PDA

View Full Version : Miskocht



kuk
11 januari 2010, 08:52
Ik heb een Epihone ES 175 gekocht(vorige week) maar valt tegen wegens zijn afmetingen(online gekocht bij musicstore).Niet echt mijn ding,jammer.
Ik zal een Squier CV stratje bestellen(heb al een CV tele en men er echt tevreden mee).
Zoals zovelen twijfel ik nog tss een 50's of 60s' modellen.
Ik speel voornamelijk jazz&blues.
Iemand tips?
Kurt

lindstrom
11 januari 2010, 08:54
als je iets online koopt loop je dit risico, andersom heb ik het gehad..
Een epiphone J200 artist limited edition via een webshop in duitsland en hij bevalt echt perfect!

Jay75
11 januari 2010, 09:15
Vind je 'm te groot of te klein?

Mad mind
11 januari 2010, 09:42
Vind je 'm te groot of te klein?

Ik gok 'te groot'.

Jay75
11 januari 2010, 09:45
Gelukkig kan je m terugsturen toch?

kuk
11 januari 2010, 09:49
Helaas te groot.

Ik ben nogal een type die nadien beklaagd da ik iets weg doe....
De pi ES 175 is gelimiteerd je kan er nu al zo moeilijk aan geraken...(custom shop,limited edition)
Houden?:dontgeti:

Kim Wilson
11 januari 2010, 10:35
Dan wordt het toch eens tijd dat je van je luie stoel komt en eens echt gitaren gaat testen. My god, je weet toch hoe groot een (semi) hollow is? Zo niet, ga je eerst testen en dan pas kopen. Of ben ik nu heel ouderwets? Je koopt toch niet iets van 500 euro of meer als je niet eens weet wát je koopt?

kuk
11 januari 2010, 10:39
Sorry,er was nergens in Vlaanderen een winkel die een epi 175 had.
@kim wilson;dit is een volledige holow body!Misschien houd ik hem maar...(beperkte oplage).

Jay75
11 januari 2010, 12:11
Als je er niet echt blij mee bent zou ik 'm zeker niet houden.
Gelimiteerd, tjsa, ik denk niet dat er echt mensen zitten te wachten op een EPI-175 over 20 jaar, hehe. Dus als je het daarom zou doen, niet doen dus.

Gewoon terugsturen en wat anders uitzoeken.

Liquid_Metal
11 januari 2010, 12:14
Als je er niet echt blij mee bent zou ik 'm zeker niet houden.
Gelimiteerd, tjsa, ik denk niet dat er echt mensen zitten te wachten op een EPI-175 over 20 jaar, hehe. Dus als je het daarom zou doen, niet doen dus.

Gewoon terugsturen en wat anders uitzoeken.

Als je er niet blij mee bent maakt het niet uit of het gelimiteerd is of niet, je bent er niet tevreden mee. Je zult er 2ehands niet meer voor vangen dan de nieuwprijs dus ik zou 'm terugsturen.

bat
11 januari 2010, 12:36
Dit is die van 300 euro toch (nu uitverkocht bij musicstore).

Tsja, als ie nog terug kan is 300 euro best wel een groot bedrag om vast te hebben zitten in een gitaar voor de heb, waar je niet op gaat spelen. Qua collectorsitem ga je er niet veel aan verliezen, daar is deze echt niet bijzonder genoeg voor...

Ibanez666
11 januari 2010, 12:55
Ik heb een Epihone ES 175 gekocht(vorige week) maar valt tegen wegens zijn afmetingen(online gekocht bij musicstore).Niet echt mijn ding,jammer.
Ik zal een Squier CV stratje bestellen(heb al een CV tele en men er echt tevreden mee).
Zoals zovelen twijfel ik nog tss een 50's of 60s' modellen.
Ik speel voornamelijk jazz&blues.
Iemand tips?
Kurt

Misschien kun je hem te ruil aanbieden?

SnoopWinckel
11 januari 2010, 12:58
Sorry,er was nergens in Vlaanderen een winkel die een epi 175 had.
@kim wilson;dit is een volledige holow body!Misschien houd ik hem maar...(beperkte oplage).
Sommige winkels bieden de optie aan om gitaren op proef te bestellen. Dan mag je het ding proberen in de winkel, bevalt de gitaar niet dan gaat hij ook gelijk weer terug naar de leverancier.

Onlangs werd mij zo nog een Godin 5th Avenue aangeboden (waar ik niet ben op ingegaan wegens gebrek aan speelervaring en fondsen ;) ).

guitarkid
11 januari 2010, 13:19
Het vreemde is dat hij twee keer op de site staat: "in bestelling" voor 397 euro en "uitverkocht" voor 299 euro...:???:
Hoe dan ook, als hij niet bevalt kun je 'm probleemloos retourneren en staat hij straks als "retour" te koop voor een iets lager bedrag voor de liefhebber. ;)
Wat betreft de Squier CV: mooie serie voor weinig. 't Grootste verschil is de toets (maple bij de 50's of rosewood bij de 60's) en de pu's. Alnico III in de 50's, Alnico V in de 60's. De laatsten hebben wat geprononceerder midden, maar ik weet niet wat verder het grote verschil tussen beiden is. De radius van de hals is gelijk.

Veel wijsheid,

C.

Kim Wilson
11 januari 2010, 13:20
Sowieso heb je bij via internet bestelde artikelen een periode dat je hem weer zonder reden terug kan sturen. Volgens mij mag je hem een week op zicht hebben. Dus als ie niet bevalt, gewoon terugsturen.

bat
11 januari 2010, 13:27
Sowieso heb je bij via internet bestelde artikelen een periode dat je hem weer zonder reden terug kan sturen. Volgens mij mag je hem een week op zicht hebben. Dus als ie niet bevalt, gewoon terugsturen.
Bij musicstore kan dat 30 dagen lang.

Jasper.
11 januari 2010, 14:15
Ga je die squier van te voren wel testen? Anders krijgen we straks misschien wel weer een miskocht discussie

terrasbeest
11 januari 2010, 15:34
ik heb een epihone es 175 gekocht(vorige week) maar valt tegen wegens zijn afmetingen(online gekocht bij musicstore).niet echt mijn ding,jammer.
Ik zal een squier cv stratje bestellen(heb al een cv tele en men er echt tevreden mee).
Zoals zovelen twijfel ik nog tss een 50's of 60s' modellen.
Ik speel voornamelijk jazz&blues.
Iemand tips?
Kurt

pm.

1234567890