PDA

View Full Version : Kitty Hawk M1



iam
13 april 2003, 16:19
Ik sta op het punt deze versterker te kopen voor een 400€
er zitten nieuwe buizen in en is nagekeken...
op harmony-central hebbik wel slechte reviews gelezen...
heeft er iemand ervaring met deze amp?
HELP ME

V!N
13 april 2003, 16:36
"er zitten nieuwe buizen in en is nagekeken..."

Dus daar kan het niet aan liggen, dik in orde.

"op harmony-central hebbik wel slechte reviews gelezen..."

Tuurlijk, die zijn er altijd. Maar hij is toch nagekeken ? Slechte reviews als "darn thing broke down" zullen dan niet van toepassing zijn op die ene die jij op het oog hebt.
Slechte reviews als "darn thing sounds like crap", tsja .. dat kunnen ZIJ vinden, maar het wordt JOUW versterker.

Ik ken de M1 niet, maar KH is vrij ok en degelijk spul. Het is alleen niet mijn geluid.

Een vers set buizen én helemaal nagekeken .. is dit het geluid wat je wil ? Kat in 't bakkie.

srv-man
13 april 2003, 21:10
De M1 is een prima klinkende versterker uit de jaren tachtig (in de trant van Mesa Boogie). Het is dus wel al een oud beestje en let daarom goed op de staat waarin hij verkeert. Bovendien zijn er een aantal series van KH die op zijn best gezegd niet erg betrouwbaar zijn, dus ook daar is een waarschuwing op zijn plaats.

iam
14 april 2003, 16:06
het is voor een Rhodes piano te versterken...
ik weet dat de twin reverb hiervoor het best is maar kan mij dat niet veroorloven
iemand suggesties?
ik heb maar een budget van 400 euro

Nocki
14 april 2003, 16:14
kdenk niet dat je het moet doen.
die kitty hawk dingen zijn 2e hands niet te verkopen en dat is toch wat je gaat doen als je een twin reverb hebt gezien... beter even doorsparen... of een andere fender amp zijn nog meer leuke voor die rhodes dingen... sorry.

Nocki

Dude
14 april 2003, 16:55
hey iam iamyou.......

signsofzodiac
14 april 2003, 20:00
NIET DOEN!

1. Ze zijn onbetrouwbaar. Je hebt geen idee of je een goeie of een slechte hebt, en er zijn een heleboel slechte in omloop. Trust me, hier in Twente zwerven er een heleboel rond bij gitaarboeren, en die zijn allemaal gedumpd door de eigenaar vanwege technische problemen. En bij die ex-eigenaren hoor ik ook. Had een KH Suppreme Deluxe. Als ze het doen klinken ze prima, maar je houdt je hart vast als je er een belangrijk optreden mee moet doen. Gaan opeens raar doen, kapot, enz... En ik ken persoonlijk nog 4 mensen die er een hebben gehad en blij zijn dat ze hem kwijt zijn!

2. In het geval van technische problemen kunnen schakelschema's en dergelijke niet meer geregeld worden. KH is overgenomen sinds kort zag ik tot mijn grote verbazing, maar die jongens hebben NIETS te maken met het vroegere bedrijf.

3. Je raakt ze aan de straatstenen niet meer krijt, als je er achter komt dat je je geld beter had kunnen besteden, behalve misschien aan mensen die voor het eerst een buizenbak kopen en zo goedkoop kennis maken met de wondere wereld der tube-amps.

Oftewel, bespaar je het geld, en koop iets anders leuks. Goedkope buizenversterkers zijn er zat, en goeie ook. Een die je makkelijk weer kwijt kunt, zijn waarde houdt, en waar je goeie service voor kunt krijgen.

iam
14 april 2003, 20:04
thx signs of zodiac
dit wordt dus nix die kitty hawk
als iemand anders een goekope buizenversterker weet?
mvg,

Koen

iam
14 april 2003, 20:09
maar de eigenaar wil me echt overtuigen dat het een goeie is...
door te komen testen enzo...
kweni meer hoor...

Swan
14 april 2003, 20:44
Op 2003-04-14 20:09, schreef iam:
maar de eigenaar wil me echt overtuigen dat het een goeie is...
door te komen testen enzo...
kweni meer hoor...


als het zon goeie versterker was zou hij heus niet zoveel moeite doen om je te overtuigen

srv-man
14 april 2003, 21:32
Op 2003-04-14 16:06, schreef iam:
het is voor een Rhodes piano te versterken...
ik weet dat de twin reverb hiervoor het best is maar kan mij dat niet veroorloven
iemand suggesties?
ik heb maar een budget van 400 euro



Om een Rhodes te versterken lijkt hij mij al helemaal niet geschikt, het is meer een Boogie style amp. En Signsofzodiac heeft gelijk, al probeerde ik dat nog met enige reserve te schrijven want er zijn best ook tevreden KH gebruikers te vinden. Maar ik zou hem inderdaad maar niet kopen.

V!N
14 april 2003, 22:48
"er zijn best ook tevreden KH gebruikers te vinden."

Zoals ik .. de mijne heeft het nooit af laten weten en van de eigenaar na mij heb ik ook nooit klachten erover ontvangen. Het was alleen niet mijn geluid.

Maar een Rhodes erover ? hm .. dat weet ik zo net nog niet. Ik denk dat je zoiets ook beter in een toetsenistenforum kunt vragen.

Quink
15 april 2003, 10:15
En hier is hij dan, de tevreden M1 gebruiker;-)
Heb mijn M1 zo'n tien jaar. Tot op heden geen problemen gehad, hoewel ik eerlijkheidshalve moet zeggen dat hij de laatste paar jaar niet echt zwaar meer wordt belast.
M1 is qua geluid anders dan Supreme 1 en 2, deze zijn meer Boogie achtig, M1 gaat iets meer naar een eigen/Marshall geluid.