PDA

View Full Version : Aansluiten Rockerverb met POD X3 Live



Ronald.ZaZ
11 januari 2010, 15:31
Ik heb een nieuwe setup, maar weet helaas niet zoveel van aansluiten.
Ik wil een X3 Live aansluiten op mijn prachtig nieuwe Orange Rockerverb 50H + PPC412, maar weet niet zo goed wat het meest slimme is om te doen.
Zal de situatie effe proberen te schetsen:

Tuurlijk werkt het als ik 'm er gewoon tussen hang, maar dat klinkt ruk omdat al die simulatoren in een oefenruimte niet echt nodig zijn.
Ik wil eigenlijk alleen bepaalde effecten gebruiken. Nu kan ik dat allemaal wel tweaken op de X3 maar dan stuit ik op het volgende probleem:
Ik wil bijv soms een chorus op clean kanaal en wil met 1 trap op de knop switchen naar de distortion.
De distortion van de Orange vind ik goed klinken dus moet ik zeg maar 2 knoppen te gelijk trappen. 1 om de chorus van de X3 uit te trappen en 1 om van kanaal te switchen op de Orange zelf.

Is het mogelijk dat handiger op te lossen? misschien met fx loop? (nooit gebruikt)
Meerdere 'kliks' is geen probleem als je bijv iets klaar kunt zetten. Maar met 1 klik moet alles omgaan.

Zijn er mensen met een soortgelijke setup die tips hebben?

ateng
11 januari 2010, 18:20
Waarom heb je dan de POD X3 Live gekocht als je alleen wat effecten wil gaan gebruiken en de ampmodeling niet?
Dan zou ik voor een een fx processor gaan die ook je verskerker kan schakelen en dan hoef je maar 1x te schakelen.

Maar zoals nu moet je wel 2x schakelen en dan je POD in de fx-loop gaan hangen van je Orange en je AMP- en CABmodeler uitschakelen.

ruezzz
11 januari 2010, 18:30
Je kunt via MIDI uit van de POD de kanalen van je amp schakelen met bijvoorbeeld een Nobels MS-4. Je kunt dan per preset op de POD een kanaal van je amp 'meesturen'.

http://www.nobels.com/cgi-bin/products/show.pl?e_ms-4

Ding kost rond de 100 euro meen ik.

Ik moet wel zeggen dat de POD in de signaalweg behoorlijk wat karakter en dynamiek van de gitaar/amp wegslurpt.
Als je alleen effecten gebruikt en geen amp-sims had je beter een Line6 M13 of M9 bij de amp kunnen kopen.
Maar die kunnen weer geen MIDI-signaal naar de amp-sturen (niet op de hierboven beschreven manier althans)

Ronald.ZaZ
11 januari 2010, 21:51
Waarom heb je dan de POD X3 Live gekocht als je alleen wat effecten wil gaan gebruiken en de ampmodeling niet?
Dan zou ik voor een een fx processor gaan die ook je verskerker kan schakelen en dan hoef je maar 1x te schakelen.

Maar zoals nu moet je wel 2x schakelen en dan je POD in de fx-loop gaan hangen van je Orange en je AMP- en CABmodeler uitschakelen.

ampmodeling vind ik ook wel leuk, maar die gebruik ik meer voor als de kids op bed liggen enzo. dan prik ik 'm rechtstreeks in de computer en kan ik toch lekker pielen zonder iedereen wakker te maken :)
En voor het simpele homerecording om ruwe demo's te maken voor de rest van de band is het ook wel makkelijk zodat ik niet op volle sterkte met mics in de weer hoef.


Je kunt via MIDI uit van de POD de kanalen van je amp schakelen met bijvoorbeeld een Nobels MS-4. Je kunt dan per preset op de POD een kanaal van je amp 'meesturen'.

http://www.nobels.com/cgi-bin/products/show.pl?e_ms-4

Ding kost rond de 100 euro meen ik.

Ik moet wel zeggen dat de POD in de signaalweg behoorlijk wat karakter en dynamiek van de gitaar/amp wegslurpt.
Als je alleen effecten gebruikt en geen amp-sims had je beter een Line6 M13 of M9 bij de amp kunnen kopen.
Maar die kunnen weer geen MIDI-signaal naar de amp-sturen (niet op de hierboven beschreven manier althans)Zo'n ding lijkt me wel handig!
Als ik alle amp sims etc uitschakel, slurpt ie dan nog steeds veel weg?
Eigenlijk gebruik ik alleen chorus en delay en dat soort gein over het clean channel en wil ik octave mods en misschien een phaser hier en daar over de distortion van de Orange leggen.

Ik heb 'm nog maar 1 keer kunnen testen in de oefenruimte en toen had ik de X3 er gewoon voor gehangen. Maar dat was met met amp/cabinet en room sims. Als je meteen zo begint klinkt het nog wel geinig, maar nadat ik de Orange zonder extra's in een paar nummers had gebruikt en toen de X3 weer inschakelde leek het geluid ineens wel erg karakterloos.
Hopelijk als ik een beetje ga begrijpen hoe de fx loop werkt en dan die modeling uitschakel dat het dan beter klinkt. Want zover ik begrijp is dat als je het in je fx loop zet, dat dan de versterker de boel kleurt, toch?

ateng
11 januari 2010, 22:44
Hopelijk als ik een beetje ga begrijpen hoe de fx loop werkt en dan die modeling uitschakel dat het dan beter klinkt. Want zover ik begrijp is dat als je het in je fx loop zet, dat dan de versterker de boel kleurt, toch?

Hangt van je fx-loop af... serieel of parallel.

Ronald.ZaZ
6 juni 2010, 22:26
Iemand een idee of ik met een Engl Z11 uit de problemen ben?
Ben al heel wat aan het lezen maar ik kom er niet helemaal uit namelijk. Zou graag willen weten hoe dit dan in zijn werk gaat.

Ronald.ZaZ
11 juni 2010, 01:04
Heb vandaag een Nobels MS-4 van Tonefactory binnengekregen en werkt perfect!
Ik ben uit de brand. Deze kan dicht.