PDA

View Full Version : EHX micro Pog gebruikers?



Il_Falco
11 januari 2010, 20:59
Zijn er hier micro pog gebruikers?
Waarvoor gebruik je hem? Waar plaats je hem in de keten? Snoept hij signaal af? veel?

schizo910
11 januari 2010, 21:39
Ik heb de mijne net een aantal dagen geleden verkocht. Niet omdat hij niet beviel maar omdat ik een M9 heb gekocht en ondanks dat die niet polyfonisch is ik die goed als vervanger kan gebruiken. Het board moet natuurlijk niet te vol worden he :p

Ik had hem voor mijn chorus in de loop van mijn versterker hangen en ervaarde dus geen vreemde tone-suck o.i.d. Ook geen extra ruis. Ik kan via
m'n Patchbay kiezen om de loop niet te gebruiken en dus schakelen dat alles voor de amp komt en ook in die instelling had ik geen rare bijgeluiden, ruis of overdreven tone-suck.

Ik gebruikte hem vooral om lickjes wat op te leuken of aan te dikken. In combi met wat oversturing en m'n RC-99 Chorus afgesteld als Rotary Effect gaf dat Vibe achtige resultaten...

Chris Winsemius
12 januari 2010, 01:28
en waarom heb je 'm niet aan mij verkocht?

:D

OT: Volgens mij heeft hoofd of joey handsome er ook 1 en ik vind het echt 'n tof pedaal, tracking is gewoon subliem en je kan makkelijk mixen/kiezen tussen octaaf lager, normaal en 'n octaaf hoger dmv. de 3 knoppen.

schizo910
12 januari 2010, 11:48
en waarom heb je 'm niet aan mij verkocht?

:D

OT: Volgens mij heeft hoofd of joey handsome er ook 1 en ik vind het echt 'n tof pedaal, tracking is gewoon subliem en je kan makkelijk mixen/kiezen tussen octaaf lager, normaal en 'n octaaf hoger dmv. de 3 knoppen.


Hij heeft gewoon in m'n sig gestaan... Maar als ik had geweten dat jij er intresse in had had ik je gebeld, ouwe...

Nielsje
12 januari 2010, 11:57
Ik heb er nog een, en Rickert heeft er ook een gehad.
Prima pedaal, merk geen rare dingen, bijgeluiden. Ben stiekem wel benieuwd naar de pog2. Gebruik hem vooral om inderdaad het geluid wat 'anders' te maken, niet echt om een basgitaar ervan te maken ofzo.

voor en na de drive geeft ook leuke resultaten. Blijf je soms mee spelen :)

FruscianteFan
6 februari 2010, 11:44
Ik heb gister bij Schreeven eens kennisgemaakt met de HOG en de Micro POG. Ik had mijn Moogerfooger Freqbox bij me, en de icm Micro Pog heb ook nog een little big muff aangesloten (dus gitaar - muff- freqbox - pog en ook nog ff gitaar - pog - muff). De HOG is gaaf, maar erg ingewikkeld. De Micro POG sluit meer aan bij wat ik eventueel zoek, en dat ding is zo cool! Ik wil er een hebben, maar da's nog best wel heel erg prijzig.

akkebaas
6 februari 2010, 21:34
Ik gebruik hem sinds een maand of 2. Had hem eerst voor de drive staan, dat vond ik het beste klinken. Nu na de drive en stereo uit, maar daar moet ik nog wat mee experimenteren. Ik gebruik hem als octaver, voor orgelsounds, om wat aan te dikken, wat 'shimmer' toevoegen,... Veel mogelijkheden.

JeroenP
7 februari 2010, 21:44
Ik heb hem ook een maand of 2. Hij klinkt erg goed. Ik gebruik hem voor hammond-solo's in de band. Hij prikt heerlijk door de mix en klinkt met een delay en flanger waanzinnig freaky. Beetje distortion vind hij ook wel leuk. Helaas dat hij wat aan de dure kant is, maar 2e hands zijn ze (mits ze langskomen) wel te betalen.