PDA

View Full Version : Jackson Bloodline 2010 'Fresh Blood'



Quicksilver
10 januari 2010, 18:01
Dat lees je goed, vers bloed! Voor wie het nog niet wisten: Jackson (net als vele merken) introduceert ook weer enkele nieuwe modellen voor het jaar 2010.

- De betaalbare JS-serie krijgt 7 extra modellen.
- De Jackson PDX Demmelition King V™ word geïntroduceerd, als onderdeel van de bestaande Jackson X-serie. (RX10D etc.)
- We krijgen een nieuwe 6-snaar Archtop soloist.
- We krijgen een nieuwe 7-snaar Archtop soloist.

Nieuwe Dinky™ modellen:
JS22R Dinky. 2 high-output humbuckers, reverse headstock en een fulcrum brug.
http://www.jacksonguitars.com/images/products/products/2910020376_md.png
UPDATE: Kleuren Zwart, Sneeuw Wit en Inferno Rood. €270,- voor 'Inferno' rood en zwart, €280,- voor 'Sneeuw wit'

JS23 Dinky. Bijna identiek aan de JS22R, maar met normale headstock, een enkele humbucker en 2 bijpassende single coils. Fulcrum brug.
http://www.jacksonguitars.com/images/products/products/2910021376_md.png
UPDATE: Kleuren zwart, 'Sneeuw Wit' en Natural (houtkleurig). €280,- voor natural en Sneeuw Wit, €270,- voor zwart.

JS32RT Dinky. Jackson CVR2 humbuckers, reverse headstock, string-through body design en een verstelbare JT390 brug.
http://www.jacksonguitars.com/images/products/products/2910027385_md.png
UPDATE: Kleur zwart. (~€315,-)

JS32T Kelly™. De Kelly-vorm, 2x Jackson CVR2 humbuckers, string-through body design en een verstelbare JT390 brug.
http://www.jacksonguitars.com/images/products/products/2910023376_md.png
UPDATE: Kleuren Zwart (~€335,-) en Snow White (~€345,-).

JS32T King V™. De King V-vorm, 2x Jackson CVR2 humbuckers, string-through body design en een verstelbare JT390 brug.
http://www.jacksonguitars.com/images/products/products/2910024344_md.png
UPDATE: Kleur zwart (~€335,-)

JS32T Warrior™. De Warrior-vorm, 2x Jackson CVR2 humbuckers, string-through body design en een verstelbare JT390 brug.
http://www.jacksonguitars.com/images/products/products/2910025344_md.png
Nog geen update beschikbaar, nog geen prijzen te vinden maar gezien zijn broertjes ook ~€335,-

JS32T Rhoads™. De Rhoads-vorm, 2x Jackson CVR2 humbuckers, string-through body design en een verstelbare JT390 brug.
http://www.jacksonguitars.com/images/products/products/2910026328_md.png
UPDATE: Kleuren 'Inferno rood' en zwart allebei ~€335,-

Alle van deze modellen hebben ook de volgende eigenschappen:

- 24 fretten op een Palisander compound-radius fingerboard met sharkfin inlays (de vorige modellen hadden allemaal dot-inlays).
- Indische cedro body
- Esdoorn hals
- Komt met gigbag


De prijzen zijn slechts een indicatie. Dit is een winkel uit het UK, en aangezien de pond op het moment van schrijven zeer laag (gunstig) staat zal de prijs iets omhooglopen (denk aan zo'n €30-50,-)
Meer over de PDX Demmelition King V en de nieuwe SLAT Archtops in de volgende post.

Bronnen:
http://jacksonguitars.com/news/index.php?display_article=83
http://www.dv247.com/

Quicksilver
10 januari 2010, 18:01
Nu, over op de PDX Demmelition King V. Deze is onderdeel van de Jackson x-series, zoals de bestaande RX10D, KVX10 etcetera. Deze heeft net als de andere modellen 24 frets (de RX10D is hier een uitzondering overigens) op een bolt-on esdoorn hals, een palisander toets, sharkfin inlays maar in plaats van de 'Duncan Designed' humbuckers heeft deze gitaar 2x EMG-HZ humbuckers. De gitaar heeft een double-locking Jackson tremolo waarvan ik vermoed een Jackson JT580LP zoals op de andere x-serie modellen maar dit is nog niet zeker. De gitaar komt in 2 finishes, 'Philly' rood met zwarte bevels, en zwart met zilver-metallic bevels.
Momenteel alleen het plaatje van zwart met zilveren bevels beschikbaar:
http://jacksonguitars.com/news/news_images/83/PDX1.jpg

Dan nog de 2 nieuwe SLAT Archtop Soloists.
Eerst beginnen we met de 6-snaar SLAT 3-6 Soloist. Een esdoorn neck-through hals, met een alder body (met flamed top op de transparante finishes), 24 frets op een compound-radius palisander toets met een Floyd Rose tremolo. De elementen in dit model zijn een EMG 81 in de brugpositie en een bijpassende EMG 85 in de nekpositie.
http://jacksonguitars.com/news/news_images/83/SLAT3_1.jpg

