PDA

View Full Version : Raad gevraagd



metronome arthritis
11 januari 2010, 11:21
Hallo

Ik ben van plan om mij in één van de volgende weken een head + cab aan te schaffen. Nu heb ik de voorbije weken al serieus wat op het internet gezocht naar vergelijkingen tussen en reviews van verschillende heads en cabs, maar omdat ik toch wat raad zoek voor mijn specifiek 'geval' en niet veel mensen ken die veel van basversterkers afweten ben ik hier terecht gekomen.

Nu, ik heb een Ashdown combo staan voor de pop/rock band waar ik in speel, maar sinds enkele maanden speel ik ook wat punk/hardcore/metal, maar dat kan die combo natuurlijk niet aan. Aangezien een SVT Classic + een Ampeg frigo wat te hoog gegrepen is qua prijs zal dat pas de volgende stap worden, en ben ik nu dus op zoek naar een goeie tussenstap. Het geld dat ik kan uitgeven ligt rond de 1000-1200 euro.

Voor het genre dat we spelen ben ik echt opzoek naar een rauw en vettig basgeluid en kom ik dus snel uit bij ampeg, al zijn andere voorstellen ook welkom. Hebben jullie wat raad voor mij?

alvast bedankt

Mr.Fingers
11 januari 2010, 13:27
Ashdown ABM500 + ABM 410 kast (eventueel een 115 een 210 of een extra 410 er mee onder, als het budget het toelaat). Goeie stevige amps, lamp in de voorversterker, warme klank (vrij veel "mid"), goeie EQ,...

http://www.thomann.de/be/ashdown_abm_500_evoiii_bundle_2.htm

Bassist van Editors speelt erover, Pino Palladino deed het ook (zit nu wel terug bij vintage Ampegs),...

refused199
17 mei 2010, 17:40
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe basamp. Heb momenteel een ashdown 100watt combo staan maar nu ik met m'n bandje ook veel meer ga oefenen en optredens ga doen is dit natuurlijk veel te weinig.
Ik heb rond de 600 euro te besteden of eventueel wat meer maar hoop rond die prijs iets te vinden.

Ik ben dus op zoek naar, het liefst een head en cab, met genoeg vermogen om rond te komen in een bandje. We spelen vooral rock en pop en ik ben op zoek naar een warm en clean maar ook een funky clean geluid.

Heb al wat reviews bekeken van de ashdown MAG300 of toch een MAG600 en dan met bijbehorende MAG412 cab, maar ik ben benieuwd wat jullie aanraden en hiervan vinden?

schwalbe
17 mei 2010, 18:09
Hartke LH500 met 1 of meer Peavey TVX 410 cabs ( let op de impedantie; ze zijn er in 4 en 8 ohm ) is momenteel de beste aanbieding.
De buizenpreamp die daarin zit is hetzelfde ontwerp als Fender en Alembic ook gebruiken. 500 watt moet ook genoeg zijn. Deze versterker blijft echter wel clean, dus voor ruigere sounds ben je aangewezen op een pedaal, maar dat is m.i. eerder een voor- dan een nadeel.

schwalbe
17 mei 2010, 18:37
Metronome: leuke buizenbak voor niet te veel:
http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=27283

refused199
17 mei 2010, 20:09
Bedankt voor de tip! staat genoteerd;)
Deze ga ik binnenkort maar eens bij in de winkel vergelijken met die ashdown. qua prijs verschillen die door jou genoemde cab niet met de mag410, zijn die wel veel beter dan?

schwalbe
17 mei 2010, 20:18
Ik vind die peavey tvx cabs beter dan de ashdown mag cabs ja. Meer laag, beter belastbaar.

MarkF
19 mei 2010, 12:04
@refused199; Het is natuurlijk een kwestie van smaak. Gewoon een middagje testen bij je dealer. Probeer dan zeker meerdere speakercombinaties. De één houdt van 10", de ander van 15" enz.

Ik heb zelf een Eden set (zie sig), maar dat ligt met een totale nieuwprijs van +/- €2700,- uiteraard boven je budget :soinnocent:. Eden heeft overigens een budgetlijn Nemesis met beter betaalbare prijzen, vraag eens na bij de dealer. Het is goed spul voor een leven lang plezier.

Succes met zoeken.
Mark

refused199
20 mei 2010, 16:59
Bedankt voor je reactie,
Ja ik ga zeker meerdere dingen uitproberen en dan zien we wel waar we mee thuis komen:soinnocent:

Rock Bottom
21 mei 2010, 00:29
Metronome: leuke buizenbak voor niet te veel:
http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=27283

Zeker een goede versterker en de verkoper is een toffe eerlijke gast.