PDA

View Full Version : Bloodbath



UncomfortableDotOrg
13 april 2003, 19:20
Weet iemand heel toevallig hoe die gitarist van de band 'bloodbath' zijn enorm bruute geluid krijgt? is dat eigenlijk wel versterkerwerk, of ligt het aan zijn gitaar/effecten...

bedankt in iedergeval...

UncomfortableDotOrg
13 april 2003, 21:16
Kent niemand die band?

alle death metalfans even beluisteren dan... project van grote zweedse namen...

gitarist heeft zo'n enorm bruute sound...

Diedo
29 april 2003, 16:06
dat is toch een sideproject van de zanger/gitarist van Opeth??

Mikeee
29 april 2003, 16:42
Een typische All-Star band/project.
Heb de 1e album snel bij CD-boer geluisterd maar vond 'm niks eigenlijk, misschien vaker horen als ik de kans krijg.
Profi website wel. Hoppa: http://www.bloodbath.biz/

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mikeee op 2003-04-29 16:43 ]</font>

Phyrexian
29 april 2003, 17:01
Ik ken ze van naam. Interview mee gelezen in Aardschok onlangs. Nice memberlist :grin: :grin: :grin: lekker oldschool!

Geen idee van de sound trouwens... :sad:

Mikeee
29 april 2003, 17:21
Op 2003-04-29 17:01, schreef Phyrexian:
...
Geen idee van de sound trouwens... :sad:

Er staan een zooi samples op de site waar je de sound goed kan horen.
*snurkkk*

Phyrexian
29 april 2003, 17:28
Op 2003-04-29 17:21, schreef Mikeee:


Op 2003-04-29 17:01, schreef Phyrexian:
...
Geen idee van de sound trouwens... :sad:

Er staan een zooi samples op de site waar je de sound goed kan horen.
*snurkkk*



>>>>>>>>>> grom, ik had de site niet bekeken :wink:

JV
29 april 2003, 17:30
in mijn oren klinkt het gewoon als iets met emg 81 over een recto

Darklight
16 september 2003, 03:09
Bloodbath is echt mijn favo band op dit moment en die sound :o Zo geweldig, maar volgens mij is het wel wat anders dan een emg81 met recto. Ik heb al op meer plaatsen gezocht maar verder niks kunnen vinden :(

help us out here :P

Marshallover
16 september 2003, 07:00
wat een zieke lui.... :angry:

Negative K3 fan
16 september 2003, 08:27
onious bloodbath heb ik gedownload, en ik moet zeggen dat ik niet erg gecharmeerd ben van het geluid. Allerminst eigelijk, het klinkt erg schel in het begin op dat herhalende riffje. Later komt er al een wat duidelijker geluid dat een marshall achtige vcibe heeft. Maar veel meer word ik er niet wijs uit. Soms lijkt het zelfs wel solid state, zou me niks verbazen iig.

Darklight
16 september 2003, 14:17
Ik heb het dus over de laatste cd van Bloodbath - Ressurection Through Carnage. (Even voor de duidelijkheid)

Darklight
16 september 2003, 14:20
wat een zieke lui.... :angry::-\ Omdat? Ze maken brute death metal... Dat maakt je geen ziek mens :-\

Akira
16 september 2003, 14:34
wat een zieke lui.... :angry::-\ Omdat? Ze maken brute death metal... Dat maakt je geen ziek mens :-\

Als je net als ik luisterd naar vrij extreme soorten metal (deathmetal, blackmetal, etc.), dan moet je er toch aan wennen dat mensen domme dingen gaan zeggen, over "die zijn geestelijk niet in orde" hoewel ze hetzeflde doen als de gemiddelde gangsterrapper..sterker nog, ze deden het al lang voordat al die rappertjes er WAREN.
Geloof mij, mensen BLIJVEN zeggen, "het is geen muziek meer toch", of "dit gaat toch wel over een grens hoor" (welke grens weten ze nooit als ik het vraag).

