al stoort die kale plekken bijstippen met een lakstift, meer zou ik er niet aan doen.
dit is een natural relic, en zoiets maak ik wat schoon en weer goed bespeelbaar en verder niks.
die scheur bij de halspocket is hopelijk alleen maar een lakscheur?
merk je snel genoeg effe de hals beetpakken terwijl je de body goed vast hebt en dan de hals naar achteren drukken, is het hout gescheurd dan zie je het daar wel bewegen.

The Crash Cowboy
23 januari 2010, 17:29
De price guide is een prima boek.
Je kan er ook rustig vanuit gaan dat wanneer een gitaar niet in het boek staat , hij ook weinig waarde zal hebben.
Voor onderling vergelijk, en zeldzaamheid bepalen is het boek behoorlijk geschikt.
De grootste vintage markt speelt zich ook af in de USA, dus dat is niet zo vreemd.
Verder gebruiken veel zo niet alle vintage dealers in Nederland en Duitsland ook het boek.
Volgens mij hanteren ze zelfs bij Feedback ook het boek, samen met een formule om een inruilprijs te bepalen. Dat hebben ze althans bij mij een keer gedaan bij het inruilen van een Gretsch
'Vintage' of 'oud' betekent lang niet altijd (zelfs bijna nooit): DUUR. Dus de Price Guide kan je laten zien of je een zeldzaam exemplaar hebt en wat het in vergelijk met andere gitaren waard is. Bijvoorbeeld Epiphones, ook ouwe, zijn maar een paar honderd dollartjes waard; een Strat uit '54 tienduizenden. Verder heb je niet zoveel aan die Guide hoor, dat ben ik met iedereen eens; gewoon leuk voor de heb. En inderdaad, plaatjes kijken is ook wel leuk.

benwave
23 januari 2010, 19:39
'Vintage' of 'oud' betekent lang niet altijd (zelfs bijna nooit): DUUR. Dus de Price Guide kan je laten zien of je een zeldzaam exemplaar hebt en wat het in vergelijk met andere gitaren waard is. Bijvoorbeeld Epiphones, ook ouwe, zijn maar een paar honderd dollartjes waard; een Strat uit '54 tienduizenden. Verder heb je niet zoveel aan die Guide hoor, dat ben ik met iedereen eens; gewoon leuk voor de heb. En inderdaad, plaatjes kijken is ook wel leuk.

Ok maar ook Epiphone heeft hele dure modellen.
Wat op valt is dat vrijwel alle merken in het boek wel een duur model hebben varierend van duizend tot wel tienduizend dollar of meer.
Het blijft een makkelijk boek om te kijken of een bepaalde gitaar bijzonder is of niet.
En dat wordt dan toch gedaan aan de hand van de waarde.
En dan maakt het niets uit of je in de USA zit, of in Nederland.
Een gitaar die voor 10000 dollar in het boek staat zal niet hier ineens maar een paar honderd waard zijn, lijkt mij

macwilliams
24 januari 2010, 07:06
Wat zijn nou de beste gitaar boeken voor onze markt ?

The Crash Cowboy
24 januari 2010, 10:12
Ok maar ook Epiphone heeft hele dure modellen.
Wat op valt is dat vrijwel alle merken in het boek wel een duur model hebben varierend van duizend tot wel tienduizend dollar of meer.
Het blijft een makkelijk boek om te kijken of een bepaalde gitaar bijzonder is of niet.
En dat wordt dan toch gedaan aan de hand van de waarde.
En dan maakt het niets uit of je in de USA zit, of in Nederland.
Een gitaar die voor 10000 dollar in het boek staat zal niet hier ineens maar een paar honderd waard zijn, lijkt mij
Dat vrijwel alle merken in de Guide dure modellen hebben is gewoon niet waar. Het viel me juist op dat alleen ouwe, vintage gitaren van gerenommeerde en veelgevraagde merken (Fender, Gibson, Martin e.d.) heel duur zijn; de rest is in waarde erg beperkt. Dit omdat er weinig vraag naar is.
Epiphone heeft uiteraard nieuwe, dure gitaren, maar in de Guide is de waarde van vintage Epiphones beperkt.

Miezz
24 januari 2010, 11:48
paar nieuwe schroefjes en poetsen, dat is alles wat de brug aangaat ik persoonlijk zou ook niks aan de body doen, als het je al stoort die kale plekken bijstippen met een lakstift, meer zou ik er niet aan doen.
dit is een natural relic, en zoiets maak ik wat schoon en weer goed bespeelbaar en verder niks.
die scheur bij de halspocket is hopelijk alleen maar een lakscheur?
merk je snel genoeg effe de hals beetpakken terwijl je de body goed vast hebt en dan de hals naar achteren drukken, is het hout gescheurd dan zie je het daar wel bewegen.

Bedoel je met natural relic dat de beschadigingen er niet zo heel erg toe doen, vanwege de vaste waarde van de gitaar? Of..?

Ja, die scheur is gelukkig alleen in de lak. Met deze bruggen heb ik nog geen ervaring. Hoe kan ik deze het beste aanpakken? Ik wil hem wel graag loshalen om goed schoon te maken en op te poetsen. Alle tips zijn welkom! :)

wietse
24 januari 2010, 12:09
Bedoel je met natural relic dat de beschadigingen er niet zo heel erg toe doen, vanwege de vaste waarde van de gitaar? Of..?

Ja, die scheur is gelukkig alleen in de lak. Met deze bruggen heb ik nog geen ervaring. Hoe kan ik deze het beste aanpakken? Ik wil hem wel graag loshalen om goed schoon te maken en op te poetsen. Alle tips zijn welkom! :)

dat de beschadigingen door gebruik zijn gekomen niet met opzet, dat is een natural relic.
een gitaar waar aan je kan zien dat ie geleefd heeft heeft mojo, daarom is het tegenwoordig vooral bij fenders hip om ze te relicen waardoor ze er oud en doorleefd uitzien.
een refin is meestal zelfs funest voor de waarde, je halveert er minimaal de waarde mee, vreemd volk die gitaristen :D.
een auto met parkeerschade moet opgeknapt worden wat dat drukt de waarde, een gitaar met speelsporen en beschadigingen kan je het best zo laten.
die trem/brug kan je zo uit de body schroeven is 1 unit, schuursponsje ( zachte kant gebruiken) en wat jif doet wonderen.

benwave
24 januari 2010, 12:46
Dat vrijwel alle merken in de Guide dure modellen hebben is gewoon niet waar. Het viel me juist op dat alleen ouwe, vintage gitaren van gerenommeerde en veelgevraagde merken (Fender, Gibson, Martin e.d.) heel duur zijn; de rest is in waarde erg beperkt. Dit omdat er weinig vraag naar is.
Epiphone heeft uiteraard nieuwe, dure gitaren, maar in de Guide is de waarde van vintage Epiphones beperkt.

