PDA

View Full Version : Ombouw van Peavey classic vt naar Dumble



erwin_ve
10 januari 2010, 20:01
Recent ben ik begonnen met het ombouwen van een oude Peavey Classic VT naar een Dumble style amp met passieve toonregeling voor het overdrive kanaal(HRM). Ook komt er een ingebouwde dumblelator in(duur woord voor een gebufferde buizen fx-loop).

Dit is de peavey:http://www.e-noize.nl/docs/amp_orig.jpg
Dit zijn de eyelet boards, de ouderwetse variant van het printplaatje:
http://www.e-noize.nl/docs/amp4.jpg
Gestripte versterker:
http://www.e-noize.nl/docs/amp3.jpg

http://www.e-noize.nl/docs/amp2.jpg

http://www.e-noize.nl/docs/amp1.jpg

Wordt vervolgd...

johantipker
12 januari 2010, 20:40
hee,

ziet eruit als een supergaaf project!:ok:

erwin_ve
13 januari 2010, 09:08
Hee Johan! Thnx!

Ondertussen heb ik ook een frontplaatje gemaakt; deze is wat anders dan wat er bij de peavey op stond.

http://www.e-noize.nl/docs/frontpl.jpg

Rinze
13 januari 2010, 09:37
Mooi werk. De Peavey heeft van oorsprong een transistor voorversterker als ik me goed herinner, je hebt dus een geheel nieuwe voortrap gebouwd?

erwin_ve
13 januari 2010, 10:12
Mooi werk. De Peavey heeft van oorsprong een transistor voorversterker als ik me goed herinner, je hebt dus een geheel nieuwe voortrap gebouwd?
Inderdaad, de peavey was een hybride amp; transistor voortrap met buizen eindtrap.
Met een trekpons heb ik 4 gaten gemaakt voor het pre-amp gedeelte. Het enige wat origineel is aan de versterker; Uitgangstrafo, powertrafo en chassis.

AvU
14 januari 2010, 16:27
Ziet er nice uit! Wat doet die derde schakelaar? Die Rock/Jazz switch als ik het goed heb.

erwin_ve
14 januari 2010, 17:22
Ziet er nice uit! Wat doet die derde schakelaar? Die Rock/Jazz switch als ik het goed heb.
Thnx! Die schakelaar veranderd iets aan de tonestack; Jazz;het geluid wordt meer hifi en zachter. Voor live niet erg bruikbaar, voor opnames erg handig. Rock (dumble skyline) tonestack is het bruikbaarste.

erwin_ve
1 februari 2010, 11:13
Thnx! Die schakelaar veranderd iets aan de tonestack; Jazz;het geluid wordt meer hifi en zachter. Voor live niet erg bruikbaar, voor opnames erg handig. Rock (dumble skyline) tonestack is het bruikbaarste.

De binnenkant is bijna klaar; alleen de 6,3v gloeidraden moet nog gedaan worden:
http://www.e-noize.nl/docs/amp5.jpg

Pepe
1 februari 2010, 11:48
Ik ga dit volgen. Ik vraag me af waarom je niet gewoon een los chassis en goeie trafo's koopt, aan de andere kant is het wel meer een fun projekt zo.

erwin_ve
1 februari 2010, 12:22
Ik ga dit volgen. Ik vraag me af waarom je niet gewoon een los chassis en goeie trafo's koopt, aan de andere kant is het wel meer een fun projekt zo.

Hoi Pepe,

Ik heb al een dumble kopie.
Dit wordt de 2de en is gewoon erg leuk en goedkoop en moest wat andere dingen verzinnen t.o.v. het origineel. Het chassis en trafo's heb ik bijna gratis. De kosten zitten hem in de rest vd onderdelen. ongeveer 200-300 euro.

Dude
1 februari 2010, 14:41
ik word altijd zo jaloers als ik dit soort dingen voorbij zie komen !

te gek hoor, succes

caliban
1 februari 2010, 15:01
Knap project, en tot hier toe heel erg mooi uitgevoerd. Ziet er netjes uit!

erwin_ve
1 februari 2010, 15:19
Dude;mijn andere d-kloon zit in je oude rockbag case!
Thnx voor de comments!
Vandaag heb ik het interne gedeelte af gemaakt. To do; Footswitch voor de relais maken(schakelen de kanalen), Celestion g12-65 in combo plaatsen.

