PDA

View Full Version : BOSS TU-3 Tuner



Exile
11 januari 2010, 18:47
Goeienavond gitaristen,

Ik begin de laatste tijd regelmatig 'Ultimate Guitar Tabs' af te zoeken en kom dan al eens op een tabje dat ik maar wat graag onder de knie zou willen krijgen.

Nu kom ik meer dan eens op tabs die in 'D tuning' gespeeld worden. Omdat ik in mijn Cube 20X een ingebouwd EADGBE stemapparaat heb, ben ik nog niet in het bezit van een stemapparaat, wat dus nu wel eens van pas zou kunnen komen.

Omdat de TU-3 wel in verschillende tunings kan stemmen en daarenboven ook nog eens preciezer is dan mijn Cube, ben ik hier wel in geïnteresseerd.

Maar kan ik voor €79 misschien beter alternatieven vinden? (bij voorkeur chromatisch)

Groentjes!

Christophe

:rockon:

Schuey
11 januari 2010, 18:50
De korg pitchblack heb ik heel veel aangeraden zien worden, maar heb hier zelf geen ervaring mee. Misschien dat je hem eens ergens kan checken :)
(ik wil er zelf ook nog 1 :P )

edit:
overigens kan je drop d gewoon op het gehoor doen, is zo gepiept :P
Gewoon de d snaar aanslaan, en dan de e snaar aanslaan, en dan die omlaag stemmen totdat de 2 snaren 1 geluid vormen :)

Tankman
11 januari 2010, 18:53
Korg Pitchplack zeker > TU-2/3

Ik heb er zelf ook een op mijn plank staan. Het is toch wel de vetste tuner die ik ooit heb gebruikt. Iedereen om me heen is er ook wild van, en begint langzamerhand hun eigen spul (waaronder Hardwire en Boss tuners) weg te doen om ook Pitchblacks aan te schaffen. Hij kost dan wel 90 euro, maar is het kleine prijsverschil waard!:ok:

Jan Buurman
11 januari 2010, 18:57
90,- euro?!?!?!?! 69,- bij bijv. Max Guitars (http://www.maxguitarshop.nl/store/index.php?productID=3143)

Er is op dit forum erg veel te vinden over de diverse tuners.
Ik ben ook erg blij met mijn PitchBlack(s)....

Tankman
11 januari 2010, 19:06
90,- euro?!?!?!?! 69,- bij bijv. Max Guitars (http://www.maxguitarshop.nl/store/index.php?productID=3143)

Er is op dit forum erg veel te vinden over de diverse tuners.
Ik ben ook erg blij met mijn PitchBlack(s)....

Mja, moet toegeven, heb die van mij voor 50 bij Dirk Witte in Amsterdam gehaald, maar de list price is 90 euro. Maar goed, alle winkels kunnen stunten!

the sure thing
11 januari 2010, 19:11
De Korg Pitchblack is voor EUR 69,- echt in veel winkels te vinden....

Tankman
11 januari 2010, 19:12
Dat is dan alleen maar beter voor de TS. Dan bespaart hij zelfs.

TimS
11 januari 2010, 19:19
De Korg DT-10 werkt ook prima, maar is een stukje groter. Als je hem toch nieuw koopt zou ik voor de Pitchblack gaan, veel kleiner en heeft verschillende display opties.

Exile
11 januari 2010, 19:35
Ok, meer dan duidelijk ^^

Heb net eens een kijkje genomen naar de Korg PB, en de keuze is toch wel gemaakt ;) Prijsverschil is al een groot punt, maar ik vind de Korg ook een stuk overzichtelijker.

Woensdag eens horen bij de lokale gitaarboer :D

Bedankt voor de ENORM handige replies!

groentjes!

Schuey
11 januari 2010, 20:20
Zou mooi zijn als je hem ook voor €50,- vind, dat wil ik ook! :P

RoelSmoel
11 januari 2010, 20:28
Nog nergens de floortuner van Planet Waves tegengekomen in dit topic, groot, en goed zichtbaar!

schizo910
11 januari 2010, 21:25
Zelf heb ik mijn TU-2 vervangen voor de Pitchblack en het is een wereld van verschil. Het stemt veel rustiger en is acurater. Nog een fijne bijkomstigheid is dat de Picthblack True Bypass is...

Exile
11 januari 2010, 21:46
Voor mij is het (nog) niet van belang dat hij True Bypass is. Metertijd als de ME70 eraan komt te hangen zal het allemaal wel verbonden worden, maar tot die tijd zal het gewoon rechtstreeks aansluiten aan de gitaar ;)

Was trouwens nog wat aan het rondkijken op het internet en zag op Harmony Central dat Korg blijkbaar moeilijk doet over garantie als je niet de specifieke 9V ACadapter gebruikt voor de Pitchblack. Beetje zoekwerk heeft mij dan het juiste artikelnummer en richtprijs in USD gegeven (heb deze alvast maal 2 gedaan om in EUR uit te komen). Iemand hier die weet wat ik ongeveer zal betalen voor deze adapter (A30950 - KA 183)?

groentjes!

Jan Buurman
11 januari 2010, 21:52
Ik heb de Pitchblack aan diverse voedingen (9V) gehangen en nooit problemen gehad. Ik denk dat het gros van de mensen hier de PB aan een multivoeding of daisychain hebben hangen en dat niemand de officiële voeding gebruikt...
Ik zou dus niet moeilijk doe als ik jou was...

schizo910
11 januari 2010, 21:57
De mijne hangt zonder problemen aan een PP2

Exile
11 januari 2010, 21:59
Top, dan ga ik voorlopig nog afwachten met voedingen of adapters te kopen tot de ME in huis komt (normaal gezien ergens tegen de zomermaanden) en dan zien we wel weer.