Dan hebben wij waarschijnlijk een verschil van mening van wat duur is.
Ik heb er even een paar opgezocht.
Epip Sheraton 1958-1959.. 9500 $
Epip Wilshire 1959... 5500 $
Epip FT-79 Texan 1958-1959..4100 $
Epip Emperor 1958-1959..13000 $

Ik vind dat behoorlijk duur

jorrit
24 januari 2010, 15:01
Ik heb een schecter 007 elite staan, speel al een paar jaar geen gitaar meer en vind het zonde om hm te laten verstoffen. (en het geld is natuurlijk ook meegenomen :))
Geen idee alleen meer wat ik er voor betaald heb en hoeveel hij nu nog waard is..

Bedoel dit niet als spam, ga hm netjes aanbieden op gitaarmarkt..

Iemand een idee hoeveel ik er nog voor kan vragen?

Miezz
24 januari 2010, 18:10
die trem/brug kan je zo uit de body schroeven is 1 unit, schuursponsje ( zachte kant gebruiken) en wat jif doet wonderen.

Ik heb de brug voor een deel los, ik loop alleen tegen een probleem aan. Een van de schroefjes heeft zijn beste tijd wel gehad (zie foto). Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?

http://www.elsenbroek.nl/fotos/gitaar/Aria8.jpg

interessander
24 januari 2010, 18:21
Ik heb de brug voor een deel los, ik loop alleen tegen een probleem aan. Een van de schroefjes heeft zijn beste tijd wel gehad (zie foto). Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?



Een beetje secondelijm er in, schroevendraaier erbij, uit laten harden en dan proberen los te draaien.

Miezz
24 januari 2010, 19:20
De schroef zit niet erg vast en is bovendien van de zijkant te bereiken, ik denk dat dat met een tangetje ook moet lukken.
Maar dan? Moet ik diezelfde schroef weer erin draaien, om hem zo natural mogelijk te houden? Of beter een verse? En waar vind ik er precies zo een? :???:

Miezz
25 januari 2010, 01:08
Maakt niets uit, stop met peinzen! Ik heb gewoon alle originele onderdelen teruggezet. Klaar! :D

http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs261.ash1/18874_1115672711202_1808492893_214850_8264405_n.jp g

dezperado
25 januari 2010, 16:15
Ik heb heel veel zin om deze te kopen maar wat zou hij waard zijn

of beter wat zou de prijs moeten zijn om er altijd weer vanaf te kunnen komen.

hij is van 1999

http://img5.imageshack.us/img5/1721/bkefqhqbwkkgrhqmokkuesn.jpg (http://img5.imageshack.us/i/bkefqhqbwkkgrhqmokkuesn.jpg/)
http://img715.imageshack.us/img715/850/bkefr3qb2kkgrhqiokiqetm.jpg (http://img715.imageshack.us/i/bkefr3qb2kkgrhqiokiqetm.jpg/)
http://img21.imageshack.us/img21/29/bkeftjgbgkkgrhquokimesn.jpg (http://img21.imageshack.us/i/bkeftjgbgkkgrhquokimesn.jpg/)
http://img718.imageshack.us/img718/9530/bkefvzqcgkkgrhqmokieesl.jpg (http://img718.imageshack.us/i/bkefvzqcgkkgrhqmokieesl.jpg/)

ik vind hem zoooooo mooi

Brent Ray Vaughan
25 januari 2010, 17:35
wat is de waarde van een:

1. line 6 pod pro zonder footswitch
2. marshall valvestate pro 120/120

Exi
26 januari 2010, 19:03
Toch maar even in dit topic posten.
Op Marktplaats staat een Koreaanse Squier uit de M serie:
http://link.marktplaats.nl/312877842

Ik kan vrij weinig vinden over deze gitaren.
Het is wel leuk dat er EMG's in zitten, maar is de gitaar zelf nog een beetje jofel.
Ik heb gelezen dat het een Squier II serie kan zijn en als dat zo is is het een plywood gitaar. Of heb ik het mis?

Wat zouden jullie er voor geven?

dezperado
26 januari 2010, 22:07
vragen vragen maar waar blijven de antwoorden???

Koreanen bouwen goeie gitaren vind ik en neem contact met de koper en vraag zn uiterste prijs en bied em 150 eur

ik heb ook japanse en koreaanse Fenders toppie

Brent Ray Vaughan
26 januari 2010, 22:15
Heb ook zo'n Squier gehad, mijn eerste electrische gitaar. Idd plywood body, geen klote waard. Maar het neckje speelde super. Heb hem verkocht aan mijn schoonbroer en heb al een paar keer laten vallen dat ik het neckje wil gebruiken voor een zelfbouw.... geen antwoord...

Ik zou zeggen; doen, gewoon voor de neck

Midwolda
26 januari 2010, 22:57
Heb hier ook een Koreaanse Squier staan, een CN uit '94. Ook vintage white met een maple hals.
Plywood body, inderdaad, maar die hals... echt super. Die van mij is wel ongelakt trouwens.
Heb 'm inmiddels voorzien van een vintage brug met dik tremolo-blok en een set Kent Armstrong pickups,
nu alleen nog een setje nieuwe tuners er op en dan doe ik er niets meer aan.
Prima gewicht en balans, uitstekende hals, geweldig knutsel-en-speel-stratje.
Bellen, 150 afspreken en snel ophalen anders doe ik het. :seriousf:

Exi
27 januari 2010, 15:10
Bedankt voor de reacties op de squier.
Ik zit nu te twijfelen, maar ik laat hem wel gaan denk ik, omdat ik eigenlijk zit te wachten op een Charvel Model 6.
Als ik de tijd (en het geld) had, had ik dit gitaartje wel aangeschaft om er aan te knutselen, dat zit er op dit moment niet echt in.