Maar eerst: morgen doormeten en daarna veiligheidsbril en helm op voor een soundcheck:seriousf:;
Nog een pic:
http://www.e-noize.nl/docs/amp6.jpg

caliban
1 februari 2010, 15:23
Heb je een schema ofzo :), kunnen we even meekijken.

erwin_ve
1 februari 2010, 15:30
Euhh ja die heb ik, maar die ga ik hier niet posten. PM maar als je interesse hebt.

JeroenSchaaf
1 februari 2010, 15:46
Te gek project!

caliban
1 februari 2010, 16:06
Euhh ja die heb ik, maar die ga ik hier niet posten. PM maar als je interesse hebt.

Ik begrijp als je hem graag voor jezelf houdt :) No problemo!

erwin_ve
3 februari 2010, 18:06
Vandaag heb ik de amp getest:blast:.
Toen ik hem aandeed begon het met een luide piep. Na het loskoppelen van de Neg. feedback, was de piep weg. Even wat draadjes omdraaien bij de fasedraaier en het is opgelost.

De overdrive klinkt lekker, de overdrive met schakelbare boost ook, zonder brom!

Helaas als ik hem op clean zet begint er iets te brommen(100Hz). Aangezien het cleane pre-amp gedeelte, het overdrive kanaal van signaal voorziet, denk ik dat er bij de relais wat mis gaat. Wat precies weet ik nog niet.

Ook zijn de voltages van de voeding aan de hoge kant. 40v hoger dan berekend. Ik moet de dropping string van de voeding daarom wat aanpassen.

In ieder geval kan de helm en de veiligheids bril weer in de kast na een redelijk succesvolle start.
Nu begint het tweaken...

JeroenSchaaf
3 februari 2010, 18:22
Cool man! :D

erwin_ve
5 februari 2010, 13:28
Update:

De voltages zijn aangepast, het overdrive kanaal klinkt super.

De brom op het cleane kanaal gaat weg als ik de bright cap(68pF ceramisch) over de cleane master volume pot weghaal.
Ik heb geen idee hoe/waarom, iemand?

Chris Winsemius
5 februari 2010, 13:32
microfonische cap?
layout/plaatsing pot/cap tov. brom-opweekend gedeeltes?

erwin_ve
5 februari 2010, 13:47
microfonische cap?
layout/plaatsing pot/cap tov. brom-opweekend gedeeltes?


Hoi Cris!
Thnx voor de comments; ik heb 3 caps geprobeerd, allen hetzelfde resultaat.
Zojuist geprobeerd: Het buigen van de cap t.o.v. pot maakt een klein beetje uit, het zou heel goed kunnen dat daar het probleem zit. Helaas kan ik hem niet buiten storingsgebied buigen.

Ik ga eens proberen de master cap ergens anders te plaatsen.
Misschien over de relais, beide punten van de master volume komen daar nl. weer uit.
Bedankt!

guitarnijboer
6 februari 2010, 12:22
Vreemd zo'n brom van een bright cap. Heb je geen brom zonder de cap en als je de MV een stuk hoger zet? Waarschijnlijk zit je probleem ergens anders denk ik.

Trouwens, die bright cap op de cleane mastervolume is alleen prettig als je ook daadwerkelijk clean speelt. Als je bijvoorbeeld een overdrive / tubescreamer / distortion pedaal op het cleane kanaal wilt gebruiken dan zorgt die bright cap op op de MV op lage volumes voor een onaangename snerp / fizzz in het hoog.

cluseau
6 februari 2010, 14:59
De brom op het cleane kanaal gaat weg als ik de bright cap(68pF ceramisch) over de cleane master volume pot weghaal.
Ik heb geen idee hoe/waarom, iemand?

Persoonlijk denk ik aan de mogelijkheid van osilleren met gemonteerde brightcap. Maar als je meedenkers wil zal je toch op de een of andere manier kenbaar moeten maken wat je gemaakt hebt.

Frans.

erwin_ve
6 februari 2010, 21:54
Persoonlijk denk ik aan de mogelijkheid van osilleren met gemonteerde brightcap. Maar als je meedenkers wil zal je toch op de een of andere manier kenbaar moeten maken wat je gemaakt hebt.

Frans.

Hoi Frans,

Je hebt gelijk; ik ga niet het hele schema plaatsen maar alleen het cleane gedeelte(V1) met de relais en ingang naar Overdrive gedeelte(V2). Het gaat dus om het master volume na v1/CL2(rechts).

