PDA

View Full Version : Bugera 6262 head



laccio
10 januari 2010, 21:02
Hoi,

In mijn zoektocht naar een 2dehandse Peavey 5150combo kwam ik een bugera 6262 tegen die naar het schijnt een betere clean heeft en een bijna even legendarische distortion heeft terwijl je in musicstore even veel betaalt voor de halfstack nieuw met 3 jaar garantie als een 2dehandse 5150 combo.

Maar ik lees ook van sommige mensen dat hij enorm onbetrouwbaar is en vaker kapot gaat maar van anderen lees ik dan weer dat ze hem al enorm lang hebben en nog geen enkele keer een probleem mee hebben gehad.

De bedoeling voor deze versterker is om voor mijn metalcore band een betrouwbare high-end-amp zal zijn die hopelijk veel optredens zal meegaan


Wat denken jullie hiervan?

caliban
10 januari 2010, 21:53
Als je veel shows wil spelen, en hem heel vaak moet transporteren, lijkt het misschien een beetje een slecht idee, ik vrees dat hij dan nog sneller stuk gaat gaan...

Bernardduur
11 januari 2010, 10:27
Het blijft Behringer he...........

signsofzodiac
11 januari 2010, 10:47
De 6262 klinkt te gek maar als je er regelmatig mee gaat slepen zou ik hem gegarandeerd in een goede flightcase stoppen om de klappen op de vangen. Problemen met slecht vastzittende buisvoetjes en printplaat e.d. Dat waren in elk geval de berichten toen ze uitkwamen, maar ik weet niet of Bugera in de tussentijd wat aan die designfouten gedaan heeft.

caliban
11 januari 2010, 11:12
Het blijft Behringer he...........

Behringer voeren enkel in (zeggen ze)

DVBAS
11 januari 2010, 17:25
Het blijft Behringer he...........

Jezus, hoe vaak ik dit al gelezen heb...

Ze verdelen ze enkel!!!

Bernardduur
11 januari 2010, 19:44
whahaha, heerlijk. Mijn bronnen zeggen anders.......

Volgens hun is het een bedrijf onder de Behringer vleugel. Het heet geen Behringer maar is t wel degelijk.

Terminus
11 januari 2010, 20:02
Bugera stond geloof ik geregistreerd als bedrijf op de Maldiven. Dat doe je niet als je niets te verbergen hebt.

Ga er maar van uit dat het gewoon Behringer is, zijn genoeg aanwijzingen voor.

macwilliams
11 januari 2010, 20:21
Als ze uit elkaar vallen zijn ze nog makkelijker te verdelen.

Schuey
11 januari 2010, 20:26
Zakjes er rond, en voor dubbel de kostprijs verkopen onder het mom reserve onderdelen :P

Gat in de markt?

caliban
11 januari 2010, 20:34
Zakjes er rond, en voor dubbel de kostprijs verkopen onder het mom reserve onderdelen :P

Gat in de markt?
Zou bijna lukken :), maar toch net niet goedkoop genoeg.

Justinschut
11 januari 2010, 20:36
Ik geloof dat ze officieel na de eerste reeks uit elkaar vallende amps verbeteringen aan hebben gebracht, waardoor ze beter zouden moeten zijn... maar heb sindsdien nogsteeds redelijk wat klachten gehoord.. Ik zou het niet doen, liever een gebruikte 5150

laccio
11 januari 2010, 20:44
Ik heb ook al van diverse bronnen gelezen dat Behringer de Bugera's slechts verdeeld maar niet produceert maar ik heb geen idee hoe betrouwbaar die bronnen zijn.

Zo ene flightcase kan ook al flink wat kosten, zeker?
Mja ik had dan een verschil gelezen van de eerste reeks met de kinderziektes en dat de 2de reeks wel degelijk materiaal zou zijn. Maar al mijn informatie komt van diverse fora dus ik weet niet wat wel en wat niet betrouwbaar is.

Die onbetrouwbaarheid zou echt zo een zonde zijn van zo een geluid aan zo een prijs:(:(:(

laccio
11 januari 2010, 20:46
Ik geloof dat ze officieel na de eerste reeks uit elkaar vallende amps verbeteringen aan hebben gebracht, waardoor ze beter zouden moeten zijn... maar heb sindsdien nogsteeds redelijk wat klachten gehoord.. Ik zou het niet doen, liever een gebruikte 5150

Ja maar de bugera zou nog andere voordelen hebben... Zoals dat ik dan een halfstack heb, 3 jaar garantie, afzonderelijke EQ per kanaal, betere clean en die dingen. Daarom dat ik nog twijfel.

MarkS
11 januari 2010, 20:51
Dankzij Bugera en vergelijkbare merken hebben de gerenommeerde merken het anders flink benauwd gekregen en zijn ook zij met betaalbare alternatieven gekomen: Peavey met de VK en Windsor, Marshall met de MA series etc.
Al snap ik echt niet waarom Bugera een JCM900 clone gebouwd heeft, was het nu een JCM800 geweest...

macwilliams
11 januari 2010, 21:00
Misschien is het wel "de amp" voor thuis.