Mitch
11 januari 2010, 22:09
De Korg DT-10 werkt ook prima, maar is een stukje groter. Als je hem toch nieuw koopt zou ik voor de Pitchblack gaan, veel kleiner en heeft verschillende display opties.
Dit non-argument heb ik nou al zo vaak gelezen... gebruik je een tuner soms draadloos? Stop er eens een kabel en een patchkabel in en kijk dan eens wat netto minder ruimte inneemt.

robzilla
11 januari 2010, 22:34
http://i658.photobucket.com/albums/uu304/40lbmodel/poly.jpg

Ik wil deze wel eens testen wanneer die op de markt is..

Jan Buurman
11 januari 2010, 23:10
http://i658.photobucket.com/albums/uu304/40lbmodel/poly.jpg

Ik wil deze wel eens testen wanneer die op de markt is..

Ik ook!! Is er al een prijsindicatie??

TimS
11 januari 2010, 23:37
Dit non-argument heb ik nou al zo vaak gelezen... gebruik je een tuner soms draadloos? Stop er eens een kabel en een patchkabel in en kijk dan eens wat netto minder ruimte inneemt.

Ik heb ze even op elkaar gezet in dezelfde schaal:

http://i50.tinypic.com/2hpndxg.png

De PB is toch echt kleiner hoor. Als je aan beide kanten van het pedaal een ander pedaaltje hebt staan met de jacks op precies dezelfde hoogte en je wilt alle pedalen precies even hoog maakt het inderdaad niet uit, maar dat is meestal niet het geval. Als je een batterij gebruikt of alleen de input van de tuner aansluit op een a/b doos is de PB ook kleiner.

Schuey
12 januari 2010, 01:00
Dus je bewijst Mitch zijn punt, eenmaal aangesloten neemt hij ongeveer hetzelfde volume aan ruimte in...

robzilla
12 januari 2010, 01:08
Ik ook!! Is er al een prijsindicatie??


99$ volgens mij..

Chris Winsemius
12 januari 2010, 01:30
@TS:

pakt die tuner op je amp niet de D (omlaag gestemde lage E-snaar) als die een oktaaf lager is dan de "tuner-D"?

TimS
12 januari 2010, 01:39
Dus je bewijst Mitch zijn punt, eenmaal aangesloten neemt hij ongeveer hetzelfde volume aan ruimte in...
Hierbij dan nog een keer, deze keer het belangrijkste deel dikgedrukt:


De PB is toch echt kleiner hoor. Als je aan beide kanten van het pedaal een ander pedaaltje hebt staan met de jacks op precies dezelfde hoogte en je wilt alle pedalen precies even hoog maakt het inderdaad niet uit, maar dat is meestal niet het geval. Als je een batterij gebruikt of alleen de input van de tuner aansluit op een a/b doos is de PB ook kleiner.

Schuey
12 januari 2010, 11:36
Tja, wie gebruikt nu eigelijk een batterij in zijn pedaal als je voor een appel en een ei een adapter kan krijgen. En met een ab box erbij heb je weer een extra pedaal...

Begrijp me niet verkeerd, ik ga ook voor de pitchblack hoor, maar vond het argument vrij zinloos :P Tijdje terug verbaasde ik me in de winkel nog over het formaat van de pitchblack, groter dan ik dacht! Dus voor het formaat hoef ik het niet te doen ;)

EuroCinema
12 januari 2010, 11:45
Tja, wie gebruikt nu eigelijk een batterij in zijn pedaal als je voor een appel en een ei een adapter kan krijgen.

Ik. Als ik met alleen een wah en een tuner optreed (wat ik meestal doe), heb ik geen zin in zo'n dun, kwetsbaar kabeltje van een adapter over het podium.

En om de discussie eens lekker aan te wakkeren: op mijn pedalenbord zit de pitchblack, omdat op dat bord al 1 gebufferd pedaal zit (maxon OD 808 ). Maar in de losse set-up gebruik ik een TU-2. Met 2x 6 meter kabel en alleen 2 TB pedalen hoor ik een duidelijk verlies van hoog & punch. De zo gehate buffer in de TU2 corrigeert dat netjes. I'm just sayin....

schizo910
12 januari 2010, 11:46
Zo hoorde ik ook steeds dat de pitchblack veel kleine was dan de TU2. Ja, hij loopt taps toe naar de bovenkant en overall is hij misschien iets kleiner, maar het grondoppervlak van beide pedalen is nagenoeg gelijk.
Doordat de DT-10 de jacks boven heeft zitten en de jacks van de Picthblack juist aan de buitenkant, scheelt het niet heel veel meer dan je in eerste instantie zou denken...

Schuey
12 januari 2010, 11:50
Ik. Als ik met alleen een wah en een tuner optreed (wat ik meestal doe), heb ik geen zin in zo'n dun, kwetsbaar kabeltje van een adapter over het podium.

En om de discussie eens lekker aan te wakkeren: op mijn pedalenbord zit de pitchblack, omdat op dat bord al 1 gebufferd pedaal zit (maxon OD 808). Maar in de losse set-up gebruik ik een TU-2. Met 2x 6 meter kabel en alleen 2 TB pedalen hoor ik een duidelijk verlies van hoog & punch. De zo gehate buffer in de TU2 corrigeert dat netjes. I'm just sayin....