Bij deze: http://members.upc.nl/e.verdurmen/goodies/Schem.jpg

cluseau
7 februari 2010, 11:05
Hoi Frans,

Je hebt gelijk; ik ga niet het hele schema plaatsen maar alleen het cleane gedeelte(V1) met de relais en ingang naar Overdrive gedeelte(V2). Het gaat dus om het master volume na v1/CL2(rechts).

Bij deze:

Das beter en ik zie ook gelijk iets vreemds. Er zit een gridstopper voor het stuurrooster van CL2/V1 maar die overbrug je met een cap van 500pF. Met deze actie kill je de functie van de gridstopper en kun je die er net zo goed uit laten. Misschiens heb ik het mis maar bekijk dat eens.

Frans.

erwin_ve
7 februari 2010, 12:08
Hoi Frans,

De gridstopper 220k/500pF zit ook in mijn andere d-kloon zonder probleem. Het is een hoog doorlaatfilter, zonder de 500pF cap wordt het geluid te donker.

cluseau
7 februari 2010, 14:35
De gridstopper 220k/500pF zit ook in mijn andere d-kloon zonder probleem. Het is een hoog doorlaatfilter, zonder de 500pF cap wordt het geluid te donker.

De ene kloon is de andere niet he, een stukje bedrading wat net ff anders loopt kan de hele zaak verneuken.

I know, maar dempen van de HF versterking is juist de bedoeling van een gridstopper. Nu is deze buiten bedrijf gesteld door hem voor HF kort te sluiten. Probeer het gewoon eens zonder. Als je een scoop hebt kun je kijken waar het probleem ontstaat.

Frans.

Pepe
7 februari 2010, 15:16
Trouwens, die bright cap op de cleane mastervolume is alleen prettig als je ook daadwerkelijk clean speelt. Als je bijvoorbeeld een overdrive / tubescreamer / distortion pedaal op het cleane kanaal wilt gebruiken dan zorgt die bright cap op op de MV op lage volumes voor een onaangename snerp / fizzz in het hoog.

Ja, de reden waarom Fenders goed clean doen en oversturing minder en omgekeerd geldt dat voor Marshalls.
Je zou misschien willen dat naarmate je de preamp hoger zet de middentonen relatief toenemen, iets dat ik bij mijn silverface Bassman hoor maar geen idee of dat zo gedesigned is of gewoon slijtage.

Als je dan een booster gebruikt verandert gelijk het klankbeeld van de amp, het lijkt me redelijk ideaal voor een single channel master amp.

erwin_ve
7 februari 2010, 15:28
De ene kloon is de andere niet he, een stukje bedrading wat net ff anders loopt kan de hele zaak verneuken.

I know, maar dempen van de HF versterking is juist de bedoeling van een gridstopper. Nu is deze buiten bedrijf gesteld door hem voor HF kort te sluiten. Probeer het gewoon eens zonder. Als je een scoop hebt kun je kijken waar het probleem ontstaat.

Frans.

Hoi Frans, Ik ben er absoluut zeker van dat de 500pF niet het probleem is. De 220k beperkt de HF maar ook het gain niveau. Het blijft dus clean met getunede cap waarde voor het hoog.

Er zijn diverse exact dezelfde klonen gebouwd met dezelfde waardes op die plaats. Bovendien zou ik dan hetzelfde probleem moeten hebben op mijn overdrive kanaal die gevoed wordt door de eerste 2 buishelften.

De bedrading/ aarde/ voeding (100Hz hum!);
Zoals jij en Guitarnijboer al aangeven zit daar icm. cleane pre-amp waarschijnlijk het probleem.

Denk jij dat die 68pF over de cleane master als een laag doorlaatfilter(100Hz) kan werken?

Een scoop is erg handig voor dit soort situaties en staat hoog op mijn verlanglijstje, ik heb wat biedingen op MP lopen.

Ondertussen bouw ik nog door; de footswitch is inmiddels af en werkend.
Vanavond de speakers in de combocab monteren.
Dan ga ik weer verder troubleshooten.

erwin_ve
7 februari 2010, 15:34
Ja, de reden waarom Fenders goed clean doen en oversturing minder en omgekeerd geldt dat voor Marshalls.
Je zou misschien willen dat naarmate je de preamp hoger zet de middentonen relatief toenemen, iets dat ik bij mijn silverface Bassman hoor maar geen idee of dat zo gedesigned is of gewoon slijtage.

