PDA

View Full Version : combineren van Intellifex en Replifex



Henri H
12 januari 2010, 10:48
Nadat m'n zoektocht naar versterkers en cabs een succesvol einde heeft gekregen, ben ik aan het overwegen om m'n effecten-setup aan te passen/te verbeteren.

De amps die ik hiervoor hoofdzakelijk ga gebruiken zijn een Mesa Boogie Stiletto Deuce en een HOOK Captain 34.
Ik heb ook nog een Marshall JCM 800 2205, maar die is minder geschikt voor in m'n coverband, en gebruik ik af en toe, als ik 's lekker los kan gaan in m'n ééntje. :rockon:

Op dit moment gebruik ik, naar behoorlijke tevredenheid, een Rocktron Replifex in de FX-loop, maar ik heb ook een Intellifex, waarvan de effecten wat beter zijn, maar er ontbreken ook wat effecten in de Intellifex, zoals bijvoorbeeld een phaser, en ook relais om de amp-kanalen e.d. te schakelen.
Nu leek het mij een ideale oplossing om de Intellifex i.c.m de Replifex te gebruiken.
Voordeel hiervan is dat ik geen aparte switcher nodig heb. Ik kan de relais v.d. Replifex nl. blijven gebruiken, wat me uitstekend bevalt, en ik kan de effecten die ontbreken in de Intellifex, blijven gebruiken.

De vragen waar ik mee zit zijn de volgende:

- Kan ik de Replifex en Intellifex zonder problemen op elkaar aansluiten?
Gaat me dat geen extra tonesuck opleveren?
Ik hoor nu eigenlijk nagenoeg geen tonesuck als ik één van beide apparaten aan heb gesloten.
Kan ik alsnog beter voor een apparaat als b.v. de Laney Babelswitch gaan (staat er één op MP)?

- Ik zou ook de Intellifex en Replifex kunnen vervangen door een G-Major II, maar ik vond de G-Major I geen goeie phaser hebben. Hoe zit dat met versie II?
De phaser uit de Replifex is ook niet echt super, maar voldoet prima voor mij, gebruik hem maar in een paar nummers.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Michael AE
12 januari 2010, 10:58
Het mooiste vind ik altijd om een processor in de loop te hebben voor delays en reverbs en dan de rest van de effecten via een switcher voor de amp te gooien. Alle effecten uit 1 processor halen is altijd een compromis vind ik.

Jij zou dit kunnen realiseren door een GRX4 aan te schaffen en een phaser pedaaltje. Kun je de Intellifex mooi in de loop hangen en heb je toch de mogelijkheid om te switchen en als bonus de phaser voor de amp.

kokeleko
12 januari 2010, 11:10
Gewoon met een mixertje, de Replifex met dry sound en de Intelifex 100% wet, beide parallel zetten dus..

interessander
12 januari 2010, 11:11
Hoor je echt zo veel verschil tusen de Intellifex en de Replifex dan?
Mocht je ze allebei willen gebruiken dan is een midi looper wel handig.
Die Babelswitch is wel een goed ding, 140 is echter wel aan de hoge kant.

Henri H
12 januari 2010, 11:15
Axess Electronics houdt ermee op!? :( (http://www.axess-electronics.com/)
Zou die Babelswitch geen goede oplossing zijn?
Dan kan ik alsnog beide apparaten in loops zetten en heb ik in totaal 6 switches , 4 van de Babelswitch en 2 v.d. Replifex.

Wat die phaser betreft: ik heb 's een Artec phaser getest vóór de amp, maar die verzoop helemaal, hoorde er niks meer van terug, tenzij ik clean speelde.
De Intellifex heeft 3 prima effecten naar mijn mening; delays, reverbs en chorus, klinkt perfect in de loop.

Henri H
12 januari 2010, 11:20
Gewoon met een mixertje, de Replifex met dry sound en de Intelifex 100% wet, beide parallel zetten dus..Een parallelle setup gaat bij mij niet zo goed werken, omdat ik ook de interne mixer v.d. Replifex gebruik voor volumeboosts.
Kan ik met een mixer ook een seriële setup creëren?


Hoor je echt zo veel verschil tusen de Intellifex en de Replifex dan?
Mocht je ze allebei willen gebruiken dan is een midi looper wel handig.
Die Babelswitch is wel een goed ding, 140 is echter wel aan de hoge kant.Ik hoor wel verschil, de Intellifex heeft bovendien meer parameters om effecten in te stellen.
Zijn er in die prijsklasse van de Babelswitch nog andere opties?

interessander
12 januari 2010, 11:25
Ik hoor wel verschil, de Intellifex heeft bovendien meer parameters om effecten in te stellen.
Zijn er in die prijsklasse van de Babelswitch nog andere opties?

