PDA

View Full Version : Filmpje Paranoid met eigen solo :)



GuitarN00B007
11 januari 2010, 22:55
http://www.youtube.com/watch?v=tCl7QRRrNZw

Hey mensen hierbij een filmpje van mij dat ik paranoid speel van Black Sabbath.. Ik weet dat de solo op het begin klote is omdat ik niet zo snel van de melodielijn naar de solo kan switchen (met de originele solo overigens wel)

Ik heb een eigen weblog daar post ik dingentjes op vandaar mijn verhaaltje op het begin lol en hier gelijk een klein stukje van mijn weblog:

Black Sabbath - Paranoid uitwerken
Hey mensen! Zoals jullie weten ben ik helemaal gek op het nummer paranoid van Black Sabbath! En ik kan het ook helemaal spelen incl solo etc.. Maarrrr ik ben een leerling van Feb.. en Feb doet altijd "leuke dingen" tussendoor.. Zoals extra noten aanslaan tussen kleine openingentjes ;-) Na veel Febby maar ook Zakk Wylde en Randy Roads bestudeerd te hebben, ga ik hem ook uitwerken en "leuke dingen" tussendoor doen +, nu ik toch met soleren bezig ben, een eigen solo erin verwerken :D

Uiteraard laat ik jullie het resultaat horen ;)

Rock on!

GuitarN00B

Graag hoor ik van jullie wat jullie ervan vinden..
:strat:

ThomasL
11 januari 2010, 23:21
Hij's punk! Ik lijk de palm mute's te missen, maar dat zal je eigen interpretatie zijn... evenals je solo. Blijven oefenen zou'k zeggen:punk::)

GuitarN00B007
12 januari 2010, 08:16
Hij's punk! Ik lijk de palm mute's te missen, maar dat zal je eigen interpretatie zijn... evenals je solo. Blijven oefenen zou'k zeggen:punk::)

Hey Thomas! Thanks vor je reactie! Ik doe idd de palm mutes niet.. vind hem zo ruiger klinken ;) heb je nog tips voor mijn techniek??

:hippie:

Riky
12 januari 2010, 14:46
probeer iets meer met palm mutes te werken in de coupletten. Krijg je meer variatie.

Verder vond ik erg zenuwachtig van je solo.

Al met wel goed gespeeld hoor. Het is wel strak en zeker niet vervelend om naar te luisten.

Goed bezig!

RoelTM
12 januari 2010, 14:51
don't kill me I know the beginning sucks lol
Waarom verbeter je 'm dan niet als je weet dat 'ie niet goed is, en denkt afgekraakt te worden?

GuitarN00B007
12 januari 2010, 15:03
probeer iets meer met palm mutes te werken in de coupletten. Krijg je meer variatie.

Verder vond ik erg zenuwachtig van je solo.

Al met wel goed gespeeld hoor. Het is wel strak en zeker niet vervelend om naar te luisten.

Goed bezig!

Hey Riky! Thanks voor je reactie en ik ga je tip zeker meenemen!

Het zenuwachtige van de solo komt omdat ik hem voor het eerst echt improviseer zeg maar ;) maar dat gaat goed komen ik krijg op les altijd wel goede complimenten van mijn gitaarleraar :D

Bedankt en Rock on! :strat:

@ RoelTM

Als je op het podium staat krijg je ook niet nog eens de kans om hem te verbeteren toch? ;)

Il_Falco
12 januari 2010, 15:34
Op de een of andere manier steekt de gitaarsound me de ogen uit. ik denk dat je teveel gain gebruikt. Ik zou het proberen met minder gain omdat je toch gene palmmutes gebruikt. Over de solo: slecht begonnen, halfweg de draad trug opgenomen en idd iets te snel, te weinig melodisch. Maar improviserend klonk het natuurlijk niet vals. je slaat juiste noten aan, maar er zit weinig feel in.
natuurlijk zit je al niet meer op beginnersniveau ;)