Ga je gang maar Midwolda:seriousf:

Midwolda
27 januari 2010, 17:26
Nah ik heb net gisteren m'n vierde (!) Squier binnen gekregen dus die ligt nu op de pijnbank...
en zo'n witte heb ik al dus ik sla ook even over anders wordt het te gek.
Maar het blijven superfijne plankjes!

Exi
27 januari 2010, 18:45
Nice,
Ik heb ook wel een zwak voor Squiers op een of andere manier.
Een maat van mij heeft een squier silver series waar ik altijd graag op pingel en ik heb zelf een classic vibe 50s strat gehad.
Deze heb ik weg gedaan om een Fender HM strat te kopen, maar ik mis hem nu toch wel een beetje.
Dus ooit komt er wel weer een vervanger, maar heb nu GAS voor een Charvel :)

Miezz
28 januari 2010, 01:36
Gelden de lovende woorden over de neck ook voor een Squier Affinity uit '96?

Midwolda
28 januari 2010, 06:24
Dat weet ik niet, Miezz.
Dacht dat de Affinity-reeks als Kwalitatief Uitermate Teleurstellend bekend stond.
De enige ervaring die ik heb met een Affinity-hals is die op m'n zelfbouwer,
goed genoeg om niet te vervangen, maar ik heb geen idee uit welk jaar die is.
Misschien heb ik wel gewoon mazzel gehad met net dat ene halsje,
er zit altijd wel een goed en een slecht exemplaar bij.
Duurdere Squiers zijn niet voor niets duurder natuurlijk.
Als je een goede oudere Squier wilt, zoek een JV of een SQ of een Silver Series (allen MiJ).
Van de nieuwere zijn de Classic Vibes goed te pruimen, heb ik van horen zeggen.
Zorg in ieder geval dat er alnico pu's in zitten (of komen)
want die keramische pu's van Squier vind ik gewoon ruk.

dezperado
28 januari 2010, 10:22
Heb nog een Squier Strat Sunburst waar 2 potmeters van zijn afgebroken

ja klinkt raar de asjes waar de knoppen opzitten ze werken wel
die wil ik wel verkopen voor niet te veel geld met 2 nieuwe potmeters erbij
Hij is verder in nieuwstaat Ik dacht 1 plekje van 2 mm maar in het zwarte gedeelte van de achterkant rand dus bijtippen en je ziet het niet

Heb ook nog een 7 snarige met 2 schadeplekjes ( boven lage E nog een B snaar) stagemaster 7

Wausser
28 januari 2010, 13:06
Omdat er geen wat is de waarde van topic in moderne versterkers is:

Wat is de waarde van een ENGL Screamer combo incl Z5 footswitch?

Dmx
4 februari 2010, 10:24
En nog eentje:
Wat is de waarde van een Squier JV tele '52 reissue, aub?
Bedankt!

dezperado
4 februari 2010, 10:49
En nog eentje:
Wat is de waarde van een Squier JV tele '52 reissue, aub?
Bedankt!


je ziet vraagprijzen van eur 1250,00 en GBP 850,00
en alhoewel de Japanse Squeir best een goede gitaar is ging ik toch voor een "Fender " als ik er zoveel voor zou moeten betalen.

een Squeir is het net niet zonder de liefhebber op z'n hart te trappen.

QuintenAkkerman
4 februari 2010, 12:16
Mijn Aria Pro II es500 VS made in Japan met serial 81050131

http://94.100.121.171/863200001-863250000/863242201-863242300/863242235_6_pTP7.jpeg

Wat is deze waard =]?

Fenderfan
4 februari 2010, 16:56
ongeveer 250 euro. Misschien deze een beetje meer vanwege de mooie top.

QuintenAkkerman
4 februari 2010, 17:18
zoveel moois voor maar zo weinig :crazyhappy:

AgileGhost
4 februari 2010, 22:14
Bij die Japanse vintage dingen is het ook een beetje wat de gek ervoor geeft, er kan zomaar iemand 400 bieden...

geert1976
4 februari 2010, 22:46
ongeveer 250 euro. Misschien deze een beetje meer vanwege de mooie top.

Wel iets meer hoor, die zijn meer waard dan E 250,00, hier de mijne:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/010-22.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/011-17.jpg

Voor deze Aria's had Gibson slapeloze nachten en scheten ze in hun broek.

Deze gitaren zijn wel even een niveau hoger dan de Epi's.

@ Quinten: die van jouw is niet helemaal origineel meer (pups en ring rond varioswitsch), maar rond de E 350,00 mag je zeker vragen, zijn zeer goede gitaren.

Fenderfan
5 februari 2010, 17:49
Ik zeg ook niet dat het Brasgitaren zijn. behalve dat ze snel in de ronte zingen is er niets mis mee. Maar de prijs is wel degelijk de goede. Meer dan 300 euro moeten ze meestal niet opbrengen. Maat van mij heeft eens een zelfde maar dan pikzwart op de kop getikt bij een gitaarwinkel. Toen 400 gulden. Ik zeg al ...een mooie top geeft wel wat verschil, maar het is en blijft een Aria. Zeer leuke beginnersgitaar.

dezperado
5 februari 2010, 17:55
Ik vind het ooki prachtige gitaren en heb al zo vaak gezegd dat wat die Japanners maken vaak erg goed is.

Heb een tele signature Richie Kotzen met DiMarzio s
wil (nog) niet kwijt. Ook " from the guys who brought us Pearl Harbor ";)

RS-Rik
5 februari 2010, 18:19
350 is echt een prikkie voor een gitaar die kwalitatief net zo goed zit als een artcore van 800 euro. Ooit hebben deze gitaren het equivalent van een ruggetje gekost.