Meer paramaters zeker, maar in sommige gevallen ook bijna overkill. Ik heb iig niet meer nodig dan wat de Replifex mij biedt en vandaar dat ik ben overgestapt. De Babelswitch is wel erg handig, ook om bijvoorbeeld je effect met meerdere amps te combineren. In die prijsklasse heb je nog de Kitty Hawk switchers die af en toe tweedehands voorbij komen, en anders een Exef.

De Intellifex heeft die volumeboost ook, dus dat zou je toch gelijk af kunnen stellen?

Yek1
12 januari 2010, 11:26
Prima idee. Als je allebei de apparaten analoog houdt (pad op Pe-Hush, Hush off), zul je weinig toon verliezen. Nmm de moeite niet waard om daarvoor een aparte switcher/mixer te integreren. Wel zorgvuldig de levels instellen!

Ik vond juist de phaser (en flanger) in de Repli niet slecht, een van de betere onder de fx processors, klinkt redelijk analoog. De phaser in de GM/2 is nog steeds niet geweldig.

Net zoals Henry hoorde ik verschil tussen de Repli en Intelli (in 't voordeel van de Intelli) . En met de parameters van de Intelli kun je een fantastische gemoduleerde delay maken, dat lukt niet met de Repli.

kokeleko
12 januari 2010, 11:27
[QUOTE=H.Huisjes;2256486]Een parallelle setup gaat bij mij niet zo goed werken, omdat ik ook de interne mixer v.d. Replifex gebruik voor volumeboosts.
Kan ik met een mixer ook een seriële setup creëren?

Jawel als de Replifex gewoon zo laat als ie nu is hang je de Intelifex er naast met alleen natte effecten, in serie gaat niet werken.

Liquid_Metal
12 januari 2010, 11:30
Ik zit ook met zo'n soort idee in mijn hoofd, maar dan meer omdat ik parallele effecten zo gaaf vind. Als ik twee fxunits zou gebruiken zou ik er eentje in serie zetten (de G-major2 die ik heb want die heeft geen hoorbare tonesuck) en een tweede daar achter in parallel voor chorus/flanger, delay en reverb. of desnoods alleen delay en reverb.

Voor effecten voor de preamp gebruik ik pedaaltjes. Op dit moment een tubescreamer en een compressor. Ik wil er ook nog een phaser bij want die vind ik pregain veel mooier klinken. Die uit de GM2 is overigens niet verkeerd.

De twee fxunits die je nu hebt allebei postgain in serie zetten lijkt me niet zoveel toevoegen. Uiteraard wordt je signaal (al dan niet hoorbaar) meer vervuild, maar het is niet echt zo dat een van de twee meer effecten biedt.

Henri H
12 januari 2010, 11:40
Prima idee. Als je allebei de apparaten analoog houdt (pad op Pre-Hush, Hush off), zul je weinig toon verliezen. Nmm de moeite niet waard om daarvoor een aparte switcher/mixer te integreren. Wel zorgvuldig de levels instellen!

Ik vond juist de phaser (en flanger) in de Repli niet slecht, een van de betere onder de fx processors, klinkt redelijk analoog. De phaser in de GM/2 is nog steeds niet geweldig.Kijk, dat antwoord had ik even nodig. ;)
De phaser in de Replifex is ook niet slecht, maar ook niet zeer goed.
Het voldoet voor mij ruimschoots, omdat ik het effect maar sporadisch gebruik.

Wat levels betreft nog een vraagje: De Replifex staat op -4dB, output volume staat nu voluit en het input volume op 2 uur ongeveer.
De meter slaat nu, alleen als ik heel hard aansla op het cleane kanaal, even door in het rood, maar duurt heel kort, minder dan een halve seconde ofzo.
Als ik dat signaal naar de Intellifex doorstuur, en de Intellifex ook weer op dezelfde manier inregel, zou het goed moeten gaan?

Liquid_Metal
12 januari 2010, 11:45
Kun je de apparaten analoog houden terwijl je digitale effecten gebruikt? Of hou je ze analoog als je juist niets gebruikt? En zou je ze dan allebei serieel postgain zetten?

Henri H
12 januari 2010, 11:52
Op het moment dat je een effect gebruikt wordt het signaal digitaal, zonder effecten, Hush uit, signaal op pre-Hush, geeft je een analoog pad, en dus nagenoeg geen tonesuck.
Ik zou ze dan gewoon op elkaar aansluiten, levels goed inregelen, klaar. Toch?

Yek1
12 januari 2010, 12:00
het is niet echt zo dat een van de twee meer effecten biedt.

Echt wel! De Repli heeft een heerlijke Leslie sim, naast de genoemde phaser, flanger enz.
Intelli: pitch shifter met meer voices, delay met meer mogelijkheden, mooiere chorus e.a.