Nooit gehad dat een batterij leeg raakte tijdens een optreden dan? Dat is voor mij alleen al de reden om adapters te gebruiken als de mogelijkheid er is!

EuroCinema
12 januari 2010, 11:53
Nooit gehad dat een batterij leeg raakte tijdens een optreden dan? Dat is voor mij alleen al de reden om adapters te gebruiken als de mogelijkheid er is!

Nee hoor, batterijen gaan lang mee en ik vervang ze natuurlijk wel regelmatig. En met repetities hangen ze vaak wel aan een onespot.

Schuey
12 januari 2010, 12:02
Ik neem liever het zekere voor het onzekere :)

Overigens, de stroom input bij de pitch black zit ook gewoon aan de achterkant dus ik weet nu niet meer waar dat argument over stroom vandaan kwam... maar dat maakt dus ook geen hol uit :P

TimS
12 januari 2010, 12:18
Tja, wie gebruikt nu eigelijk een batterij in zijn pedaal als je voor een appel en een ei een adapter kan krijgen. En met een ab box erbij heb je weer een extra pedaal...

Begrijp me niet verkeerd, ik ga ook voor de pitchblack hoor, maar vond het argument vrij zinloos :P Tijdje terug verbaasde ik me in de winkel nog over het formaat van de pitchblack, groter dan ik dacht! Dus voor het formaat hoef ik het niet te doen ;)


Als je aan beide kanten van het pedaal een ander pedaaltje hebt staan met de jacks op precies dezelfde hoogte en je wilt alle pedalen precies even hoog maakt het inderdaad niet uit, maar dat is meestal niet het geval..

Dit dus:

http://i45.tinypic.com/e84fbk.png

Schuey
12 januari 2010, 13:09
Ja, dat is duidelijk, maar als je de jacks erin stopt maakt het toch niet veel meer uit?

Kim Wilson
12 januari 2010, 13:19
Nog nergens de floortuner van Planet Waves tegengekomen in dit topic, groot, en goed zichtbaar!
Ik vond de Planet Waves een ramp qua afleesbaarheid, door die bolle plastic rand over de lampjes heen heb je enorm last van spiegelingen.

Ik heb de DT-10, destijds mijn favoriet tijdens een tunertest. Beter afleesbaar dan de Pitchblack en grootte is voor mij geen issue. Als je je druk maakt over die ene cm verschil in breedte, is je pedalboard gewoon te klein.

dml
12 januari 2010, 13:20
Ja, dat is duidelijk, maar als je de jacks erin stopt maakt het toch niet veel meer uit?

Helemaal juist!! Dat vergeet men nog wel eens. Zelfs met haakse jacks is het verschil erg klein.

TimS
12 januari 2010, 13:25
teringdetering, ik heb ze toch zo neergezet dat de jacks er nog in passen? Of wil je er rechte pluggen in doen ofzo? Dan maakt het inderdaad weinig uit.

Nielsje
12 januari 2010, 13:27
Tim je hebt gelijk!
Blij?

Man, wat een drukte om een verschil van maximaal 2 cm zeg..
Als je geen ruimte voor een tuner hebt, gebruik dan gewoon je oren :)

Kim Wilson
12 januari 2010, 13:29
Ik weet niet hoe lang jouw haakse pluggen zijn, maar op die manier krijg ik het niet voor elkaar. Ja, het kan wel, maar dan staan de pluggen rechtop. Gewoon plat op het bord gaat niet lukken, want dan zit de jack van je Crunchbox gewoon in de weg.

En nogmaals, wat maakt die ene centimeter nou uit? Zit je zo verlegen om ruimte?

Schuey
12 januari 2010, 13:38
Wat zijn de meningen weer verdeeld :P

Mooiste zo zijn als iemand nu met een foto op de proppen komt :P

TimS
12 januari 2010, 13:40
Tim je hebt gelijk!
Blij?

Man, wat een drukte om een verschil van maximaal 2 cm zeg..
Als je geen ruimte voor een tuner hebt, gebruik dan gewoon je oren :)
Ik ben niet degene die hierover begon hoor, als mensen het niet snappen vind ik het niet erg om even een plaatje te maken. Ik zei ook niet dat die 2 cm veel uitmaken, maar alleen dat de DT-10 in alle gevallen minstens even groot is en de PB in de meeste gevallen een stukje kleiner. Het gaat me verder ook niet over mijn gelijk halen, ik wilde alleen even laten zien dat de PB wel minder ruimte in neemt vaak, als na 3 keer uitleggen met 2 plaatjes mensen nog steeds zitten te zeuren over de haakse pluggen wordt het een beetje irritant.

EuroCinema
12 januari 2010, 14:38
Ik neem liever het zekere voor het onzekere :)


Ik ook, daarom liever geen dunne adaptersnoertjes op het podium! :seriousf:

Kim Wilson
12 januari 2010, 15:09
Ik heb ook geen dunne adapterkabels over het podium, maar wel alles gevoed met een adapter:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1779.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/DSC_3225.jpg

Gewoon huis-, tuin- en keukensnoer met een Neutrik Speakon.

dml
12 januari 2010, 15:25
Ik ben niet degene ...................t/m ........... na 3 keer uitleggen met 2 plaatjes mensen nog steeds zitten te zeuren over de haakse pluggen wordt het een beetje irritant.