QuintenAkkerman
5 februari 2010, 18:48
Naja, ben m voorlopig niet van plan te gaan verkopen.
Echt een beeldschone gitaar en klinkt ook nog eens heerlijk =]
Dus ik ben tevrede :)

Amokachi
5 februari 2010, 18:59
heeft er iemand een idee wat een Sakai Thinline Telecaster ongeveer waard is in goede conditie?

geert1976
5 februari 2010, 19:03
Ik zeg ook niet dat het Brasgitaren zijn. behalve dat ze snel in de ronte zingen is er niets mis mee. Maar de prijs is wel degelijk de goede. Meer dan 300 euro moeten ze meestal niet opbrengen. Maat van mij heeft eens een zelfde maar dan pikzwart op de kop getikt bij een gitaarwinkel. Toen 400 gulden. Ik zeg al ...een mooie top geeft wel wat verschil, maar het is en blijft een Aria. Zeer leuke beginnersgitaar.

Sorry maar hieruit blijkt dat je er geen zak verstand van heeft, deze zingen juist niet rond, want hij heeft een sustainbalk.

De latere Koreanen zijn een stuk goedkoper, maar we hebben het hier over een japanse uitvoering en die zijn ook nooit in het zwart geleverd, ik denk trouwens zelf dat je in de war bent met een Epi Dot.

Zoals Wietse ook in een ander topic aangaf, kostten deze jongens eind jaren 70 begin 80er jaren behoorlijk wat geld rond de 450,00 dollar (1000,00 gulden), dus een budgetgitaar was het al helemaal niet.

Nogmaals, Gibson kreeg ronduit koppijn van deze dingen, omdat ze zo goed waren.

geert1976
5 februari 2010, 19:05
heeft er iemand een idee wat een Sakai Thinline Telecaster ongeveer waard is in goede conditie?

Tussen de E 200,00 a E 250,00, beetje afhankelijk van de uitvoering en staat waar die in verkeerd.

Zijn fijne Tele's trouwens

Amokachi
5 februari 2010, 19:17
Hij is volgens mij volledig origineel, alleen twijfel ik over de gitaarknoppen,
er staan er nu dezelfde op als een Fender telecaster, zo van die chroom.

Maar origineel zijn het de zwarte geloof ik, al iemand daar informatie over heeft, of te koop weet.
Let me know.

geert1976
5 februari 2010, 19:55
Hij is volgens mij volledig origineel, alleen twijfel ik over de gitaarknoppen,
er staan er nu dezelfde op als een Fender telecaster, zo van die chroom.

Maar origineel zijn het de zwarte geloof ik, al iemand daar informatie over heeft, of te koop weet.
Let me know.

Wil je er eentje gaan kopen? of heb je er een.

Plaats even foto's als je ze hebt, dan kan Wietse ze ook zien, die weet wel welke erop horen, die heeft namelijk een paar Sakai's:ok:

Amokachi
5 februari 2010, 21:24
http://i897.photobucket.com/albums/ac177/hoffmans007/SakaiThinline.jpg

Dit is hem...

Midwolda
5 februari 2010, 22:27
http://i897.photobucket.com/albums/ac177/hoffmans007/SakaiThinline.jpg
Dit is hem...
Damn, die is mooi! :crazyhappy:

Ezyduck
6 februari 2010, 18:31
Hij is al inmiddels van MP zie ik ? Inderdaad erg mooie gitaar, de verkoper kon m moeilijk kwijt, hij wilde er iets van 250 euro voor hebben en dat is ie ook meer dan waard, alleen niemand bood het en ik heb nu even gitaren genoeg (in tegenstelling tot budget). Gefeliciteerd ?

Amokachi
6 februari 2010, 18:38
Ja ik heb hem overgenomen.
Heb hem 240Euro betaald inclusief verzending naar belgie.
Dus zo'n 220Euro voor de gitaar alleen.

Ik heb hem nu binnen gebracht voor hem fatsoenlijk te laten afstellen.

Maar weet er iemand als die knoppen origineel zijn?
Ik wil hem zo origineel mogelijk zetten.

wietse
6 februari 2010, 21:25
Ja ik heb hem overgenomen.
Heb hem 240Euro betaald inclusief verzending naar belgie.
Dus zo'n 220Euro voor de gitaar alleen.

Ik heb hem nu binnen gebracht voor hem fatsoenlijk te laten afstellen.

Maar weet er iemand als die knoppen origineel zijn?
Ik wil hem zo origineel mogelijk zetten.
dus toch gekocht, het broertje van mijn sakai thinline, prima gitaar ga je geen spijt van krijgen.
knoppen zijn altijd lastig dit zijn de standaard tele knoppen die op een tele horen te zitten, op die van mij zaten stratstyle knoppen maar dat past er niet bij, heb die dus onlangs ook vervangen.

tip, leer zelf de basis dingen van het afstellen, actie en intonatie, dat scheel veel in de kosten.

Amokachi
7 februari 2010, 17:19
Dat wil ik ook zo graag leren, maar heb je geen site waar de basis uitgelegd staat?
Aan een gitaar kan je zoveel dingen doen die de sound veranderen, maar om het juist te doen is toch iets anders denk ik.
Maar ik wil het zeker leren.

grtz

Miezz
7 februari 2010, 20:45
Ik vind dat het op deze site (http://www.shinyguitargear.nl/Renovatie/renovatie.html) duidelijk staat uitgelegd, misschien heb je er wat aan :)

dezperado
7 februari 2010, 22:03
meerdere you tube filmpjes van Fender en Gibson

thomas_lc
10 februari 2010, 12:40
wat is de waarde van een 2 weken oude LC comet, perfect afgesteld door een pro etc ?

geert1976
10 februari 2010, 12:47
wat is de waarde van een 2 weken oude LC comet, perfect afgesteld door een pro etc ?

Nieuwprijs minus 30%

thomas_lc
10 februari 2010, 22:46
Hmm dan maar even wachten tot 1 april , dan gaat LC zijn prijzen verhogen

m@rijn
10 februari 2010, 22:55
Ik heb een leuke El Maya custom SG op internet tegengekomen. Het gaat om de volgende advertentie: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/el-maya-sg-custom-1977-66753805.html?afd=&qq=el%20maya&sort=datum_desc

maar wat is zo'n ding nu eigenlijk waard? Ik deed wat research en de reacties zijn allemaal erg positief. De gitaar lijkt in goede staat. Ik heb bij de verkoper een bod van 400€ uitgebracht.