De SLAT 3-7 Soloist is Jackson's allereerste 7-snaar productiemodel met een neck-through body constructie. De specificaties zijn identiek aan de 6-snarige variant, met uitzondering op de elementen. Een EMG 81-7 in de brug en een EMG 707 in de nek.
http://jacksonguitars.com/news/news_images/83/SLAT3-7.jpg

Over eventueel verschillende finishes, alsook de prijzen van deze modellen is (voorals)nog (helaas) niets bekend!

caliban
10 januari 2010, 18:06
Zitten die met een FR ook rond de 400 euri? (ruw geschat)

Quicksilver
10 januari 2010, 18:08
UPDATE:

De JS22R Dinky komt in de finishes: Zwart, Sneeuw Wit en Inferno Rood. €270,- voor 'Inferno' rood en zwart, €280,- voor 'Sneeuw wit'
De JS23 Dinky komt in de finishes: zwart, 'Sneeuw Wit' en Natural (houtkleurig). €280,- voor natural en Sneeuw Wit, €270,- voor zwart.
De JS32RT Dinky kan je al bestellen bij www.dv247.com (ook de bron voor de kleuren) waar ik hem kan vinden in alleen zwart. €315,-
De JS32T Dinky kan je al bestellen bij www.dv247.com waar ik hem alleen vind in Sneeuw Wit. €325,-
De JS32T Kelly kan je al bestellen bij www.dv247.com in de kleuren Zwart (€335,-) en Snow White (€345,-).
De JS32T Rhoads kan je er ook al bestellen, 'Inferno rood' en zwart allebei €335,-
De JS32T King V idem. , zwart €335,-
De JS32T Warrior kan ik er niet vinden!

Dit is een britse winkel (ze geven de prijs in ponden en in euro's) dus aangezien de pond momenteel zo laag staat moet je rekenen dat de prijzen wat hoger gaan liggen, waarschijnlijk ook bij de grote duitse dozenschuivers! En daar komt nog bij, ik weet niet hoe betrouwbaar die website is, maar het lijkt vrij aannemelijk.
Prijzen ed. voor de Archtop Soloists en de PDX Demmel King V heb ik vooralsnog nergens kunnen vinden.

@ Caliban
Die met een FR, welke bedoel je? De PDX Demmelition King? Ik verwacht om en bij de €500,- tot (maximaal) €600,-
De Soloists zullen zo rond de €1000,- gaan kosten lijkt me, ik kan alleen nergens vinden of ze USA made zijn, in dat geval €1000,- erbij op..

Jasper.
10 januari 2010, 18:24
JS32RT Dinky. Jackson CVR2 humbuckers, reverse headstock, string-through body design en een verstelbare JT390 brug.
http://www.jacksonguitars.com/images/products/products/2910027385_md.png

Deze is mooi om te zien, die 6-snaar soloist ook trouwens.

Quicksilver
10 januari 2010, 18:58
Ok nu alles ge-update. Zodra ik meer weet over de prijzen/finishes van de PDX Demmelition King en de Soloist Archtops horen jullie het! :rockon:

Bram+
10 januari 2010, 19:01
Die in de prijsklasse ca. 200-400 EUR, zijn dat Indonesiërs? Hebben wel een beetje die 'vibe' :D

Quicksilver
10 januari 2010, 19:12
Die in de prijsklasse ca. 200-400 EUR, zijn dat Indonesiërs? Hebben wel een beetje die 'vibe' :D

Ja, volgens mij inderdaad Indonesiërs. Die zijn overigens vrij goed voor hun prijs hoor! Je hebt betere gitaren in de prijsklasse (noem eens een geval waar je niet beter had kunnen krijgen, krijg je van mij een pluim :ok:). :rockon:

Bram+
10 januari 2010, 19:24
Ik heb ook geen verkeerde ervaringen met Indonesiërs hoor, zeker niet als er een degelijk merk achter zit.

Jasper.
10 januari 2010, 19:32
Deze is mooi om te zien, die 6-snaar soloist ook trouwens.

Zal deze aan mijn ibanez kunnen tippen? (de dinky) (na pickupwissel) Want vindt de hals van mijn jackson nu veel prettiger. En dan heb ik liever zo'n dinky denk ik.
Of zit er ook verschil in de halzen van jackson?

Orbis
10 januari 2010, 19:52
De gitaren zijn wat te metal voor mij, maar kudo's voor de ontzettend mooie post! Plaatjes, prijzen... goed werk!

Quicksilver
10 januari 2010, 20:23
Zal deze aan mijn ibanez kunnen tippen? (de dinky) (na pickupwissel) Want vindt de hals van mijn jackson nu veel prettiger. En dan heb ik liever zo'n dinky denk ik.
Of zit er ook verschil in de halzen van jackson?