TimS
12 januari 2010, 12:04
Op het moment dat je een effect gebruikt wordt het signaal digitaal, zonder effecten, Hush uit, signaal op pre-Hush, geeft je een analoog pad, en dus nagenoeg geen tonesuck.
Ik zou ze dan gewoon op elkaar aansluiten, levels goed inregelen, klaar. Toch?
Het signaal wat door het effect gaat wordt inderdaad digitaal, je droge signaal blijft analoog. Daar wordt het signaal dat omgezet is naar digitaal, bewerkt en weer omgezet naar analoog bij gemixt. Als je dus bijvoorbeeld een delay gebruikt zijn alleen de herhalingen digitaal en je oorspronkelijke signaal gewoon nog analoog.

Waarschijnlijk wist je dat al, maar hoe je het opschrijft is misschien wat verwarrend voor anderen.

Liquid_Metal
12 januari 2010, 12:05
Echt wel! De Repli heeft een heerlijke Leslie sim, naast de genoemde phaser, flanger enz.
Intelli: pitch shifter met meer voices, delay met meer mogelijkheden, mooiere chorus e.a.

Oké dan trek ik het terug :P. Ik heb beide nooit gebruikt dus het was niet onderbouwd. Enkel van wat ik heb gelezen.
Maar je zou de intellifex enkel gebruiken voor de relais en de phaser? Andere optie is de aanschaf van bv een GCX en een phaser zodat je kan loopen en schakelen. Dit is nogal zinloos als je toch al een Intelli én een Repli hebt, maar het lijkt me, als je from scratch zou moeten beginnen, in ieder geval een betere optie.

Yek1
12 januari 2010, 12:14
Kun je de apparaten analoog houden terwijl je digitale effecten gebruikt? Of hou je ze analoog als je juist niets gebruikt? En zou je ze dan allebei serieel postgain zetten?

Beide app. kunnen het droge signaal 100% analoog houden en voegen het ge-effecte signaal eraan toe met een interne mixer. Dat gaat goed zolang je niet de Hush noise gate gebruikt, en op de Repli ook niet de 100% wet fx zoals compressor en EQ en tremolo. In feite zijn het dus app. met een interne parallele schakeling. En dat hoor je.

PS zie nu pas dat Tim hetzelfde schreef :-/

Liquid_Metal
12 januari 2010, 12:27
Beide app. kunnen het droge signaal 100% analoog houden en voegen het ge-effecte signaal eraan toe met een interne mixer. Dat gaat goed zolang je niet de Hush noise gate gebruikt, en op de Repli ook niet de 100% wet fx zoals compressor en EQ en tremolo. In feite zijn het dus app. met een interne parallele schakeling. En dat hoor je.

PS zie nu pas dat Tim hetzelfde schreef :-/

Zou je zeggen dat de delays en reverbs beter klinken dan die uit de G-major? Ik zit namelijk met het idee in m'n hoofd om die uit een andere unit te gaan halen en die, achter de GM, parallel te zetten. Ik vind parallel toch wel gaaf klinken.

Gisteren btw de parallelle fxloop van mijn Trio preamp getest (die overigens alleen mono is :() en ik hoorde verschil. Maar om nou te zeggen dat het écht mooier werd...

Michael AE
12 januari 2010, 12:28
Je hebt beide apparaten al, dus probeer het gewoon eens uit! Het lijkt mij alleen enorm omslachtig om een rack EFX unit te gebruiken puur voor een phaser die je niet eens vaak gebruikt; vandaar mijn verhaal.

Tonesuck zul je altijd hebben als je iets extra's aansluit, alleen het is tegenwoordig een beetje een modewoord geworden. Als je er geen last van hebt is het niet relevant, ook al is het er theoretisch gezien wel.

Probeer het gewoon zou ik zeggen. ;) Als het klinkt, klinkt het!

TimS
12 januari 2010, 12:36
Een parallelle setup gaat bij mij niet zo goed werken, omdat ik ook de interne mixer v.d. Replifex gebruik voor volumeboosts.
Kan ik met een mixer ook een seriële setup creëren?

Jawel als de Replifex gewoon zo laat als ie nu is hang je de Intelifex er naast met alleen natte effecten, in serie gaat niet werken.
Ik had deze post even gemist, maar waarom werkt in serie niet?

Henri H
12 januari 2010, 12:55
Het signaal wat door het effect gaat wordt inderdaad digitaal, je droge signaal blijft analoog. Daar wordt het signaal dat omgezet is naar digitaal, bewerkt en weer omgezet naar analoog bij gemixt. Als je dus bijvoorbeeld een delay gebruikt zijn alleen de herhalingen digitaal en je oorspronkelijke signaal gewoon nog analoog.

Waarschijnlijk wist je dat al, maar hoe je het opschrijft is misschien wat verwarrend voor anderen.Wist ik niet, dank voor je toelichting. :ok:


Zou je zeggen dat de delays en reverbs beter klinken dan die uit de G-major? ......G-Major en Intellifex zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd wat delay, reverb en chorus betreft, is mijn indruk.