GuitarN00B007
12 januari 2010, 16:04
Op de een of andere manier steekt de gitaarsound me de ogen uit. ik denk dat je teveel gain gebruikt. Ik zou het proberen met minder gain omdat je toch gene palmmutes gebruikt. Over de solo: slecht begonnen, halfweg de draad trug opgenomen en idd iets te snel, te weinig melodisch. Maar improviserend klonk het natuurlijk niet vals. je slaat juiste noten aan, maar er zit weinig feel in.
natuurlijk zit je al niet meer op beginnersniveau ;)

Klopt dat hij veelste hard stond :makeup: maar dat komt ook omdat de camera te dicht bij de versterker stond.. ;)

Over de solo idd slecht begonnen.. Randy Roads heeft een solo gedaan met snaar G en B tegelijkertijd (g optrekken en b laten staan) Dat wilde ik ook doen maar ik kwam niet zo snel bij fret 14 en 15..

De feel moet ik idd nog krijgen.. mijn gitaarleraar zegt ook het geeft niet dat er nog geen feel en melodisch is zolang je voorlopig (ben namelijk net bezig met soleren en toonladders leren ;)) de goede noten aanslaat. Zoals je dat al zei haha ;)

Ik ga hier zeker aan werken :D verder nog tipjes?

Rock on :strat:

glennshred
12 januari 2010, 18:47
Idd wat te veel gain zoals Falco zegt, ik vond het voor de rest wel goed
klinken in zen geheel.

Gewoon nog een beetje verder aan werken en komt wel in orde.

ateng
13 januari 2010, 10:46
De feel moet ik idd nog krijgen.. mijn gitaarleraar zegt ook het geeft niet dat er nog geen feel en melodisch is zolang je voorlopig (ben namelijk net bezig met soleren en toonladders leren ;)) de goede noten aanslaat. Zoals je dat al zei haha ;)

Ik ga hier zeker aan werken :D verder nog tipjes?

Rock on :strat:

Hmmm... ik geef altijd de advies om juist wel op feeling en melodisch te gaan letten ipv te gaan letten of je de goede noten aanslaat.
Dat zie en hoor ik ook terug in je solo, het is net als of je zoveel aanslagen per minuut wil halen ofzo. Neem de tijd om een solo op te bouwen en solo hoeft niet altijd snel als het maar rock ;)

GuitarN00B007
13 januari 2010, 12:32
Hmmm... ik geef altijd de advies om juist wel op feeling en melodisch te gaan letten ipv te gaan letten of je de goede noten aanslaat.
Dat zie en hoor ik ook terug in je solo, het is net als of je zoveel aanslagen per minuut wil halen ofzo. Neem de tijd om een solo op te bouwen en solo hoeft niet altijd snel als het maar rock ;)

Klopt ook wel wat je zegt alleen mijn gitaarleraar probeerd me eerst de toonladder goed te leren en tegelijkertijd soleren (op mijn verzoek) vandaar dat hij zegt van joh sla eerst de goede noten maar aan in een solo de feel komt vanzelf! :)

over de snelheid.. haha true true.. Maar als je mijn gitaarleraar een keer ziet optreden (zoek maar op youtube op Pride rockband of Febby Tasiran;)) dan snap je wel waarom ik zo snel wilt gaan.. haha ;) nee maar ik snap wel wat je bedoeld mijn leraar zegt het ook altijd.. je moet een verhaal vertellen met je solo en langzaam opbouwen.. maar ik vind het zo cool om snel te gaan haha :rockon: Maar ik ga er zeker aan werken!! Thanks!

ateng
14 januari 2010, 13:46
Ik snap je wel hoor want dat had ik ook in het begin. Ik wou graag shredden, tappen, sweeping en al die dingen omdat iedereen dat deed dus heb ik me daar in verdiep.
Maar nu speel ik meer met feeling en melodieuzer en wat ik nog belangrijker vind is SOUND.