Er zit wel verschil in de halzen van jackson, maar naar mijn weten is deze nek vrijwel identiek aan je RR3 (op de nut van een floyd rose systeem na). Je moet er wel rekening mee houden dat Indian Cedro een andere sound geeft dan Alder, Alder is wat scheller over het algemeen. Indian Cedro is een vrij goedkope houtsoort maar dit hoef niet slecht te zijn voor de klank, integendeel dat klinkt wel goed hoor (uit ervaring met een JS30RR).

Ik denk inderdaad dat ie aan je ibanez kan tippen, en helemaal na een pickupwissel. Laat me raden, je doet je Ibanez weg met de standaard pickups die je nog ergens hebt liggen en je doet de EMG's in de Dinky?
Of als je de Ibanez wegdoet inclusief EMG's, mag ik dan Seymour Duncan Blackouts suggereren in de RR3 en de Duncans uit de RR3 naar de Dinky? :soinnocent:


De gitaren zijn wat te metal voor mij, maar kudo's voor de ontzettend mooie post! Plaatjes, prijzen... goed werk!

Dankjewel, zat ook redelijk wat tijd in maar ach vond het leuk, weer eens een inhoudelijke post van mij.. en dat werd ook tijd :seriousf:

Bram+
10 januari 2010, 20:30
Zal deze aan mijn ibanez kunnen tippen? (de dinky) (na pickupwissel)
Als de vorm min of meer hetzelfde is en die Jacksonhals jou beter ligt dan voor jou waarschijnlijk wel, mits je het een en ander upgradet. Ik denk niet dat die Dinky direct een Ibanez RG300 naar huis speelt qua afwerking, maar vergelijkbaar zullen ze zeker zijn.

Het is trouwens een jacksonding volgens mij (alhoewel vast niet op alle modellen) maar het staat me wel tegen: geen inlay op de 24ste fret. Ik vind dat dan wel weer een beetje goedkoop staan.

Bram+
10 januari 2010, 20:34
Ik denk inderdaad dat ie aan je ibanez kan tippen, en helemaal na een pickupwissel.

Dat vind ik nogal een forse uitspraak. Puur gebaseerd op land van afkomst en de algemene QC van beide merken ben ik al benieuwd hoe jij tot die conclusie komt.

Quicksilver
10 januari 2010, 20:39
Dat vind ik nogal een forse uitspraak. Puur gebaseerd op land van afkomst en de algemene QC van beide merken ben ik al benieuwd hoe jij tot die conclusie komt.

Qua bespeelbaarheid. Over het algemeen zijn alle budgetgitaren van Jackson van zeer goede kwaliteit (prijs/kwaliteitssgewijs). De gitaren van Ibanez in die prijsklasse (is zijn huidige Ibanez ook niet in de 200-€300,- ofzo?) heb ik nog nooit een tussen gehad die ik fijn vond, alleen de duurdere modellen. Overigens is er een serie die ik wel fijn vind van Ibanez tussen de goedkoperen, dat zijn die ART-modellen.

Niets dan lof over de budgetmodellen van Jackson, ook die met floyd-rose type tremolo (want dat is óf een JT580LP van Jackson zelf, óf een O2000 óf een duitser).

Ik meen dat die ibanez is gemaakt van basswood? Of van agathis, ik weet het niet zeker? Dat klinkt redelijk gelijk aan indian cedro. :soinnocent:

speedmusic
10 januari 2010, 20:43
Elk jaar weer een teleurstelling als Jackson zijn nieuwe lijn presenteerd :( .

Wanneer starten ze nu eindelijk eens met het produceren van het DA model, hoeft natuurlijk niet gelijk in deze paint:
http://www.jcfonline.com/gallery/jack-others-pics/j53752.jpg

Quicksilver
10 januari 2010, 20:45
Elk jaar weer een teleurstelling als Jackson zijn nieuwe lijn presenteerd :( .

Wanneer starten ze nu eindelijk eens met het produceren van het DA model, hoeft natuurlijk niet gelijk in deze paint:
http://www.jcfonline.com/gallery/jack-others-pics/j53752.jpg

Oei, die vind ik dan weer niet zo heel erg mooi.. :makeup:
Hoezo teleurstelling? De NAMM show is over 3 dagen waar ze het hele zooitje ook gaan presenteren en dat er niet alleen modellen in het duurdere segment bijkomen vind ik een goede zaak! :cheerup:

Bram+
10 januari 2010, 20:46
Basswood dus, met maple fineertje in dit geval. Misschien dat je een beetje in de war bent met bepaalde GIO RG modellen, ook gezien je verwarring tussen basswood an agathis en ik vind het knap dat je wil veronderstellen dat een merk als Ibanez z'n prijs/kwaliteitsverhouding wellicht niet in orde heeft. Die RG300 kan uit Korea of Indonesie komen, afhankelijk van het bouwjaar, en is een prijsklasse hoger als die Jackson.

Quicksilver
10 januari 2010, 20:50
Basswood dus, met maple fineertje in dit geval. Misschien dat je een beetje in de war bent met bepaalde GIO RG modellen, ook gezien je verwarring tussen basswood an agathis en ik vind het knap dat je wil veronderstellen dat een merk als Ibanez z'n prijs/kwaliteitsverhouding wellicht niet in orde heeft. Die RG300 kan uit Korea of Indonesie komen, afhankelijk van het bouwjaar, en is een prijsklasse hoger als die Jackson.