Mijn broertje is daar goed in, hij is zo'n "Hendrix is de beste, de rest is KUT" persoon.
Hij was bijna geschokt toen ik hem een concertopnamen van cradle of filth liet zien (toch best toegangkelijke metal dacht ik).
Hij vond het "niet normaal", en hij vond dat "de grenzen van het normale" overschreden werden.
Toen ik hem zei dat dat ook ongeveer was wat men over Hendrix zei toen die populair was, wist hij het niet zo goed meer.


NEE...kortzichtige Hendrix-fans op dit forum, ik vergelijk Hendrix niet met deathmetal....dat was ook niet mijn POINT....

yhcmarc
16 september 2003, 15:13
ik ben ook een behoorlijke death en grind fanaat, maar dit vind ik nou niet echt een supervet geluid, heel brommerig en onduidelijk. Voor een echt vet gitaar geluid check de laatste releases van The black dahlia murder (http://www.metalblade.com/bands/BDM/Funeral_Thirst.mp3) en Malevolent creation.

Marc

Marshallover
16 september 2003, 16:58
wat een zieke lui.... :angry::-\ Omdat? Ze maken brute death metal... Dat maakt je geen ziek mens :-\

De muziek ken ik nu ondertussen wel een keer; heftig geluid, maar ik hou gewoon niet van dat geschreeuw (ieder z'n mening)

Wat ik bedoel te zeggen is; check 1x de site;
http://www.bloodbath.biz/ ik vind dat gewoon ziek, jezelf afbeelden als een zwaargewond luguber figuur...

Ze moeten het zelf weten, maar ik vind het ziek....

GRoeten,

Darklight
16 september 2003, 16:59
ik ben ook een behoorlijke death en grind fanaat, maar dit vind ik nou niet echt een supervet geluid, heel brommerig en onduidelijk. Voor een echt vet gitaar geluid check de laatste releases van The black dahlia murder (http://www.metalblade.com/bands/BDM/Funeral_Thirst.mp3) en Malevolent creation.

Marc
Tja het is een echte oude zweedse death metal sound. Ik wil gewoon weten hoe ik deze sound uit mn speakers kan knallen :P

Vet nummer trouwens van BDM, alleen de sound is gewoon niet zo geweldig imo :) Bloodbath heeft een superproductie. Maar goed, smaken verschillen ;)


ik vind dat gewoon ziek, jezelf afbeelden als een zwaargewond luguber figuur...Tja het is niet voor niets death metal :-\ Het zijn verder hele normale personen hoor :) Luister maar eens naar Opeth :) (Zelfde zanger)

yhcmarc
16 september 2003, 17:13
darklight. Ik weet niet wat voor versterker enz je gebruik, een equalizer in je send / return pad en het midden er een beetje uit draaien ( +- 1K / 1000Hz) en je kan dit soort geluid maken. Maar tegelijkertijd haalt het ook wel een beetje de power / volume eruit.

Marc

Darklight
16 september 2003, 17:37
darklight. Ik weet niet wat voor versterker enz je gebruik, een equalizer in je send / return pad en het midden er een beetje uit draaien ( +- 1K / 1000Hz) en je kan dit soort geluid maken. Maar tegelijkertijd haalt het ook wel een beetje de power / volume eruit.

Marc
Ik heb een pod pro en ja je kan er veel ranzige geluiden uittoveren... maar niet die sound ben ik bang voor :) Ik heb geen EQ, maar ik zal eens kijken of ik het anders voor elkaar kan krijgen. Tnx anyway.

V!N
16 september 2003, 18:38
Ik heb een pod pro en ja je kan er veel ranzige geluiden uittoveren...

Ja, zo heb ik dat ding tot nu toe ook ervaren .. :wink:

Darklight
16 september 2003, 18:39
Ik heb een pod pro en ja je kan er veel ranzige geluiden uittoveren...

