PDA

View Full Version : Marshall MA series?



tomzoola
11 januari 2010, 22:17
Hallo gitaarliefhebbers:hippie:

Ik speel nu in totaal 3 jaar gitaar en ga dit jaar (waarschijnlijk) in een band en ik ga beginnen met lessen volgen, ik heb namelijk mezelf leren gitaar spelen:sssh:

Ik heb alles geleerd op een marshall valvestate 8020 20 watt amp maar dat vind ik nu niet meer "genoeg"

Ik zat eerst te leunen tegen een mg100hdfx maar ben daar weer HEEL snel uitgepraat omdat ik hoorde dat deze zwaar bagger was:(

Nu is mij de MA 50H head op het oog gevallen met een MG412 cab.
Dit is namelijk het instap model van marshall full tubes:rockon:

Mijn vragen zijn dus nu:

Wat vinden jullie van deze head?
Is deze stack hard genoeg om boven een drumstel te komen?
En past de MG414 er goed bij? of kunnen jullie mij een andere cab aanbevelen?

Bedankt voor het lezen van mijn post en alvast bedankt voor de antwoorden

Gr,

Tom:cooler:

Tokaifan
11 januari 2010, 22:38
Wat voor muziek wil je met de band gaan spelen?

caliban
12 januari 2010, 00:42
50 watt is normaal gezien genoeg. Ik heb er nog niet over kunnen spelen, dus zelf geen ervaring, maar het lijken me prima amps uit wat ik op internet zie.

Je kan beter voor een andere cabinet gaan vind ik. Kijk voor een goedkope 2*12 met v30's in (natuurlijk ook afhankelijk van wat je gaat spelen).

MarkS
12 januari 2010, 00:56
Vergeet die MG412 cab. Een 2ehands 1936 lijkt me een betere keuze.
Ik ben ook heel benieuwd naar die MA50H trouwens.

muziekschuur
12 januari 2010, 11:32
Een soort JCM900 met verbeterd clean kanaal. Lijkt me een pracht versterker. Zolang je niet echt een Fender clean nodig hebt natuurlijk. Het Haze 40 watt combo is ook erg smaakvol. Kan altijd nog een 1x12 onder.

Goeie keuze, zal je niet snel spijt van krijgen (zolang er geen technische mankementen zich voordoen natuurlijk).