Nee, ik zeg niet dat Ibanez z'n prijs/kwaliteitsverhouding z'n prijs/kwaliteitsverhouding niet op orde heeft. Citeer mij alsjeblieft? :seriousf:
Ook zeg ik niet dat de gitaar beter is dan die Ibanez van hem, maar ik durf inderdaad te zeggen dat ie d'r niet voor onder doet.
En over die inlay op de 24e fret: een USA Soloist van €2500,- heeft dat nog niet, en ik vind het mooier zo.. :P

Ik heb je toch niet op je Ibanez-ziel getrapt hè :seriousf:
Evengoeie vrienden? :dontgeti:

speedmusic
10 januari 2010, 20:52
Omdat dit het enige model van Jackson is wat ik al sinds de jaren "90 aan mijn collectie wil toe voegen. Daarom is het ieder jaar weer een teleurstelling voor mij, als ik kennis neem van de nieuwe Jackson collectie.

http://i3.ebayimg.com/03/i/001/3d/a0/889e_3.JPG

Quicksilver
10 januari 2010, 20:55
Omdat dit het enige model van Jackson is wat ik al sinds de jaren "90 aan mijn collectie wil toe voegen. Daarom is het ieder jaar weer een teleurstelling voor mij, als ik kennis neem van de nieuwe Jackson collectie.

Als je bereid bent een hele smak geld neer te leggen en 2 à 3 jaartjes te wachten heb je d'r eentje toch? :dontgeti::chicken:

Bram+
10 januari 2010, 21:01
Je zegt dat Jackson z'n prijs/kwaliteitsverhouding zeer goed is, waar ik mag aannemen dat jij vindt dat het bij Ibanez minder goed gesteld is.

Er wordt ook gewoon een beetje veel geluld af en toe, bijvoorbeeld over de toepassing van basswood. Ja het is goedkoop en wordt ook gebruikt voor goedkope gitaren, maar het is dus wel iets anders dan agathis of 'Indian cedro' (waar ze trouwens ook hele mooie sigarenkistjes van bouwen).
Er zijn wel een aantal gitaristen te vinden die echt niet lullig doen over hun 'tone' en toch met basswood gitaren op de planken staan, en dan heb ik het niet alleen over de Ibanezstal, maar ook een speler als Eddie Van Halen. Kan je smaak zijn of niet, maar als die per se een gitaar van 'mahonie' zouden willen, wordt daar heus geen probleem van gemaakt, en toch.. baswood. Een gerenomeerde bouwer als warmoth biedt ook gewoon basswood bodies aan.

Steven Otto
10 januari 2010, 21:17
Even over basswood....

Ik heb hier een Charvel staan met een basswood body en een DiMarzio Super Distortion in de brug en geloof me, dat klinkt gewoon super! Ik vind het beter klinken dan mijn Jackson met EMG's en een alder body. Het doet me veel aan de Savatage tone denken :)

Quicksilver
10 januari 2010, 21:37
Je zegt dat Jackson z'n prijs/kwaliteitsverhouding zeer goed is, waar ik mag aannemen dat jij vindt dat het bij Ibanez minder goed gesteld is.

Er wordt ook gewoon een beetje veel geluld af en toe, bijvoorbeeld over de toepassing van basswood. Ja het is goedkoop en wordt ook gebruikt voor goedkope gitaren, maar het is dus wel iets anders dan agathis of 'Indian cedro' (waar ze trouwens ook hele mooie sigarenkistjes van bouwen).
Er zijn wel een aantal gitaristen te vinden die echt niet lullig doen over hun 'tone' en toch met basswood gitaren op de planken staan, en dan heb ik het niet alleen over de Ibanezstal, maar ook een speler als Eddie Van Halen. Kan je smaak zijn of niet, maar als die per se een gitaar van 'mahonie' zouden willen, wordt daar heus geen probleem van gemaakt, en toch.. baswood. Een gerenomeerde bouwer als warmoth biedt ook gewoon basswood bodies aan.

Ik kan er ook niets aan doen; ik heb gewoon niet met Ibanez wat jij wel hebt.. Ik heb geen problemen met basswood, ik vind het beter klinken dan Indian Cedro bijvoorbeeld maar ik vind Indian Cedro zeker niet slecht.

speedmusic
10 januari 2010, 22:07
Als je bereid bent een hele smak geld neer te leggen en 2 à 3 jaartjes te wachten heb je d'r eentje toch? :dontgeti::chicken:

Sorry, maar ik ga geen (voor mij) abnormale bedragen betalen voor gitaren, mijn duurste gitaar ooit €1750,-- en zo'n bedrag zal ik niet zo snel meer uitgeven voor een gitaar, dus ik blijf hopen op een produktie model.