Rutger Molenberghs
11 januari 2010, 21:01
Peavey heeft ook een goedkopere 6505, nl. deze (http://www.thomann.de/be/peavey_6505_112_combo.htm) . Is dan weer wel een combo i.p.v. een halfstack, maar je hebt wel je garantie.

laccio
11 januari 2010, 21:06
Peavey heeft ook een goedkopere 6505, nl. deze (http://www.thomann.de/be/peavey_6505_112_combo.htm) . Is dan weer wel een combo i.p.v. een halfstack, maar je hebt wel je garantie.

muchas gracias! dit ga ik zeker eens verder bekijken

heeft deze het zelfde goeie geluid als de head of de 2x12 combo? want deze is echt wel erg goedkoop...

MarkS
11 januari 2010, 21:06
Misschien is het wel "de amp" voor thuis.

Ja, maar voor hetzelfde geld koop je 2e hands "the real deal", die tevens meer waardevast is, toch?

MarkS
11 januari 2010, 21:07
muchas gracias! dit ga ik zeker eens verder bekijken

heeft deze het zelfde goeie geluid als de head? want deze is echt wel erg goedkoop...

Bizar, kost gewoon de helft van de head.:eek:

laccio
11 januari 2010, 21:15
Ja, maar voor hetzelfde geld koop je 2e hands "the real deal", die tevens meer waardevast is, toch?

2dehands houdt zowiezo meer risicos in dan vers van musicstore en de andere voordelen die ik al eerder beschreven heb.

En ja, die peavey 6505+ 1x12 is niet half zo duur als de 2x12 combo

macwilliams
11 januari 2010, 21:19
Ja, maar voor hetzelfde geld koop je 2e hands "the real deal", die tevens meer waardevast is, toch?

Absoluut, liever het echte werk van het echte merk.
Al denk ik niet dat baggera mijn ENGL al gekopieerd heeft.

laccio
11 januari 2010, 21:22
Absoluut, liever het echte werk van het echte merk.
Al denk ik niet dat baggera mijn ENGL al gekopieerd heeft.

bugera heeft nog geen engl kopies, nee
en ja, dat is makkelijk te zeggen als je veel geld hebt. Maar als het bijeenschrapen is om aan het geld te komen, lijkt zo iets opeens wel wat aantrekkelijker

Rutger Molenberghs
11 januari 2010, 21:22
Bizar, kost gewoon de helft van de head.:eek:

Deze combo zou in het verre oosten geproduceerd worden. Dat zou wel eens het prijsverschil kunnen verklaren.

laccio
11 januari 2010, 21:29
Deze combo zou in het verre oosten geproduceerd worden. Dat zou wel eens het prijsverschil kunnen verklaren.

zal zich dat weerspiegelen op tour-waardigheid en geluid???
en de clean? is de combo over het algemeen gelijkwaardig aan de 212?

MarkS
11 januari 2010, 21:29
Deze combo zou in het verre oosten geproduceerd worden. Dat zou wel eens het prijsverschil kunnen verklaren.

Best mogelijk. Zie de Vietnamese MA serie van Marshall.

MarkS
11 januari 2010, 21:30
zal zich dat weerspiegelen op tour-waardigheid en geluid???

Niet noodzakelijk nee.

macwilliams
11 januari 2010, 21:36
bugera heeft nog geen engl kopies, nee
en ja, dat is makkelijk te zeggen als je veel geld hebt. Maar als het bijeenschrapen is om aan het geld te komen, lijkt zo iets opeens wel wat aantrekkelijker

Zolang ze niet roadworthy zijn zou ik als nog voor een echte jcm-900 gaan en dan langzaam aan de set uitbreiden. Ik heb laatst een halfstack gehaald voor echt weinig. (jcm900 & 1960A)

laccio
11 januari 2010, 21:54
Zolang ze niet roadworthy zijn zou ik als nog voor een echte jcm-900 gaan en dan langzaam aan de set uitbreiden. Ik heb laatst een halfstack gehaald voor echt weinig. (jcm900 & 1960A)


Ja, ik ga eens wat advies vragen bij Jacky Claes over de Bugera.
en die peavey 6505+ 1x12 combo is echt aantrekkelijk...
Ik vraag me af of daar een addertje onder het gras zit zoals bij de Bugera.

caliban
12 januari 2010, 00:44
Dankzij Bugera en vergelijkbare merken hebben de gerenommeerde merken het anders flink benauwd gekregen en zijn ook zij met betaalbare alternatieven gekomen: Peavey met de VK en Windsor, Marshall met de MA series etc.
Al snap ik echt niet waarom Bugera een JCM900 clone gebouwd heeft, was het nu een JCM800 geweest...