Exi
10 februari 2010, 23:18
Ik heb een leuke El Maya custom SG op internet tegengekomen. Het gaat om de volgende advertentie: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/el-maya-sg-custom-1977-66753805.html?afd=&qq=el%20maya&sort=datum_desc

maar wat is zo'n ding nu eigenlijk waard? Ik deed wat research en de reacties zijn allemaal erg positief. De gitaar lijkt in goede staat. Ik heb bij de verkoper een bod van 400€ uitgebracht.

Dude, bel hem (morgenochtend) gewoon op dat je hem voor die prijs op komt halen en desnoods voor 450. dat is een El Maya echt wel waard!
(beller is ten slotte sneller)

geert1976
10 februari 2010, 23:21
Ik heb een leuke El Maya custom SG op internet tegengekomen. Het gaat om de volgende advertentie: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/el-maya-sg-custom-1977-66753805.html?afd=&qq=el%20maya&sort=datum_desc

maar wat is zo'n ding nu eigenlijk waard? Ik deed wat research en de reacties zijn allemaal erg positief. De gitaar lijkt in goede staat. Ik heb bij de verkoper een bod van 400€ uitgebracht.

Als de sodemieter bellen en ophalen dat ding, ben je betoeterd, bij dit soort gitaren niet achterover leunen, maar actie!

Dit zijn hele goede gitaren en liggen niet ver van de echte SG Deluxe, is een hele goede koop en E 400,00 in deze staat is die beslist waard.

Deze gitaar zal je veel speelgenot geven:ok:

wrc_46
11 februari 2010, 11:11
Beste gitaarnetters,

ik heb een gibson les paul custom uit de jaren 70.
Volgens guitardaterproject.org zou ie ongeveer van de begin periode uit 70-73 moeten zijn als ik de serienummer ingeef. Er is in de loop van de tijd een switch gemonteerd om de humbucker in en uit fase te schakelen. De neck heeft een beetje playwear evenals het plekje tussen de pickups maar voor de rest is de gitaar in goede staat. De zwarte slagplaat is ondertussen terug op de gitaar gemonteerd.

Maar hoeveel zou deze gitaar nu eig waard moeten zijn?

Foto's :

http://i169.photobucket.com/albums/u238/wrc46/mijncollectie2.jpg

http://i169.photobucket.com/albums/u238/wrc46/P5232084.jpg

dezperado
11 februari 2010, 11:44
wow dat is een beauty

volgens onderstaand tussen de 4-5000 euries


Gibson Les Paul Standard
Gibson Les Paul Standard Guitars ( 1958 - Present)

1959 gibson les paul standardIn 1952 gibson introduced the first gibson les paul model which were and are better known as gibson les paul goldtop guitars due to the gold top finish .

In mid 1958 gibson replaced the goldtop finish with a sunburst finish with the grain of the maple top visible until 1960 and renamed it the gibson les paul standard sunburst . ( 59 models had a thick style neck , the 60 models had a thinner neck )

From mid 1958 to 1960 under 2000 gibson les paul standard sunburst guitars were made , all in "flame" or "tiger stripped" maple tops with cherry red back finishes . Some tops were highly flamed while others were low flamed.

Although the gibson les paul standard sunburst was an attractive and probably the best built overall sounding guitar of its time. In the late 50s , archtop guitars were " the in thing " for jazz guitar players and fender stratocasters dominated the rockn' roll market because of its thin brighter sound .

jimmy page playing the gibson les paul standard In the late 60s when rock music became more bluesy and raunchier , gibson les paul standard guitars became extremely popular because of its heavy sustain and mellow tone . From then on it became not only an historic gibson guitar but part of americas music culture as well .

Famous guitar players of today and yesterday such as jimmy page , eric clapton , mick taylor , slash and so many 100s of other popular rock guitarists have played and cherished the warm tone of this guitar .

The gibson les paul standard guitars (sunburst ,flame top finish) were in production from mid 1958 to 1960 .

In 1961 to 1963 gibson changed the body of the gibson les paul standard to an sg type body with 2 symetrical pointed cutaways and was renamed the gibson sg les paul standard ( made in cherry red finishes ).

slash playing on his gibson les paul standard In 1968 gibson reintroduced the gibson les paul standard but with a goldtop finish and called it the gibson goldtop les paul standard, also considered by many as the first goldtop reissue of the original 56 goldtop models .

In 1969 these guitars were renamed the
gibson les paul deluxe .

In 1971 to 1975 the gibson les paul standard guitars were made only on special orders , some guitars were made with p-90 pickups and some had humbuckers , these guitars were made in goldtop or sunburst finishes .

In 1976 to present the les paul standard kept its name and were made in various colors such as red wine , cherry sunburst , tobacco sunburst, black ......

59 flame top standard les paul reissue In 1983 to present gibson also introduced the the gibson les paul flametop reissue , renamed the 59' les paul flame top in 1991 (see pic), these guitars have a flame maple top finish,

they have the original 1959 thick style neck specs , 2 humbuckers , and are part of gibsons' historic collection .

In 1991 to 1999 they also introduced the 60' les paul flame top , same specs but with a thinner neck much like the original 1960 gibson lespaul standard .

Vintage Guitar Price Value For 2007 :
1958 - 1960 > $240 000 to $420 000 ( les paul standard flame top )
1961 - 1963 > Renamed : gibson sg les paul standard
1968 - 1969 > $7000 to $11000 ( first goldtop les paul standard reissue )
1971 - 1975 > $4200 to $5000 ( special orders sunburst or goldtop )
1976 - 1989 > $2200 to $3000 ( les paul standard various colors )
1990 - 1999 > $1700 to $2200

guitar price guide1958 - 1960 > Avg Upward Trend Of 32% a Year since 2000
1968-1969> 15% -1971-1975> 15% -1976-2000> 7%

m@rijn
11 februari 2010, 17:10
bedankt voor de reacties. Ik kwam ook dit nog tegen:

http://www.kapaza.be/detail/24171903/

een gelijkaardige El Maya, alleen is er wat schade aan.
Dit is wat de verkoper me terugmailde:

Wel nog opmerken dat er wel wat werk aan is, hij speelt goed hoor, ik heb hem zelf her afgesteld, maar de tremolo staat vast (veer is eruit) omdat hij niet tonevast is met de tremolo, die zal eens onder handen genomen moeten worden. er is ook een krakje in de nek, volgens mj is het enkel in de lak want hij ontstemt nooit (nu de tremolo vast staat. Als je geinteresseerd bent komt af, of ik wil langkomen bij u, dan kun je hem op je eigen versterker eens testen.
300 is mijn prijs, daarom dat het wat lager is dan voor een el maya tip top in orde die gaan rond de 500 euro... .

wat denken jullie? Wat zou die niet-toonvastheid kunnen veroorzaken? mss een probleem met de brug?
Ik heb hem een paar foto's gevraagd van de krak in de neck, als ik ze heb zal ik ze hier eens posten.