Bram+
10 januari 2010, 23:16
Ik kan er ook niets aan doen; ik heb gewoon niet met Ibanez wat jij wel hebt.. Ik heb geen problemen met basswood, ik vind het beter klinken dan Indian Cedro bijvoorbeeld maar ik vind Indian Cedro zeker niet slecht.
Dat is niet helemaal het punt, maar ik snap dat je het zegt.

Soulflyhigh
11 januari 2010, 00:46
De SLAT 3-7 Soloist is Jackson's allereerste 7-snaar productiemodel met een neck-through body constructie. De specificaties zijn identiek aan de 6-snarige variant, met uitzondering op de elementen. Een EMG 81-7 in de brug en een EMG 707 in de nek.
http://jacksonguitars.com/news/news_images/83/SLAT3-7.jpg

Over eventueel verschillende finishes, alsook de prijzen van deze modellen is (voorals)nog (helaas) niets bekend!
Goeiedag zeg wat een apparaat. Ben benieuwd of ze deze ook nog in andere finishes produceren. 7 snaar met floyd en neck-thru is vrij zeldzaam. Nice

pannekoek
11 januari 2010, 04:03
Nu, over op de PDX Demmelition King V. Deze is onderdeel van de Jackson x-series, zoals de bestaande RX10D, KVX10 etcetera. Deze heeft net als de andere modellen 24 frets (de RX10D is hier een uitzondering overigens) op een bolt-on esdoorn hals, een palisander toets, sharkfin inlays maar in plaats van de 'Duncan Designed' humbuckers heeft deze gitaar 2x EMG-HZ humbuckers. De gitaar heeft een double-locking Jackson tremolo waarvan ik vermoed een Jackson JT580LP zoals op de andere x-serie modellen maar dit is nog niet zeker. De gitaar komt in 2 finishes, 'Philly' rood met zwarte bevels, en zwart met zilver-metallic bevels.
Momenteel alleen het plaatje van zwart met zilveren bevels beschikbaar:
http://jacksonguitars.com/news/news_images/83/PDX1.jpg


wat een leuk modelletje!

ik vraag me af hoe duur deze gaat kosten. verschil met de echte demmelition v:

- geen actieve emg's
- geen orginele floyd rose
- geen ebben toets
- bolt on???!!!!!?!!?!?!!?!!!
- geen wit met zwarte finish verkrijgbaar?

Quicksilver
11 januari 2010, 09:34
wat een leuk modelletje!

ik vraag me af hoe duur deze gaat kosten. verschil met de echte demmelition v:

- geen actieve emg's
- geen orginele floyd rose
- geen ebben toets
- bolt on???!!!!!?!!?!?!!?!!!
- geen wit met zwarte finish verkrijgbaar?

Geen wit met zwart, inderdaad.
En ja het is een bolt-on, net als alle andere modellen uit de x-serie.
Ik schat zo'n 600-650€, hij zal wat duurder uitvallen dan de standaardmodellen in de x-serie vanwege zijn pickups, dus ik denk dat hij zeer vergelijkbaar word met een RR3 maar dan de EMG pickups ipv SD's. Voor de rest, op kleur en body na lijkt hij me identiek.
EDIT: En natuurlijk de extra 2 frets en zijn pickups..

Steven Otto
11 januari 2010, 14:34
Qua specs is hij precies een Jackson dxmg, op de body shape na natuurlijk.

550 euro gok ik :)

Jasper.
11 januari 2010, 14:52
Ik denk inderdaad dat ie aan je ibanez kan tippen, en helemaal na een pickupwissel. Laat me raden, je doet je Ibanez weg met de standaard pickups die je nog ergens hebt liggen en je doet de EMG's in de Dinky?
Of als je de Ibanez wegdoet inclusief EMG's, mag ik dan Seymour Duncan Blackouts suggereren in de RR3 en de Duncans uit de RR3 naar de Dinky? :soinnocent:

Muah, weet niet. Heb geen originele pickups liggen en vind meestal de SD's die nu in mijn RR zitten beter klinken. In sommige gevallen ook weer de EMG's, ligt eraan welke muziekstijl. Metal vind ik beter klinken met de SD's en een beetje crunchy/fuzzie/ed gek genoeg vaak beter met mijn ibanez (Denk aan ZZ-top e.d.)
Maar vind mijn jackson ook veel makkelijker spelen.

Manuvdv
11 januari 2010, 15:15
Verschrikkelijk zonde van die toets op de soloist :(

Gothra
11 januari 2010, 15:54
En wanneer komt er nou is een RR met 24 frets, 2 pu's en FR??? :(

Verder, vet die nieuwe soloists, en vooral de 7string soloist is erg vet!

Quicksilver
11 januari 2010, 16:01
En wanneer komt er nou is een RR met 24 frets, 2 pu's en FR??? :(

Verder, vet die nieuwe soloists, en vooral de 7string soloist is erg vet!

Naar ruwe schattingen van mijn kant: tegende tijd dat Pasen en Pinksteren op één dag vallen..

