PDA

View Full Version : Marshall MA series?



tomzoola
11 januari 2010, 22:17
Hallo gitaarliefhebbers:hippie:

Ik speel nu in totaal 3 jaar gitaar en ga dit jaar (waarschijnlijk) in een band en ik ga beginnen met lessen volgen, ik heb namelijk mezelf leren gitaar spelen:sssh:

Ik heb alles geleerd op een marshall valvestate 8020 20 watt amp maar dat vind ik nu niet meer "genoeg"

Ik zat eerst te leunen tegen een mg100hdfx maar ben daar weer HEEL snel uitgepraat omdat ik hoorde dat deze zwaar bagger was:(

Nu is mij de MA 50H head op het oog gevallen met een MG412 cab.
Dit is namelijk het instap model van marshall full tubes:rockon:

Mijn vragen zijn dus nu:

Wat vinden jullie van deze head?
Is deze stack hard genoeg om boven een drumstel te komen?
En past de MG414 er goed bij? of kunnen jullie mij een andere cab aanbevelen?

Bedankt voor het lezen van mijn post en alvast bedankt voor de antwoorden

Gr,

Tom:cooler:

Tokaifan
11 januari 2010, 22:38
Wat voor muziek wil je met de band gaan spelen?

caliban
12 januari 2010, 00:42
50 watt is normaal gezien genoeg. Ik heb er nog niet over kunnen spelen, dus zelf geen ervaring, maar het lijken me prima amps uit wat ik op internet zie.

Je kan beter voor een andere cabinet gaan vind ik. Kijk voor een goedkope 2*12 met v30's in (natuurlijk ook afhankelijk van wat je gaat spelen).

MarkS
12 januari 2010, 00:56
Vergeet die MG412 cab. Een 2ehands 1936 lijkt me een betere keuze.
Ik ben ook heel benieuwd naar die MA50H trouwens.

muziekschuur
12 januari 2010, 11:32
Een soort JCM900 met verbeterd clean kanaal. Lijkt me een pracht versterker. Zolang je niet echt een Fender clean nodig hebt natuurlijk. Het Haze 40 watt combo is ook erg smaakvol. Kan altijd nog een 1x12 onder.

Goeie keuze, zal je niet snel spijt van krijgen (zolang er geen technische mankementen zich voordoen natuurlijk).

Maar een tweedehands JCM2000 bijvoorbeeld is een net zo goede keuze. Zat mensen die zo'n ding kopen en er weinig mee doen. Na een jaar of 10 wordt zo'n ding dan weer verkocht, vaak in nieuwstaat.

tomzoola
12 januari 2010, 13:12
Hallo,

Bedankt voor de reacties!:hippie:

Ik zal voornamelijk classic rock, rock n' roll en harde blues spelen. Ook ben ik een AC/DC fan en speel dus bijna elk nummer van hun als ik de kans krijg!:rockon:

Even een vraagje? is een 2x12 dan wel genoeg? want ik zou het liefst een 4x12 nemen als dat past in het budget( Ik vind een half stack er ook gewoon ontzettend bruut uitzien)

De orginele opstelling( De MA 50h met mg cab) is 849 euro.

Dit is eigenlijk ook echt het max van mijn budget want mijn originele budget was 700;)

alvast bedankt!

Ferraririk
12 januari 2010, 13:16
Hallo,

Bedankt voor de reacties!:hippie:

Ik zal voornamelijk classic rock, rock n' roll en harde blues spelen. Ook ben ik een AC/DC fan en speel dus bijna elk nummer van hun als ik de kans krijg!:rockon:

Even een vraagje? is een 2x12 dan wel genoeg? want ik zou het liefst een 4x12 nemen als dat past in het budget( Ik vind een half stack er ook gewoon ontzettend bruut uitzien)

De orginele opstelling( De MA 50h met mg cab) is 849 euro.

Dit is eigenlijk ook echt het max van mijn budget want mijn originele budget was 700;)

alvast bedankt!


