PDA

View Full Version : Nieuwe strat of upgrade?



Me_bigboy
11 januari 2010, 15:44
Goedemiddag iedereen,

Ik zit met een dilemma: Ik ben de laatste tijd echt aan het gassen op Stratocasters. Ik heb zelf een squier affinity uit 1998 met een sd 59 erin en 2 fender customshop pickups maar ik mis iets in die gitaar. Ze voelt precies niet zwaar genoeg aan en zo goedkoop...(is ze ook). Het geluid is ook niet 100% mijn ding aangezien ze zo iel klinkt, kan dat door het hout komen? SD hotrails lijken me dan misschien een beter keuze...
Ik vraag me dus af wat nu het beste is: Mijn squier upgraden, of een amerikaanse fender kopen? Dit zou ik eventueel doen in Duitsland wegens veel goedkoper dan hier. Uiteraard zou ik naar daar gaan op ze te testen. Ik heb al eens op een echte fender gespeeld die beviel me heel goed, zowal kwa bespeelbaarheid als geluid.

Zijn er mensen die hun squier affinity volledig geupgrade hebben(ook brug,topkam,...) en een vergelijking hebben gedaan met een Fender?

Ook heb ik nog een vraagje: Ik heb hier een randall RH50T buizentop en een maverick chaos 1 met emg 80 en 60 die ik zou wegdoen om dit een deeltje te bekostigen. Iemand enig idee hoeveel dit zou kunnen opbrengen? Die randall staat al een tijdje te koop maar geraak hem niet kwijt.


Alvast bedankt.
Jonathan

Hendriks
11 januari 2010, 15:51
Alles de deur uit en een goede kopen.
Een affinty upgraden lijkt mij niet echt zinvol , het zit ook voor een groot gedeelte in de bodie en hals ,je kunt er alles nieuw opzetten , maar het blijft een affinity .
Kijk anders voor een 2dehands USA die worden zat aangeboden voor rond de 700 euro.

bat
11 januari 2010, 16:34
Mee eens, een Affinity upgraden in de hoop dat het een Fender wordt of in de buurt komt van een "echte" Fender (want daar gaat het toch een beetje om heb ik het idee) is niet realistisch.

Me_bigboy
11 januari 2010, 16:48
Alvast bedankt voor jullie reactie en advies.
Welke strat is dan het beste om te upgraden met een hot rail van seymour duncan? Hout speelt daarin een rol dacht ik zo. Ik probeer het geluid een klein beetje te benaderen van Iron maiden.

TimS
11 januari 2010, 16:53
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0118802806

Die specs zullen wel aardig gelijk zijn aan z'n eigen gitaar

lodi
11 januari 2010, 16:56
ik weet niet van waar je bent, maar voor de prijs hoef je niet naar duitsland hoor, da's een mythe, ik reed vroeger ook naar keulen, tot ik hier in Belgie n' strat kocht voor 70 euro minder dan in Keulen,n's goed rondkijken.

Me_bigboy
11 januari 2010, 17:03
En kan je me dan een winkel zeggen die redelijk goedkoop is? Want hier in in de buurt van Wachtebeke(oost-vlaanderen) zijn er voor zover ik weet geen goede, niet al te dure gitaarwinkels.

Me_bigboy
11 januari 2010, 17:04
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0118802806

Die specs zullen wel aardig gelijk zijn aan z'n eigen gitaar

Mooie prijs ook;)

Men budget is max 800 euro. Misschien 900 als er een heel goede reden voor is.

bat
11 januari 2010, 17:17
Mooie prijs ook;)

Men budget is max 800 euro. Misschien 900 als er een heel goede reden voor is.
Ik denk dat TimS meer erop doelde dat in de beschrijving daarvan mooi wordt aangegeven welke spullen er in die gitaar zitten. Handig om te kijken wat jij nodig hebt...

Als je vooral Maiden en dergelijke wilt spelen, zou ik toch denken aan een echte humbucker bij de brug, in plaats van een HotRail. Op basis van de door TimS geposte link weet je dan dat Murray een DiMarzio® Super Distortion® DP100 in de brugpositie heeft.

Verder zou ik als basis een HSS strat nemen, in jouw geval een Strat Standard (Mexicaan dus) met als upgrade in ieder geval bovengenoemd element in de burgpositie. Dan blijf je ruim binnen je budget.

lodi
11 januari 2010, 17:17
En kan je me dan een winkel zeggen die redelijk goedkoop is? Want hier in in de buurt van Wachtebeke(oost-vlaanderen) zijn er voor zover ik weet geen goede, niet al te dure gitaarwinkels.

kijk n's in je p m

Renin
11 januari 2010, 17:57
Iron maiden gebruikte ook gewoon hotrails in de strat, dus dat is niet het punt. Hot-rails in de nek is ook wel lekker voor een Murray solo

Ik zou wel voor een maple hals gaan (net iets feller dan rosewood), en gewoon een goede strat aanschaffen. Tweedehands USA is prima optie en goed te betalen binnen jouw budget. Goede koffer erbij en je bent klaar

Amp: jmp pre-ampje in een marshall el34eindtrap, en voila, instant maiden :seriousf:

Me_bigboy
11 januari 2010, 18:19
dank jullie allemaal voor de snelle reacties! Ben ik heel wat mee.