Bij deze dan een paar fotootjes. Ik heb namelijk zowel de PB als de DT10 (en ook nog een TT). De feiten op een rijtje:
-PB met Neutrik haakse pluggen is totaal 6 mm breder dan DT10
-PB met goedkope, haakse patchkabels is totaal 4 mm smaller dan DT10

http://inlinethumb41.webshots.com/44072/2211017690102437750S500x500Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2211017690102437750ZNaVPt)

http://inlinethumb42.webshots.com/44457/2592074700102437750S500x500Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2592074700102437750LBSdne)

http://inlinethumb41.webshots.com/45672/2386505720102437750S500x500Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2386505720102437750cFlnnN)

Nielsje
12 januari 2010, 15:36
Gewoon huis-, tuin- en keukensnoer met een Neutrik Speakon.

Pssst... is dat niet gewoon een Powercon? Verder wel strak natuurlijk.

Kim Wilson
12 januari 2010, 15:40
Je hebt gelijk, het is Neutrik Powercon. Zondag live te aanschouwen. :)

Nielsje
12 januari 2010, 15:45
Ja, maar ik ben bang dat ik zondag niet live ben te aanschouwen... :(

TimS
12 januari 2010, 16:01
Ik heb ook geen dunne adapterkabels over het podium, maar wel alles gevoed met een adapter:

-knip-

Gewoon huis-, tuin- en keukensnoer met een Neutrik Speakon.
Zit onder dat blok alleen een voeding?


Bij deze dan een paar fotootjes. Ik heb namelijk zowel de PB als de DT10 (en ook nog een TT). De feiten op een rijtje:
-PB met Neutrik haakse pluggen is totaal 6 mm breder dan DT10
-PB met goedkope, haakse patchkabels is totaal 4 mm smaller dan DT10

-knip-
Ik ben uitgegaan van de specificaties op de website van Korg en George L pluggen (1.8cm breed), dan zijn ze precies even groot. Maakt ook niet zoveel uit, maar je ziet dat je met de PB ruimte kan besparen door er een pedaaltje strak naast te leggen met de jack aansluiting een stukje hoger op lager (van boven gezien dan). Gaat natuurlijk niet werken met je Neutrik connectors, maar met bijvoorbeeld George L of Lava wel.

Wat vind je trouwens van de TT? Een verbetetering tov de DT-10?

Kim Wilson
12 januari 2010, 16:04
Zit onder dat blok alleen een voeding?
Ja. Daar moet nog een keer wat aan gebeuren trouwens. Nu zit onder dat blok een opbouwstopcontact met daarin een Boss adapter, maar dat vereist teveel ruimte in de hoogte. Ik zit een beetje te zoeken naar een mooie voeding, waar ik ook met 18V uit kan. Maar het mag tegelijk niet teveel kosten.

Nielsje
12 januari 2010, 16:07
Ja. Daar moet nog een keer wat aan gebeuren trouwens. Nu zit onder dat blok een opbouwstopcontact met daarin een Boss adapter, maar dat vereist teveel ruimte in de hoogte. Ik zit een beetje te zoeken naar een mooie voeding, waar ik ook met 18V uit kan. Maar het mag tegelijk niet teveel kosten.

Cioks Power Bitch (http://cioks.com/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=29) de schizophrenic is ook een optie. De Harley Benton Powerplant levert volgens mij alleen maar 9V en 12V.
Nog makkelijker is gewoon een one spot/godlyke, met daisy en verdubbelaar. Gezien je pedalen heb je geen voeding nodig met geïsoleerde uitgangen.

TimS
12 januari 2010, 16:11
Ja. Daar moet nog een keer wat aan gebeuren trouwens. Nu zit onder dat blok een opbouwstopcontact met daarin een Boss adapter, maar dat vereist teveel ruimte in de hoogte. Ik zit een beetje te zoeken naar een mooie voeding, waar ik ook met 18V uit kan. Maar het mag tegelijk niet teveel kosten.
Misschien een Fuel Tank Junior? Het enige nadeel is dat je het snoer niet kan loskoppelen, maar dan knip je het snoer gewoon af en soldeer je het aan die Powercon vast.

Welke pluggen heb je trouwens op je board zitten?

Kim Wilson
12 januari 2010, 16:19
Core X2, gekocht bij De Gier. Volgens hem de tegenhanger van George L, met wat verbeterde punten t.o.v. George L.

http://www.kepur.com/pages/corex2web/DIYGK20index.html#1

EuroCinema
12 januari 2010, 16:19
Ik heb een fueltank jr op mijn bord zitten. Maar da's een beetje overdreven voor 2 losse pedaaltjes. Moet je trouwens ook niet pal naast een Teese RMC wah zetten, tenzij je van diepe brommen houdt.

TimS
12 januari 2010, 16:23
Ik heb een fueltank jr op mijn bord zitten. Maar da's een beetje overdreven voor 2 losse pedaaltjes. Moet je trouwens ook niet pal naast een Teese RMC wah zetten, tenzij je van diepe brommen houdt.

Volgens mij moet je geen enkele power supply naast welke wah dan ook zetten :P

Kim Wilson
12 januari 2010, 16:25
Ik heb geen wah, dat scheelt. :)

schizo910
12 januari 2010, 16:25
Volgens mij moet je geen enkele power supply naast welke wah dan ook zetten :P


Ik heb m'n PP2 naast m'n VOX V848 gehad, geen last van brom gehad...

Maar nu is m'n wah weg :D

dml
12 januari 2010, 16:26
Wat vind je trouwens van de TT? Een verbetetering tov de DT-10?