Dan hebben ze je die MG 4x12 cab veeeeeel te duur aangeboden aangezien de 50h uit mn hoofd 500 (of zelfs 400) is, en die MG cab zie je heel vaak voor 250 euro (of minder

tomzoola
12 januari 2010, 13:19
Dan hebben ze je die MG 4x12 cab veeeeeel te duur aangeboden aangezien de 50h uit mn hoofd 500 (of zelfs 400) is, en die MG cab zie je heel vaak voor 250 euro (of minder

de head staat bij rockpalace voor 540 euro en de cab voor 298. Is dit teveel?

MarkS
12 januari 2010, 13:24
Tuurlijk ziet een 4x12 er geil uit, maar zo'n MG cab is zonde van je geld. Beter een goede 2x12 dan een veel mindere 4x12 (slechtere speakers, spaanplaat). Die 1936 die ik noemde is trouwens een oversized 2x12, 18mm multiplex, en betere speakers. 2e hands ook binnen jouw budget te vinden.

MarkS
12 januari 2010, 13:27
de head staat bij rockpalace voor 540 euro en de cab voor 298. Is dit teveel?

Bij o.a. Feedback kost de head 489. Scheelt je meteen al 50 euro. Goedkoper heb ik 'em nog niet gezien. En als je per se geilt op de looks koop je een 2e hands MG cab voor 150/175. Voor het geld dat je overhoudt kun je dan nog 2ehands 4x G12T75's losse speakers kopen.

HaroldA
12 januari 2010, 13:34
Tuurlijk ziet een 4x12 er geil uit, maar zo'n MG cab is zonde van je geld. Beter een goede 2x12 dan een veel mindere 4x12 (slechtere speakers, spaanplaat). Die 1936 die ik noemde is trouwens een oversized 2x12, 18mm multiplex, en betere speakers. 2e hands ook binnen jouw budget te vinden.

2e hands heb je al een Marshall 1960 4x12" cabinet voor rond de € 300,- een 1936 (2x12") kost maar een paar tientjes minder...

MG zou ik sowieso niet doen en een 1936 of 1960 het liefst zou oud mogelijk!

TimS
12 januari 2010, 13:55
Ik zag vorioge week ook nog een 2x12 Marshall cabinet die ongeveer even groot was als een 4x12 op Marktplaats, misschien kan je die nog vinden. Was ook niet zo duur.

tomzoola
12 januari 2010, 13:55
Bij o.a. Feedback kost de head 489. Scheelt je meteen al 50 euro. Goedkoper heb ik 'em nog niet gezien. En als je per se geilt op de looks koop je een 2e hands MG cab voor 150/175. Voor het geld dat je overhoudt kun je dan nog 2ehands 4x G12T75's losse speakers kopen.

Dat is een goed plan! het was sowieso al mijn bedoeling om (later) de speakers te vervangen, schijnt nog wel een enorm verschil in te zitten!

Ik zie ook net op marktplaats een Marshall cabinet VS412 4x12" voor 300 euro, is deze een beetje waardig?

Tom:noob:

TimS
12 januari 2010, 14:04
Dat is een goed plan! het was sowieso al mijn bedoeling om (later) de speakers te vervangen, schijnt nog wel een enorm verschil in te zitten!

Tom:noob:

In de kast zit ook een enorm verschil hoor. Je kunt het beste tweedehands een goed cabinet kopen (dus een 1960 of 1936) dan een slecht cabinet met nieuwe speakers. Je kunt eventueel nu een 2x12 cabinet kopen en die laten inruilen voor een 4x12 of er een 2x12 bij kopen.

Dat VS ding zou ik ook niet voor gaan, hoort bij de Valvestate serie.