Quicksilver
11 januari 2010, 18:15
En nog een kleine update voor de Rhoads fans onder ons. De JS30RR heeft ook een broertje gekregen, dit is alleen nog niet luid aangekondigd (genoemd de JS30RR FR) en je raad het al, deze komt met een floyd rose type tremolo!

Ik vermoed ook hier een Jackson JT580LP, in principe is dit een RR3 maar dan met rode BEVELS en een rood gekleurd Jackson-logo. Precies, de RR24 maar dan met een bolt-on neck, Jackson CVR2 humbuckers en rosewood fingerboard. Deze word net als de JS-serie in india gebouwt, maar hij schijnt van hogere kwaliteit te zijn!

Ook deze gitaar heeft sharkfin inlays gekregen, in plaats van de dot-inlays op de JS30RR. Ik kan er alleen helaas geen plaatje van vinden.

Hij gaat voor $400 bij guitar center, zoek maar op js30rr krijg je de JS30RR FR. Ik kan op de guitar center website de 'normale' nieteens meer ontdekken, misschien gaat deze er wel uit?

Helaas kan ik ook niet op de Jackson website meer informatie vinden, maar ik kan jullie beloven: hij komt er wel degelijk aan. Ik overweeg nu al serieus om deze gitaar als backup gitaar aan te schaffen, hij ziet er beestachtig mooi uit. :chicken:

Hoe ik dat weet? Er zijn al diverse filmpjes op youtube opgedoken..

http://www.youtube.com/watch?v=F6M7pza_Cak (Alleen het rood lijkt wel donkerder dan op een RR24.. maar dat kan aan de video liggen.. Overigens zegt hij 'Mother of Pearl' inlays, maar jullie snappen zelf wel al dat dat niet klopt.. MOTO gewoon denk ik, lijkt in ieder geval wel zo)

En.. het rood dat donker lijkt is ontkracht, hier een video met enkele foto's: http://www.youtube.com/watch?v=F6M7pza_Cak

En nog een overview van de gitaar, helaas wat slechte kwaliteit maar daar moeten jullie het voorlopig mee doen tot ik er meer over vind..
http://www.youtube.com/watch?v=VUGzpo_JAzc

En.. we hebben geluid mensen:
http://www.youtube.com/watch?v=AXgrrD3vpfw

Edit: Er stond recent nog een 2ehands te koop in een guitar center in San Bernadino, zat een foto bij:
http://i91.photobucket.com/albums/k290/shadowkaton/105073743_lg.jpg
Fretbord lijkt overigens wel vrij licht gekleurd op die foto, maar je kunt zien dat de gitaar nou niet bepaald de behandeling kreeg zoals velen hier wel zouden doen. ;)

Steven Otto
11 januari 2010, 20:02
Zo, dat ziet er niet verkeerd uit! Ik vraag me af wat voor geluid er uit komt.

Quicksilver
11 januari 2010, 20:11
Zo, dat ziet er niet verkeerd uit! Ik vraag me af wat voor geluid er uit komt.




En.. we hebben geluid mensen:
http://www.youtube.com/watch?v=AXgrrD3vpfw

;)

Vast over het hoofd gezien, 't is je vergeven :hippie:

Steven Otto
11 januari 2010, 20:22
Nee, niet over het hoofd gezien. Je mening baseren op een Youtube filmpje is sowieso niet echt goed, maar als je ook niet weet wat voor versterker en zo is gebruikt kan ik niet echt zeggen of ik het een lekkere sound vind of niet ;)
Zal zeker wel ff duren voordat hij in NL verkrijgbaar is?

Quicksilver
11 januari 2010, 22:11
Nee, niet over het hoofd gezien. Je mening baseren op een Youtube filmpje is sowieso niet echt goed, maar als je ook niet weet wat voor versterker en zo is gebruikt kan ik niet echt zeggen of ik het een lekkere sound vind of niet ;)
Zal zeker wel ff duren voordat hij in NL verkrijgbaar is?

Ik verwacht eigenlijk volgende maand, over 2 dagen is NAMM (toch) show en ik denk vrij snel beschikbaarheid in Europa. Ik zal het even vragen bij m'n contact bij mudic-store keulen, en die kan het eventueel navragrn die heeft het nummer van de CEO Jackson Germany :D

Ik denk rond volgende maand aangezien die filnpjes teruggaan tot november 09..

Jasper.
11 januari 2010, 22:25
http://www.youtube.com/watch?v=F6M7pza_Cak

Deze gast heeft ook een heleboel covers met de rr erop staan

Gothra
11 januari 2010, 22:38
En hij heeft 24 frets.. toch toch toch???

Heeft iemand kunnen zien waar de jack input zit? Als die aan de onderkant zit is het al gelijk 100 punten minder!

Quicksilver
11 januari 2010, 23:02
http://www.youtube.com/watch?v=F6M7pza_Cak

Deze gast heeft ook een heleboel covers met de rr erop staan

Klopt, daar zijn mijn linkjes een paar posts terug ook van.

