PDA

View Full Version : 28 januari: Bohren & Der Club of Gore



hoofd
11 januari 2010, 18:07
28 januari in Theater Kikker in Utrecht: http://www.theaterkikker.nl/agenda/1100//a_special_night_with_bohren_und_der_club_of_gore/

Voor maar 15 euro! (12 asje korting ken krijgeh)

ThomasL
11 januari 2010, 18:23
Goeie tip! Fantastische muziek!

arcane
11 januari 2010, 18:58
Lekkere muziek voor op de achtergrond of om 's avonds lekker weg te dommelen :)

Tristan
11 januari 2010, 19:53
Erg tof zeg! :)
Kennen jullie Einstuerzende Neubauten?
Deed me ergens wel een beetje eraan denken, ook Duits...

hoofd
11 januari 2010, 20:22
Hahaha, ja, zo lust ik er nog wel een paar.. Ken je Hildegard Knef? Ook Duits! :D


Einstürzende Neubauten en Bohren zou ik niet direct onder dezelfde noemer plaatsen, d'r zit toch wel een stevig verschil tussen die twee.. Neemt niet weg dat EN ook een geweldige band is, maar die treedt helaas niet op binnenkort. Bohren heb ik vorig jaar nog live gezien in de Paradiso, met Joey en Tupelo, maar het is eigenlijk meer een band voor 't theater, lekker achterover op de stoel, voetjes op de stoel voor je en een fles rum in het knuistje. En in de winter, dat hoort ook. Vorige keer was 't in de zomer, 's middags, toen was het dus gewoon nog licht toen we buiten kwamen, dat hoort niet bij die muziek.

Joey Handsome
11 januari 2010, 23:46
Yep, ik ben erbij, flesje rum erbij hahaha.

Die Neubauten zijn toch wel echt anders hoor. Net als DAF, dat is ook Duits, maar ook heel anders. Bohren is echt heel fijn voor in de late uurtjes, wanneer je wat rust nodig hebt. Boekje erbij, of gewoon lekker een beetje onderuit op de bank, lekker relaxen. Ja hoor, ik zie het wel zitten in dat theater.

Tristan
12 januari 2010, 00:25
Het was meer een associatie dan dat het een directe vergelijking was...
Bohren heeft iets Industrial achtigs, en muziek die tegelijkertijd vrij afstandelijk is en ook weer iets warms in zich heeft...
Die nieuwere platen van de Neubauten hebben daar voor mijn gevoel wel wat van weg, Perpetuum Mobile bijvoorbeeld...
Niettemin lijken de Neubauten mij wel een stukje extremer, zelfs nu nog...
Nou ja, vette muziek in ieder geval! :)

Fuhgawz
12 januari 2010, 11:12
Nice!! Muziek voor als je met 30 km/u over de Autobahn wilt scheuren. ;)

ThomasL
12 januari 2010, 11:34
Bohren is Jazz! Waarbij de lage frequenties zeer belangrijk zijn, beetje combinatie tussen Jazz, Drone en Doom imo...
Afgelopen jaar op Roadburn gezien, en daarna Earth... mmm

Joey Handsome
28 januari 2010, 12:59
Nou, ik heb er zin in!

ThomasL
28 januari 2010, 13:06
Nou, ik heb er zin in!

Helemaal vergeten! Uitverkocht. En ik moet werken...
Enjoy!

Joey Handsome
28 januari 2010, 13:17
Ah balen, ach, ze komen vaak genoeg. Vandaag moet ik nog wat huiswerk maken, dus dat is een mooi excuus om hun discografie nog even door te luisteren.