Je hebt beide apparaten al, dus probeer het gewoon eens uit! Het lijkt mij alleen enorm omslachtig om een rack EFX unit te gebruiken puur voor een phaser die je niet eens vaak gebruikt; vandaar mijn verhaal.Ik gebruik ook de relais hè, hoef ik daarvoor geen aparte switcher aan te schaffen....


Tonesuck zul je altijd hebben als je iets extra's aansluit, alleen het is tegenwoordig een beetje een modewoord geworden. Als je er geen last van hebt is het niet relevant, ook al is het er theoretisch gezien wel.

Probeer het gewoon zou ik zeggen. ;) Als het klinkt, klinkt het!'k Ga het zeker proberen, is wel een tijdrovend gebeuren, vandaar dat ik eerst wat info wilde inwinnen.

Wat tonesuck en modewoord betreft, als je eenmaal het verschil hebt gehoord, zit het niet alleen in je gehoor, maar ook "tussen de oren".
Het heeft ook te maken met het feit dat het op fora als deze veelvuldig genoemd wordt, en je er dus meer van bewust wordt dat het je sound (behoorlijk) kan degraderen.

Yek1
12 januari 2010, 13:18
Zou je zeggen dat de delays en reverbs beter klinken dan die uit de G-major? Ik zit namelijk met het idee in m'n hoofd om die uit een andere unit te gaan halen en die, achter de GM, parallel te zetten. Ik vind parallel toch wel gaaf klinken.

Gisteren btw de parallelle fxloop van mijn Trio preamp getest (die overigens alleen mono is :() en ik hoorde verschil. Maar om nou te zeggen dat het écht mooier werd...

Hehe, volgens mij wil je gewoon lekker blijven sleutelen aan je spullen. ;-)
Persoonlijk zie ik het voordeel niet in van een apart parallel app. naast de G-Major. Dan zou ik alles parallel zetten met een MiniMix 2. Maar daar leent de GM/2 zich dan weer niet goed voor.
Bovendien, een fractioneel geluidsverschil in een cleane omgeving thuis gaat geheel verloren in een live omgeving.

Liquid_Metal
12 januari 2010, 13:20
Hehe, volgens mij wil je gewoon lekker blijven sleutelen aan je spullen. ;-)[QUOTE]

Yep :soinnocent:

[QUOTE]Persoonlijk zie ik het voordeel niet in van een apart parallel app. naast de G-Major. Dan zou ik alles parallel zetten met een MiniMix 2. Maar daar leent de GM/2 zich dan weer niet goed voor.
Bovendien, een fractioneel geluidsverschil in een cleane omgeving thuis gaat geheel verloren in een live omgeving.

Ja dat geloof ik ook wel. En in de studio mix ik ze er meestal toch later pas bij. En voor thuis klinkt het ook prima.
Het is, zoals je al zegt, meer het idee "kunnen we nog meer doen?" Moet ik toch echt weer een andere hobby gaan zoeken (meer 'puur' gitaarspelen lijkt me wel wat. met de band gaat dat volgens mij wel lukken dit jaar).

Henri H
12 januari 2010, 13:34
Ik had deze post even gemist, maar waarom werkt in serie niet?Ja, begrijp ik ook niet zo goed....

Edit: Waarschijnlijk bedoelt Ko dat ik de Repli en de Intelli niet op elkaar kan aansluiten, omdat ik dan geen paralelle setup meer heb?

Yek1
12 januari 2010, 13:42
[QUOTE=Yek1;2256661]Hehe, volgens mij wil je gewoon lekker blijven sleutelen aan je spullen. ;-)[QUOTE]

Yep :soinnocent:

Ja dat geloof ik ook wel. En in de studio mix ik ze er meestal toch later pas bij. En voor thuis klinkt het ook prima.
Het is, zoals je al zegt, meer het idee "kunnen we nog meer doen?" Moet ik toch echt weer een andere hobby gaan zoeken (meer 'puur' gitaarspelen lijkt me wel wat. met de band gaat dat volgens mij wel lukken dit jaar).

ja dat sleutelen herken ik wel. Is gewoon leuk, voor de een zijn auto, en wij onze gear. Dat is met m'n Axe-Fx op zich niet anders geworden, alleen draait het nu echt om de sounds, en niet meer om de spullen eromheen. En dat is wel winst. Want ik speel nu veel meer dan eerst.

Henri H
12 januari 2010, 14:55
...
Die Babelswitch is wel een goed ding, 140 is echter wel aan de hoge kant.Zo'n Babelswitch lijkt me toch ook wel wat, 2 loops waar beide apparaten mooi in kunnen, en ook nog 's 4 switches, die ik eigenlijk niet nodig heb.
Ik heb de verkoper gevraagd, maar deze wil er minimaal €175,- voor... :dontgeti:

interessander
12 januari 2010, 15:13
Ah nog hoger dus, ik zag enkel het startbod van 140.
Ik heb de mijne ooit gekocht voor 100.

