PDA

View Full Version : Deze Elektrische Gitaar een goede Keuze?



GuiTaRiStic
10 januari 2010, 16:17
hallo allemaal!

ben al een tijdje bezig met kijken voor een elektrische gitaar!
ik heb véél gelezen, véél advies gekregen waardoor ik door de bomen het bos niet meer kan zien :???:
ben ook in de winkels gaan kijken, de squier classic vond ik lekker klinker, maar die was alleen al rond de 349..de ibanez was meer soort van bass geluid..
ze hebben meer laten horen, maar op dat moment hoor je echt van alles waardoor je echt geen keuze meer kan maken..

Ik ben een beginner, maar ben erg muzikaal ingesteld en leer vrij snel, speelde zelf Keyboard, en af en toe pingelde ik op de saz. ik weet dat ik elekt. gitaar niet snel beu zal worden.

ik wil vooral een veelzijdig gitaar speel;meer oud rock, blues, jazz, pop en mischien voor uitdaging metal,maar niet te veel..

wil zowizo een niet al té beginners gitaar maar its er tussenin, wil namelijk wel het gevoel hebben dat ik gitaar speel :)..
Wil er niet veel aan besteden, (student) maar ook geen fruts dingetje, rond de 300 zal wel goed zijn..en mocht ik echt zo goed spelen later, dan kan ik later voor een duurdere gaan investeren toch? of is dat geen goede instelling?

ik dacht aan de squier affinity hss pack bij Rockpalace.nl ;http://www.rockpalace.com/product/Squier-Affinity-Strat-Pack-HSS-Red-150-Bullet
is dat wat of moet ik echt wat anders samenstellen? zoals hier http://www.rockpalace.com/bundel/Super-Starter-Rockset
of is squier echt niets? hooo ik weet het echt niet :(:(

wil trouwens alleen thuis spelen(versterker met effecten zal wel gaaf zijn)en niet te hoge Watt (de buren :p)

ik hoop dat jullie mij er snel eruit kunnen helpen, want alsmaar geen keuz hebben maakt me gek :nervous: ik wil zo snel mogelijk beginnen :punk:

Hoop dat ik er echt wat aan zal hebben hier!

Alvast bedankt!:makeup:

Exi
10 januari 2010, 16:31
wil zowizo een niet al té beginners gitaar maar its er tussenin, wil namelijk wel het gevoel hebben dat ik gitaar speel :)..
Dan moet je dus zowizo niet voor die starterspakketjes gaan:chicken:
(Die zijn over het algemeen heel erg brak, vooral de versterkers die erbij zitten)

De Classic Vibe die je eerder noemde is juist een prima gitaar om mee te beginnen.
Doe daar nog een VOX VT 15, Peavey VYPYR of een Roland Cube 20x bj en dan heb je een zeer goede set.

Je gaat het gewoon niet redden met die 300 Euro. Als je al zeker weet dat gitaarspelen helemaal jouw ding is zou ik juist even door gaan sparen totdat je iets kwalitatief beters kan kopen.

Er is altijd de optie voor tweedehands en dat is wel aan te raden met een budget van 300 Euro. Daar heb je nog wel de meeste kans, maar je moet dan wel weten WAT je koopt.

Halion
10 januari 2010, 16:37
Dan moet je dus zowizo niet voor die starterspakketjes gaan:chicken:
(Die zijn over het algemeen heel erg brak, vooral de versterkers die erbij zitten)

De Classic Vibe die je eerder noemde is juist een prima gitaar om mee te beginnen.
Doe daar nog een VOX VT 15, Peavey VYPYR of een Roland Cube 20x bj en dan heb je een zeer goede set.

Je gaat het gewoon niet redden met die 300 Euro. Als je al zeker weet dat gitaarspelen helemaal jouw ding is zou ik juist even door gaan sparen totdat je iets kwalitatief beters kan kopen.

Er is altijd de optie voor tweedehands en dat is wel aan te raden met een budget van 300 Euro. Daar heb je nog wel de meeste kans, maar je moet dan wel weten WAT je koopt.