Als je dan een booster gebruikt verandert gelijk het klankbeeld van de amp, het lijkt me redelijk ideaal voor een single channel master amp.

De situatie die jij schetst bij je bassman heeft te maken de lokale negatieve feedback bij je pre amp. Hoe harder je een signaal instuurt des te minder hoog in je geluid; voelt als middentoon toename.

Deze dumble kopie is een volledig ander design. Het overdrive kanaal signaal wordt afgetapt van het cleane kanaal voordat deze naar de cleane master gaat.
Overdrive en clean hebben aparte masters.

guitaraddict
7 februari 2010, 16:35
Zou die brom iets te maken kunnen hebben met de voeding van het relais ?

Hoe wordt het relais gevoed ? Met een goed afgevlakte gelijkspanning ?

erwin_ve
7 februari 2010, 16:39
Zou die brom iets te maken kunnen hebben met de voeding van het relais ?

Hoe wordt het relais gevoed ? Met een goed afgevlakte gelijkspanning ?

Met een aparte aftakking van de trafo;->bruggelijkrichter->(20v)-> 1000uF elco-> 7812 voltage regulator-> 100nF onstoorcap/1000uF elco-> 12v relais.

Het loskoppelen van de voeding voor de relais gaf geen verandering.

guitaraddict
7 februari 2010, 17:38
Helaas, had geinduceerde brom kunnen zijn.

erwin_ve
7 februari 2010, 17:42
Helaas, had geinduceerde brom kunnen zijn.
Ik waardeer het meedenken, thnx voor de input!

cluseau
7 februari 2010, 23:10
Denk jij dat die 68pF over de cleane master als een laag doorlaatfilter(100Hz) kan werken?


Ehhh.....nee, absoluut niet.

guitarnijboer
8 februari 2010, 09:39
Ja, de reden waarom Fenders goed clean doen en oversturing minder en omgekeerd geldt dat voor Marshalls.
Je zou misschien willen dat naarmate je de preamp hoger zet de middentonen relatief toenemen, iets dat ik bij mijn silverface Bassman hoor maar geen idee of dat zo gedesigned is of gewoon slijtage.

Als je dan een booster gebruikt verandert gelijk het klankbeeld van de amp, het lijkt me redelijk ideaal voor een single channel master amp.

Klopt niet helemaal pepe. Met de standaard brightcap over de volumepot heb je hier geen last van. (Overigens heeft Marshall deze brightcap ook.) Een erg kleine cap (68p) over de master volume geeft echt een heel ander geluid. Maar goed, dat hoort erwin vanzelf.
Dat er meer mid in je geluid komt als je de volume hoger zet klopt en is bij iedere versterker het zelfde. Dit is geen slijtage of zo.

guitarnijboer
8 februari 2010, 10:40
ontopic: Misschien helpt het om de bedrading nog eens goed na te lopen (aardlussen). Als dit niet helpt: Het enige wat ik dan nog kan bedenken waarbij een 68pf cap een 100Hz brom zou kunnen accentueren is als het vervuiling (spikes) op de voedingspanning betreft. Wat je dan eens zou kunnen proberen is 10nF/1KV caps over de diodes van de gelijkrichter zeten. (zie ook: vrijwel ieder Fender schema)

erwin_ve
8 februari 2010, 10:57
ontopic: Misschien helpt het om de bedrading nog eens goed na te lopen (aardlussen). Als dit niet helpt: Het enige wat ik dan nog kan bedenken waarbij een 68pf cap een 100Hz brom zou kunnen accentueren is als het vervuiling (spikes) op de voedingspanning betreft. Wat je dan eens zou kunnen proberen is 10nF/1KV caps over de diodes van de gelijkrichter zeten. (zie ook: vrijwel ieder Fender schema)

Hey Thnx! Ga ik proberen deze week;het signaalbord liften;alle bedrading checken. En 10nF over de diodes.
Ik laat nog weten hoe het uitpakt.

De versterker klinkt trouwens te gek (ook zonder bright cap). Zonder die bright cap, neem ik hem zo mee naar een gig. De feel is wat stijver en de sound wat moderner dan mijn andere d-kloon.

guitaraddict
8 februari 2010, 16:24
Welk schema heb je gebruikt ?

erwin_ve
8 februari 2010, 21:04
Welk schema heb je gebruikt ?