Mijn huidige Exef switcher kan meer (8 switches, 4 stereo loops, twee inputs) en was rond de 160, gewoon even goed de 2ehands sites in de gaten houden en ebay.de bijvoorbeeld.

Ik zag deze toevallig net staan op GM: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=119581

Liquid_Metal
12 januari 2010, 16:36
Zo'n Babelswitch lijkt me toch ook wel wat, 2 loops waar beide apparaten mooi in kunnen, en ook nog 's 4 switches, die ik eigenlijk niet nodig heb.
Ik heb de verkoper gevraagd, maar deze wil er minimaal €175,- voor... :dontgeti:

Waarom zou je willen loopen als beide toestellen toch al een analoog path hebben? Dat lijkt me dan niet heel erg zinvol (ik ga mijn G-Major ook niet loopen).

kokeleko
13 januari 2010, 09:18
Ik had deze post even gemist, maar waarom werkt in serie niet?

Omdat als je het signaal met effecten door de tweede unit stuurt, de tweede unit geen direkt signaal krijgt. Dit zal met een Phaser oid nog wel meevallen maar bv Verbs en Delays wordt lachen.

Yek1
13 januari 2010, 09:27
Omdat als je het signaal met effecten door de tweede unit stuurt, de tweede unit geen direkt signaal krijgt. Dit zal met een Phaser oid nog wel meevallen maar bv Verbs en Delays wordt lachen.

Uiteraard maar dat betekent niets anders dan dat delay en reverb (lees: Intellifex) achteraan moeten.

kokeleko
13 januari 2010, 09:35
Uiteraard maar dat betekent niets anders dan dat delay en reverb (lees: Intelliverb) achteraan moeten.

Dat klopt alleen ben je niet zo flexibel dan, als het maar klinkt dan mag alles, hihihi.

Henri H
13 januari 2010, 09:57
....lees: Intelliverb......Je bedoelt Intellifex neem ik aan?
De Intelliverb is ook een goede (nóg betere?) processor naar het schijnt, maar die heb ik niet.

@Ko/Alex: Ik begrijp dat een mixer(/switcher) een beter idee is dan een looper?
Welke mixer zouden jullie mij eventueel aanraden?

kokeleko
13 januari 2010, 10:17
@Ko/Alex: Ik begrijp dat een mixer(/switcher) een beter idee is dan een looper?
Welke mixer zouden jullie mij eventueel aanraden?

Probeer eerst even een sjiepo mixertje(klein behringertje oid) of je uit komt met je effecten en of het is wat je wil qua effecten, daarna op zoek naar een beter mixert er zijn er zat die dat kunnen.

Yek1
13 januari 2010, 10:40
Je bedoelt Intellifex neem ik aan?

Yep, foutje (hersteld).

Mixer/switcher: tja, dan ga je dus minimaal losse 3 apparaten in een rack stoppen. Dat wordt groot, dat wordt zwaar, dat wordt veel programmeren over 3 MIDI kanalen. Dan zou ik toch echt eerder gaan denken aan 1 vervangend rackapparaat, zoals bv de G-Major 2, de G-System (Limited, veel beter analoog pad) of de POD X3 Pro of POD Xt Pro. Of de Line6
13 gewoon bovenop de versterker leggen en aansturen via MIDI (dan moet je eff.loop wel op instrument level werken, niet op line level).

Wil je toch een aparte mixer/switcher, dan kan is de SoundSculpture Switchblade de absolute alleskunner. Duur ...

Henri H
13 januari 2010, 11:32
Ja, die Switchblade's kwam ik gisteren ook al tegen in mijn zoektocht op het web, ideaal als je echt het onderste uit de kan wilt, maar wellicht een beetje overkill voor mij.
Eerst maar 's proberen of ik ze (Repli/Intelli) niet gewoon op elkaar kan aansluiten. Dat zal ik binnenkort 's proberen.
Keep you posted. ;)

Liquid_Metal
13 januari 2010, 22:42
Die Switchblade lijkt mij ook maar wát gaaf. Maar nog lang niet alle mogelijkheden van de GCX zijn bij mij bekend, laat staan dat ik ze gebruik. :blast:

Henri H
14 januari 2010, 09:52
Heb ik per se een mixer nodig om de Intellifex parallel te gebruiken, of kan het ook met een looper?
Mijn FX-loops op mijn amps zijn allemaal seriëel btw.

Yek1
14 januari 2010, 10:00
Heb ik per se een mixer nodig om de Intellifex parallel te gebruiken, of kan het ook met een looper?
Mijn FX-loops op mijn amps zijn allemaal seriëel btw.

Je hebt dan idd een mixer nodig. Eentje die overweg kan met het level van de eff.loop van jouw amp, dus line level (+4) of instrument level (-10 dB), ff checken.

De Suhr MiniMix 2 is eenvoudig en kan het allebei.