@Gothra: Klopt, 24 frets, 2 pups en FR.
Zijnde het Jackson pickups, zijn niet slecht maar is wel wat anders dan de SD's en EMGs in de duurderen, maar da's een easy fix natuurlijk.
De tremolo is denk ik een JT580LP, een van de betere licensed tremolo's (kan jasper je vast meer over vertellen, van 1 uurtje in de winkel heb je natuurlijk nog niet gelijk door) maar in die route past ook een OFR zonder extra routen etc; direct swap. (moet alleen de posts er zachtjes in tikken).
En grappig dat je het vraagt van die jack-input, daar zat ik me vanmiddag ook op te beraden.
Ik heb die kerel van videos gevraagd, als ik antwoord heb horen jullie het! Wat ik vrijwel zeker weet is wel op de lagere vin, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Als je nou de jack input neemt die op mijn RR24 zit, dan is het ook niet lastig met de kabel denk ik, en zo wel dan koop je een haakse plug? Doen een heleboel met hun JS30RR.. ;)

Dark_Tranquillity
12 januari 2010, 10:05
Ik kan je rustig garanderen dat de jack input hoe dan ook op de lagere fin zit.

Nog een nieuwtje, de Custom Shop gaat het Firebird model weer produceren. Dit kon niet door lawsuits, maar blijkbaar hebben ze een oplossing gevonden!

Gothra
12 januari 2010, 11:28
Dat is dan weer erg jammer, dat ie aande lagere fin zit, maarja. Als ie hier in de winkels ligt ga ik m zeker even een keertje testen. PU's veranderen doe ik dan toch wel, wat de FR betreft, daarmee kijk ik hoe die het houd, die van mijn dkmg dinky doet t prima iig!

Quicksilver
12 januari 2010, 17:34
Ik kan je rustig garanderen dat de jack input hoe dan ook op de lagere fin zit.

Nog een nieuwtje, de Custom Shop gaat het Firebird model weer produceren. Dit kon niet door lawsuits, maar blijkbaar hebben ze een oplossing gevonden!

Klopt, maar dit hoeft niet perse een probleem te zijn, was jij niet diegene met die witte beauty (een CS meende ik) maar met op de lower-fin de input? Dat ging toch heel prettig met de jack-input die ik ook op mijn RR24 heb (maar bij mij op de bovenste vin)?

En, eerlijk gezegd, couldn't care less voor het Firebird model, evenals dat DA model. Het enige model wat ik nog wel trekken wil is de Death Warrior maar dat ik er zelf een van hoef ook nog niet zo denk ik.. :)

Rock Bottom
13 januari 2010, 15:22
Zo die nieuwe tele RR is wel vet:
http://c3.ac-images.myspacecdn.com/images02/132/l_b43644197b98468582bb709956a1503a.jpg

interessander
13 januari 2010, 15:30
Ik kan je rustig garanderen dat de jack input hoe dan ook op de lagere fin zit.

Nog een nieuwtje, de Custom Shop gaat het Firebird model weer produceren. Dit kon niet door lawsuits, maar blijkbaar hebben ze een oplossing gevonden!

Ik heb helemaal niks met Jackson, maar zo'n firebird met een enkele humbucker kan me dan wel weer heel erg bekoren!

http://www.robbincrosby.net/guitargallery/blackbird.htm

Steven Otto
13 januari 2010, 16:32
Zo die nieuwe tele RR is wel vet:
http://c3.ac-images.myspacecdn.com/images02/132/l_b43644197b98468582bb709956a1503a.jpg

:crazyhappy: :seriousf: :crazyhappy:

kisekae oid

Dark_Tranquillity
13 januari 2010, 16:33
Als je je jack input net zo wel maken als mijn CS, gaat je dat een heleboel hakken en zagen kosten :) Alhoewel ik nog steeds van mening ben dat die config het beste werkt, al is het maar omdat je je kabel er niet kunt uittrekken.

Wat de Firebird betrefd, ja, een 1hum, FR uitgevoerde Firebird zou echt meesterlijk zijn!

Quicksilver
13 januari 2010, 19:48
Ok, zojuist van de beste man bevestigd gekregen dat de input inderdaad op de laagste vin zit (zoals we al vrijwel zeker wisten).
Maar nu nog wachten op het antwoord of die input nou inderdaad zo'n onding (voetbaldveld) of een recessed inputje is.. Hij gaf al aan een L-vormige kabel te hebben aangeschaft dus ik vrees een voetbalveld :makeup:

Quicksilver
16 januari 2010, 16:57
NAMM 2010

Chris Canella (die kerel van een hele boel promo's van elke jackson gitaar) over de nieuwe lijn:
http://www.youtube.com/watch?v=Uf1UZJ4VN3A

Ook een kleine walkthrough van de hele booth:
http://www.youtube.com/watch?v=4Y-Kc0VmC6E

En voor de Randy Rhoads fans een limited edition custom shop (relic) exacte kopie van Randy's concorde.. De onthulling met zijn naasten:
http://www.youtube.com/watch?v=U3_nCP0K9IU
60 in de hele wereld, waarvan 30 binnen USA en 30 buiten USA.