Ja, zo heb ik dat ding tot nu toe ook ervaren .. :wink:
Niet zo negatief he :P Er zijn zat geweldige bands die gebruik maken van een pod pro (Nevermore en Meshuggah om er maar 2 te noemen :))

Soulflyhigh
16 september 2003, 19:34
Heerlijk jongens wat een discussie :-D Ik luister vooral naar Zweedse Deathmetal (Gothenburg style) volgens mij krijg je dit geluid door lekker high-gain versterker te gebruiken. Neem nou bv. The Haunted, Dark Tranquillity, enz. die gebruiken Peavey 5150's en Dimmu Borgir (weliswaar niet Zweeds) die gebruiken Engl's

shredneck
17 september 2003, 00:06
Het grote Dismember geheim:

een 5150 met daarvoor,jawel ,een heavey metal pedaal van Boss.


dit is geen grap.

Darklight
17 september 2003, 02:01
reactie van een 1 of andere persoon over de Boss HM-2 Heavy Metal

A must for fans of thrashing HC, grindcore or death metal. Get the tones of Gore Beyond Necropsy, Tumor, Yacopsae, Protes Bengt (on their 2nd demo), Infest (demo), and pretty much any early 90's Swede death metal bands that recorded at Sunlight Studios (Grave, Entombed, Dismember, the list goes on). Doesn't really have that much actual distortion on it so you'll get almost no buzzing when you're not playing, but you'll still get plenty of fuzz from the treble. Very nice.

Tnx 4 the info. Het lijkt erop dat dit het antwoord op mn vraag is :)

yhcmarc
17 september 2003, 08:58
hehehe, en het fantastische gitaargeluid van at the gates op slaughter of the soul is opgenomen met een

bosch metalzone
bosch heavy metal (als ik het goed heb)
peavey classic 50/50


maar iig voor een dergelijk geluid als bloodbath, mids eruit draaien en wat extra bass en treble.

Marc

Phyrexian
17 september 2003, 09:37
Ik heb een Boss GE-7 graphic eq. Als ik die in de fx-loop van m'n amp zet en één van die drie middenste sliders (de mid-freqs) compleet cut (ik weet niet meer welke juist), krijg ik een geluid dat héél dicht zit bij dat oude zweedse geluid (nogal dismember achtig)...
Als je dan een andere slider uit de mids compleet boost, en nog extra bass en treble erbij, krijg je ook van die ouwere, ranzige metalsounds. leuk.

Darklight
20 september 2003, 14:06
Ik heb gisteren Entombed - Left hand Path gekocht en dat is duidelijk dezelfde sound als Bloodbath :) (Alleen heel wat jaartjes ouder ;))


I have always loved the Sweed death metal guitar sound
above all. Maxing the highs and lows on an old BOSS
"Heavy Metal" gets that heavy Entombed "Left Hand Path"
sound. Put the Level and Distortion each at half, then
just adjust your EQ's in your amp accordingly. You are
more likely to find a BOSS "Heavy Metal" at a pawn shop
or something of that sort, seeing as how BOSS
discontinued them a couple years ago...
- Gary (Morgion)


goed ik moet dus echt snel ergens een Boss HM zien te vinden :(

2e hands zie ik alleen nog maar HM-2s en ik weet niet of die hier wel geschikt voor zijn.

Darklight
20 september 2003, 14:33
Ik was net aan het aankloten met mn pod pro en met deze instelling:

AMP model: Modern Hi Gain #2 (Based on '89 Soldano SLO Super Laed Overdrive)
Boost: on
Distortion: on
Mid: 0
Bass : 10
Treble : 10
Drive: 10

cab sim standaard (4x12 line6 dus)

en beuken maar :D

ik denk niet dat ik een Heavy metal meer hoef aan te schaffen ;)

Soulflyhigh
22 september 2003, 22:25
haha hoezo scooped metal? :-D

p.s. Darklight check je pm ff