Toch: waarom parallel? Je zult vaak reverb of delay gebruiken op één van beide app. (App. 1) Als je vervolgens een effect van het andere app. (App. 2) inschakelt, loopt dat niet meer via de reverb/delay van App.1. Dat kan misschien soms de bedoeling zijn maar meestal niet.

kokeleko
14 januari 2010, 10:10
Heb ik per se een mixer nodig om de Intellifex parallel te gebruiken, of kan het ook met een looper?
Mijn FX-loops op mijn amps zijn allemaal seriëel btw.

Je kan ook gewoon serie doen maar dan hangt het af hoe het klinkt gewoon proberen.

Henri H
14 januari 2010, 10:38
OK, bedankt.
Ik ga morgen of vanavond even proberen of het gaat werken als ik ze beide op elkaar aansluit.
Op zich ben ik best tevreden met de effecten zoals ik het nu heb, en ik houd erg van een simpele, doch effectieve setup, dus ik weet niet of ik het ook daadwerkelijk ga gebruiken.

Ik zit ook te overwegen beide te vervangen door b.v. een G-Force, of misschien een Lexicon MX-300.
De laatste heb ik al 's even getest en was best goed vond ik, de prijs is ook nog 's gunstig.
Vooral de reverb en delay van Lexicon zijn onovertroffen heb ik het idee.
In dat geval heb ik er alsnog een switcher bij nodig.

Alle 3 m'n amps kunnen goed overweg met -10 dB, instrument level dus.

Liquid_Metal
14 januari 2010, 10:56
Ja die MX300 (of evt. 200 of 400) lijken mij ook wel tof. Mocht ik ooit nog een extra fxunit willen om achter m'n G-major2 in parallel te zetten, dan is deze misschien een optie. Zeker aangezien jij zegt dat de delays en reverbs zo goed zijn. Dat is juist wat ik uit een tweede unit zou willen halen omdat ik ze in serie lastig in te stellen vind én ze nog grootser klinken in parallel. De zogenaamde klinischheid van de GM2 heb ik eerlijk gezegd nog niet opgemerkt, dus voorlopig heb ik niets nodig.

De MX200 kost overigens helemaal geen drol. Alleen voor reverb en delay..? :P (in mijn geval zou er dan wel een stereo mixer bij moeten, maar die zijn wel te vinden). Overigens denk ik wel dat ik een heel eind achteruit zou gaan wat betreft tweakability, met zowel de 300 als (vooral) de 200

Henri H
14 januari 2010, 11:20
De MX-200 is een stuk beperkter dan een MX-300.
De MX-400 is overkill volgens mij, die is meer bedoelt voor in een studio of in een P.A. rack.

Zijn de delays en reverbs in een parallelle setup echt zoveel beter?
Op zich snap ik denk ik wat je bedoelt, ik mis een beetje dat "grootse" in sommige reverb- en delay-sounds van de Replifex, chorus vind ik wel ok.
De Intellifex in serie klonk al wel beter, maar nog niet extreem veel mee gedaan.
Het kost allemaal zoveel tijd, terwijl ik ook graag "gewoon" wil spelen. :)

Henri H
14 januari 2010, 16:22
'k Heb net even wat zitten lezen op Harmony Central, maar het schijnt dat de MX-300 een volume-drop heeft als je tussen patches schakelt. :(
Delays en reverbs worden goed beoordeeld, ik vond de chorus ook best goed, kan ik me herinneren.

Liquid_Metal
15 januari 2010, 20:37
De MX-200 is een stuk beperkter dan een MX-300.
De MX-400 is overkill volgens mij, die is meer bedoelt voor in een studio of in een P.A. rack.

Zijn de delays en reverbs in een parallelle setup echt zoveel beter?
Op zich snap ik denk ik wat je bedoelt, ik mis een beetje dat "grootse" in sommige reverb- en delay-sounds van de Replifex, chorus vind ik wel ok.
De Intellifex in serie klonk al wel beter, maar nog niet extreem veel mee gedaan.
Het kost allemaal zoveel tijd, terwijl ik ook graag "gewoon" wil spelen. :)

Parallel klinkt inderdaad beter, maar Alex zei ook al dat dat verschil live gewoon écht niet merkbaar is. Het is leuk om te doen en cool om te proberen, maar de delays uit mijn setup zullen live echt wel volstaan. En het werkt nu echt een stuk makkelijker, gewoon met 1 toestel en alle pregain uit pedaaltjes.

Henri H
16 januari 2010, 03:50
Ik ben er vanmiddag een kwartiertje mee bezig geweest, blijkt dat ik de handleiding v.d Intellifex erbij nodig heb om de patches te wijzigen, zolang heb ik dat ding al niet meer gebruikt. :s
Het lijkt erop dat als ik beide apparaten op elkaar aansluit in serie, ik nauwelijks tot geen hoorbare tonesuck constateer.
Ik kan dat goed testen op m'n HOOK door de FX-loop aan/uit te schakelen.