101HRM met ingebouwde dumblelator en wat tweaks aan het presence circuit.

erwin_ve
10 februari 2010, 18:20
Ondertussen heb ik het signaal board gelift. Wat draden, die storing kunnen veroorzaken, verlegd. 10 nf over de ingang van de bruggelijkrichter geplaatst.
Thuis: lichte brom. In mijn lesruimte op oorlogsvolume een nog lichtere brom... Het is gig worthy maar ik ben nog niet helemaal tevreden, ik wacht tot ik een scoop gekocht heb met het verder troubleshooten, het is echt zoeken naar een naald in een hooiberg:angry:.

Ondertussen: tonestack afgesteld voor het overdrive gedeelte. De dropping string iets aangepast om de voltages op de eerste 2 buizen 10v lager te krijgen. Daardoor klinkt en voelt het beter, minder stijf, meer boventonen.
Bias; grappig dat een paar mA zoveel uit maakt voor het overdrive geluid.
Op B1;528v met een ruststroom van 32 mA per 6L6GC buis klinkt het fuzzy, met 34mA klinkt het mooi rond en romig. Morgen testen, overmorgen neem ik hem mee naar een gig(besloten).
Zal kijken of ik een opname kan maken en hier plaatsen.

guitaraddict
10 februari 2010, 19:21
101HRM met ingebouwde dumblelator en wat tweaks aan het presence circuit.

de 100HRM ken ik maar 101 ? Wat is het verschil ? En waar zit die Dumblator tussen ?

Is die brom intussen minder geworden ?

erwin_ve
10 februari 2010, 20:40
de 100HRM ken ik maar 101 ? Wat is het verschil ? En waar zit die Dumblator tussen ?

Is die brom intussen minder geworden ?

Ik ken 100 HRM niet, ik kan de verschillen daarom niet aanwijzen.
De dumblelator zit tussen de plek waar je normaal je passieve fx send en return hebt. Dus na de master volumes en voor de fase draaier.

Brom is iets minder met bright cap, zonder bright cap kan ik prima in een bandsituatie spelen.

erwin_ve
7 maart 2010, 17:12
Momenteel ben ik bezig om de laatste hand te leggen aan het maken van een frontje.
Alles is geprint op stickervel. Daarover heen wil ik een (doorzichtige)acrylglas plaat doen.
Ik heb al 2 stukken acrylglas verspeeld bij het boren van gaten in het acrylglas. Bij het boren hapt de boor en breekt het acrylglas.
Heeft iemand nuttige informatie hoe je moet boren in acrylglas?

Theodorus
7 maart 2010, 17:20
Momenteel ben ik bezig om de laatste hand te leggen aan het maken van een frontje.
Alles is geprint op stickervel. Daarover heen wil ik een (doorzichtige)acrylglas plaat doen.
Ik heb al 2 stukken acrylglas verspeeld bij het boren van gaten in het acrylglas. Bij het boren hapt de boor en breekt het acrylglas.
Heeft iemand nuttige informatie hoe je moet boren in acrylglas?

Mischien met zo'n stappenboor , die happen minder snel

Pepe
7 maart 2010, 17:22
Eerst voorboren met een klein boortje. En een boor met variabele snelheid.

nico verduin
7 maart 2010, 17:25
Mischien met zo'n stappenboor , die happen minder snelEn veel voorzichtiger drukken met de boor.

cluseau
7 maart 2010, 19:15
Ik heb al 2 stukken acrylglas verspeeld bij het boren van gaten in het acrylglas. Bij het boren hapt de boor en breekt het acrylglas.

Misschien een nuttige tip....
Als ik moet boren in onbekend materiaal ga ik eerst op een proefstukje verschillende methode's proberen. Jij zou dat natuurlijk kunnen doen op een al verspeeld stukje materiaal. Oefening baart kunst.

Frans.

erwin_ve
7 maart 2010, 19:30
Hee mannen, bedankt voor de tips!
Dus:
Niet/weinig kracht op de boor uitoefenen.
Eerst voor boren met kleine boor.
Evt step drill gebruiken
Laag toerental
Uiteraard test/oefen ik op een verpest stuk.
Kun je bij acrylglas ook smeermiddelen gebruiken?
(Bv. Bij aluminium gebruik ik altijd spiritus)

johantipker
7 maart 2010, 20:10
Hee mannen, bedankt voor de tips!
Dus:
Niet/weinig kracht op de boor uitoefenen.
Eerst voor boren met kleine boor.
Evt step drill gebruiken
Laag toerental
Uiteraard test/oefen ik op een verpest stuk.
Kun je bij acrylglas ook smeermiddelen gebruiken?
(Bv. Bij aluminium gebruik ik altijd spiritus)

spiritus is toch licht ontvlambaar?
bij boren in metaal gebruik ik gewoon smeerolie..