EDIT:

Een 1936 voor 250 euro:

http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=119476

Een Orange PPC212 voor 375:

http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=119506

Een CAE 2x12 voor 400:

http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=118557

tomzoola
12 januari 2010, 14:12
In de kast zit ook een enorm verschil hoor. Je kunt het beste tweedehands een goed cabinet kopen (dus een 1960 of 1936) dan een slecht cabinet met nieuwe speakers. Je kunt eventueel nu een 2x12 cabinet kopen en die laten inruilen voor een 4x12 of er een 2x12 bij kopen.

Dat VS ding zou ik ook niet voor gaan, hoort bij de Valvestate serie.

EDIT:

Een 1936 voor 250 euro:

http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=119476

Een Orange PPC212 voor 375:

http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=119506

Een CAE 2x12 voor 400:

http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=118557



Bedankt voor de info! ik zal dan maar denk ik eerst een 2x12 kopen en daarna wel doorsparen/inruilen voor een 4x12 of nog een 2x12..

tomzoola
12 januari 2010, 14:15
Nog ff een vraagje...

wat voor cab is dit dan? http://www.harmony-central.com/ProductImages/Marshall-Announces-MA-Series-Guitar-Amplifiers/large-Marshall_MA50H.jpg

1960?

caliban
12 januari 2010, 14:39
Die Orangecab is geweldig, heb er zelf pas eentje gekocht.

Ik denk btw dat de MA meer tube heeft in zijn signaalpad dan de JCM 900

robert-gitarist
12 januari 2010, 15:42
Die Orangecab is geweldig, heb er zelf pas eentje gekocht.

Ik denk btw dat de MA meer tube heeft in zijn signaalpad dan de JCM 900

Ligt eraan welke amp uit de JCM900 serie ;)
Ik geloof namelijk dat de SL-X volledig buizen is.

TS: die Marshall MA lijkt mij ook een hele toffe amp! En absoluut niet duur maar de deal met die 4x12" is niks. Je moet gewoon een losse MA top kopen een tweedehands 1936/1960 kast. Dat zijn prima kasten en tig keer beter als die MC/MG/VS cabs! Ik speel bijna de zelfde stijlen als jouw en heb een Marshall DSL50 (JCM2000) en die gebruik ik icm. een 1960 limited en een 1912 met V30 speaker en welke combi ik ook pak, het klinkt gewoon geweldig!
De MA serie van Marshall lijkt me een prachtige amp die ik graag als tweede amp zou willen hebben dus mocht je hem aantreffen en testen, laat aub. even je bevindingen weten :) En nogmaals, stap van die goedekope cabs af en neem een tweedehands 1960/1936 kast. Voordeel daarvan is ook vaak dat de speakers al lekker ingespeeld zijn.

robert-gitarist
12 januari 2010, 15:44
Nog ff een vraagje...

wat voor cab is dit dan? http://www.harmony-central.com/ProductImages/Marshall-Announces-MA-Series-Guitar-Amplifiers/large-Marshall_MA50H.jpg

1960?


Geen idee, lijkt op een 1960 zonder wielen alleen vind ik het maf dat er geen typeplaatje links onder zit. Dus ik ga er dan maar vanuit dat het een MC/VS oid. cab is.

Ferraririk
12 januari 2010, 15:55
Geen idee, lijkt op een 1960 zonder wielen alleen vind ik het maf dat er geen typeplaatje links onder zit. Dus ik ga er dan maar vanuit dat het een MC/VS oid. cab is.

is waarschijnlijk een MA cabinet :seriousf:

MarkS
12 januari 2010, 16:39
Ik denk btw dat de MA meer tube heeft in zijn signaalpad dan de JCM 900

Het aantal buizen is gelijk.

MarkS
12 januari 2010, 16:43
Nog ff een vraagje...

wat voor cab is dit dan? http://www.harmony-central.com/ProductImages/Marshall-Announces-MA-Series-Guitar-Amplifiers/large-Marshall_MA50H.jpg

1960?