Ik denk niet dat ik een parallelle setup ga proberen, de Intellifex en ook de Replifex klinken in serie goed genoeg.
Misschien/waarschijnlijk dat er nog wel een looper/switcher komt, puur vanwege het feit dat ik voor de sounds zonder effecten, toch een zo puur mogelijke sound wil.

kokeleko
16 januari 2010, 10:07
Goed dat het werkt, altijd eerst proberen, dat doen hondjes ook hihihi.

Yek1
16 januari 2010, 11:04
Wel goed nadenken hoe je ze gaat aansturen.
1 midikanaal en dezelfde PCs voor elk app (veel presets)
1 midikanaal en midi mapping instellen
2 midikanalen, apart aansturen.

Henri H
16 januari 2010, 12:59
Goed dat het werkt, altijd eerst proberen, dat doen hondjes ook hihihi.:seriousf:


Wel goed nadenken hoe je ze gaat aansturen.
1 midikanaal en dezelfde PCs voor elk app (veel presets)
1 midikanaal en midi mapping instellen
2 midikanalen, apart aansturen.Ik houd van simpel, dus ga voor de 1e optie.
Veel presets valt wel mee, de Replifex staat in 6 v.d. 10 presets die ik gebruik op bypass (geen FX). Dat had ik gisteren in 5 minuten voor elkaar.
De meeste tijd gaat zitten in het programmeren/tweaken v.d. Intellifex.

Henri H
20 januari 2010, 09:31
Gisteren ben ik er weer mee bezig geweest, heb een paar goeie sounds (o.a. delay voor "Where the Streets have no Name") geprogrammeerd.
Die klinkt echt 10 x beter dan de Replifex.
Die laatste klinkt toch wat digitaal ofzo, de Intellifex houdt m'n droge gitaarsound veel beter in tact.

Nu zit ik wel te denken om toch een looper/switcher erbij aan te schaffen.
Is het dan mogelijk om beide apparaten te bypassen, of krijg ik dan problemen met de levels?
M.a.w. kun je een FX loop a.h.w. kortsluiten?
Heb ik dan misschien toch een mixer nodig?

TimS
20 januari 2010, 12:42
Volgens mij kun je een loop niet kortsluiten, veel mensen (ik ook) stoppen een patchkabel in hun effectsloop als ze hem niet gebruiken om storingen te voorkomen.

Liquid_Metal
20 januari 2010, 13:23
Ja dat kan gewoon hoor. Grappig dat het zo'n verschil oplevert.

Henri H
20 januari 2010, 13:32
Volgens mij kun je een loop niet kortsluiten, veel mensen (ik ook) stoppen een patchkabel in hun effectsloop als ze hem niet gebruiken om storingen te voorkomen.Als je er een patchkabeltje in stopt, dan is ie toch kortgesloten, tenminste, als je de send en return met elkaar verbind middels die patchkabel.
Ik begrijp niet goed dat een FX-loop kan storen als je hem niet gebruikt trouwens. :dontgeti:


Ja dat kan gewoon hoor. Grappig dat het zo'n verschil oplevert.Krijg ik dan geen volume verschil?
Ik bedoel, de Repli en Intelli staan allebei op -10 dB, maar als ik de FX-loop "kortsluit" heb ik dat toch niet?

Yek1
20 januari 2010, 13:41
Die klinkt echt 10 x beter dan de Replifex.
Die laatste klinkt toch wat digitaal ofzo, de Intellifex houdt m'n droge gitaarsound veel beter in tact.

Dan doe je het niet goed. ;-)
Want het interne analoge pad van de Repli is hetzelfde als van de Intelli.

[Checking mode ON]
Global: Output = MONO
Global: Direct = ON
Mixer: Direct = PRE
Hush: I/O = OUT
Compressor: I/O = OUT
EQ: I/O = OUT
Tremolo: I/O = OUT
Auto Pan: I/O = OUT
Speaker Sim: I/O = OFF
[Checking mod OFF]

Op deze manier zou je een perfect droog signaal moeten houden door de Repli heen.

Henri H
20 januari 2010, 13:58
Ja, in "bypass" heb ik er ook geen last van, maar ik bedoel het gitaargeluid wat je hoort als er een effect aanstaat klinkt bij de Intellifex beter dan bij de Replifex.
Het droge gitaargeluid wat je door het effect heen hoort blijft beter in tact.

Yek1
20 januari 2010, 14:55
Aha, okay. Toch verbaast me dat ook.

Eenvoudig te checken: een "bypass" preset maken op zowel de Intelli als Repli: "Direct" op 0 dB, en Effects (Mix) helemaal uit. Je hoort nu alleen het droge geluid en dat zou op beide machines hetzelfde moeten zijn.

Net als de Intelli mixt de Repli je droge geluid met je processed geluid, aan het einde van het interne pad. Zou dus geen verschil moeten maken. Wel goe kijken of de mix-levels goed staan ingesteld op de Repli.