En heeft iemand een idee hoeveel ik voor die randall en maverick zou kunnen vangen?

Nog meer advies is altijd welkom!

bat
11 januari 2010, 21:09
Iron maiden gebruikte ook gewoon hotrails in de strat, dus dat is niet het punt. Hot-rails in de nek is ook wel lekker voor een Murray solo

Ik zou wel voor een maple hals gaan (net iets feller dan rosewood), en gewoon een goede strat aanschaffen. Tweedehands USA is prima optie en goed te betalen binnen jouw budget. Goede koffer erbij en je bent klaar

Amp: jmp pre-ampje in een marshall el34eindtrap, en voila, instant maiden :seriousf:
Zie inderdaad dat ze ook hotrails (of gelijkwaardig) gebruiken. Met een Squier Classic Vibe 50's met een hotrail in brug en nekpositie blijft topicstarter dan helemaal heel erg mooi binnen zijn budget.

Ik durf niet te zeggen dat een tweedehands USA met de dan nog benodigde hotrails binnen het budget van TS past. deze (http://link.marktplaats.nl/310226445) staat nu voor 675 op marktplaats, maar die prijs gaat ie zeker halen. Hotrails vallen mij eigenlijk nog mee, 70 euro per stuk, zou dus al met al net kunnen dan.

Me_bigboy
12 januari 2010, 00:23
Iemand enig idee hoeveel ik voor die randal rh50t en maverick chaos 1 kan krijgen?

Of weet er iemand een goede muziekwinkel in de buurt van Terneuzen waar ze veel Fenders hebben voor een goede prijs?

bat
12 januari 2010, 10:50
Iemand enig idee hoeveel ik voor die randal rh50t en maverick chaos 1 kan krijgen?
Wat denk je zelf dat een realistische prijs is? Volgens mij heb je de Maverick voor 400 euro te koop staan. Besef je dat je deze gitaar nieuw 500 euro doet, en met een beetje praten denk ik dat je 'm ook wel voor 450 mee krijgt als je niks inruilt. Op de eerste pagina van google zoekend op deze gitaar kom je zelfs een gitaarwinkel tegen die hem voor 250 euro weg wil doen, nieuw, zal wel een winkeldochter zijn waar ze maar moeilijk af komen. Ik vermoed dat je niet snel een bod zult krijgen wat boven die 250 uitkomt...

Me_bigboy
13 januari 2010, 23:31
Er staat niet voor niks bij: doe een goed bod.... En word ook zo gedaan zoals bij men versterker die ondertussen is verkocht voor 225. Stond ook eerst op 300, ik zie die prijs meer als een max, het zou dom zijn om hem lager te zetten en hem direct te verkopen dan een goede prijs te krijgen door goed onderhandelen. Ik doe dit niet om mensen af te zetten zeker niet, maar dat maakt ruimte om samen tot een goede prijs te komen. Ik hoop dat je dat zo een beetje begrijpt.400 was inderdaad misschien te hoog gezet maar dat is zeker niet de verkoopprijs, daar ben ik me zeker van bewust.

TimS
13 januari 2010, 23:35
Er staat niet voor niks bij: doe een goed bod.... En word ook zo gedaan zoals bij men versterker die ondertussen is verkocht voor 225. Stond ook eerst op 300, ik zie die prijs meer als een max, het zou dom zijn om hem lager te zetten en hem direct te verkopen dan een goede prijs te krijgen door goed onderhandelen. Ik doe dit niet om mensen af te zetten zeker niet, maar dat maakt ruimte om samen tot een goede prijs te komen. Ik hoop dat je dat zo een beetje begrijpt.400 was inderdaad misschien te hoog gezet maar dat is zeker niet de verkoopprijs, daar ben ik me zeker van bewust.

Mensen worden ook nog wel een afgeschrikt door een te hoge vraagprijs. Als ik iets zie met een vraagprijs van 20% onder de nieuwprijs neem ik niet eens de moeite om een bod te doen.

Me_bigboy
13 januari 2010, 23:57
Mensen worden ook nog wel een afgeschrikt door een te hoge vraagprijs. Als ik iets zie met een vraagprijs van 20% onder de nieuwprijs neem ik niet eens de moeite om een bod te doen.

Is ondertussen gewijzigd naar "prijs overeen te komen". ;) no hard feelings dus


Ik weet nu wel dat ik enkele jaren geleden dus veel te veel betaald heb...700 euro was de prijs, heb er toen 600 voor betaald omdat ik de strap en koffer niet moest hebben... De afzetters