Idd MA Cabinet .Spaanplaat kast 300w met Eminence speakers.

http://www.sweetwater.com/store/detail/M412A/

Voor minder heb je een 2e hands 1960.

tomzoola
12 januari 2010, 17:10
Bonjour!

Ik ga dan waarschijnlijk een tweedehands 1960 cab (4x12) dan kopen

Ik heb er eentje gezien op marktplaats voor ong 350,-
En mede- forummer MR. DYNAMITE heeft mij ook al zijn 1960 cab te koop aangeboden!:ok:

Nogmaals bedankt voor het advies!
jullie zullen dan waarschijnlijk binnen de volgende maanden een HNAD post zien van mij!:cooler:

Trecion
12 januari 2010, 17:20
Weet iemand of zo'n MA geschikt is voor pop-punk? of kan ik dan beter gaan voor het echte werk zoals een DSL ofzo?

muziekschuur
12 januari 2010, 19:07
Voor funk wil je vaak een heldere (lees fender) toon voor gebruik met effecten. Maar als je het britse clean als uitgangspunt neemt is deze MA een echt mooie keuze...

DVBAS
12 januari 2010, 19:47
Eh... hij zij punk, niet funk :seriousf:

En ja, voor punk is een dergelijke versterker ideaal (over dit model kan ik echter niet veel zeggen omdat ik hem nog niet geprobeerd heb en hij nog niet lang op de markt is). Veel punk gitaristen gebruiken engels gevoicete (wordt dat zo geschreven?) versterkers, dus voor een lager budget zou dit misschien wel iets kunnen worden.

caliban
12 januari 2010, 22:38
Het aantal buizen is gelijk.

Ik denk dat marshall niet nog een keer de fout wil maken om een valvestate preamp in een lampenversterker te steken :-). Drie preamplampen: 1 fasedraaier, 2 andere zijn gewoon 4 gainstages. Fx-loop: opamps, reverb weet ik niet of die erop zit, maar kan ook ss gebufferd zijn.

MarkS
12 januari 2010, 22:49
Reverb zit er idd op.
Ik dacht dat je met "meer tube heeft in zijn signaalpad" eigenlijk "minder andere zooi in zijn signaalpad" bedoelde.

mmrizio
13 januari 2010, 09:44
Ik denk dat marshall niet nog een keer de fout wil maken om een valvestate preamp in een lampenversterker te steken :-).
Hadden ze dat maar gedaan in de jaren '90! De Valvestate 8100 staat in metal kringen goed bekend (voor een hybride) en stond zelfs in de (ok, beetje omstreden...) top 10 metal amps van Guitar World (03/2004). Als ze die preamp gekoppeld zouden hebben aan de JCM900 eindversterker, dan had de wereld er misschien heel anders uitgezien.

Maurice

caliban
13 januari 2010, 13:32
Hadden ze dat maar gedaan in de jaren '90! De Valvestate 8100 staat in metal kringen goed bekend (voor een hybride) en stond zelfs in de (ok, beetje omstreden...) top 10 metal amps van Guitar World (03/2004). Als ze die preamp gekoppeld zouden hebben aan de JCM900 eindversterker, dan had de wereld er misschien heel anders uitgezien.

Maurice

Uiteindelijk is dat ook de JCM900. (Nooit langs elkaar gelegd en de signaalpaden vergeleken, maar het principe is wel hetzelfde: opamps en daarna een lampengainstage en een cathode-volger (ook lamp).) Verder heeft de JCM900 nog twee lampengainstages rond de buffer voor de fxloop en de reverb, en dan een lampen-poweramp.

mmrizio
13 januari 2010, 16:02
Misschien dat ze in architectuur op elkaar lijken, maar in geluid absoluut niet. De JCM900 (MKIII/HG DR) is op bandgebruik gevoicet.
De toonregeling van de Valvestate laat veel meer vrijheid toe om thuis heavy te klinken. Al was het alleen maar vanwege de Contour knop waarmee je lekker lomp kunt scoopen. De gain van de Valvestate is ook romiger.