+1

300 euro nieuw gaat krapjes worden ( zeker als je ook nog standaard/stemapperaat/kabels erbij moet kopen)

Als je echt niet boven die 300 uit kunt komen raad ik je zeker aan de 2ehands markt in de gaten te houden ( en als je niet zeker bent of iets wel goed is kun je hier altijd verder vragen)

GuiTaRiStic
10 januari 2010, 16:51
bedankt voor je sneller reactie! :)

alleen ik ben niet zo van de 2ehandjes..tis ook denkik moeilijk om te zien of dat ding wel echt goed in staat is, zometeen verkoopt ie weleen classic bijv, maar zijn de snaren helemaal verpest of heef tiem late valle of weet ik veel dingen die je mischin later de kop kunnen koste bwv :p



ik dacht (omdat die van squier wel duurder was, dan de meeste pack's, en een affinity) dat ie wel goedd zal zijn.. dan die andere goedkopere pakketen..mij vertelden ze ook dat die gitaar ervan wel goed is ''die affinity'', maar iid die versterker minder..zou ik dan niet later gewoon die versterker kunnen vervangen..?

óf

als die affinity minder is dat ik dan eerst ff kan rammen op die affinity en later als ik echt alles onder de knie heb; kwa oor van verschillen tussen elek. gitaren, en versterkers, en onderdelen en techniek..dat ik voor mischien die classic ga?(tja ik weet dus niet Wat het moet worden :(
die classic is alleen al rond de 350 of meer, en wat als ikm laat vallen ofzo terwijl ik net begin)..

of is deze gedachtegang Onjuist :D

GuiTaRiStic
10 januari 2010, 16:53
is er geen goedkopere en even betere als die squier classic vibe?
bijv, een cort.. of ibanez..
of ander?

met zelfde veelzijdig heid kwaliteit en speelplezier?

waar ik me op kan richten? of iets van die site van die rockpalace.nl ?

ben zelf ook niet echt van de 2e hand namelijk..

Mr_Moustache
10 januari 2010, 16:56
Je kan ook voor een PRS SE gaan? Voor het geld hele mooie gitaartjes :)

Quicksilver
10 januari 2010, 17:11
Je kan ook voor een PRS SE gaan? Voor het geld hele mooie gitaartjes :)

Dit riekt naar spam? :sssh::seriousf:

Rock Bottom
10 januari 2010, 17:28
Dit riekt naar spam? :sssh::seriousf:

Als de ts toch liever voor single coils gaat en minder dan 300 wil uigeven:
http://link.marktplaats.nl/311160381
niet van mij geen spam.

GuiTaRiStic
10 januari 2010, 17:47
Als de ts toch liever voor single coils gaat en minder dan 300 wil uigeven:
http://link.marktplaats.nl/311160381
niet van mij geen spam.

deze is wel heel mooi en waarschiijnlijk ook goed, nu je he mij aanraad..
maar hb heeft die waarschijnlijk niet,
zal ik dan niet veelzijdig kunnen spelen ?

GuiTaRiStic
10 januari 2010, 18:05
mensen is dit iets? ben nogmaals niet zo weg van 2e hands, ik vertrouw het nietz o maar is dit wat ?
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/311160381-prs-se-eg-in-nieuwstaat.html%3Fxref%3D1
of kan ikhier niet spelen wat ik wil, of is die wel handig? of kwaliteit?

GuiTaRiStic
10 januari 2010, 23:07
ik heb 4 soorten Squiers gevonden..
en ben helemaal niet eruit kwa de verschillen..zouden jullie mij eruit willen halen, ben niet bekend met elekt. gitaren..

