PDA

View Full Version : The Kills - ehx pog vraag



de_stoffel
11 januari 2010, 20:20
Dat Jamie Hince van The Kills gebruik maakt van een POG was mij al langer bekend.
Ook had ik ooit op zijn pedalboard 2 lompe zwarte dozen gezien waarvan ik vermoedde dat ze ampswitches waren (enkel een switch en een LED).

Nu zag ik echter dit filmpje op youtube:
*tjoeptjoep* (http://www.youtube.com/watch?v=Sgr45uyjBcQ&feature=related)
en realiseerde me dat dit geen amp-switches zijn maar één of ander bakje dat op zijn pog is aangesloten (2 pogs, 2 bakjes).

De switches van zijn pogs zijn, zo lijkt het, vervangen door jacks waarlangs die bakjes dus verbonden zijn.
Ik weet echter niet waarvoor deze moeten dienen (misschien een soort bypass-achtig iets? Pogs zorgen wel voor wat noise...).
Iemand van jullie misschien?

Fez
12 januari 2010, 10:22
Vet filmpje!

Ik denk dat het gewoon een bypass switch is en je kan zien dat waar de switch zat nu een jack ingaat. De behuizingen van EHX zijn nu eenmaal niet zo sterk en als je veel die pedalen gebruikt wil je wel wat extra stevigheid/betrouwbaarheid.

Ik had eigenlijk z'n pedalboard wel wat groter verwacht ;-)

FruscianteFan
12 januari 2010, 11:00
Puur logistiek dat ze de schakelaars vooraan wil hebben op een redelijk klein board?

edit: het zijn geen loopers, denk ik. Want je ziet dat het pedaal pas aangaat als ze dat pedaal intrapt. Of zou het tegelijk de voeding verzorgen?

Bernardduur
12 januari 2010, 11:49
Puur logistiek dat ze de schakelaars vooraan wil hebben op een redelijk klein board?

edit: het zijn geen loopers, denk ik. Want je ziet dat het pedaal pas aangaat als ze dat pedaal intrapt. Of zou het tegelijk de voeding verzorgen?

Mss relay gebaseerd;

nielsduursma
12 januari 2010, 11:57
Volgens mij gaat er een kabeltje van dat zwarte doosje naar de plek waar eigenlijk de schakelaar zit op de POG. Ik denk dat 't dus gewoon een remote aan- en uitschakelaar is.

titzenpitzer
12 januari 2010, 13:23
Wat Niels zegt, klopt. Heb zelf zo'n grote POG en je moet echt opletten waar je stampt hoor, die schuivertjes zijn heel kwetsbaar. Jack White gebruikte vroeger een soort van houten of ijzeren plaatje dat over de schuivertjes heenlag, dit is een betere oplossing :)

de_stoffel
12 januari 2010, 13:56
Bedankt voor de antwoorden allemaal!
Nu weet ik dat ook weer. ;)