De TT reageert sneller dan de DT10 en is ook nog eens (veel) nauwkeuriger wat vooral handig is bij intoneren. Heb ook een Strobostomp (v1) gehad maar die zat nogal krakkemikkig in elkaar en ik kon er niet echt snel mee werken.

Schuey
12 januari 2010, 16:54
Bij deze dan een paar fotootjes. Ik heb namelijk zowel de PB als de DT10 (en ook nog een TT). De feiten op een rijtje:
-PB met Neutrik haakse pluggen is totaal 6 mm breder dan DT10
-PB met goedkope, haakse patchkabels is totaal 4 mm smaller dan DT10

afbeelding1 (http://good-times.webshots.com/photo/2211017690102437750ZNaVPt)

afbeelding2 (http://good-times.webshots.com/photo/2592074700102437750LBSdne)

afbeelding3 (http://good-times.webshots.com/photo/2386505720102437750cFlnnN)
briljant :D

shredneck
12 januari 2010, 19:04
Inmiddels alle gangbare tuners die er zijn gehad en de boss tu2 heeft 4 jaar voldaan, vlekkeloos. Dat iedereen zo lyrisch is over die buffer snap ik niet, vergeleken met de buffer van de Radial PB1 is de boss buffer een toonzuigende grap.

Ik heb heel bewust voor de turbotuner gekozen nadat ik door mijn 2e strobostomp in de steek gelaten werd. So far so good, ik ben erg tevreden over stabiliteit, snelheid en werking. True bypass ook.

De DT10 die ik had had nog meer invloed op het signaal dan de boss en dat bedoel ik niet positief.
(ik wacht de commentaren wel weer af)

Direct inpluggen werkt voor mij het beste, ik haat pedalen maar zaken als een tuner MOET je live wel hebben.

Riky
12 januari 2010, 19:24
Goeienavond gitaristen,

Ik begin de laatste tijd regelmatig 'Ultimate Guitar Tabs' af te zoeken en kom dan al eens op een tabje dat ik maar wat graag onder de knie zou willen krijgen.

Nu kom ik meer dan eens op tabs die in 'D tuning' gespeeld worden. Omdat ik in mijn Cube 20X een ingebouwd EADGBE stemapparaat heb, ben ik nog niet in het bezit van een stemapparaat, wat dus nu wel eens van pas zou kunnen komen.

Omdat de TU-3 wel in verschillende tunings kan stemmen en daarenboven ook nog eens preciezer is dan mijn Cube, ben ik hier wel in geïnteresseerd.

Maar kan ik voor €79 misschien beter alternatieven vinden? (bij voorkeur chromatisch)

Groentjes!

Christophe

:rockon:

Ik heb niet alles in deze threat doorgelezen, maar hiermee kun je toch ook gewoon naar D stemmen? E snaar naar D stemmen en de rest op gehoor...
Zonder stem aparaat naar D is btw ook niet moeilijk. In normale stemming heb je namelijk al een snaar in D op je gitaar.

Schuey
12 januari 2010, 19:26
Dat is te merken dat je niet gelezen hebt, wat je post staat letterlijk al in de eerste reactie :soinnocent:

Riky
12 januari 2010, 19:42
over het stemmen op gehoor wel. Maar niet dat je ook gewoon naar d kunt stemmen met het ingebouwde stemaparaat.

Zover had ik nog wel gelezen.

TimS
12 januari 2010, 19:45
De DT10 die ik had had nog meer invloed op het signaal dan de boss en dat bedoel ik niet positief.
(ik wacht de commentaren wel weer af)
Dat is grappig, bij mij merk ik er juist helemaal niets van. Het zal wel zo zijn dat die DT-10 je geluid verandert, maar het bij mij minder hoorbaar is. Jij speelt dan ook wel met een LP over een JMP en ik met een Strat over een Fender-achtige Marshall, redelijk groot verschil, in soort en prijsklasse.

Schuey
12 januari 2010, 19:51
Aangezien de pitch black true bypass is, kleurt die dan je geluid ook niet? Of heeft dat alleen met signaal verlies te maken?

TimS
12 januari 2010, 20:00
Aangezien de pitch black true bypass is, kleurt die dan je geluid ook niet? Of heeft dat alleen met signaal verlies te maken?

True bypass kleurt je geluid inderdaad niet, maar ik weet niet of de PB echt true bypass is, fabrikanten gebruiken die term nog wel eens wat ruim.

Exile
12 januari 2010, 21:21
Ben vandaag dan naar Groove Music Shop in Lier (Antwerpen) geweest. En vroeg aan Kris of hij de Pitchblack van Korg in stock had. Hij kon deze wel bestellen, maar had ook de TU-3 van Boss in de winkel. Samen met hem getest (had hij zelf ook nog niet gedaan) en heb deze voor dezelfde prijs meegekregen als de Korg. M.a.w., Ik ben nu in het bezit van een BOSS TU-3 voor €69 ^^

Eneuhm, op die Boss pedaaltjes heb je 5 jaar garantie, Korg slechts 1 jaar.

x

Mitch
12 januari 2010, 22:00
Ik wil niet alle vermakelijke posts hier quote maar téring wat was dit grappig zeg! Met dank aan dml voor het posten van de genadeklap.

Het doet me sowieso deugd dat een topic dat is bedoeld voor de Boss TU3 al pagina's loang gaat over twee Korg tuners. Doe roeleren namelijk allebei zwaar en schoppen kont. :rockon:

TimS
12 januari 2010, 22:19
Ik wil niet alle vermakelijke posts hier quote maar téring wat was dit grappig zeg! Met dank aan dml voor het posten van de genadeklap.