-1) Fender Squier '60s Classic Vibe Strat RW Candy Apple Red

-2)Fender Squier '60s Classic Vibe Strat RW 2 Tone Sunburst

-3) Fender Squier '50s Classic Vibe Strat MN 2 Tone Sunburst

-4)Fender Squier '50s Classic Vibe Strat MN Olympic White

of toch een

-5) yamaha pacifica (maar welke ? 112? )

-6) cort x6 ? of kx ? of een andere ???

zoals jullie kunnen zien ligt mijn budget rond deze getallen..
ben een beginner, maar wil geen echte neppe starters of beginners ding, maar wel iets wat mij een goed kwaliteit kan bieden tav mijn budget.

of moet ik toch maar even ervaring en techniek opdoen bij wat goedkopere om later op een betere te stappen..?

GuiTaRiStic
10 januari 2010, 23:12
ben maar naar deze topic moeten verhuizen, maar waarschijnlijk alleen al het feit dat het over een beginner gaat, ben ik de enige hier die aan het reageren is :???::???::???: had ik liever op die andere topic verder willen gaan en deze gesloten hebben :S maar goed !

Malle Eppie
10 januari 2010, 23:18
ben maar naar deze topic moeten verhuizen, maar waarschijnlijk alleen al het feit dat het over een beginner gaat, ben ik de enige hier die aan het reageren is :???::???::???: had ik liever op die andere topic verder willen gaan en deze gesloten hebben :S maar goed !

Lijkt me duidelijk...

humbucker
10 januari 2010, 23:18
Ga je eerst eens een beetje inlezen, je weet precies nog niet echt goed wat je wil. Niets mis mee, maar zo kunnen wij je ook niet helpen. Het forum heeft ook een zoekfunctie, surf hier eens een dagje rond, doet wonderen ;)

GuiTaRiStic
10 januari 2010, 23:37
Ga je eerst eens een beetje inlezen, je weet precies nog niet echt goed wat je wil. Niets mis mee, maar zo kunnen wij je ook niet helpen. Het forum heeft ook een zoekfunctie, surf hier eens een dagje rond, doet wonderen ;)

weetje dat ik al 3 dagen non stop aan het zoeken ben geweest :(
wel steeds andere forums enzo,en omdat ik er echt niet meer uitkwam maar hier een topic geopend..
maar goed,, ik zal maar een nachtje over moeten slapen denk ik.. heb overal zo wat kramp van het door en door achter pc zitten, gitaar zoeken :(
ben bang dat ik (omdat ik t zat wordt ) zomaar een ga kiezen welk achteraf teleurstelling gaat blijken..
Toch bedankt voor de hulp..:makeup:

geert1976
10 januari 2010, 23:45
Nou vooruut, nu niet draaikonten hè, welke stylen wil je spelen, noem eens wat bands en wat wil je exact aan een gitaar kwijt

GuiTaRiStic
11 januari 2010, 00:28
Nou vooruut, nu niet draaikonten hè, welke stylen wil je spelen, noem eens wat bands en wat wil je exact aan een gitaar kwijt

:cheerup: oke :D

nou, wil geen metal (maar zou wel iets willen spelen) maar zal meer j. hendriks, blues, jazz, vooral oud rock, the eagles,beatles, pop.. willen spelen..eigenlijk veelzijdig..(ben een huge Fan van guitarhero :p dus heb zo wat veeel gehoord en gespeeld.. en wil bijna alles die ik daar hoorde zowat overspelen maardan int echt.)

mijn budget ligt rond de 300 ben maar n studentje..
wil dus een niet al te dure gitaar maar een goede, (niet een té neppe starters gitaar) mij werd squiere aangeraden, heb veel gelezen vandaar dat ik nu helemaal in de knoop zit met al die gitaren..Welke moet ik hebben :|

squier standard,classic,yamaha pacifica,cort,londoncity, de..bla...bla...bla :dontgeti:

geert1976
11 januari 2010, 00:31
Tja en voor E 300,00 moet er ook nog een versterker bij?

TimS
11 januari 2010, 00:41
Ik zou voor een Yamaha Pacifica HSS gaan. Gewoon een goede gitaar, erg veelzijdig en niet te duur. Wel opletten welk type je precies koopt, maar daar hebben andere mensen hier meer verstand van.

