PDA

View Full Version : Software voor (drum) backing tracks te maken?



aerdvark
11 januari 2010, 19:51
Hallo mensen,

Ik ben behoorlijk op de hoogte van zowel gitaar spelen als compters. Alleen heb ik nooit de link tussen beide gelegd. Te lang analoog opgenomen misschien en / of te weining ge-experimenteerd. Tja... maar nu.

Ik stel me zo voor dat er best wel software is waarmee je backingtracks kunt creëren. In eerste instantie denk ik dan aan drums, eventueel de rest (een basgitaar en wat keys) ook.

Vanuit een grijs verleden weet ik dat er met Nuendo en Cubase veel kan. Maar dit heb ik wel eens gezien en ik moet eerlijk zeggen dat het een hele klus is. Volgens mij is dat niet wat ik zoek. Ik ken Nuendo verder uit de studie, waar het alleen werd gebruikt voor opname.

Ik zoek dus eel iets met "sporen" zodat ik gitaar kan inspelen / dubben / etc. maar waar bijvoorbeeld de drums is meegeleverd inclusief wat standaard patterns zoals dat bij een all in one keyboard ook wel eens is.

Of,... zit ik toch in een heel verkeerde hoek te denken? Nogmaals, ik maak me niet druk om software en het leren. Ik wil gewoon wat sneller aan de slag.

Graag zou ik wat tips en advies krijgen of misschien naar links ergens op het web.

Alvast bedankt!!

Terminus
11 januari 2010, 19:58
Addictive drums
EZdrummer (beetje clichégeluid geworden, niet veelzijdig zonder uitbreidingen)
Superior Drummer
Steven Slate Drums
Session drummer (meegeleverd met Sonar)

Google ze maar, je zal waarschijnlijk een VST-host (zoals Cubase/Nuendo, Reaper, Pro Tools, Sonar, FL Studio) nodig hebben.

Als je gewoon simpel en snel wil zou ik naar Riffworks kijken. Maar dat is heel gelimiteerd vergeleken met Nuendo ed.

aerdvark
11 januari 2010, 20:39
Hee bedankt voor de reactie.

Riffworks net gedownload maar dat is alleen voor drums geschikt. Voor zover ik alle sites heb bekeken is het allemaal alleen drums.

Wellicht moet ik toch aan cubase denken, aangezien ik zelf ook niks voor mekaar google.

Hmm... even nog nadenken...

aerdvark
12 januari 2010, 16:35
Cakewalk guitar tracks pro 4 lijkt mij een geschikt programma, iemand daar ervaring mee?

Fenderwim
13 januari 2010, 17:49
Op mijn site staat een Cubase cursus voor beginners in het nederlands voor gitaristen.

Je vind het onder de Nederlandse gitaarclub.

Begin met Cubase Essential 5, daar zit al lekkere drum geluiden in of zelfs Cubase LE wat bij sommige audio interfaces zit.

Groeten

Wim