Het doet me sowieso deugd dat een topic dat is bedoeld voor de Boss TU3 al pagina's loang gaat over twee Korg tuners. Doe roeleren namelijk allebei zwaar en schoppen kont. :rockon:

Genadeklap? Het is toch een beetje treurig gesteld met je ruimtelijk inzicht als je nu nog steeds niet kan zien dat de PB in veel gevallen minder ruimte inneemt dan de DT-10 en de DT-10 enkel met dikkke pluggen kleiner smaller is (waarbij je dus geen rekening houdt met de effecten ernaast die alleen maar in het voordeel van de PB kunnen werken).

Maar je hebt gelijk, het ging over de TU-3 en deze discussie gaat toch nergens heen.

HNTD Exile!

Exile
12 januari 2010, 22:29
Tjah, ik vind het ergens gewoon zo vreemd dat er hier mensen een hele muur of zelfs kamer kunnen opofferen aan hun gitaren en hun gear, maar dat er dan over pakweg 3cm wordt moeilijk gedaan :P anyway, ik heb mijn tuner en heb hem vandaag al langs alle kanten uitgetest, was zijn geld dubbel en dik waard ;)

grtz

btw, 2 vraagjes nog (over afkortingen)

Wat betekend 'HNTD' en 'GAS' ? :P

TimS
12 januari 2010, 22:34
Tjah, ik vind het ergens gewoon zo vreemd dat er hier mensen een hele muur of zelfs kamer kunnen opofferen aan hun gitaren en hun gear, maar dat er dan over pakweg 3cm wordt moeilijk gedaan :P anyway, ik heb mijn tuner en heb hem vandaag al langs alle kanten uitgetest, was zijn geld dubbel en dik waard ;)

grtz

btw, 2 vraagjes nog (over afkortingen)

Wat betekend 'HNTD' en 'GAS' ? :P
Die 3 cm maakt maar voor heel weinig mensen uit, het ging ook niet over de vraag of de grootte uitmaakt, maar of er een verschil in grootte is.

HN(iets)D betekent Happy New (iets) Day, bij jou tuner. HNAD is amp, HNGD is gitaar meestal.

GAS = Gear Acquisition Syndrome, een soort van verzamelverslaving voor gitaarspullen

Mitch
12 januari 2010, 22:51
Genadeklap? Het is toch een beetje treurig gesteld met je ruimtelijk inzicht als je nu nog steeds niet kan zien dat de PB in veel gevallen minder ruimte inneemt dan de DT-10 en de DT-10 enkel met dikkke pluggen kleiner smaller is (waarbij je dus geen rekening houdt met de effecten ernaast die alleen maar in het voordeel van de PB kunnen werken).

:seriousf:

WTF dude?
Mijn ruimtelijk inzicht zegt:
http://inlinethumb41.webshots.com/44072/2211017690102437750S500x500Q85.jpg
Maar laten we het even omdraaien. Het topic gaat nu pagina's lang over jouw strijd tegen windmolens, pardon, je probeert je punt te bewijzen dat je toch echt gelijk had dat de PitchBlack kleiner is. Nou, die discussie kun je nu tot vervelens toe doorvoeren en je kan nog zo vaak proberen het laatste woord te hebben maar er ontgaat je één ding.
Mijn eerste reactie was dat het een non-argument was. Je hebt daarna een paar plaatjes gemaakt om aan te tonen dat je gelijk had en dat gelijk is dankzij dml afdoende onderuit gehaald, maar met non-argument bedoelde ik niet zo zeer dat je geen gelijk had. Als je wil mieren over een millimeter heb je hartstikke gelijk. Met een non-argument bedoel ik: het gaat nergens over. En daar is iedereen het al lang over eens.

Dus heb ik gelijk.
:soul:

TimS
12 januari 2010, 23:30
Even zo klein mogelijk:

DML heeft de beide pedalen gemeten.

1. De PB is 6 mm breder dan de DT met neutrik pluggen
2. Neutrik pluggen zijn groot voor patchkabels
3. George L is 3 mm kleiner als neutrik (ongeveer normale maat), dus een PB met George L is even groot als een DT-10
4. Bij de PB is er de mogelijkheid dat je de plug van het ernaast gelegen pedaaltje boven of onder (van boven gezien) de plug van de PB kwijt kunt. Als dit aan 1 kant kan spaar je zo´n 2 cm uit, als je dit aan beide kanten doet scheelt het 4 cm.

Dus: Tenzij je neutrik pluggen gebruikt is de PB iig even klein als de DT-10 en kan hij 4 cm minder ruimte innemen.

Voor de duidelijkheid: die 4 cm interesseert me geen ruk, maar het kan handig zijn als je net wat ruimte tekort komt op een pedaltrain oid.

:seriousf:

WTF dude?

Maar laten we het even omdraaien. Het topic gaat nu pagina's lang over jouw strijd tegen windmolens, pardon, je probeert je punt te bewijzen dat je toch echt gelijk had dat de PitchBlack kleiner is. Nou, die discussie kun je nu tot vervelens toe doorvoeren en je kan nog zo vaak proberen het laatste woord te hebben maar er ontgaat je één ding.
Mijn eerste reactie was dat het een non-argument was. Je hebt daarna een paar plaatjes gemaakt om aan te tonen dat je gelijk had en dat gelijk is dankzij dml afdoende onderuit gehaald, maar met non-argument bedoelde ik niet zo zeer dat je geen gelijk had. Als je wil mieren over een millimeter heb je hartstikke gelijk. Met een non-argument bedoel ik: het gaat nergens over. En daar is iedereen het al lang over eens.