Als je nog een versterker erbij wilt, zou ik kijken naar een Vox uit de VT serie of een Roland Cube.

geert1976
11 januari 2010, 00:50
mwah:

de Tele, erg veelzijdig en voor jouw muziek kan die prima mee en erg sterk, gooi hem van 10 hoog naar beneden en hij doet het daarna nog:

http://link.marktplaats.nl/309324267

http://link.marktplaats.nl/306294828

amps

beetje mijzelf spammen:chicken:

http://link.marktplaats.nl/310012690

en de rest:

http://link.marktplaats.nl/311194140

http://link.marktplaats.nl/310570494

http://link.marktplaats.nl/308703354

http://link.marktplaats.nl/307680127

en een kabel kopen, plectra en stemapparaat

Ik ben er trouwens vanuit gegaan dat je voor een gitaar en versterker tezamen niet meer wilde uitgeven dan max E 300,00

GuiTaRiStic
11 januari 2010, 00:59
ja is ook wel goed,
ik zou gaan voor de line 6 versterker die rond de 90€ was volgens mij ene van 15 wat ..als het tesame 300 niet zal lukken..
dus excl. versterker 300 is ook goed, kan wel denkik ff snel ergens een versterker scoren,

maar ik zal even naar al die linkjes kijken!
bedankt voor de moeite alvast,
TIms jij ook bedankt!

RS-Rik
11 januari 2010, 01:16
Met een Squier Classic Vibe of Yamaha Pacifica gitaar en een Line 6 als beginversterker kun je de plank niet mis slaan.

De Line 6 is gevarieerd, de sounds zijn heus niet meesterlijk maar om te beginnen prima.
Een gitaar, ook een goedkope, moet eigenlijk altijd afgesteld worden. Dit is niet altijd even optimaal geregeld in winkels, (zo ook niet bij mensen thuis hoor, vooral niet bij beginners die door gebrek aan interesse kappen) maar bij de winkel vragen ze soms extra geld voor het afstellen. Een mede-gitarist die thuis wat gitaren heeft liggen en er toevallig een in jou prijsklasse verkoopt zal dit misschien eerder voor je doen. Mijn ervaring is dat als 2 gitaristen iets van elkaar kopen er uitvoerig gezellig geluld wordt over gear. Beste kans dat iemand een gitaar al afgesteld heeft of dat wel voor je wilt doen.

2e hands is doodnormaal in gitaarland. Nog normaler dan bij bijv. auto's. In principe zitten er bij een gitaar niet zomaar addertjes onder het gras, wat bij complexere technische apparaten eerder het geval kan zijn. (denk auto, witgoed, e.d.) En mocht je potmetertje er mee ophouden, die heb je voor n tientje.

Vergeet niet dat je ook nog een kabel, een paar extra setjes snaren en plectra, en misschien een stemapparaatje moet aanschaffen. een goeie kabel is 25 euro voor 3 meter, je hebt je ook van een tientje. Setjes snaren kosten 4 euro bij Dirk Witte, plectra +- 50 cent en een stemapparaatje van Korg een tientje. Dit is dus bij elkaar nog wel 30 euro.

remmiedepemmie
11 januari 2010, 01:23
Om maar even wat olie op het vuur te gooien...

Pak eens wat gitaren beet in een winkel. Even weg van de zoektocht naar een gitaar via de computer, maar het tastbaar laten worden. De ene ligt nu eenmaal anders in de hand dan de andere.

Kakihara
11 januari 2010, 07:38
Om maar even wat olie op het vuur te gooien...

Pak eens wat gitaren beet in een winkel. Even weg van de zoektocht naar een gitaar via de computer, maar het tastbaar laten worden. De ene ligt nu eenmaal anders in de hand dan de andere.