Chocola
11 februari 2010, 17:52
bedankt voor de reacties. Ik kwam ook dit nog tegen:

http://www.kapaza.be/detail/24171903/

een gelijkaardige El Maya, alleen is er wat schade aan.
Dit is wat de verkoper me terugmailde:

Wel nog opmerken dat er wel wat werk aan is, hij speelt goed hoor, ik heb hem zelf her afgesteld, maar de tremolo staat vast (veer is eruit) omdat hij niet tonevast is met de tremolo, die zal eens onder handen genomen moeten worden. er is ook een krakje in de nek, volgens mj is het enkel in de lak want hij ontstemt nooit (nu de tremolo vast staat. Als je geinteresseerd bent komt af, of ik wil langkomen bij u, dan kun je hem op je eigen versterker eens testen.
300 is mijn prijs, daarom dat het wat lager is dan voor een el maya tip top in orde die gaan rond de 500 euro... .

wat denken jullie? Wat zou die niet-toonvastheid kunnen veroorzaken? mss een probleem met de brug?
Ik heb hem een paar foto's gevraagd van de krak in de neck, als ik ze heb zal ik ze hier eens posten.

Als je makkelijk er naartoe kan gaan zou ik het gewoon proberen. Het kan met een beetje opknapwerk een supergitaar zijn, ligt er dus aan wat alle beschadigingen zijn e.d. Veel bigsby's hebben extra veertje nodig na verloop van tijd.

Icarvs
11 februari 2010, 18:05
Wat is de waarde van..........................
Een tweedehands Rockerverb 50. Ze zijn zo mooi :p

frazaa
17 februari 2010, 21:30
Hallo allemaal,

Heb al een tijdje een Schecter Omen 6 in electric blue op MP staan maar er lijkt niet veel animo naar. Ik heb hem vorig jaar gekocht omdat ik een ietwat modernere gitaar erbij wilde hebben maar ik heb er eigenlijk bijna nooit op gespeeld. Hij heeft mij 329,- gekost en ik dacht er zo'n 200,- voor te vragen. Is dit nou echt zo'n gek bedrag?

dezperado
17 februari 2010, 23:28
Hallo allemaal,

Heb al een tijdje een Schecter Omen 6 in electric blue op MP staan maar er lijkt niet veel animo naar. Ik heb hem vorig jaar gekocht omdat ik een ietwat modernere gitaar erbij wilde hebben maar ik heb er eigenlijk bijna nooit op gespeeld. Hij heeft mij 329,- gekost en ik dacht er zo'n 200,- voor te vragen. Is dit nou echt zo'n gek bedrag?

als je net iemand vind die er zo een zoekt misschien
over het algemeen vang je niet dan de helft voor iets tweede hands

alleen de dure gitaren brengen nog behoorlijk geld op
een Gibson LP van 1995 kostte toen hfl 3000,00 zeg maar € 1200,00
dat brengt ie nu ook op.

Maar een Epi of een Squeir al zijn het mooie planken zonder schade brengen ook niet veel op. Zelfde met een Verre Oosten Jackson.
Momenteel zijn alle gitaren behoorlijk gekelderd. Zeker de Gibsons die nu meer uniforme prijzen hebben omdat er minder paralel handel is en ze hier hetzelfde kosten als in de States.


een schecter omen 6 kost nieuw bij Thomann eur 266,00

Exi
17 februari 2010, 23:34
Hallo allemaal,

Heb al een tijdje een Schecter Omen 6 in electric blue op MP staan maar er lijkt niet veel animo naar. Ik heb hem vorig jaar gekocht omdat ik een ietwat modernere gitaar erbij wilde hebben maar ik heb er eigenlijk bijna nooit op gespeeld. Hij heeft mij 329,- gekost en ik dacht er zo'n 200,- voor te vragen. Is dit nou echt zo'n gek bedrag?

Is dit jouw advertentie? http://link.marktplaats.nl/315794848
Wat ik zou doen is zelf een foto maken van jouw gitaar en geen van internet geplukte afbeelding gebruiken. Dat geeft al veel meer vertrouwen bij de koper.
Ik zie verder geen prijs staan, alleen n.o.t.k. Als je die prijs op 200 zet, dan wordt het de mensen duidelijk wat ze kunnen bieden. Vermeld desnoods de nieuwprijs.
Verder werkt 'zo goed als nieuwe' niet in een advertentie-titel, op een of andere manier krijg ik tenminste altijd een negatief gevoel bij dat soort beweringen (iets van 'yeah right, het zal wel')

Oftewel: maak foto's van het instrument zelf, maak duidelijk voor welke prijs hij weg mag en pas de titel aan.:ok:
(en geef hem een bump naar boven, ik weet niet op welke pagina hij staat, maar de advertentie is aardig oud)

Icarvs
18 februari 2010, 10:49
@hierboven.

helemaal waar.
Als ik een advertentie zie zonder foto klik ik hem vaak meteen weg.
Dus foto's zijn noodzakelijk. (tenzij iemand z'n schoonmoeder aanbied, dan hoef ik daar niet persé foto's bij:stop:)

Maar goed. Wat zou je geven voor een tweedehands Orange rockerverb 50 combo.? (met andere woorden wat is hij waard :p)

frazaa
18 februari 2010, 11:08
Thanks voor de reacties. Ik heb de advertentie even opnieuw erop gezet. Dit keer met foto's en een "richtprijs" Hopelijk doet hij het nu iets beter.

ps: linkje voor degene wie eventueel nog commentaar wilt leveren. ;) http://link.marktplaats.nl/322686358

dezperado
18 februari 2010, 12:12
allereerst een plaatje van mijn schoonmoeder
http://img189.imageshack.us/img189/712/lucypinderfrontmag4big.jpg (http://img189.imageshack.us/i/lucypinderfrontmag4big.jpg/)


er staat een foto bij die schecter alleen is dat niet een foto van de bewuste gitaar die te koop staat.

frazaa
18 februari 2010, 12:26
er staat een foto bij die schecter alleen is dat niet een foto van de bewuste gitaar die te koop staat.