De SLx vind ik overigens wat flexibeler dan de eerste JCM900's.

Maurice

caliban
13 januari 2010, 17:02
Een valvestate (lang geleden dat ik er op gespeeld heb, maar wat ik mezelf nog herinner) klinkt inderdaad heel leuk om een hybride amp te zijn.

Rick L
14 januari 2010, 00:01
Ben erg benieuwd naar die MA series. Zijn er eigenlijk al van vooraf al 'nadelen' aan op te merken?

Mr. Dynamite
30 maart 2010, 16:41
ff een bumpje, iemand de heads al getest??

caliban
30 maart 2010, 16:46
Ik ga in de paasvakantie normaal naar Keulen, ben benieuwd of ik ze daar kan testen

Thiez
30 maart 2010, 17:22
Ik heb 50 watt head getest. Vond het beetje tegenvallen moet ik zeggen. Het is niet echt een buizensound wat erin zit. Beetje magertjes. Denk dat ik eerder voor de peavey valveking zou gaan dan voor de marshall MA.

crapton
30 maart 2010, 18:11
Heb elders topic over 'goedkope versterkers getest' geplaatst. O.a. de MA50C (combo) geprobeerd. Ziet er prima uit, maarrr... vond het qua sound niet geweldig. Idd vrij dun, krasserig en kartonnen dozerig.

Ik heb een H&K Statesman en die klinkt een heel stuk voller en zeker niet krasserig. Heb ook kort een Bugera 6262 gehad (even duur als die MA50C) maar wel 2x12" en 120W en dat is een wereld van verschil, man man. Die 6262 is een echte qua sound goede stevige buizenbak, terwijl die MA50C qua kwaliteit misschien beter is (staat nog te bezien) maar qua klank het er in de verste verte niet bij haalt.

Met een flinke cab eronder is het vast beter, dus zelf testen.

caliban
30 maart 2010, 22:12
Ik vraag me af hoe ze het elektronisch aangepakt hebben...

caliban
16 april 2010, 15:54
Vandaag over kunnen spelen in Key Music Brussel. Wel een leuke winkel, verkoper vond ik heel erg sympathiek.

De MA daarentegen :dontgeti:. Het is de kleine combo versie die ik heb getest. Clean was prima enzo, maar damn die overdrive, echt niks. Heel dun, scherp, gruizig... Kan zijn dat het aan de speaker ligt, geen idee

RoelSmoel
16 april 2010, 16:45
Vandaag over kunnen spelen in Key Music Brussel. Wel een leuke winkel, verkoper vond ik heel erg sympathiek.

De MA daarentegen :dontgeti:. Het is de kleine combo versie die ik heb getest. Clean was prima enzo, maar damn die overdrive, echt niks. Heel dun, scherp, gruizig... Kan zijn dat het aan de speaker ligt, geen idee

Gruizige overdrive; gruizig klopt, dun en scherp, niet naar mijn mening.. Clean is meer dan prima, zou inderdaad aan de speakers kunnen liggen, de keer dat ik de top testte stond hij op een Marshall MC212 kast.

Mr. Dynamite
16 april 2010, 17:05
Ik heb de MA50 ook getest, op een 4x12 met greenbacks dus dat zit wel snor.
Ook ik vond de overdrive maar niks, maar wat wil je ook? ze gaan hun budget versterker echt niet zo goed laten klinken als hun "echte" series :seriousf:

RoelSmoel
16 april 2010, 17:42
Ik heb de MA50 ook getest, op een 4x12 met greenbacks dus dat zit wel snor.
Ook ik vond de overdrive maar niks, maar wat wil je ook? ze gaan hun budget versterker echt niet zo goed laten klinken als hun "echte" series :seriousf:

Terwijl ik de overdrive wel lekker vond, alles op 10 (crunch balance en gain), boost aan, dan is er zelfs nog een old-school Metallica geluidje uit te halen:)

caliban
16 april 2010, 19:11
Ik heb de MA50 ook getest, op een 4x12 met greenbacks dus dat zit wel snor.
Ook ik vond de overdrive maar niks, maar wat wil je ook? ze gaan hun budget versterker echt niet zo goed laten klinken als hun "echte" series :seriousf:

Voor zover ik mij herinner vond ik een valvestate veel beter klinken. En een peavey valveking zit in hetzelfde budget, en die kwam in ieder geval in de highgain shootout er best leuk uit!