Mag ik meedoen ?
Ik heb deze in het andere topic ook al gepost, en het lijkt me TS (en elke andere beginnende gitarist) er erg mee gediend zal zijn :

http://www.musicallin.nl/upload/images/degitaar_full_19812.jpg

beruk
11 januari 2010, 08:41
Ik zou voor die squier custom gaan:Deze dus (http://link.marktplaats.nl/309324267). Met die fender amp van Geert. :cheerup::rockon:

M@rtijnd
11 januari 2010, 21:37
wil trouwens alleen thuis spelen(versterker met effecten zal wel gaaf zijn)en niet te hoge Watt (de buren :p)

Op zich, zegt het wattage niet veel over het volume van een versterker, als je het hebt over het 'te hard gaan van een versterker' (Sommige kleine amps worden zwaar onderschat). 't Is dat een grote speaker natuurlijk meer plaats in beslag neemt.
Enfin, als ik jou was zou ik gewoon voor een Roland Cube 20x gaan. Daar kun je nog een hele tijd mee vooruit. Desnoods steek je er even een hoofdtelefoon in, zodat je buurtjes helemaal niet mogen/kunnen klagen.

Succes, en ik hoop dat je uiteindelijk toch een bewuste keuze kunt maken,

M

Pee Are As
11 januari 2010, 22:09
Zelf heb ik een PRS SE Custom als eerste gitaar gekocht. En daar ben ik helemaal weg van. Maar die zit niet echt in je prijscategorie (530 euro).
Hij is wel perfect voor jou, omdat ie namelijk met alles in het rockgenre heel goed klinkt.

Als versterker heb ik de Roland Cube 15X, en die kan ik je echt aanbevelen.
Heeft 15 Watt (meer dan genoeg voor civiel gebruik), powersqueezer, en koptelefoonaansluiting.

Exi
11 januari 2010, 22:17
Zelf heb ik een PRS SE Custom als eerste gitaar gekocht. En daar ben ik helemaal weg van. Maar die zit niet echt in je prijscategorie (530 euro).
Hij is wel perfect voor jou, omdat ie namelijk met alles in het rockgenre heel goed klinkt.

Als versterker heb ik de Roland Cube 15X, en die kan ik je echt aanbevelen.
Heeft 15 Watt (meer dan genoeg voor civiel gebruik), powersqueezer, en koptelefoonaansluiting.

Vind ik wel weer jammer om een PRS over een Cube 15x te laten gaan.:stop:

FlameDude
25 februari 2010, 17:22
Van 300 euro kan je zeker wel een leuk setje kopen, en nog nieuw ook.

Epiphone SG Special (150.00€)
http://www.rockpalace.com/product/Epiphone-SG-Special-Ebony
Goed merk, leuk voor hard rock tot metal en al die sub genres.

Roland Cube 20x (160.00€)
http://www.rockpalace.com/product/Roland-Cube-20X
Je denkt nu misschien dat je net zo goed de Cube 15x kan nemen voor 60 euro minder maar dit is niet waar. Uit de Cube 20x komt veel zuiverder en beter geluid en heeft ook nog veel meer opties.

GuiTaRiStic
4 maart 2010, 16:19
Na een lange tijd wachten wil ik eens eindelijk een stap zetten. ben het zoeken en eindeloos wachten een beetje zat. :)
nogmaals even, wil voornamelijk geen metal spelen maar blues jazz en old rock etc, dus meer van alles behalve dat bas geluid niet. dus meer dat solo geluidje.
Wilde ook mijn 1e gitaar niet meteen een 2ehands hebben.

Zo heb ik dus nu keuze uit een LONDON CITY en een OLP 4mm (edit: Zag net dat ze ook een OLP Benji Madden hebben) (die in amerika onder de naam Sterling wordt verkocht)
Voor welke moet ik gaan kwa kwaliteit ?

london city : comet? spitfire 1/2?
of toch de olp mm4
of OLP Benji Madden

:makeup:please help.

marter544
4 maart 2010, 16:42
Die gitaren zijn allemaal prima kwaliteit, ik zou zelf voor de OLP gaan, maar dat is een kwestie van smaak. OLP bestaat trouwens niet meer, miss dat ze er hier en daar nog eentje op voorraad hebben, anders 2e hands. Sterling is daar alsware de opvolger van, maar de Sterlings zijn duurder dacht ik.

