PDA

View Full Version : vox vt50



collette
10 januari 2010, 21:47
heb hem van gister. ken hem nog niet goed.
maar vraagje miss dom maar op mijn roland cube 15 x kan ik de gain volledig toe draaien en komt er toch nog geluid uit dat ding.
op de vox is dit niet zo is dit normaal.

caliban
10 januari 2010, 21:54
Dat kan goed zijn, is afhankelijk van hoe de preamp geprogrammeerd(?) is.

SEAL
12 januari 2010, 09:19
probeer achterop de versterker de power attenueator omhoog te draaien, dan heb je wel de 50 watt, ipv het anders ingestelde vermogen.

darkrazer
12 januari 2010, 12:02
Mijn ervaring met valvetronix amps is dat ze het beste klinken met gain rond 12 uur, soms iets meer of minder, maar op extremen klink hij vaak niet goed. In de manual staan tips over hoe de preamp werkt en check valvetronix.net voor presets.

TimS
12 januari 2010, 12:33
probeer achterop de versterker de power attenueator omhoog te draaien, dan heb je wel de 50 watt, ipv het anders ingestelde vermogen.

Volgens mij bedoelt hij dat er geen geluid uit komt als hij de gain helemaal dichtdraait, niet over te weinig geluid. Geen geluid als je de gain dicht draait is vrij normaal, de enige versterker die ik zelf heb geprobeerd die dat had is de Micro Cube, misschien is het iets van Roland.

rudolf
12 januari 2010, 13:55
Bevalt ie verder goed? Zit er zelf aan te denken om er tijdelijk ook eentje aan te schaffen. Ben mijn oefenversterkertje beu, maar ik heb nog geen idee wat voor buizenversterker ik zou moeten kopen.
Deze amp lijkt me daarom perfect om daar achter te gaan komen, omdat hij volgens de meeste reviews die ik heb gelezen, redelijk tot goed de bekende buizenamps kan modelleren.

driesp
12 januari 2010, 14:36
Goeie versterker.
Heb zelf de VT30. Echt ermee optreden zou ik niet doen, heeft ie niet genoeg ballen voor. De VT50 zal alweer iets heel anders zijn waarschijnlijk.

Clean vind ik ze heel prachtig, net vox ( hé toevallig )! Maar vanaf je de gain opendraait vind ik geen enkele modelling meer mooi klinken. Het mooist klinkt ze compleet clean, of met een randje. De effecten zijn ook leuk, maar je gebruikt ze toch niet veel imo. Er zit daar ook een noise reduction bij, kan wel handig zijn. Reken wel op geen echte buizenversterker hé, maar de modelling doet toch goed zijn best.

SEAL
12 januari 2010, 19:38
ik heb zelf een 100 watt AD 100 VT thuis staan, vinden de buren leuk,
ik ben blij dat ie zon knopje op de achterkant heeft,
kan ik ook de gain een beetje opschroeven.

het is inderdaad normaal, ik ken geen enkele gitaar die een gain heeft die niet bij nul begint...

lodi
12 januari 2010, 20:41
[QUOTE=driesp;2256779]Goeie versterker.
Heb zelf de VT30. Echt ermee optreden zou ik niet doen, heeft ie niet genoeg ballen voor. De VT50 zal alweer iets heel anders zijn waarschijnlijk.

Gooi er dan gewoon een microfoon voor, versterker beetje schuin omhoog, geweldige monitor, toch??