PDA

View Full Version : Tips en ideen voor mijn eerste ELEKTRISCHE gitgaar



Jort95
11 januari 2010, 18:31
Hallo,

Ik ga binnenkort een gitaar kopen in duitsland (16 januari) alleen ik heb geen idee wat ik daar ga halen en ik wil niet zonder enige voorkennis daar heen gaan,
Ik ga naar musik-produktiv in ibbenbüren, ik speel nu al 2 en een half jaar en heb de akoestische / semi-akoestische al redelijk onder de knie, maar nu wil ik dus een elektrische. ik ga daar met mijn leraar een gitaar kopen alleen ik hoop nu dat jullie suggesties hebben.

Ik wil een beetje rock (Green day, RHCP en dat soort muziek)
en misschien ook een beetje jazz/blues?

Ik ga waarschijnlijk al een vox vt15 of een vox da 10 kopen, is dat een goede keus?
Ik heb in het totaal 550 euro te besteden (inclusief de versterker dus van dat bedrag moet en de gitaar en de versterker van worden gekocht.

Hopelijk reacties:blast:

Jort

PS:
wat denken jullie over de volgende spullen?
Ibanez RG350/RG370
Vox vt 15/30
Squier strato classic vibe

Les Strat
11 januari 2010, 18:43
leuk en degelijke set;)

B0UDEWIJN
11 januari 2010, 18:48
Die VOX hoor ik veel goede dingen over, Squier Classic Vibe schijnen ook goeie gitaren te zijn. Ik zou zelf alleen niet zo snel voor een RG-achtige gaan voor jouw muzieksmaak, voor RHCP en jazz/blues zou ik eerder voor die squier gaan. Maar een model is zeker niet gebonden aan een muzieksoort, ik zou ze zeker allebei goed testen.

Tankman
11 januari 2010, 18:49
Om aan de veelzijdigheid van je muzieksmaak te kunnen voldoen zou ik iig aanraden om een gitaar met een HSS of HSH configuratie te nemen qua pickups, of 2 humbuckers met coil tap.