GuiTaRiStic
4 maart 2010, 16:55
Die gitaren zijn allemaal prima kwaliteit, ik zou zelf voor de OLP gaan, maar dat is een kwestie van smaak. OLP bestaat trouwens niet meer, miss dat ze er hier en daar nog eentje op voorraad hebben, anders 2e hands. Sterling is daar alsware de opvolger van, maar de Sterlings zijn duurder dacht ik.
Marter bedankt voor je reactie!!
waarom zou jij voor olp gaan? is dat omdat het een mooiere voorkant heeft of meer jouw smaak muziek is etc (het is wel de olp 4mm he) ?

euhm of moet ik in mijn keuzelijst nog de Yamaha pacifica 112ysn/ 112 OVs toevoegen?

Jasper.
4 maart 2010, 18:10
Kun je niet ergens gaan testen? Dan weet je zeker dat je de goeie neemt.
Ik zou trouwens 2ehands gaan maarja. Kun je veel beter krijgen voor het geld.

(Met metal heb je trouwens ook wel solo-geluidjes en het hoeft niet persé een bassgeluidje te zijn, maar ik weet wat je bedoelt denk ik)

GuiTaRiStic
5 maart 2010, 21:03
Kun je niet ergens gaan testen? Dan weet je zeker dat je de goeie neemt.
Ik zou trouwens 2ehands gaan maarja. Kun je veel beter krijgen voor het geld.

(Met metal heb je trouwens ook wel solo-geluidjes en het hoeft niet persé een bassgeluidje te zijn, maar ik weet wat je bedoelt denk ik)

ik wil liever mijn eerste gitaar nieuw hebben vandaar. en ookal alsik via marktplaats ofzo eentje zie en een deal sluit weet ik niet 1 hoe de staat ervan is en of het wel goed speelt zoals beloofd of werkelijk wel de ware is die wordt weergegeven.
ik zou er zelf ook niets van snappen als ik er heen ga om te kijken. iemand meenemen die er verstand van heeft kan ook niet want ken niet zo'n persoon.
En ook wegens omstandigheden kan ik niet heen enweer om te kijken hoe die gitaren eruit zien etc.

DUs tja daarom geen 2e hands. maar voornamelijk omdat ik een nieuwe een nog niet aangeraakt gitaar zelf wil oud maken :D

maareeuu

welk raden jullie nou aan mensen ???
welke van de london city, of toch De olp.
of toch een yamaha pacifica.
welke zouden jullie kwa duurzaamheid en kwaliteit dus kiezen?
nogmaals speel geen metal en ook liver geen gitaar die een zware toon heeft zoals een bas. wil veel solo/schoon klinkend mooie goeie gitaar :)

M@rtijnd
5 maart 2010, 23:51
ik wil liever mijn eerste gitaar nieuw hebben vandaar. en ookal alsik via marktplaats ofzo eentje zie en een deal sluit weet ik niet 1 hoe de staat ervan is en of het wel goed speelt zoals beloofd of werkelijk wel de ware is die wordt weergegeven.
ik zou er zelf ook niets van snappen als ik er heen ga om te kijken. iemand meenemen die er verstand van heeft kan ook niet want ken niet zo'n persoon.
En ook wegens omstandigheden kan ik niet heen enweer om te kijken hoe die gitaren eruit zien etc.

