PDA

View Full Version : De laatste toevoeging aan de verzameling...



Butcher
11 januari 2010, 09:16
Een Tom Anderson Atom CT. Tot dusverre de beste gitaar die ik heb...
http://i271.photobucket.com/albums/jj135/2001jeep/IMG_0025.jpg

Michael AE
11 januari 2010, 09:22
Te gek!

Stiekum heb ik toch een zwak voor Andersons. De bouwkwaliteit hoeven we het in elk geval niet over te hebben...

Gefeliciteerd!

Hoe klinkt hij/zij?

Butcher
11 januari 2010, 09:39
Waanzinnig... rijk in de mids, smooth in de highs, en een strakke low end en een sustain waar je U tegen zegt. Erg makkelijk om high gain feedback te beheersen in de humbucker mode. Single coil komt 'ie erg in de buurt van een Telecaster, althans op het brug element, maar niet helemaal. Van de coil tab op de neck pups ben ik wat minder te spreken, maar desalniettemin voldoende om overtuigend single coil te spelen.

JTB
11 januari 2010, 09:43
gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst, helaas vind ik hem echt spuuglelijk, maar goed smaken verschillen!

almarvk
11 januari 2010, 09:55
Andersons vind ik gave gitaren, feli met je aankoop.

Helaas vind ik persoonlijk de gitaar qua afmetingen/verhoudingen een gedrocht.

Ibanez666
11 januari 2010, 10:06
Ik zie dat de beste niet perse ook de mooiste hoeft te zijn ;)

Gefeliciteerd :)

marc_o
11 januari 2010, 10:09
Kan me helaas niet bekoren, net zo iets als die electrische Taylors...
Maar evengoed veel plezier met de kwaliteit die je ermee in huis hebt gehaald.

Butcher
11 januari 2010, 10:11
Tja... De gitaar doet precies wat ik nodig had en wat m'n andere gitaren niet deden. Uiterlijk was minder belangrijk.

marc_o
11 januari 2010, 10:14
Daarom is het ook verre van belangrijk wat een ander ervan vindt.
Hoe bevalt die 3rd Power? Want die vind ik een stuk interessanter...

Rinze
11 januari 2010, 10:17
Het uiterlijk doet me denken aan zo'n ouwe electrische Ovation, de Viper geloof ik? Kwaliteit zit verder wel goed lijkt mij, gefeliciteerd!

Plaatje van de Viper:

http://www.ovationelectricguitars.co.uk/_wp_generated/wpabd8a015.png

Butcher
11 januari 2010, 10:46
De 3rd Power is te gek. Mijn exemplaar is serie nummer 2, en er zitten wat kleine "bugs" in, maar als ik iets vind kan ik meteen terecht om het te laten repareren. 126Watts, met 130dB dynamic range, gebaseerd op een 68Plexi Marshall Super Lead. Een "shit-ton" of gain, maar vanwege de 130dB range krijg een een fantastische cleane sound als je het volume van je gitaar terug draait, en zelf op lage volumes krijg je een hele muzikale en rijke natuurlijke compressie. Verder, en dit klinkt raar, de versterker is ontworpen zodat je gitaar signaal sneller door de versterker heen gaat. Het is subtiel, maar je kunt het horen. Verder heeft 'ie een smooth/modern switch. In de smooth positie klinkt de versterker als een 68Plexi, en in modern krijgt de 1k een 3dB boost.

De drie speaker kasten hebben ieder 3 Vintage 30's, dus je hebt de ballen van een 4x12 zonder de dode punten. De kasten zijn ieder 8ohms en klinken precies hetzelfde, waar je ook staat. De middelste kast word direct gevoed uit de versterker, en de buitenste twee worden aangevoerd door een line out uit de versterker door een rackmount Eventide in een stereo power amp (ik gebruik een Marshall EL34 100/100), dus je signaal is, als je voor de versterker staat, wet/dry/wet.

Voor de kleinere optredens of sessies gebruik ik een 2x12 Marshall Bluesbreaker waar ik de versterker uitgehaald heb, met 2 Vintage 30's op 16ohms, met de dikste speaker kabel die ik maar vinden kon om meer bas uit de cab te krijgen.

sjaak1990
12 januari 2010, 12:13
Ik vind het uiterlijk juist wel wat hebben. De Tom Anderson waar ik op speelde was echt enorm goed, een drop top. Ben erg benieuwd hoe deze in het echt klinkt! Sowieso een geweldig afgewerkte topkwaliteit gitaar.