Dus heb ik gelijk.
:soul:
Leuk dat je mijn punt even kracht bijzet door je mening te baseren op een foto die vertekend is :seriousf: Op je scherm kijken welk pedaaltje meer pixels inneemt is geen ruimtelijk inzicht en een non-argument is ook geen argument wat er niet toe doet. Maar zelfs al was dat de definitie van "non-argument", dan nog blijkt uit de rest van je post dat je denkt dat de PB meer ruimte inneemt, waar ik vervolgens op in ging.

Dus: Jij denkt dat je gelijk hebt omdat je een eigen betekenis bij een woord verzint, maar eigenlijk heb ik gelijk.

:soul:

Opvallend trouwens dat jij als moderator elke mogelijkheid aangrijpt om kritiek te geven op mijn posts. Ik zeik hier niemand af en probeer alleen te helpen, heb ik iets verkeerd gedaan ofzo?

Riky
12 januari 2010, 23:50
dit gaat echt te lang door...:makeup:

Die jongen heeft een boss tuner voor een leuke prijs gekocht. Daar ging dit topic over. Inplaats van hem ff te helpen zitten jullie te neuzen over een paar cm...

@Tim: Denk niet dat mitch iets tegen jou heeft, maar meer dat je steeds weer hetzelfde punt maakt in je posts en dat het eigenlijk nergens meer over gaat:)

shredneck
12 januari 2010, 23:56
Opvallend trouwens dat jij als moderator elke mogelijkheid aangrijpt om kritiek te geven op mijn posts. Ik zeik hier niemand af en probeer alleen te helpen, heb ik iets verkeerd gedaan ofzo?

Hey Tim, relax, het heeft geen zin,been there before! Hier heerst Korg en Catalinbread en de rest is troep....

.........


Voor de topicstarter, gefeliciteerd, de Boss tuners zijn erg betrouwbaar en de invloed van de buffer is minimaal, misschien had ik wel een wat minder exemplaar?

shredneck
13 januari 2010, 00:03
Dat is grappig, bij mij merk ik er juist helemaal niets van. Het zal wel zo zijn dat die DT-10 je geluid verandert, maar het bij mij minder hoorbaar is. Jij speelt dan ook wel met een LP over een JMP en ik met een Strat over een Fender-achtige Marshall, redelijk groot verschil, in soort en prijsklasse.


Zal allemaal wel meevallen, het gaat om details, details die in een band wegvallen, maar .... als ik kijk naar de investeringen qua tijd en geld die ik in mijn spel en rig stop....tja, dan vind ik details wel heel belangrijk.
Ook kom je er in de loop van de jaren achter wat voor soort gitarist je bent, wat bij je past etc etc en je gehoor ontwikkelt zich steeds meer. Ik heb de afgelopen jaren naast de bandjes ook veel speeltijd doorgebracht met mijn eigen versterker en je "groeit ook naar een sound toe. Ik weet inmiddels heel goed wat voor me werkt en wat niet, de details...daar ben ik nu aanbeland.

TimS
13 januari 2010, 00:12
Zal allemaal wel meevallen, het gaat om details, details die in een band wegvallen, maar .... als ik kijk naar de investeringen qua tijd en geld die ik in mijn spel en rig stop....tja, dan vind ik details wel heel belangrijk.
Ook kom je er in de loop van de jaren achter wat voor soort gitarist je bent, wat bij je past etc etc en je gehoor ontwikkelt zich steeds meer. Ik heb de afgelopen jaren naast de bandjes ook veel speeltijd doorgebracht met mijn eigen versterker en je "groeit ook naar een sound toe. Ik weet inmiddels heel goed wat voor me werkt en wat niet, de details...daar ben ik nu aanbeland.
Maakt inderdaad ook nog wel een verschil. Als ik echt goed zou luisteren met een A/B doos zou ik waarschijnlijk wel verschil horen, maar ik maak me er niet zo druk over nu omdat er nog heel wat andere dingen zijn die ik kan verbeteren.

Stuur trouwens even een mailtje als je een keer met deadeyed dog optreedt, kan ik misschien komen kijken

dml
13 januari 2010, 02:53
True bypass kleurt je geluid inderdaad niet, maar ik weet niet of de PB echt true bypass is, fabrikanten gebruiken die term nog wel eens wat ruim.

De PB is echt TB, dit wordt door een relay geregeld, net als bij o.a. de Lehle pedalen.

TimmU
13 januari 2010, 03:13
who cares voor die paar mm. hoor je niks van hoor.

the sure thing
13 januari 2010, 08:24
... en dit gaat al 8 pagina's lang door :)

Nitefly7
13 januari 2010, 09:19
Ik heb m'n PP2 naast m'n VOX V848 gehad, geen last van brom gehad...

Maar nu is m'n wah weg :D

...en staat nu bij 'een bekende' van mij... gebruikt met daisy-chain/1spot combinatie en dat werkt ook uit de kunst...!

Mitch
13 januari 2010, 10:18
En nóg een keer moet het hele punt gemaakt worden :dontgeti:

Opvallend trouwens dat jij als moderator elke mogelijkheid aangrijpt om kritiek te geven op mijn posts. Ik zeik hier niemand af en probeer alleen te helpen, heb ik iets verkeerd gedaan ofzo?
"Jij als moderator"..... als we het dan over non-argumenten hebben...
Als er in zwart gepost wordt is dat gewoon als forumlid. Die kaart mag je weer terug in je zak stoppen.
Ik heb geen idee waar je het over hebt. Ik post regelmatig, jij post regelmatig, ik zal ongetwijfeld een paar keer wat over een reactie van jou hebben gezegd. Hoe snel je je dan aangevallen voelt moet je zelf weten maar ga geen loze beschuldigingen uiten. Als het je echt hoog zit zoek je de posts er maar bij en kan het per PB verder.

