PDA

View Full Version : Tone Toys zelfbouw setjes.



Lutz
10 januari 2010, 21:28
Hallo allemaal,

Ik ben de markt aan het verkennen; op zoek naar een goedkope telecaster of een variant erop. Toen stuitte ik op deze link http://www.tone-toys.com/de/Gitarren-Bausaetze.html .

In het verleden heb ik vaak spulletjes van tone toys besteld en heb nooit te klagen gehad; maar bij deze heb ik toch een dubbel gevoel. Voor 150 euro kan je in DE al snel een tele-knock-off bestellen maar ik wil ook wel eens iets zelf bouwen.

Daarom mijn vraag: heeft iemand ervaring met deze setjes of zou ik er beter ver van weg blijven?

Thanks!

jan jansen
10 januari 2010, 21:59
Hallo allemaal,

Ik ben de markt aan het verkennen; op zoek naar een goedkope telecaster of een variant erop. Toen stuitte ik op deze link http://www.tone-toys.com/de/Gitarren-Bausaetze.html .

In het verleden heb ik vaak spulletjes van tone toys besteld en heb nooit te klagen gehad; maar bij deze heb ik toch een dubbel gevoel. Voor 150 euro kan je in DE al snel een tele-knock-off bestellen maar ik wil ook wel eens iets zelf bouwen.

Daarom mijn vraag: heeft iemand ervaring met deze setjes of zou ik er beter ver van weg blijven?

Thanks!

Die prijs is veel te hoog.koop zo`n zelfde voor een ero of 50 goedkoper op ebay en spendeer de overige 50 ero voor een goed setje tuners,een goed topkammetje en wat goeie snaren,ben je mijn inziens beter it..,

jj

Jeroen^^
10 januari 2010, 22:11
Dat zijn Saga kitjes

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Saga/TC-10/10/1

Dit is wat ik er zo over kan vinden :) misschien dat iemand hier er zelf een gebouwd heeft.

!!!!dennis!!!!
10 januari 2010, 23:30
hey hey. kijk eens op www.mainmusic.nl en dan bij gitaren/gitaaronderdelen/gitaarkits..

is iets van E100,- ofzo..

misschien is dat iets.. greetz dennis

oknarb180
11 januari 2010, 00:07
In het verleden heb ik vaak spulletjes van tone toys besteld en heb nooit te klagen gehad; maar bij deze heb ik toch een dubbel gevoel. Voor 150 euro kan je in DE al snel een tele-knock-off bestellen maar ik wil ook wel eens iets zelf bouwen.

Hey,

Moet ie eruit zien als....?
Koop dan een DIY-kit!!! Leuk om met de bouw bezig te zijn, absoluut! Maar volgens mij echt leuk om kennis te maken met gitaarbouw. Begrijp me niet verkeerd, zelf nog nooit eentje gebouwd en klinkt misschien een beetje als een grote bek, maar voor een dubbeltje op de eerste rij zitten lukt meestal niet. Dus ga ervan uit dat de kwaliteit voldoende is, maar niet top. Dan kan imo niet voor het geld.

Of moet ie klinken als....?
Kijk, dan wordt het leuk!!!
Verdiep je in de benodigde houtsoorten voor body en neck (waarschijnlijk Ash voor de body en maple voor de neck) en tik voor weinig een telebody en een B-stock maple teleneck op de kop (bijv. bij the String of zie de diverse aanbieders van gitaarbouwproducten of verkoop-sites). Beetje hardware en Pu's erin en je hebt in de catagorie zelfbouw een tele voor weinig. Misschien een eurootje of 250-300, is het dubbele, maar kwalitatief heb je een 10x betere gitaar dan DIY-prutsknutselkwaliteit...

Het mooiste is natuurlijk een paar planken kopen en er zelf eentje helemaal naar je zin bouwen. Maar die keus is aan jou, natuurlijk!

vr.gr.

Branko

Broodjekaas
11 januari 2010, 17:39
Ik had de tele set voor 60 euro minder hier in Delfgauw.:dontgeti:

Het setje was niet verkeerd, maar ik heb het ding wel gemodificeerd, en andere hardware erop gezet. Nu is het mijn meestgebruikte gitaar.