PDA

View Full Version : Betrouwbare bron zelfbouw kit



edjeniem
12 januari 2010, 00:29
Hallo iedereen, ik zit al een tijdje te zoeken naar mogelijkheden naar het bouwen van mijn eigen gitaar. Aangezien ik geen eigen werkplaats heb wil ik voor nu beginnen met een bouwkit. nu heb ik er een aantal online gezien die er bij google uitspringen:

de eerste was mainmusic.nl
http://www.mainmusic.nl/nl/content/94/534/nieuws/gitaar_bouwpakket_gitaar_bouw_pakket_gitaar_bouwen .html

de tweede was bouwjeeigengitaar.nl
http://bouwjeeigengitaar.nl/?p=p_29&sName=saga

Bij de eerste is er een breed aanbod en ziet er zeer aantrekkelijk uit. (ow ik wil graag voor een flying V gaan;))

Toen kwam ik op de 2e site en daar waarschuwen zij voor immitatie. Nu is het zo dat zij daar SAGA kits aanbieden en mainmusic Boston.

Van SAGA kan ik een hoop vinden maar van Boston enkel een lullige site. Ik wilde eerst voor die boston gaan maar door bouwjeeigengitaar.nl begin ik daar wat aan te twijfelen.

Is er hier iemand die zo'n kit heeft aangeschaft of er mogelijk meer van weet?
greetz
:zz:

Hiro
12 januari 2010, 07:45
je hebt heel veel verschillende, maar hoe dan ok de hardware is cheapo, en als je wilt spelen op die gitaar dan zul je na verloop van tijd alle hardware erop vervangen want het zijn goedkope oplossingen.

Verder heb je verschillende soorten sets, je hebt ze van saga de meest bekende omdat ze ook de goedkoopste zijn en alles is met een bolt on nek en je hoeft helemaal niets meer te boren of te frezen als je dat zelf niet wil want eigenlijk is het een schroef en schildersetje, soort colour by numbers alleen dan anders :P

Bij Thomann heb je ook weer setjes met een setneck, die moet je dus lijmen en voor de brug zitten er ook geen gaten voorgeboord dus kan je zelf kiezen wat voor brug of tremelo je wilt zonder iets tre moeten aanpassen.
En dan heb je ook nog sets als bulldog die alleen de body en de nek verkopen deze kosten tegen de 300 dollar en zit geen hardware bij maar dan heb je wel beter hout.

Al met al is het jou keuze, wat wil je?

edjeniem
12 januari 2010, 10:54
hey bedankt voor je info. Ja ik had wel verwacht dat de hardware wat goedkoop zou zijn. ik heb ook al een humbucker gekocht. een dimebucker, signature van dimebag. Die zou een zwaar metal geluid moeten geven. daarna wilde ik nog een js series als ik me niet vergis, een volle humbucker kopen voor wat jazziër sounds. Dit zodat ik dan een breed geluid in me gitaar heb. mocht het bouwpakket ruk zijn kan ik die er altijd nog uithalen en bewaren voor een later project.

De reden dat ik voor een bouwpakket ga is omdat zo wat kennis leer maken met het gitaar bouwen. Als ik er eenmaal de ruimte voor heb wil het liefst ook mn eigen bodies gaan maken. wat dat betreft heb ik al heel wat gekke ideeen in me hoofd.
maar voorlopig eerst een bouwpakket en vergelijken waar je met, qua prijs/kwaliteit verhouding het beste uit bent. en dat is de info die ik zoek omdat er enkel over SAGA iets te vinden is en die nou net vaak uitverkocht moet zijn...