Arvoitus
18 januari 2010, 22:13
Naar ruwe schattingen van mijn kant: tegende tijd dat Pasen en Pinksteren op één dag vallen..


En wanneer komt er nou is een RR met 24 frets, 2 pu's en FR??? :(

Verder, vet die nieuwe soloists, en vooral de 7string soloist is erg vet!
Jongens, die gitaar is er al bijna 20 jaar:

http://i535.photobucket.com/albums/ee355/arvoitus/Grover/Photo20044-edit-small.jpg?t=1263849101

Quicksilver
18 januari 2010, 22:23
Jongens, die gitaar is er al bijna 20 jaar:

http://i535.photobucket.com/albums/ee355/arvoitus/Grover/Photo20044-edit-small.jpg?t=1263849101

Ja, we bedoelen productiemodellen :)
Dat jij het geluk hebt zo'n gitaar te vinden betekent niet dat iedereen dat heeft.. :stop:

Arvoitus
21 januari 2010, 11:03
Ja, we bedoelen productiemodellen :)
Dat jij het geluk hebt zo'n gitaar te vinden betekent niet dat iedereen dat heeft.. :stop:
Het is een productie model. Is 3 jaar ofzo in productie geweest (in japan ;))

Quicksilver
21 januari 2010, 18:19
Het is een productie model. Is 3 jaar ofzo in productie geweest (in japan ;))

Uitslover :)
Maar eerlijk waar: als je mij zou laten kiwzen tussen mijn rr met nekhum of zonder dan koos ik toch zonder. Gebruik de nekpickup zo weinig dat het kleine beetje weggesneden hout me het niet waard is. Vind hem mooier zonder, en met werd ie voor mij geen cent meer waard (alhoewel voor doorverkoop een ander verhaal)

YannickH
21 januari 2010, 19:51
Uitslover :)
Maar eerlijk waar: als je mij zou laten kiwzen tussen mijn rr met nekhum of zonder dan koos ik toch zonder. Gebruik de nekpickup zo weinig dat het kleine beetje weggesneden hout me het niet waard is. Vind hem mooier zonder, en met werd ie voor mij geen cent meer waard (alhoewel voor doorverkoop een ander verhaal)

ik kan niet zonder neck pickup!
zo heerlijk voor solo's:)

tostiapparaat
21 januari 2010, 20:17
JS32RT Dinky. Jackson CVR2 humbuckers, reverse headstock, string-through body design en een verstelbare JT390 brug.
http://www.jacksonguitars.com/images/products/products/2910027385_md.png
UPDATE: Kleur zwart. (~€315,-)


http://www.dv247.com/

Ik heb zelf niks met superstrats,
hoewel ik deze wel lekker vind...:)

Gothra
21 januari 2010, 21:51
Alleen een beetje jammer van de chrome hardware=( Met zwart zou ie zoveel mooier zijn

YannickH
21 januari 2010, 22:09
Alleen een beetje jammer van de chrome hardware=( Met zwart zou ie zoveel mooier zijn

ben ik 100% mee eens

Quicksilver
21 januari 2010, 22:10
ik kan niet zonder neck pickup!
zo heerlijk voor solo's:)

En cheaten. Nee ik vind cheaten weer wat veel gezegd maar het is wel foutverhullend dus niet geweldig om clean te blijven spelen..

Lexvandoef
21 januari 2010, 22:30
En cheaten. Nee ik vind cheaten weer wat veel gezegd maar het is wel foutverhullend dus niet geweldig om clean te blijven spelen..

Een neckpickup verhult meer je fouten dan een brugpickup? that's new to me... :dontgeti:

YannickH
22 januari 2010, 15:56
Een neckpickup verhult meer je fouten dan een brugpickup? that's new to me... :dontgeti:

ja daar kan ik ook niet goed aan uit...

Quicksilver
22 januari 2010, 16:18
ja daar kan ik ook niet goed aan uit...

Een brugpickup is in 80% van de gevallen helderder om te horen. De nekpickup is vaak wat voller, wat rondere tone. Ik heb het woord: mellow. Ik ben van mening dat als snel speelt je met een nekpickup minder goed je fouten hoord dan met de brugpickup.

Jasper.
22 januari 2010, 17:33
Een brugpickup is in 80% van de gevallen helderder om te horen. De nekpickup is vaak wat voller, wat rondere tone. Ik heb het woord: mellow. Ik ben van mening dat als snel speelt je met een nekpickup minder goed je fouten hoord dan met de brugpickup.

Lijkt mij dat bij de neckpickup het snel erg rommelig word. Dus misschien is de neckpickup idd wel ''moeilijker''

YannickH
22 januari 2010, 20:18
Een brugpickup is in 80% van de gevallen helderder om te horen. De nekpickup is vaak wat voller, wat rondere tone. Ik heb het woord: mellow. Ik ben van mening dat als snel speelt je met een nekpickup minder goed je fouten hoord dan met de brugpickup.

ben ik toch niet 100%mee eens