Mr. Dynamite
16 april 2010, 21:48
Ik heb momenteel zelf een Randall RH50T, ook heb ik de valveking getest en ik vond ze toch beiden echt een stúk beter op het lead kanaal.

caliban
16 april 2010, 22:16
Ik vraag me af wat marshall erin heeft gestoken dat hij zo klinkt echt..

Mr. Dynamite
16 april 2010, 22:22
Hij is ook heel licht :seriousf: Echt, we waren aan het testen en omdat het kan deze er ook maar bij gepakt. Dat ding zweeft gewoon in je handen :???:

Maar clean vind ik nog wel te doen ;)

caliban
16 april 2010, 22:23
Als hij goed pedalen wil nemen, misschien ook wel fijn

Tankman
16 april 2010, 22:57
Vandaag bestelling geplaatst voor een van de MA-series. Hopelijk staat hij volgende week in de winkel, kan ik hem uittesten. Er komt ook een JMD-1 50 watt combo mee. Ben ik ook heel benieuwd naar.

AART
16 april 2010, 23:09
Ik vraag me af wat marshall erin heeft gestoken dat hij zo klinkt echt..

Mini-trafo's...

De DSL's en latere amps zijn al krap bemeten, deze zullen nog een stuk erger zijn.

caliban
16 april 2010, 23:26
Mini-trafo's...

De DSL's en latere amps zijn al krap bemeten, deze zullen nog een stuk erger zijn.

Kleine transfo's... ENGL heeft dat ook, maar ze klinken wel niet zoals deze amp. Ik vraag me echt af wat er mis mee was.

big dooley
17 april 2010, 04:14
Mini-trafo's...

De DSL's en latere amps zijn al krap bemeten, deze zullen nog een stuk erger zijn.

latere amps? de JVM heeft juist weer het formaat trafo's die je pas terugvind in de JCM800's... het zijn precies dezelfde trafo's, die je terugvind in de reissue 2203X en de 2203KK
de JCM900 had al het formaat van wat de DSL/TSL ook had

als ik de gewichten bij elkaar zo vergelijk, lijkt het mij dat de MA net zulke trafo's heeft als de DSL/TSL/JCM900...

caliban
17 april 2010, 17:57
latere amps? de JVM heeft juist weer het formaat trafo's die je pas terugvind in de JCM800's... het zijn precies dezelfde trafo's, die je terugvind in de reissue 2203X en de 2203KK
de JCM900 had al het formaat van wat de DSL/TSL ook had

als ik de gewichten bij elkaar zo vergelijk, lijkt het mij dat de MA net zulke trafo's heeft als de DSL/TSL/JCM900...

En de TSL en DSL vind ik niet slecht klinken...

EGH
17 april 2010, 19:33
Even ontopic:

Ik was ook erg nieuwsgierig of dit misschien wel dé betaalbare buizenversterker zou worden. Les Paul ingeplugd, prima clean sound kwam er tevoorschijn. Ook met een strat was de clean zeker te pruimen.
Vol verwachting switch ik naar het OD kanaal om van een hele koude douche thuis te komen: een erg dun, scherp geluid, absoluut niet de Marshall rock sound die ik hoopte te horen. Zelfs met de treble helemaal dicht, en veel gepruts aan de Bass en de Mids klonk het nogsteeds erg iel en scherp. Na een paar minuutjes clean en nog een aantal minuten verwoede pogingen een mooi geluid te krijgen uit het OD kanaal was ik er wel weer klaar mee.
Marshall MA: de Marshall MG van de buizenversterkers. (Zo ver mogelijk vandaan blijven).