DUs tja daarom geen 2e hands. maar voornamelijk omdat ik een nieuwe een nog niet aangeraakt gitaar zelf wil oud maken :D

maareeuu
welk raden jullie nou aan mensen ???
welke van de london city, of toch De olp.
of toch een yamaha pacifica.
welke zouden jullie kwa duurzaamheid en kwaliteit dus kiezen?
nogmaals speel geen metal en ook liver geen gitaar die een zware toon heeft zoals een bas. wil veel solo/schoon klinkend mooie goeie gitaar :)


Nou in dat opzicht heeft het kopen van een nieuwe niet zo zeer voordelen. Als je een gitaar koopt, zou ik 'm altijd eerst zelf uitproberen voordat je hem koopt. Dus blindelings kopen, zou ik persoonlijk sowieso niet doen.
En in een gitaarzaak loop je ook het risico dat de koper je iets aan wil smeren, wat nog geen juiste keuze voor je hoeft te zijn.
Toch begrijp ik je laatste argument wel over het hebben van een geheel nieuwe gitaar, die nog niet (veel) bespeeld is.
Dat heb ik zelf namelijk ook een beetje. :sssh:

Op zich hebben bastonen geen directe associatie met metal. Ik denk dat je met de genoemde gitaren wel in de buurt zit met wat je zoekt volgens je beschrijving.
Al kan ik je niets over de kwaliteit van deze gitaren vertellen.

M

Mikos
6 maart 2010, 00:11
Mm..
Ik snap je standpunt, maar ik zelf ben heel erg voor 2ehands gitaren.
Misschien moet je eens kijken of er hier op gitaarnet niet iemand zit die toevallig een gitaar voor je heeft staan.
Denk dat er hier misschien net iets meer mensen zitten die daarin toch wel te vertrouwen zijn, dan op marktplaats.

JeroenP
6 maart 2010, 00:20
Ik ben ook voor 2ehands gitaren. Het grote voordeel is dat je er (bijna) geen geld mee verliest, kan je nog een keer switchen als de gitaar toch niet jouw ding blijkt te zijn. Veel testen met veel gitaren helpt enorm met je eigen ding vinden!

Voor de gitaren kan ik de comet aanbevelen. Met zijn single coils klinkt hij iets minder zwaar. Hij heeft wel die typische telecaster twang. Erg veel gitaar voor zijn geld! Prima afwerking en sound.

Gelletti
8 maart 2010, 17:10
Een weekje geleden zat ik in precies dezelfde twijfel als jij. Ik zag gitaar na gitaar aangeprezen staan als dé beste koop op elke muziekwebsite. Ik ben ook een topic begonnen met ongeveer dezelfde vragen als jij nu stelt.:)

Ik zeg je, ga naar een winkel en plug die platen in. Je bent toch niet van plan om over gitaren te lezen, je wilt erop spelen, dus doe dat dan!

Ik stelde ongeveer dezelfde eisen aan mijn gitaar als jij, geen metallgitaar beetje veelzijdig en niet te crappy voor weinig geld.

Op internet zat ik te twijfelen tussen ibanez, dean en in mijn achterhoofd nog véél andere. Ik heb uiteindelijk de Squier telecaster standard gekocht, die ik in mijn zoeken eigenlijk nooit overwogen had(totdat het mij hier werd aangeraden). Wat ik wil zeggen is dat je thuis kunt zitten te piekeren en peinzen wat je wilt, maar dat je er uiteindelijk op uit moet en voor jezelf hóren wat je fijn vindt klinken.

Greetz Gell

Dommedik
9 maart 2010, 12:50
Maar je wil de gitaar alleen voor thuis? Dus je hebt geen plannen om in een band te gaan of om te gaan optreden?

Als je voor het budget van 300, alleen een gitaar zou moeten kopen, misschien is dan echt 2e hands een goede optie. MIsschien kun je dan gaan kijken naar een fender mim? Niets mis met 2e hands toch. Zie de mim nog wel eens voor zo om en nabij de 300 weg gaan op mp.

En mocht je dat toch niet willen, een 2e hands. Tjah wat raden we je dan aan hier. Ben zelf begonnen op een squier fat strat. Voor thuis een aardige gitaar, kan je nog lang mee door spelen thuis. Maar kan toch het podium niet aan heb ik gemerkt. De cube 20x, ook al eerder genoemd in dit topic, beni k mee begonnen. Daar heb je sowieso geen verkeerde koop aan. Zit nog een stem apparaat in.
Succes