EuroCinema
13 januari 2010, 10:33
Zal allemaal wel meevallen, het gaat om details, details die in een band wegvallen, maar .... als ik kijk naar de investeringen qua tijd en geld die ik in mijn spel en rig stop....tja, dan vind ik details wel heel belangrijk.
Ook kom je er in de loop van de jaren achter wat voor soort gitarist je bent, wat bij je past etc etc en je gehoor ontwikkelt zich steeds meer. Ik heb de afgelopen jaren naast de bandjes ook veel speeltijd doorgebracht met mijn eigen versterker en je "groeit ook naar een sound toe. Ik weet inmiddels heel goed wat voor me werkt en wat niet, de details...daar ben ik nu aanbeland.

Eens. Bovendien vallen niet alle details weg in een bandsetting. Net zo vaak vergroten het hogere volume en de "concurrentie" in het geluidsspectrum die kleine problemen juist uit. Klein middipje wordt verzuipend gitaargeluid, iets te veel compressie wordt 1,5 uur ploeteren met je plectrum. Dat zijn ook de dingetjes waar je inderdaad na jaren (hier bijna 25 jaar ervaring met versterkt spelen) op gaat focussen. De eerste tien jaar dat ik speelde was het "heb ik nou een fuzz nodig of een overdrive"? Nu gaat het om het derde pooltje van mijn halselement een half slagje omhoog draaien of niet, iets dikkere snaren of een iets dunner plectrum. Merk ook dat ik als ik gear koop steeds meer ga voor hetzelfde, maar dan beter. Al valt dat soms tegen. Zo heb ik geen fijnere tuner dan de TU-2 gevonden (tenzij je zoals gezegd buffer op buffer gaat stapelen, dan liever een TB tuner)

shredneck
13 januari 2010, 13:51
Eens. Bovendien vallen niet alle details weg in een bandsetting. Net zo vaak vergroten het hogere volume en de "concurrentie" in het geluidsspectrum die kleine problemen juist uit. Klein middipje wordt verzuipend gitaargeluid, iets te veel compressie wordt 1,5 uur ploeteren met je plectrum. Dat zijn ook de dingetjes waar je inderdaad na jaren (hier bijna 25 jaar ervaring met versterkt spelen) op gaat focussen. De eerste tien jaar dat ik speelde was het "heb ik nou een fuzz nodig of een overdrive"? Nu gaat het om het derde pooltje van mijn halselement een half slagje omhoog draaien of niet, iets dikkere snaren of een iets dunner plectrum. Merk ook dat ik als ik gear koop steeds meer ga voor hetzelfde, maar dan beter. Al valt dat soms tegen. Zo heb ik geen fijnere tuner dan de TU-2 gevonden (tenzij je zoals gezegd buffer op buffer gaat stapelen, dan liever een TB tuner)

En zo is het, stelletje mieren****ers dat we er zijn!

ThaBluesBreaker
13 januari 2010, 17:19
Een tuner is een tuner. Wat doen we moeilijk.

Slotje. :ok:

Riky
13 januari 2010, 17:24
Een tuner is een tuner. Wat doen we moeilijk.

Slotje. :ok:

opmerking van een leek. De een tuner is de andere niet.

ThaBluesBreaker
13 januari 2010, 23:49
Ze stemmen allemaal, niemand die hoort of je met een boss tuner stemt of met een korg of wat dan ook. Enige verschil tb of niet, fijne display, ruimte inname, etc etc. nou hoera ik word er niet warm of koud van.

Riky
14 januari 2010, 01:03
Ze stemmen allemaal, niemand die hoort of je met een boss tuner stemt of met een korg of wat dan ook. Enige verschil tb of niet, fijne display, ruimte inname, etc etc. nou hoera ik word er niet warm of koud van.

Dus de ene tuner is de ander niet. Veel mensen hechten veel waarde een voor hun juist display, tb of nie ruimte inname en je vergeet nog een belangrijk ding: tracking. Hoe precies is de tuner en hoe snel. De ene tuner pakt gelijk bij het aanslaan al de juiste toon, de ander heeft bedenk tijd nodig.

Je mag het bullshit vinden, maar discussies genoeg hier die bewijzen dat mensen het belangrijke overwegings punten vind.

schizo910
14 januari 2010, 01:17
Ze stemmen allemaal, niemand die hoort of je met een boss tuner stemt of met een korg of wat dan ook. Enige verschil tb of niet, fijne display, ruimte inname, etc etc. nou hoera ik word er niet warm of koud van.

Klopt, ze stemmen allemaal (mogen we aannemen) Maar de ene is wel degelijk nauwkeuriger dan de ander...

Kim Wilson
14 januari 2010, 08:06
En ze werken ook allemaal net even anders. Ooit met Mitch 5 tuners tegelijk getest, en het was opvallend hoe groot de verschillen zijn, terwijl het idd maar gewoon tuners zijn.

mattihafler
15 februari 2010, 20:39
Pitchblack is echt n prima tuner...heb voorheen altijd TU-2 gehad, maar wilde eens de pitchblack testen...totaal geen heimwee meer naar de TU-2.