caliban
17 april 2010, 20:33
Even ontopic:

Ik was ook erg nieuwsgierig of dit misschien wel dé betaalbare buizenversterker zou worden. Les Paul ingeplugd, prima clean sound kwam er tevoorschijn. Ook met een strat was de clean zeker te pruimen.
Vol verwachting switch ik naar het OD kanaal om van een hele koude douche thuis te komen: een erg dun, scherp geluid, absoluut niet de Marshall rock sound die ik hoopte te horen. Zelfs met de treble helemaal dicht, en veel gepruts aan de Bass en de Mids klonk het nogsteeds erg iel en scherp. Na een paar minuutjes clean en nog een aantal minuten verwoede pogingen een mooi geluid te krijgen uit het OD kanaal was ik er wel weer klaar mee.
Marshall MA: de Marshall MG van de buizenversterkers. (Zo ver mogelijk vandaan blijven).

Helemaal mee eens hoor, treble en presence wegdraaien deden niks aan dat scherpe geluid

big dooley
17 april 2010, 23:22
heb dan toch het idee dat marshall tegenwoordig hun versterkers erg koud afgesteld de fabriek uit sturen...
de JVM is ook vrij koud en een biasafstelling maakt vaak flink wat goed

caliban
18 april 2010, 13:39
heb dan toch het idee dat marshall tegenwoordig hun versterkers erg koud afgesteld de fabriek uit sturen...
de JVM is ook vrij koud en een biasafstelling maakt vaak flink wat goed

Ik heb de JVM ook een heel aantal keer bespeeld, en deze vind ik dik klinken van zichzelf.

big dooley
18 april 2010, 15:11
Ik heb de JVM ook een heel aantal keer bespeeld, en deze vind ik dik klinken van zichzelf.

kun je nagaan, wat een biasafstelling dan doet... ;)

af fabriek zijn ze rond de 58/60% gebiast... de mijne zat op een schamele 47%heb em nu op een vrij warme 68% staan en dat scheelde nogal wat

caliban
18 april 2010, 20:46
Ik wilde gewoon zeggen; volgens mij gaat het bij de MA om meer dan bias instelling.

big dooley
18 april 2010, 21:25
dan kan zeker... maar dan zou ik hem zelf eens moeten proberen... heb hem nog nooit in levende lijve gehoord

caliban
18 april 2010, 22:32
Het valt echt heel zwaar tegen vond ik.

big dooley
18 april 2010, 22:40
Het valt echt heel zwaar tegen vond ik.

over welke cab werd er trouwens gespeeld?

big dooley
18 april 2010, 22:42
ff terug gelezen... was dus de combo...

caliban
18 april 2010, 22:44
Inderdaad dus het kan ook deels aan de speaker daar in liggen.

EGH
18 april 2010, 23:49
over welke cab werd er trouwens gespeeld?

Ik had ook de combo bespeelt (100W versie). Misschien dat het aan de speakers ligt, maar dit klonk zo enorm ruk dat ik betwijfel of het met een andere cab wel goed klinkt..

Rene88
19 april 2010, 12:54
Ik had volgens mij de 50 watt head getest met een bogner 2x12 eronder, geen idee of dat een goede combinatie is, want ik ben een leek op versterkergebied. Clean klonk wel redelijk, overdrive klonk ruk, dat hoorde je al na het eerste akkoordje. Dan kun je blijven draaien natuurlijk, maar als het gelijk al zo tegenvalt ben ik er snel klaar mee. Gelukkig stond er 2 hokken verderop een JVM410 waarmee deze tegenvaller ruimschoots gecompenseerd werd :rockon:

caliban
19 april 2010, 14:28
Next up moet iemand een MG met een MA vergelijken!