Henri H
20 januari 2010, 15:30
Dan ligt het waarschijnlijk gewoon aan het effect zelf wat op de Intelli beter klinkt dan op de Repli.

Weet jij ook of ik volume verschillen ga krijgen met een looper als ik beide apparaten uit de loops haal?

Yek1
20 januari 2010, 15:33
Weet jij ook of ik volume verschillen ga krijgen met een looper als ik beide apparaten uit de loops haal?

Lijkt me niet. Kwestie van levels goed instellen.
Axess Electr. (GRX4) is ter ziele, maar ik zag laatste deze looper: Loop Jack, op www.loopersparadise.de. Prijzig maar lijkt alles te kunnen.....

Henri H
20 januari 2010, 15:49
OK, thx.

Die Switchblades zijn veel te uitgebreid voor mij, een Babelswitch, GRX4 of een Kitty Hawk Midi Looper zouden wel voldoen denk ik.
Ze staan alle drie op Marktplaats/Girtaarmarkt trouwens, maar ik twijfel nog een beetje.
Ik wil ook eerst zeker weten of de Intellifex het wel gaat doen voor mij.

Liquid_Metal
20 januari 2010, 17:23
Krijg ik dan geen volume verschil?
Ik bedoel, de Repli en Intelli staan allebei op -10 dB, maar als ik de FX-loop "kortsluit" heb ik dat toch niet?

Ik zou zeggen dat je moet zorgen dat je bypass volume even hard is als het volume wanneer je 1 van beide aanzet. In mijn geval is dat absoluut niet zo: de Preamp stuurt vrij hard in (zodat het nog net niet gaat clippen) en de poweramp staat op 5 (de helft) om de buizen lekker uit te laten waaien. De G-Major2 haalt er heel veel volume uit. Als ik 'm zou bypassen heb ik opeens orkaanvolume. Dat zou in jouw geval niet gunstig zijn, dus zou je eerst pre/poweramp moeten regelen. Maar dat kan best.

Henri H
21 januari 2010, 12:12
Nou had ik van de week een fijne reverb gevonden, maar nu blijkt dat op een tweetal noten, Gis en Cis, het geluid gedempt wordt.
Als ik naar een willekeurige andere noot schuif, krijg ik weer een volle klank, maar als ik die 2 noten aansla, wordt het geluid gedempt.
Als ik de Intellifex (en Replifex) bypass, is er niks aan de hand met die noten.
Ik heb alles wel 10 x nagelopen, maar kan niet vinden wat er aan de hand is. :???: :dontgeti:

Iemand een tip/idee?

Yek1
21 januari 2010, 12:22
Nou had ik van de week een fijne reverb gevonden, maar nu blijkt dat op een tweetal noten, Gis en Cis, het geluid gedempt wordt.
Als ik naar een willekeurige andere noot schuif, krijg ik weer een volle klank, maar als ik die 2 noten aansla, wordt het geluid gedempt.
Als ik de Intellifex (en Replifex) bypass, is er niks aan de hand met die noten.
Ik heb alles wel 10 x nagelopen, maar kan niet vinden wat er aan de hand is. :???: :dontgeti:

Iemand een tip/idee?

Dat klinkt exact als een "phase cancelling" probleem. Maar dat kan zich alleen voordoen als die apparaten in een parallele loop staan, en er in die situaie ook nog direct geluid door die apparaten heen loopt (wat niet de bedoeling is met een parallele loop). Jij hebt toch een seriële loop, m.a.w. geen Mix-knop?

Henri H
21 januari 2010, 12:39
Dat klinkt exact als een "phase cancelling" probleem. Maar dat kan zich alleen voordoen als die apparaten in een parallele loop staan, en er in die situaie ook nog direct geluid door die apparaten heen loopt (wat niet de bedoeling is met een parallele loop). Jij hebt toch een seriële loop, m.a.w. geen Mix-knop?Voor zover ik weet heeft mijn Stiletto een seriële loop idd.
Plaatje:
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/stiletto/StilettoRearPanel-LG.gif


Your Stiletto is fitted with a Series Effects Loop for interfacing outboard processing. The Loop is placed at the junction
between the preamp and the power amp and is optimized for levels that will match up with most good quality processing devices.
A SEND LEVEL Control is provided to fine tune the signal strength coming from the preamp and allows for some compensation for
extreme Channel MASTER settings. As mentioned earlier, the Front
Panel OUTPUT (and SOLO) Control is part of the Effects Loop Return
stage and therefore these are not active when the Loop is switched
out of the circuit.

Yek1
21 januari 2010, 12:59
Yep, serieel. Je haalt de rerverb uit het laatste apparaat in de loop, neem ik aan?

Henri H
21 januari 2010, 13:36
Ik had gisteren alleen de Intellifex even in de loop gezet, voor de zekerheid/om dingen uit te sluiten.