PDA

View Full Version : gezocht: studio voor demo-opname



Harry
11 januari 2010, 17:32
iemand nog een leuk adresje, niet al te gek ver uit de buurt van Utrecht/Amersfoort?

Het is voor een 4-mans rockband.

guhlenn
13 januari 2010, 09:05
Harry, pak het telefoon boek en bel eens rond. Studio's die tijd hebben om dit te lezen en zichzelf aan te bieden, tsja, die hebben daar dus tijd voor ipv dat ze opnames maken...

Luke-wannabe
13 januari 2010, 09:23
Plug unit studios in reeuwijk (gouda). Daar zijn wij nu ook bezig en het klinkt pre-mix al super dik. Die gasten daar weten ook echt wat ze doen. Absolute aanrader.

harrie-beton
13 januari 2010, 10:32
[schaamteloos]

De Studio van Han S is een van de beste die er is qua prijs kwaliteit. Hij deed veel rock en metal dus een rockband opnemen zou moeten lukken.

Als je goed geoefend hebt staan de nummers er zo op.

Harry
13 januari 2010, 10:52
bedankt voor de tips mannen! Uiteraard heb ik aan de studio van Han gedacht, maar we willen het echt lowbudget doen. Zal hem uiteraard nog even polsen hierover.
Die Plug it zal ik ook eens bekijken, eigen ervaringen zijn de beste graadmeter.

Dat brengt me meteen op de reactie van Guhlenn; rondbellen kan, maar omdat dit een forum is met veel bezoek van muzikanten hoopte ik op tips van tevreden studiobezoekers.

bert k
13 januari 2010, 11:32
Als de afstand geen groot probleem is tip ik Het Pand (http://www.studiohetpand.nl)in Vlaardingen. Zelfde soort studio als Han, alleen digitaal. Ook niet duur.

Han S
13 januari 2010, 12:14
Ik zou je willen adviseren om een stuk of wat studio's met een bezoek te vereren. Je moet namelijk die studio zoeken die het best bij je past kwa budget en mogelijkheden. Ik ga er van uit dat iedere studiobaas zijn stinkende best doet dus dat is het punt niet.

Bedenk ook dat als een studio de helft van een bepaalde uurprijs rekent, maar er drie keer zo lang over doet om tot resultaat te komen, dan ben je anderhalf keer zoveel geld kwijt. Volg je ook het draadje van Luke Wannabe die momenteel met het opnameproces bezig is?

Een studio heeft er ook niets aan als jij je daar niet lekker voelt en niet tot het gewenste resultaat komt, dus je moet de beste keus maken en kunnen maken op grond van de informatie die je hebt. Dus moet je wat moeite doen, ga naar Frits, ga naar die studio waar Luke bezig is, kom bij mij bier zuipen en ga naar nog een paar studio's die je geschikt lijken en maak weloverwogen je keus.

Als je alles tegelijk of zoveel mogelijk tegelijk wilt opnemen scheelt je dat enorm veel tijd, je opereert als band en hoe je dat gewend bent, maar het moet wel kunnen in die studio en niet elke studio is daar geschikt voor. Hebben ze meerdere ruimten zodat je zaken akoestisch kunt scheiden? Hoeveel sporen kunnen ze tegelijk opnemen?

Het tarief op zich is niet zo belangrijk, het gaat er om wat je met een bepaald budget voor elkaar kunt krijgen.

Michael AE
13 januari 2010, 13:08
Ik ben het met Han eens dat elke studiobaas absoluut zijn best doet. Helaas is niet iedereen even goed en heeft ook niet iedereen dezelfde smaak. Wat de 1 een goede productie vindt, kan de ander helemaal kut vinden. Ook is het heel persoonlijk met welke mensen je het beste kunt opschieten en welke sfeer of welk karakter het beste in jou band naar boven haalt.

Wat je zou kunnen doen is even googelen naar bands in jullie straatje en uit jullie buurt en dan de opnames beluisteren. Als je iets hoort wat bevalt, even checken in welke studio het is opgenomen. Misschien een tijdrovende klus, maar ik denk dat het de moeite wel waard is.

Succes!

duckman
13 januari 2010, 13:24
in de buurt van utrecht, zelf een keer opgenomen en erg tevreden:
http://www.barninthemeadow.nl/

Han S
13 januari 2010, 13:32
Wisseloord hoef je niet te bellen Harry, die is failliet. :D

Ries89
13 januari 2010, 14:04
Ook een goede studio om te gaan kijken is studio Moskou. Zit in Utrecht, in het pand van d&b's. http://www.studiomoskou.nl/nav.html. Goede studio met een goede technica.

Tankman
13 januari 2010, 14:08
Wij hebben onze demo afgelopen oktober in Haarlem opgenomen bij Voodoovox. Hij doet voor 300 euro ofzo een hele dag opnemen, inclusief mastertape, kopietje mastertape en afmixen. Hij blijft ook doorgaan met afmixen tot de band tevreden is zonder meerprijs. Wij zijn uiteindelijk nog een avondje teruggeweest voor wat aanpassingen. Het heeft ons uiteindelijk 400 euro gekost, voor een demo met 3 nummers. We hebben een zooi ervaring opgedaan en 2 hele leuke en gezellige dagen mee mogen maken.

Als je een idee wilt van de kunsten van Voodoovox, kun je op de myspace link in mijn signature klikken. De 3 nummers op die myspace, zijn die 3 nummers die we bij Voodoovox hebben opgenomen.

Harry
14 januari 2010, 13:46
bedankt voor alle tips mensen! Ik zal alle websites bekijken, de mp3's beluisteren, en als het even kan ter plekke kijken. Moet alles nog bespreken met de rest van de band, dus we zijn nog wel even zoet!
Maar hier kan ik alvast mee aan de slag!

skabouter
14 januari 2010, 13:54
lalala, valentijn had laatst opgenomen bij een studio in utrecht, was erg tevreden. Ik zal eens navragen hoe die heet (of je moet hem een PM sturen).

klaas2
16 januari 2010, 13:38
SPAM

Niet weer doen anders krijg je ban