Heb je wel op het goede linkje gedrukt? Ik heb namelijk een nieuwe advertentie erop gezet met foto's van bij mij thuis.

Oh en met je schoonmoeder Lucy wil ik wel een beschuitje eten. ;)

Icarvs
18 februari 2010, 12:35
Als dat je schoonmoeder is wil ik volgens mij niet weten hoe oud je vrouw/vriendin is:p

dezperado
18 februari 2010, 13:01
ja heb het gezien ben benieuwd had er zelf wel zin in maar heb net 2 moeilijke weken achter de rug
Gitaar gekocht op Ebay en betaald en was 4 febr opgestuurd maar niemand kon hem meer terug vinden.
Bleek 10 dagen op een depot van TNT te hebben gelegen Klootviolen
is een Gibson SG supreme en is net 15 min geleden afgeleverd

Hier naast zn broer mn Gibson LP Longhorn

http://img52.imageshack.us/img52/4957/p21800074245439.jpg (http://img52.imageshack.us/i/p21800074245439.jpg/)

http://img33.imageshack.us/img33/3667/p21800034343362.jpg (http://img33.imageshack.us/i/p21800034343362.jpg/)

dezperado
18 februari 2010, 13:16
@hierboven.

helemaal waar.
Als ik een advertentie zie zonder foto klik ik hem vaak meteen weg.
Dus foto's zijn noodzakelijk. (tenzij iemand z'n schoonmoeder aanbied, dan hoef ik daar niet persé foto's bij:stop:)

Maar goed. Wat zou je geven voor een tweedehands Orange rockerverb 50 combo.? (met andere woorden wat is hij waard :p)

Ik denk prijs tweede hands rond de duizend euries

* 50 Watt klasse A buizen combo
* reverb en effectloop tube driven
* preamp: 4x12 ax7
* poweramp: 4x6V6
* reverb/fx loop 2x 12AX7
* 2x12" Celestion Vintage 30 speakers
normaal
€ 1.962,-

actieprijs
€ 1.599,-

Amokachi
13 maart 2010, 13:06
Ik zou de waarde willen weten van een G&L Legacy.
Het gaat hier over de Koreaanse versie, dus de Tribute.

http://i897.photobucket.com/albums/ac177/hoffmans007/100_0746.jpg
http://i897.photobucket.com/albums/ac177/hoffmans007/GL3.jpg

Iemand ervaring met deze gitaren?

marter544
13 maart 2010, 13:49
Geen idee... Ik heb er ook één: OLP MM1 met vintage trem

http://www.soft.com.sg/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=5600&g2_serialNumber=2

Beste man vraagt er 150 euro voor.

Mr_Moustache
16 maart 2010, 15:27
Okay, ze staan niet op ebay.com dus wend ik mij naar jullie voor deze vraag: Wat is een PRS EG ongeveer waard? 1991-1993, op de Schallers staat nog made in West-Germany :P

De gitaar is in goede staat, wel wat playwear (bucklerash ed) en een paar butsjes in de lak. Prachtige neck, nog de lage heel, en H-S-H. Ben wel benieuwd, ik kan er niet zo heel veel over vinden en het is een prachtige gitaar om op te spelen, maar het is een strat-a-like en dat is toch niet 100% mijn ding.

movo.
16 maart 2010, 17:29
M'n pa heeft in de jaren '70 een Rickenbacker 430 gekocht uit 1975 (serienummer bij Rickenbacker.com ingevoerd). Zijn gemaakt van '71 tot '82. Wat is zo'n gitaar nou waard? Je ziet ze heel weinig. Ziet er precies zo uit als op dit plaatje + originele cover er bij :)

http://www.rickbeat.com/modelslibrary/430/430-fran-frontfull.jpg

Mikos
16 maart 2010, 23:11
Omdat het onzinnig is hier een nieuw topic over te openen, en het toch wel hier mee te maken heeft heb ik de volgende vraag.

Ik kwam zojuist op marktplaats een stagg jaguar tegen, ziet er leuk uit, en ik zocht nog een goedkoper gitaartje om me eens flink op los te laten gaan.
Nu weet ik dat stagg niet geweldig is, maar ik vroeg me af wat ik ongeveer voor die gitaar kan geven?
Ik dacht aan een euro of 50/75, aangezien ze niet heel veel meer waard zullen zijn.
Of denk ik nu helemaal fout..

dezperado
18 maart 2010, 10:24
doe een laag bod en zie hoe de verkoper reageert

als je hem zelf weer kwijt wilt krijg je er ook niet veel meer voor terug
maar op een goeie gitaar kun je toch ook "tekeer" gaan of wil je er mee gaan tennissen ?:crazyhappy:

Brent Ray Vaughan
18 maart 2010, 13:16
... wat is de waarde van een

HH Perfromer ( head + cab)

http://img340.imageshack.us/img340/7889/s0080.jpg (http://img340.imageshack.us/i/s0080.jpg/)

vulvasonic
18 maart 2010, 13:33
... wat is de waarde van een

HH Perfromer ( head + cab)

http://img340.imageshack.us/img340/7889/s0080.jpg (http://img340.imageshack.us/i/s0080.jpg/)

Haaaaaaaaaa, was mijn eerste versterker (H|H dan, niet exact dezfde, maar wel vergelijkbaar)!!!
Het was een ongelofelijke kutversterker en ik heb het ding destijds (ruim 29 jaar geleden) gekocht en ook weer verkocht voor 400 gulden, inclusief cabinet.