Dat klopt, alhoewel ik niet weet of die ontwikkeling niet al langer bezig was

mmrizio
12 januari 2010, 09:49
Ik vraag me af of daar een addertje onder het gras zit zoals bij de Bugera.
Bij Bugera zit geen addertje onder het gras. Het is alleen een kopie van een andere versterker - met wat aanpassingen. En ze worden door goedkope chinese handjes in elkaar gezet,

De Peavey wordt ook in het verre oosten gemaakt, alleen door/in licentie van het bedrijf wat 'm ontworpen heeft. Als Peavey genoeg kennis heeft meegeleverd en goede QA doet, dan zouden de problemen met de eerste Bugera's niet mogen voorkomen. Maar de kans is groot dat daar ook kinderziektes in zitten.

Over een paar jaar kijken we er vast hetzelfde tegenaan, als nu tegen de gitaren uit het verre oosten...

Maurice

macwilliams
12 januari 2010, 09:54
Voor op gesteld dat ze heel blijven natuurlijk. En dat lijkt nu het geval niet.

mohawk
12 januari 2010, 14:27
Hoe zit het dan qua betrouwbaarheid als je de versterker nooit vervoerd?

Ik speel nu over een Cube 30, en heb in een ver ver verleden ook een halfstack gehad ( helaas met m'n domme kop verkocht )
En voor het geld wat je hiervoor betaald, met 3 jaar garantie kun je je er toch geen buil aan kopen lijkt mij?

Wat vinden jullie, is deze te gebruiken alleen voor thuis?

WillemdaGuide
12 januari 2010, 15:50
Maar harstikke leuk drie jaar garantie, dat neemt je irritatie niet weg als je continu heen en terug kunt naar de winkel, omdat ie weer stuk is.

Dan liever een degelijke en zichzelf bewezen amp/merk

Tuurlijk loop je wat risico, maar als je even goed onderzoek doet kom je er vaak snel achter hoe betrouwbaar die dingen zijn. Hoe lang gaan die 5150's inmiddels al weer mee?

Ik zou het wel weten.....

RedBuell
13 januari 2010, 13:08
IK zit er ook aan te denken mijn 5150II met Genz Benz cab weg te doen en te gaan voor die 6505+ 112, ik hou dan wat geld over maar het belangrijkste ik hou wat ruimte over omdat ik die 112 mooi kan weg werken, ik speel toch niet meer in een band maar wil wel de mogelijkheid openhouden om te kunnen jammen of een gelegenheids optredentje te doen met mijn eigen versterker.

Nadeel is wel dat het absoluut niet de mojo heeft van mijn 5150II met Genz Benz cab en dat hij wat lastiger is om mee te slepen (maar dat gebeurt weer niet zo vaak) eventueel kan er dan wel weer een 1x12 of 2x12 cab onder indien nodig..... Ik wacht ff de berichten af over die 6505+ 112 want ik vind de 5150II een heerlijke versterker en deze in een kleiner jasje geschikter voor wat ik ermee doe.

Geoffrey
13 januari 2010, 13:54
Tip: ga gewoon voor the real deal!!

DVBAS
13 januari 2010, 16:39
Tip: ga gewoon voor the real deal!!

Niet iedereen kan the real deal betalen. En ja, ik weet dat je dan maar een baantje moet zoeken ;)

Het probleem is dat mensen vandaag de dag te ongeduldig zijn om te sparen voor iets en daarom vaak het goedkopere alternatief kiezen (anders speelde iedereen nu met een vintage marshall, een soldano of iets dergelijks ;)).

Maar ja, zo is dat nu eenmaal...

caliban
13 januari 2010, 17:03
Niet iedereen kan the real deal betalen. En ja, ik weet dat je dan maar een baantje moet zoeken ;)

Het probleem is dat mensen vandaag de dag te ongeduldig zijn om te sparen voor iets en daarom vaak het goedkopere alternatief kiezen (anders speelde iedereen nu met een vintage marshall, een soldano of iets dergelijks ;)).

Maar ja, zo is dat nu eenmaal...

Er zijn ook mensen die hun heel leven tevreden blijven met hun goedkopere gear.

laccio
13 januari 2010, 18:09
Niet iedereen kan the real deal betalen. En ja, ik weet dat je dan maar een baantje moet zoeken ;)

Het probleem is dat mensen vandaag de dag te ongeduldig zijn om te sparen voor iets en daarom vaak het goedkopere alternatief kiezen (anders speelde iedereen nu met een vintage marshall, een soldano of iets dergelijks ;)).

Maar ja, zo is dat nu eenmaal...


ja een baantje zoeken... vorig jaar was ik in elk interimkantoor ingeschreven voor vakantiewerk.. noppes:o daarvoor zijn ook tips welkom :d:d

mja als je in een band speelt die eindelijk begint te groeien maar je eigenlijk niet tevreden bent van je geluid, is er wel enige druk.. in mijn ogen toch.

en bah, waarom kunnen die chinezen zo een versterker met zo een geluid niet tegoei in elkaar zetten? maar als het kleinte mankementjes zijn, kan je met een beetje verstand van electronica (mijn schoonbroer deed hier avondschool voor) de problemen herstellen? en raak je dan de garantie kwijt?