Als ik wel eens moet boren in iets poreus, een tegel ofzo, helpt het wel eens op er een dun plaatje hout op te leggen en daar dwars doorheen te boren.
Ik weet niet hoe dat werkt bij acrylglas.
Is je boortje wel nieuw en goed scherp?

erwin_ve
7 maart 2010, 20:21
Hoi Johan,

Ik heb nieuwe boren. Test even de opties die genoemd. Hopelijk lukt het daarmee.
Groet,

Erwin

erwin_ve
31 maart 2010, 14:19
Ik ben nog niet toegekomen aan het boren van het acrylglas.

Maarrrr;
Het hum probleem is opgelost; Zoals Cris al suggurreerde; de cer. cap op de cleane master pikt de brom op.
Als de cer. cap met 2 krokodillen klem + draadjes buiten het chassis hangt is het helemaal brom vrij.
Ik heb dus 2 draadjes van de cleane master naar de cer. cap gesoldeerd. De cer. cap heb ik met wat siliconen vastgezet t.h.v. presence regelaar. (wel in het chassis natuurlijk ;)
Viola; helemaal brom vrij.
Ik heb een 68pF gebruikt omdat de ingebouwde fx loop wat hoog afsnoept. Pedalen pikt hij prima op clean.
Bijgevoegd een pic met frontje; hieroverheen komt het acrylglas.

http://www.e-noize.nl/docs/amp7.jpg

johantipker
2 april 2010, 20:58
maar hoe klinkt ie nou?
soundclips?

erwin_ve
3 april 2010, 10:36
Hi Johan! De versterker klinkt te gek, de tone stack voor de overdrive is ultra gevoelig voor het type gitaar, probeer een overall setting te krijgen voor mijn verschillende gitaren.
Ik heb het erg druk gehad de afgelopen maand. Asap komen er wat clips.

Off topic; gister een direct vergelijk gehad met een Van Weelden en mijn andere dumble kloon; mjammie:crazyhappy:

erwin_ve
24 mei 2010, 23:34
Zoals beloofd wat (korte) fragmentjes van de versterker:

Clip1 (http://www.e-noize.nl/goodies/HRM_test.mp3) Overdrive kanaal en boost aan (beiden op versterker)

Clip2 (http://www.e-noize.nl/goodies/hrm_clean.mp3) Clean kanaal zonder boost.

bass blom
24 mei 2010, 23:43
gaaf zeg! :cheerup:

Pepe
25 mei 2010, 02:12
Nou, dat klinkt overtuigend. Sterker, dat dikke, op het wollige af, wat je nogal eens hoort in die sound, is hier in proporties, een wat fellere variant en dat staat hem goed.
Die Hartley toch, hij moest eens weten.
"s kijken of ik een classic of VTX ergens op de kop kan tikken...

erwin_ve
25 mei 2010, 08:51
Hoi Bas; Thnx voor het luisteren!


Hoi Pepe: Thnx voor het luisteren. Het enige wat gebruikt is van de Peavey is het chassis en de trafo's. De trafo's zijn erg goed. Dezelfde powertrafo werd ook gebruikt bij de zwaardere jongens van deze serie. Uitgangs trafo klinkt helemaal top; mooi crisp hoog, romig. Is al +30jaar gebruikt. Peavey gebruikte in de jaren 70 goede componenten.
Hartley maakt tegenwoordig in zijn custom shop ook zulke versterkers: http://www.youtube.com/watch?v=1NYIlvf4k-g

Pepe
25 mei 2010, 19:27
Verrek, die CS amps worden daadwerkelijk gemaakt.
Groot aangekondigd maar daarna niks, ook de website bleef leeg. Maar ze hebben het blijkbaar over een andere boeg gegooid, alleen op bestelling.
Da's jammer, het zag er veelbelovend uit ook al was er geen prijskaartje te bekennen. Maar die prijs kwaliteit verhouding, dat zit bij Hartley altijd wel goed.