Ik heb geen idee wat het nu waard is, maar het merk heeft geen grote historie en ze hebben nooit iets gemaakt wat is blijven hangen. Het is een gok, maar ik denk dat je met €200,- al heel blij mag zijn. Ik kan er echter ook zomaar helemaal naast zitten, dus hecht er niet teveel waarde aan. :)

Bernardduur
18 maart 2010, 14:32
H|H was toch iets van Laney?

Brent Ray Vaughan
18 maart 2010, 14:53
http://www.hhamplification.co.uk/ampcom.asp#

Op bovenstaande website staat info over HH, maar ben vooral geïnteresseerd in prijzen. 200 € zei Vulvasonic, maar twijfelde zelf over zijn prijs.

vulvasonic
18 maart 2010, 15:19
Ik had volgens mij deze versterker. Ik denk dat die van mij uit een oudere serie was. Misschien dat die van jou minder beroerd klinkt.

http://www.hhamplification.co.uk/dbfiles/gallery/rig1.jpg

bert k
18 maart 2010, 15:35
Verkeerde subforum!

Brent Ray Vaughan
18 maart 2010, 18:36
Ik had volgens mij deze versterker. Ik denk dat die van mij uit een oudere serie was. Misschien dat die van jou minder beroerd klinkt.

http://www.hhamplification.co.uk/dbfiles/gallery/rig1.jpg

Echt beroerd klinken doet hij niet... maar om nou te zeggen; geweldig ding... dat ook weer niet.

Eigenlijk een geval van net niet.... + veel te groot en te zwaar

J.G.
21 maart 2010, 13:24
Wat is de waarde van deze SG standard uit '97
Zitten SD phatcats in, redelijk wat gebruikssporen, voor de rest gewoon een geweldige gitaar.
Ben toch zwaar aan het twijfelen om ze weg te doen (heb het geld echt echt echt dringend nodig :makeup:
Ze staat al op 2dehands, maar ik weet niet echt wat er voor te vragen...

http://i2.photobucket.com/albums/y8/BBT/DSC03947.jpg

Saf
21 maart 2010, 19:33
http://i224.photobucket.com/albums/dd144/snarenkunst/DSC01103.jpg

London City DEA130 MKV
London City 2 x 15" speaker cabinet
London City 4 x 15" super bass speaker cabinet

Deze stack blaast als een dolle .Zowel met gitaar als bas heel bruikbaar. Maar als backup gitaarkamer stack toch wat te overdreven.

Ben helemaal niet echt thuis in amps wat is een redelijke prijs voor zoiets?

JBdV
22 maart 2010, 19:11
Hallo, wat is deze Standard Stratocaster waard?

http://link.marktplaats.nl/332047265

movo.
27 maart 2010, 20:11
M'n pa heeft in de jaren '70 een Rickenbacker 430 gekocht uit 1975 (serienummer bij Rickenbacker.com ingevoerd). Zijn gemaakt van '71 tot '82. Wat is zo'n gitaar nou waard? Je ziet ze heel weinig. Ziet er precies zo uit als op dit plaatje + originele cover er bij :)

http://www.rickbeat.com/modelslibrary/430/430-fran-frontfull.jpg

Iemand een idee wat dit ding nou waard is?

Tupelo
27 maart 2010, 20:44
Mijn google levert 795 tot 999 dollar in de VS op, en vooralsnog 556 euro geboden in Italië, dat gaat redelijk de 795 dollar op.
Of 't dat waard is I dunno.

http://www.rickresource.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=52671

Olivetti
27 maart 2010, 23:52
Kan iemand mij vertellen wat mijn, in hele goede staat zijnde, Ibanez AS50 Semi Acoustic 1980 waard is?

http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/03/27/73e4d39267130df679e824e0422b10dc/gitaar2.jpg (http://www.fotopocket.nl)

JeroenP
28 maart 2010, 00:34
@ Olivetti
vintage price guide zegt: tussen de 700 en 850 dollar. In een vrije vertaling (europa, niet de VS) zou hij zo'n 700 a 750 euro max. op moeten leveren. Al valt zo'n gitaar onder de categorie "wat de gek ervoor geeft". Wellicht is iemand op zoek naar zo iets en kan je er meer voor vangen, maar voor het zelfde geld kan het lager uitvallen... 700 is in mijn ogen een goede richtlijn.

@ J.G.
Ik zou je SG voor 950 adverteren en biedingen vanaf 850 serieus nemen. Gewone standards (zonder die elementen) leveren met case rond de 850 op. (hoge en lage uitschieters buiten beschouwing glaten)

@ JBdV
Die strats leveren rond de 300-350 op, 285 is best een mooi prijsje.

Voor allen: ik kan er uiteraard (iets) naast zitten, kennis uit een boekje en internet is natuurlijk nooit 100% correct, maar ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Bij meerdere bronnen checken is uiteraard aanbevolen.

Olivetti
28 maart 2010, 00:48
@ Olivetti
vintage price guide zegt: tussen de 700 en 850 dollar. In een vrije vertaling (europa, niet de VS) zou hij zo'n 700 a 750 euro max. op moeten leveren. Al valt zo'n gitaar onder de categorie "wat de gek ervoor geeft". Wellicht is iemand op zoek naar zo iets en kan je er meer voor vangen, maar voor het zelfde geld kan het lager uitvallen... 700 is in mijn ogen een goede richtlijn.

@ J.G.
Ik zou je SG voor 950 adverteren en biedingen vanaf 850 serieus nemen. Gewone standards (zonder die elementen) leveren met case rond de 850 op. (hoge en lage uitschieters buiten beschouwing glaten)

@ JBdV
Die strats leveren rond de 300-350 op, 285 is best een mooi prijsje.

Voor allen: ik kan er uiteraard (iets) naast zitten, kennis uit een boekje en internet is natuurlijk nooit 100% correct, maar ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Bij meerdere bronnen checken is uiteraard aanbevolen.

Dank je JeroenP

Amokachi
30 maart 2010, 22:09
Ik zou de waarde willen weten van een G&L Legacy.
Het gaat hier over de Koreaanse versie, dus de Tribute.

http://i897.photobucket.com/albums/ac177/hoffmans007/100_0746.jpg
http://i897.photobucket.com/albums/ac177/hoffmans007/GL3.jpg

Iemand ervaring met deze gitaren?

Niemand die er een richtprijs kan opplakken?